Şimdi Ara

Bana Şunu Açıklayabilecek Var mı? (Zenon Paradoksu) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
1.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yolda bir araba başka bir arabayı sollarken yan yana gelmiyor mu? Bunu da öyle düşüneceksin. Sen, adam yürüyor kaplumbağanın ilk hareket halindeki yere gelip bekliyor gibi bir algı yaratıyorsun. Sanki sırayla hareket ediyorlarmış gibi. Yarış başladıktan bir süre sonra adam kaplumbağanın yanından geçip gidiyor.

    Üst mesajların birindeki zat gayet güzel örneklendirmiş.

    Misal ben sn'de 10 metre, kaplumbağa ise 1 metre yol alıyor olsun.

    Ben 0 konumundayım kaplumbağa 1. metrede.

    Harekete başlıyoruz ben 0,1??. saniyede belli bir mesafe yol katetmiş oluyorum, kaplumbağa da aynı sürede benimle aynı konumda oluyor. Ama 1 sn'nin sonunda ben 10. metrede iken kaplumbağa 2. metreye gelmiş oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fulton

    Mesajım bulunsun yarın bunun Unity üzerinden direkt uygulamalı deneyini yapacağım, 2 farklı objeyi farklı hızlarda ve yavaş olan daha önde olacak şekilde konumlandırıp bir sayaç ekleyip aynı hizaya geldikleri andaki zamanı ölçtüreceğim.
    Arkadaşlar testin sonuçları çok şaşırtıcı , birkaç deneme daha yapıp öyle yazacağım.

    Bu arada bilmeyenler için, Unity bir oyun motorudur. Oyun motorunda 2 özdeş obje ile sahne oluşturup test ediyorum. Hizaların falan kayma ihtimali olmayan bir ortam yani milimetrik ölçüm yapılabilir bir durumda test ediyorum.
  • Sen adamın kaplumbağayı geçtiği anı istiyorsun ama an demek 0 demek belli bir süreyi belirtmiyor. Sen adamla kaplumbağanın arasındaki mesafeye sürekli zoom yapıp ve ayni anda zamanı yavaşlatıp sonsuz bir döngüye giriyorsun çünkü en başta "an" dediğin şey belli bir süreyi belirtmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fulton

    Arkadaşlar testin sonuçları çok şaşırtıcı , birkaç deneme daha yapıp öyle yazacağım.

    Bu arada bilmeyenler için, Unity bir oyun motorudur. Oyun motorunda 2 özdeş obje ile sahne oluşturup test ediyorum. Hizaların falan kayma ihtimali olmayan bir ortam yani milimetrik ölçüm yapılabilir bir durumda test ediyorum.

    Alıntıları Göster
    Uzun süredir yazmadım sonucu, aslında uzun uzun açıklama yapacaktım ama vazgeçtim. Kimsenin okumayacağı, önem vermeyeceği değerlendirmelere girmek istemedim. Kısaca ikisi kesinlikle kesişmedi o kadar test ettim, birbirlerini geçiyorlar ama hiçbir zaman aynı anda aynı hizada olamıyorlar, aynı karede, aynı piksel hizada olamıyorlar. Ancak ve ancak zamanın durduğu anda aynı hizada olabilirler. Bu sonuca hem yaptığım test hem de internette bu konuyla ilgili okuduğum yorumlarla vardım.




  • Fulton F kullanıcısına yanıt
    Hocam bilgisayar modellemesi yapacaktınız galiba, ben de konuyu hortlamak istemedim o yüzden sormamıştım. Madem siz hortlattınız, o testin görüntüsünü veya videosunu çekip atabilir misiniz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cigerimsoldu

    Hocam bilgisayar modellemesi yapacaktınız galiba, ben de konuyu hortlamak istemedim o yüzden sormamıştım. Madem siz hortlattınız, o testin görüntüsünü veya videosunu çekip atabilir misiniz?
    Yok hocam modelleme yapmadım. Zaten Unity oyun motoru ile haşır neşir olan biri için basit olan bir durum benim yaptığım. Düz basit bir sahne oluşturup içine eşit boyutlarda küp objesi falan koyup o şekilde sabit hızlar verip test ettim. Konuya yazmamamın sebebi ilk başta detaylıca kendi fikirlerim ve internette gördüğüm birkaç kaliteli fikri karıştırıp uzun bir yazı yazacaktım sonrasında hem biraz üşendim hem de açıkçası çoluk çocuğun yoğunlukta olduğu sanal ortamda pek bir anlamı olmayacağını, dikkate alınmayacağını düşünmemdir.


    İnternetimin upload hızı 0.6 mbit o yüzden video işi biraz zor ama yine boş bir anımda bir ara çeker yüklemeye çalışırım.




  • Fulton F kullanıcısına yanıt
    Ben dikkate alırdım :( yollamak isterseniz özelden atın şimdi konu açılınca tekrar kafama takıldı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cigerimsoldu

    Hocam bilgisayar modellemesi yapacaktınız galiba, ben de konuyu hortlamak istemedim o yüzden sormamıştım. Madem siz hortlattınız, o testin görüntüsünü veya videosunu çekip atabilir misiniz?
    Yine ufaktan bir detaya girecek olursam; fark ettiğim şey şu: Hareket dediğimiz şey tıpkı çizgi filmlerin oluşturulması gibi birden fazla çizilmiş sahnenin birleştirilmesidir. Gerçek hayatta bu sahnelere biz "an" diyoruz. Oyun motorunda da bunu net görebildim. Bize belki akıcı, pürüzsüz gibi gözükse de aslında objeler her zaman dijital ortamda atlaya atlaya gider. Bir film, 4k video vs... aklınıza gelebilecek tüm dijital gösterimlerde bu vardır, binlerce, milyonlarca pikselin (karenin) birleşmesinden söz edebiliriz bunlarda da. Bu yüzden testteki gibi objeler birbirlerini geçerler ama asla aynı hizada olamazlar ikisi de hareket halindeyken.

    Aslında insanlar da hayatı aynı kare atlaması gibi atlaya atlaya yaşarlar. Biz belki fark etmiyoruz ama burada "sonsuz tane" anın birleşmesinden bahsediyorum. Veya sonsuza yakın tane de denilebilir sanırım ama limitte bu da sonsuza eşit oluyor.


    Uzay-zaman kavramından da bakarsak mesela dünyadan çok çok uzak bir yerden "Selam" diyen birinin mesajı bize parça parça gelir (geliş süresini, insan ömrünü vs yok sayalım), "se-l-a-m" gibi gibi o ses parçalanır. Buradan da aslında "atlaya atlaya" kavramını daha iyi anlayabiliriz. (Bu arada burada ses dalgasından bahsediyorum, görüntü-ışık hızı, radyo dalgası falan değil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 18 Kasım 2019; 21:54:24 >




  • Cevap:
    Adam malsa kaplumbağa ne yapsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fulton F kullanıcısına yanıt
    Aynı hizada olamamaları garipmiş, ama mantıken de birini geçmek için de ilk önce onun hizasına varıp sonra önüne geçmemiz gerekir. Yanlış mı düşünüyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Adamın hızı 10 olsun kaplumbaganin hızı 1 olsun
    Adamla kaplumbağa arasındaki fark 9 olsun
    1 saniye sonra adam 10.metrede olacak kaplumbağa 9. metrede. Burda amaç yarismaysa adam hertürlü kazanır yok paradoks yok maradoks ayağına milletin zamanını yemeye çalışıyorsan sittin sene geçemez senin amacın üzüm yemek değil bagciyi dovmek.
    Konu kilit üye ban

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbonat.Erol kullanıcısına yanıt
    Helal kardeşim 4 işleminle beni alt ettin. Harcanıyorsun buralarda

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cigerimsoldu kullanıcısına yanıt
    Yaaa işte böyle ezerim adamı hadi şimdi uza

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.