Şimdi Ara

Bmw B47 dizel yağ sıcaklığı problemim. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
3.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • delicokelek3x D kullanıcısına yanıt
    Normal, aracinin birşeyi yok

    Eğer obd taktim deger degisti diyorsan, söktüm değişti diyorsan borusana gidebilirsin.

    Yazdıklarımı biraz okumani tavsiye ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 25 Mart 2020; 18:26:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim sanayide doğru bilinen hiç bir şey yokki hocam, adam hararet göstergesi 90 derece gösterince sabit 90 zannediyor aslında arkada 105 dereceleri gören bir soğutma sıvısı var ama gösterge bize yansıtmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani özetle benim demek istediğim bu gösterge 50 de başlıyor sabah,10-15 dk sonra 100 derece nominal çalışma sıcaklığına geliyor ve sürüş karakteri,trafik,yolun fiziki durumu,havanın sıcaklığondan bağımsız hep 100 derecede sabit kalıyordu.Son 15.000 km dir bu yağ sıcaklığı bu karakterden bağımsız olarak değişken çalışma prensibinde çalışıyor.Sıkışık trafikte sokak aralarında vs normal 100 ü buluyor.500-600 metre 40-50 kmh üstünde seyrettiğinde 90-95 lere düşüyor.Fakat dediğim gibi bundan önce 120.000 km gibi bir süreçte bu gibi dalgalanma kesinlikle yaşanmıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Sanayi ya da servislerde amac müşteriyi pompalamak..

    Onu değişir, bunu değişir yeter ki o motora bir anahtar değsin.
    Bilgi verilmez olmayan sorunlar var gibi gösterilir...

    Ha bir de sok tak orijinal parçayı yan sanayi ile değiş fazla sık bilmem hem keseye hem arabaya zarar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • delicokelek3x D kullanıcısına yanıt
    Normal bir sorun yok, ama bir problem olduguna inanıyorsan Borusan'da bir check up yaptirabilirsin.

    Ama onceden de OBD taktim su oldu falab diyordun, bence sen biraz obsesif yaklasiyorsun arkadaşım.

    Ben hep 0km araclar aldim mercedes vw honda vs. Gerek oBd Bluetooth ile gerek aracin orijinal gostergelerinden ettogim kontrollerde bu gibi dalgalanmalar hep olur, fabrikadan çıktığı gibi hic dalgalanma olmasa araclarda termostat olmazdi..

    Araclarim lüks segment olsa da VW gobo Ekonomik markalar olsa da hep kendim ilgilendim zevk olarak.

    Ben normal oldugunu ongoruyoum bu sorunu belirtmeden borusana bir sor check-up yapsin. Sorun varsa söylerler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 25 Mart 2020; 18:43:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef öyle, işini iyi yapan yer bulmak lazım. Hadi az buçuk anlayan adamı kandıramazlar kolayca da bu işten anlamayan insanları sömürüyorlar yazık günah, herkes arabadan motordan anlamaz anlamak zorunda da değil sorsan hepsi müslüman namazında niyazında ama insanları kazıklamakta üstlerine yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet otomobil konusunda kesinlikle bir obsesyonum var,termostatıda ustanın değil kendi insiyatifim doğrultusunda değiştiğinide söyleyeyim,ustamda aynı sizin gibi yanıtladı olayı :) paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • delicokelek3x D kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, önemli olan bilgilenmek eger yardimim olduysa ne ala..

    Bilgilendikce obsesyon kontrol altinda oluyor çünkü nasıl çalıştığını öğrenmiş oluyoruz..

    Ek olarak bunlar pahali arabalar ustalar da sen sordukca ovuşturarak avcunu cevaplıyor o bozuk bu bozuk insanda psikoloji bozuluyor...
    Bu arabayi kullanip bilincli olunmazsa iliğine kadar alirlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızda problem olduğunu düşünüyorum, o konuda haklısınız. Daha önce 100 derecede sabitken şimdi düşmesi normal değil.

    Soğutma sıvısının sıcaklığını göremiyor musunuz? Yağ sıcaklığı 95'e düştüğünde su sıcaklığınız kaç derece de oluyor?

    Eğer soğutma sıvısının sıcaklığı düşüyorsa, buda yağınızı fazla soğutuyor olabilir.

    Diğer ihtimal, yağ soğutucusunda da termostat olabilir, bozulmuşsa fazla soğumaya sebep olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Termostatı değiştirdim orjinal bmw ag ürün ile,dahada kötü oldu diyebilirim.Soğutma sıvısı sıcaklığını cihaza bağlamadan görmek mümkün değil.Benim aracımın modelinde sadece motor sıcaklığı yani yağ sıcaklığı göstergesi var.Arabanın motoru rolantideyken bile ısınıyor ki bu dizellerde pek mümkün değil,yol alırken ise yağ sıcaklığı kaç derece olursa olsun düşüyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • delicokelek3x D kullanıcısına yanıt
    Gizli menü vardır bence araştırın. Takılan termostat arızalı olabilir. Yağ soğutucusuna da baktırın.

    V1.5 obd cihazı alabilirsiniz. Değerleri görmek için.

    Rolantideyken hava çok soğuk değilse dizelde ısınır, geç ısınır ama ısınır. Önemli olan şehir dışı yolda, rüzgar alırken sıcaklığın düşmemesi gerekir. Düşüyorsa problem vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 31 Mart 2020; 18:59:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Evet dediğiniz durumda düşüyor.Gizli menülerinde vs yok,obd ile okunuyor değerler hep motor sıcaklığının ortalama 20 derece altında yani motor 100 e gelince 81-82(soğutma suyu sıcaklığı) motor 75 e düşüncede 55-58 arası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    İşin kötüsü termostatın arıza sensörü yok,yani bozuk olsada bozuk olarak gözükmüyor bilgisayarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • delicokelek3x D kullanıcısına yanıt
    Araçta önce soğutma suyu ısınır, yağ sıcaklığı 15-20 derece geriden gelir. Termostat açtıktan sonra soğutma suyu sabitlenir, yağ sıcaklığı onu geçer. Yağ daha sıcak çalışmaya başlar ama öncesinde soğutma suyu daha sıcaktır.

    Soğuk motorla yola çıktığınızda önce yağınız ısınıyorsa termostat sürekli açık demektir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Yağ gec ısınır gec soğur ama yağ sıcaklığının göstergesi 80-120 arası oynamasi normaldir.

    Yağ direk yanma odasiyla etkilesimlidir, seri kullanırsan yağ sıcaklığı artar, ama motor suyu sicakligi daha sabittir çünkü termostat vardir. Termostat radyatöre suyun gidip gitmemesine karar verir.

    Standart ulkemiz araclarinda Yağlama sisteminde genelde bu şekilde termostatlar olmaz(yaris arabalari haric)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 1 Nisan 2020; 18:57:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah haklısın. Yanlış okumsum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler,o zaman taktığım termostat ya uyumsuz yada maalesef parçacının gafleti sonucu çıkma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • delicokelek3x D kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Yetkili serviste bi arıza tespiti yaptırın, en doğru teşhisi onlar koyacaktır. Eski parçanız duruyorsa geri taktırabilirsiniz. O şekilde yetkili servise giderseniz, problem varsa eğer, tespit edilmesi daha kolay olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.