|
Bildirim
biri özet geçebilir mi, neye zam geliyor şimdi?
|
Neyin zammına hazırlık bu onu söylesin biri? Normalde bizimkiler emisyonmuş zararmış genelde kağıt üstündedir böyle şeyler, çok sallamazlar.
|
Abi rahat bırakın milletin arabalarını, çok mu para lazım düğün ve asker arabalarından ellerini, kollarını, kafalarını çıkaranlara; geceleri hayvan gibi bağıranlara ve farklı farklı onlarca korna çalanlara araba başı ceza kes gitsin. 1 senede 5 6 milyar lira toplarsınız zaten bir işe yarasın topladığınız.
|
dizel araçlara 10 bin lira zam yani
çevre mevre hikaye bunlarda. nasıl söğüşleriz derdindeler. |
Neyi bekleyip görmem lazım, önce onu açıklarsanız anlayabilirim. Üreticiler bu seviyeyi sağlamak zorunda zaten sağlayamayan ne avrupaya ve türkiyeye araç üretemez, satamaz, tescil ettiremez. Eski seviyeden üretene ekstra vergi gibi bir uygulama yok ve olamazda. Bu hem uluslararası hem ulusal mevzuat hükümlerine aykırı. Bilmediğiniz konularda önce hüküm verip daha sonra gizem yaratarak durumu açıklamış olmuyorsunuz.
|
Genel olarak anladığınız doğru ancak bir iki düzeltme yapayım. Türkiye'de ithal araçlara ulusal tip onay belgesi, yani TSE tarafından düzenlenen ve sadece ülkemizde geçerli olan tip onay belgesi düzenlenmiyor. İthal araçlar avrupa tip onaylı olmalı, bu durumda da ithal araçlar avrupada mevcut teknik şartlar ne ise ona tabi. Bu durumda biz ülkemiz için bir emisyon ertelemesi yaparsak bu ertelemeden yalnızca ülkemizde üretilerek ulusal tip onay belgesini geri emisyon seviyesinden alan araçlar yararlanabilir.
Gelelim mevcut duruma, avrupa 1 eylül 2018 tarihinde otomobillerde 6c emisyon fazına geçti, biz ise 6c emisyon fazını uygulamadan avrupa ile eş zamanlı olarak 6d-temp emisyon fazına 1 eylül 2019 tarihinde geçecektik. Yani ülkemize son bir yılda gelen araçlarda ve Türkiye'ye üretilip avrupaya giden otomobiller 1 senedir 6c emisyon fazında iken ülkemizde üretilip iç piyasaya satılan araçlar 6b emisyon fazında idi. Bu fark 1 eylül 2019 itibari ile kapanacak ve hem ülkemizde hem de avrupada 6d-temp emisyon fazına geçilecekti. Firmalar Sanayi Bakanlığına başvurarak bu geçişin yapılmamasını ve 2020 sonuna kadar avrupadan 2 faz geride üretim yapılmasını talep etmişler, bakanlıkta bu talebi taslak haline getirip görüşe açtı.Bakanlığın açıklamasına göre erteleme yönünde mutabakat oluşmamış ve bu sebeple sadece geçiş süreci için 1 aylık erteleme yapılmış. Kimin etkilendiğini anlamak için aslında aynı araçların faz geçişi sonrası ne kullandıklarına bakmak gerekir yani son bir senedir avrupaya ne satmışlar türkiyeye ne satmışlar. Firmalara bakarsak bu geçişten etkilenmeyecek 2 firma var gibi duruyor, Toyota dizeli bıraktığı ve hybrid araçlar zaten mevcut durumda avrupanın 2021de geçeceği gelecek fazı bile karşıladığı için etkilenmeyecek. Honda mevcut dizel aracını zaten scr sistemi ilavesiz olarak avrupaya satabiliyor, muhtemelen daha yeni bir motor olduğu için emisyon değerleri daha düşük bu sebeple bu emisyon geçişi için onunda scrye ihtiyacı yok. Fiat için avrupaya sattığı 6d-temp araçlarda üre sistemi var bu sebeple 1 ekim itibariyle scr sistemi ilave edecek. Renault için avrupaya sattığı 6d-temp araçlarda üre sistemi var bu sebeple 1 ekim itibariyle bluedci motora geçip scr sistemi ilave edecek. Ford şu anda ülkemizde de ecoblue yani üre sistemli araçları satıyor ancak sanırım avrupada satışı olmadığı için onlar eski 2,2 ecotorq motoru bu geçiş için bırakarak 2,0 ecoblue motora tüm modellerinde geçecekler bu sebeple onlarda etkilenecek. Hyundai tarafında ülkemizde ürettikleri i10 ve i20nin dizel satışını avrupada yapmadıkları için açıkçası tam analiz yapılamıyor, benzinli motorlarına gpf ekleyerek geçişi yapmışlar, bu sebeple muhtemelen onların dizel i20yi tamamen bırakmaları gerekebilir. Haydar Yenigün'ün ifade ettiği ilave maliyetler ortalama 500 euro olarak ifade ediliyor, 500-900 şeklinde aralık verende var. Bu durumda da ithal dizel araçlara karşı yurt içinde üretilen dizel araçların bir avantajı olmayacak ve herkes aynı emisyon seviyesinden araç üretecek, bu durumda da motor değişikliği, ilave scr sistemi, ilave NOx sensörleri gibi sebeplerle yurtiçinde 1 ekimden itibaren üretilen araçların(görüntü itibariyle honda hariç) fiyatları 5-10 bin (bahsedilen rakanmlar gerçekse) aralığında artacak, tam veri yok ancak hyundai dizeli belki bırakmak zorunda kalacak. |
"Amaç yeni araçlarda bu kuralları karşılamayan üreticilerden ekstra vergi almak"
Böyle bir uygulama yok zaten mümkünde değil. |
Bunun bir adım sonrası emisyon sevyesi uygun olmayan araçlardan fazla vergi almaktır. Bu kategoriye de eski arabalar girer. Parası olmayıp eski araba binenlerin de böylece uyugn vergi dilimine geçmesi sağlanır. Derken bir hurda indirimi çıkarılır ve bu sayede daha fazla vergi ödemeye başlayan eski araba sahipleri arabalarında kurtulur ve yeni araba almak durumunda kalır. Bu sayede otomobil ve banka sektörü araç kredileri ile hareketlenmiş olur. Yok öyle eski arabaya binip az vergi vermek. O yeni arabalar seve seve alınacak. Oto-Firmalar boşuna fabrika açmıyor Türkiye'ye.
(Özetten ziyede ileriyi görmek lazım.) |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 31 Ağustos 2019; 18:26:20 > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PSN_vs_XBOXLive -- 31 Ağustos 2019; 18:15:35 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |