Şimdi Ara

İkinci elde otomatik araç tehlikesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
0
Favori
5.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 6 yıldır edc kullanıcısı olarak söylüyorum kenarda hazır paranız yoksa edc den uzak durun...
  • 2014 ve üzeri Eat6 şanzıman bir Peugeot 308 yada daha uygun fiyata 2016 ve üzeri, yine Eat6 şanzıman, 208 yada Citroen bakabilirsiniz. Bu arada, Eat6 şanzıman, Japon Aisin firması üretimi, Mercedes G-TRONİC ve BMW ZF de olduğu gibi, tork konvektörlü tam otomatik şanzımandır. Bu şanzımanlar, en sağlam olan otomatik şanzımanlardır. Bilgilerinize...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mazi09 -- 14 Nisan 2019; 21:57:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S60
    V40
    DSG-EDC aynı şey, bildiğim kadarıyla dizel s60-v40'larda yağlı powershift kullanılıyor
    O fiyata yeni kasa elantra
    Megane 4'te var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kadından almamak ve 30 yaşın altında adamdan almamak vardır ama en önemlisi, eğer imkan varsa büyük şehirden araba almamak... Az yorulmuş araba candır...
  • Challenger.55 kullanıcısına yanıt
    Biraz açarmısınız konuyu hocam,bende edc sahibiyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garantili ya da servis bakımlı değilse çift kavramalı dan uzak durun . Tecrübe ile sabit . Sitedeki ve netteki EDC DSG sorunlarına bakınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tgezer -- 15 Nisan 2019; 6:34:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Edc dsg powersift den uzak durun öncelik sıranız cvt-eat6-manuel olsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tekrar Merhabalar , tavsiyeler sonucunda yetkili servis bakımlı leon ve 308 bakıyorum artık.
    HB araç baktığım için Honda ve Toyota pek cezbetmiyor.

    Önerileriniz için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SkyTraveler

    Bakın bu konu artık sıkmaya başladı.Çok net söyliyim DSG sorunludan çok nazlı bir şanzımandır ve ne kadar nazını çekmezsen yada huyuna gitmezsen o kadar erken sıkıntı çıkarır ama huyuna gidip nazını çekersen ve bak kesinlikle çok önemli BAKIMLARINI ADAM GİBİ YAPTIRIRSAN sıkıntısız binersin.Ama ben sürekli sıkışık trafikte kullanıcam otomatik araba aldım bide naz mı çekicem uğraşamam yarı otomatik şanzımanın huyundan suyundan anlamam dersen girme neden çünkü sıkıntı çıkartma ihtimalini yükseltme olay bu kadar basit.EDC tip olarak DSG ile aynı prensiple çalışır ama daha az nazlı ve daha az sorunsuz olması için kullanışlılığı kısılmış gibidir adeta tercih senin dediklerimi dikkate al ve tercihini yap.Tabi bunlar naçizane tavsiyemdir.

    İkinci el mevzusunda da evet Türkiye şartlarında kabul ediyorum risklidir aldığınız kişinin nasıl kullanmış olduğu önemlidir.
    DSG şanzıman nazlı değil sorunlu bir şanzıman. huyu falan yok, resmen arıza yapayım mı der hissi veriyor bana. kilometre dolmasa bile yetkili serviste bakımı yapılmış jettada, 25.000 kilometrede yedi şanzımanı. kullanıldığı yer kastamonu-seydiler arası, şehir içine dahi girmedi. önce kullanıcı hatası dediler yetkili serviste, hatta servis danışmanı ablamız daha önce hiç otomatik kullandınız mı diye ukala ukala bir tavır içine girdi. arabayı alıp mahkemeye veririz deyince akılları başlarına geldi, 5 kuruş almadan yaptılar aracımızı özürde dilediler ama oda ne, 40.000 kilometrede tekrar aynı uğultu başladı. sattık aracı, sattığımızda arkadaşımızdı bartında sele kaptırdı aracı oda öyle kurtuldu. dsg konforlu ancak sorunludur. söylemek istediğinizi anlıyorum, triptonik kullanmak ısınmasında yardımcı oluyor, ancak arıza maalesef yapıyor. bu şanzımandan vazgeçip yeni tip bir şanzımana geçmesi lazım vw grubunun. s-tronic sıkıntı yaşattı ama dsg gibi göz önüne gelmedi, multitroniclerde daha az sorun var ve çok nadir sarsıntı yaşatıyor insana. bu kadar sorun çıkma ihtimali olduktan sonra keyif alamıyor insan kısacası.

    bende şu anda 60.000 tl bandında otomatik arayışındayım, bulaşasım gelmiyor tekrar. ürkütüyor.




  • benim arkadaşda jetta otomatik var gecen arabasına bindim araç durduğu yerde viteste titreme yapıyor alırken şanzımana baktırdın mı dedim abi benden önceki sahibi değiştirmiş dedi bende dikkatli kullan şakaya gelmez dedim titreme neden dedi cevap veremedim edc şanzımanda alırken ölcüm yaparak alabiliyorsunuz ölcümde sorun çıkmazsa alınabilir amaiçlerinde kafam rahat oldun derseniz 308

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arda2007 A kullanıcısına yanıt
    edc şanzıman beyni 2 yıl önce işçilik hariç 4.500 TL isteniyordu. Ben garantiden değiştirdim ama hala aynı sıkıntıyı tekrar yaşarmıyım korkusu yetiyor.
  • Challenger.55 kullanıcısına yanıt
    Garantimin bitmesine 3 ay kaldı, aracım 35.000 km de.
    Garanti bitince servis iyi niyet garantisi devreye sokmazsa artık dışarıdan yaptırırım.
    Tam otomatik araç da opel Astra var,sedanı 7 yıllık kasa,başka da yok bildiğim kadarıyla.
    Bu nedenle arızaya razı olacağım ya da yeni insagnia bakacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda DSG övenlerin bile araç kullanım şekillerine bak kısa sürede satıp yenisini almak şeklinde bir yaşam tarzları var. Farından başka birşeyi değişmeyen araçta bu ne değişim isteği?
    Vw grup alacaksan manuel al kafan rahat gez. Yok otomatik diyorsan cvt ya da tam otomatik dışındakilerin hiç birine bakma derim ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    benim arkadaşda jetta otomatik var gecen arabasına bindim araç durduğu yerde viteste titreme yapıyor alırken şanzımana baktırdın mı dedim abi benden önceki sahibi değiştirmiş dedi bende dikkatli kullan şakaya gelmez dedim titreme neden dedi cevap veremedim edc şanzımanda alırken ölcüm yaparak alabiliyorsunuz ölcümde sorun çıkmazsa alınabilir amaiçlerinde kafam rahat oldun derseniz 308
    quote:



    Firstly thank you for everyone's involvement in these threads, they are a great source of real world information.

    So I decided, after reading about DSG problems, to buy a 2014 90TSI Golf hatchback with 52000 KM. (yeah yeah I know).

    Everything was running fine and like most people in here with DSG issues, I started noticing heavy shuddering when reversing and low gear 4 weeks after buying the vehicle. I took the car to the dealership and thank you VW, everything was under good will (Car is less than 5 years of age). They had the car for 3 weeks, as they firstly thought it was just the software (software was old), then they realised it was the clutch pack and replaced that. After further inspection, they also replaced the flywheel under good will. They said the mechatronics were fine and the software update worked well.

    So I took the car back yesterday and my first thoughts were WOW! Throttle response was much better and the car had more response overall (it was so much fun to drive). I tried everything...driving slow..fast...put it in reverse etc..everything seemed perfect. I did notice that when the car was at a stand still (I had my brake on), I would hear very slight shuddering at very low gears. I have found, through research, that the brake pedal is sensitive to pressure. If you press hard, the clutch disengages, however if you are light on the brake, the DSG is still in gear. I found that if I applied light pressure, the revs of the engine were at 1000 and there was zero shuddering. If I pressed harder, the revs dropped to 800 or so and there was sometimes very very slight shuddering. I thought this was a bit odd. Also another thing, when I turn on the engine, I hear a slight knock. This happens with the stop start at the lights. Knock. This never happened before.

    So the true test was this morning. I jumped in and put it in reverse..and the car started slightly shuddering. When put in 1st gear, everything worked fine. I took it around the block and everything was fine. Gears were working well, no lag, no slipping noises, no real shuddering when at a stop and slight pressure on the brake. I then tried reverse a few times and the shuddering was still there, but the effects were less. I found that after 5 mins of driving, if i placed the car in reverse there was no shuddering at all, it worked perfectly like there was never a problem. What the!!!!

    So my question is, should I take it back to the dealership or see how the car rides over the coming week?

    Is this normal behavior for a new clutch pack and flywheel?

    Does a new clutch pack and flywheel need to used more for it to 'be broken in a little"?

    I really do like my golf, its a brilliant car, I just want things to be running well!

    Thanks team :):)

    MIchael.K.

    2. Post

    An update for all...

    After 200 KM and 4 days of driving (with shuddering getting worse), I sent it back to the dealership.
    They waited for a cold start (started the car in the morning) and took it for a drive (and obviously the shuddering problem was evident for them).

    So I got the call this morning and they are now replacing the mechatronics. But here is the interesting part to take note of:

    "The mechatronics unit itself never returned an error code under normal test/evaluation conditions. Because of this, other areas are looked at ie: clutch pack, flywheel etc. Because my vehicle had these replaced, Audi Techs in Sydney ran more in depth mechatronics testing and found errors."

    The service manager said he had not seen this example before, however he said that if this is occurring rarely in some vehicles with DSGs, the customer will go through exactly what I have ie: replacing everything but the mechatronics to find a solution.

    So what is the learn here? If the mechatronics tests come back as clear in a shuddering or DSG issue, push the service manager to get the master tech or tech to retook with a more in depth analysis tool.

    Thanks all :)





    Kısaca özetleyeyim adam arabayı almış kısa süre sonra cortlamış, iyi niyet garantisi teranesi orada da var demekki. Demekki vw böyle ayrıca kar yapma hedefinde. Neyse önce demişler yazılım, sonra yok yok kavrama sonra volan da değişsin 3 hafta yatmış araba sonra almış yine titreşim var götürmüş soğuk deneyecekler bi gün daha beklemiş sonra hop mekatronik.
    Arkadaş binmek için mi araba alacaksın yoksa servise iş sağlamak için mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kötü kullanılmış her aracın her aksamı büyük sorunlar çıkarabilir. Tam otomatik tork konvertörlü alırsan sorun çıkma ihtimali oldukça düşer ama bu sefer de yakıt tüketimi artar. Yani bu konforun bir bedeli var ve bir şekilde cebinden çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Edc de dsg nin laciverti.

    Ikisinden de uzak durun derim.

    Hayirli gunler
    Cvt daha tehlikeli bence, micra ve qhashai lerde bolca problem çıkartıyor ve 30-40 bin TL gibi rakamlar telafuz ediliyor.
    https://www.sikayetvar.com/nissan/micra/sanziman-arizasi

    Dsg'nin kullanımla doğal olarak biten kavramasını insanlarımız arıza zannediyor ama değil, mekatronik(beyin) arızası vardı eskiden 2015 ve yukarısında oda yok.
  • Cam tavan olsun
    Dizel olsun
    Multimedia; Bluetooth, 6 hoparlör en az
    Tam otomatik veya az sorunlu şanzıman olsun
    B veya C segment farketmez.

    En düşük 2017 model olsun.

    100bin aşağısı olsun. Hangi araç bu sizce?
  • caspento kullanıcısına yanıt
    EVET nissan firmasında cvt sıkıntılı oluyor, çok duyuluyor onlarda sorun. honda - subaru gibi markalarda cvt en sorunruz viteslerden biri oluyor ama nedense nissanda tam tersi.

    peki dsg nin doğal olarak biten kavraması ne kadar oluyor hocam ? 15-25 bin liralar istenen şey o mudur yoksa arıza mıdır ?
  • Tamamen aracın eski sahibiyle alakalı bir durum. Senden önce hor kullandıysa genelde son kullanıcının elinde patlayabiliyor bazı otomatik şanzımanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.