Şimdi Ara

2016 Ford Ranger SERVİS KISKACI-Güncel

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncel-1:
    Bugün 13:30'da aldığım yetkili servis randevuma gittim,

    ilk olarak arıza ışığını söyledim (çekişte düşüş olduğunu ve yakıt tüketiminde artış olduğunu, egr 'den şüphelendiğimi belirttim). Arıza ışığının kontrol edilmesini , ardından bakım işlemlerinin yapılmasını istedim. Bu talebim üzerine önce aracın obt'den kontrole girmesi için akşama kadar beklemesi gerektiği söylendi. Bunun 5 dakikalık bir işlem olduğunu söylediğimde ise sıra olduğunu söylendi, randevu aldığımı belirttiğimde ise OBT cihazını araca bağlayacak personelin hasta olduğu söylendi. Kısaca sallandım. EGR veya DPF'nin arıza çıkartığı vakit garantiden değişip değişmeyeceğini sorduğumda ise bu işlem için ford garanti'den onay gerektiği, parçanın merkeze gönderilmesi gerektiği, aynı bu durumları yaşayan bir aracın 15 gündür serviste yattığı belirtildi. Düşük kaliteli yakıt tüketimi kullanımı kaynaklı parçanın garantiye giremeyebileceği ifade edildi.

    OBT için sallandıktan ve Garantinin tam anlamıyla bir şey ifade etmediğini anladıktan sonra bakıma sokmaktan vazgeçtim aracı. (neticesinde 1.000 km daha "garanti" dışına çıkmadan sürebilirim )
    Sonuç olarak hiçbir şey halledemeden döndüm geri .

    Şimdi egr veya dpf arıza verse dahi büyük ihtimal garantiye sokmayacaklar, servis personelinin önerisi dışarda "ısı yöntemi" ile dpf dolduğunda temizletmem, egr'yi kafaya çok takmamam.

    Hal böyle olunca ankara'da ki ford yetkili servislerinden iyice soğudum.

    Özel servis/usta arayışına geçmeli miyim ?
    Sizlerin düşünceleri nedir ?



    __________________________________________________________________
    Arkadaşlar merhaba, sizlerden bir konuda akıl almak istiyorum.
    2016 model Ford Ranger 29.000' km de aracım var. Aracımın bakım zamanı geldi.
    Fiyat araştırması yaptığım vakit parçaları alıp
    özel serviste yaptırdığımda maliyet 700 TL,
    parçaya marçaya karışmayıp
    yetkili serviste yaptırdığımda ise maliyet 2.100 TL.

    Buraya kadar her şey okeydi. Taa ki dün akşam aracım motor arıza ışığı yakana kadar.
    Aracımın garantisinin devam ettiğini bilerek ve motorda herhangi bir büyük sorun olabileceğini düşünerek sabah soluğu sanayide aldım.
    OBT soketinden arıza koduna baktık ve aracın EGR arızasının verdiğini gördük. Usta, parçanın 3.000TL olduğunu, aracın garantisi devam ediyorsa garantiden yaptırmamın benim için daha iyi olacağını söyledi.

    Hay Allah, tüh , vah yine yetkili servisin kucağına düştük düşüncesiyle evin yolunu tuttum. Yolda yetkili servisten motor arıza ışığı için randevu aldım. Eve geldim ve aracımı park ettim bir de ne göreyim ? Arıza ışığı kendiliğinden söndü. (usta ışığı söndürmek vs için herhangi bir şey yapmadı). Kontağı kapayıp açınca yine ışık yanmadı.

    Şimdi siz benim yerimde olsanız ne yaparsınız ?

    Bile bile yetkili serviste kazıklanmaktan başka çarem yok gibi gözüküyor bana.

    EGR varsayalım bozuldu, EGR'yi söktürüp yazılım ile iptal etmemin bir sakıncası olur mu muaynede vs ?
    EGR ara ara bir bozulup bir düzelebilecek bir şey mi ? (kötü yakıt vs ? aracın yakıtını da hep shell'den aynı istasyondan alırım)

    Kafalar çok karışık, önerilerinizi bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -s-laughter -- 23 Ocak 2019; 14:48:0 >







  • up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    yanlış anladınız, aracım servis bakımlı, 15.000'km de ilk bakımı yetkili serviste yapıldı. Şuan araç 2. bakımına girecek.

    Yağ 8litre -yağ filtresi-polen filtresi-yakıt filtresi-hava filtresi servisin verdiği fiyat 2.100 TL oldu.
    5w30 Mobil yağ (8 Litre) -yağ filtresi(orjinal) -yakıt filtresi(orjinal) -polen filtresi(yan sanayi) -hava filtresi(yan sanayi) 600TL tutuyor. İşçilik de 100 TL istiyor ustalar ( 3 farklı yere sordum hepsi 100 TL diyor)
  • Arac günlüğüne kaydetmiştir arızayı. Siz bakımı yaptırmayın daha 1000km var. Sadece arıza için servise bırakın. Kontrol etsinler eğer parça değişecek elimizde yok derlerse mecbur yetkili serviste bakim yaptırırsiniz. Yok anlık hata vermiş biz kontrol ettik her şey aaglam denirse dışarı da yaptırın. Ama bir kere arıza veren araba devamını da verir. Garanti 3 yilsa serviste yaptırın bakımı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Arac günlüğüne kaydetmiştir arızayı. Siz bakımı yaptırmayın daha 1000km var. Sadece arıza için servise bırakın. Kontrol etsinler eğer parça değişecek elimizde yok derlerse mecbur yetkili serviste bakim yaptırırsiniz. Yok anlık hata vermiş biz kontrol ettik her şey aaglam denirse dışarı da yaptırın. Ama bir kere arıza veren araba devamını da verir. Garanti 3 yilsa serviste yaptırın bakımı
    çok teşekkür ederim, aracın kayıt defteri olduğunu bilmiyordum. Pazartesi servise bırakacağım, konuyu güncellerim
  • Hocam ilgili marka 5 bin Km bile olmayan aracımızın powershift kavramasını kullanıcı hatası diyerek değiştirmedi cepten değiştirdik, gerisini siz düşünün

    Size de kalitesiz yakıt kullanmışsınız o yüzden EGR bozulmuş , sizin hatanız diyebilirler

    Bir tamirci olarak size tavsiyem

    Bakımı dışarıda yaptıracaksanız bile Yan sanayi filtre kullanmayın , orjinal kullanın , yazık olur canım arabaya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sektörü bilerek konuşuyorum yetkili servis harici orjinal bir fıltreyı parayla bile alma şansınız çok düşük :) o kadar şey gördüm ki fıltrenın yan sanayi olduğunu biz bile aşırı zor ayırt edebiliyoruz bazen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sektörü bilerek konuşuyorum yetkili servis harici orjinal bir fıltreyı parayla bile alma şansınız çok düşük :) o kadar şey gördüm ki fıltrenın yan sanayi olduğunu biz bile aşırı zor ayırt edebiliyoruz bazen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sektörü bilerek konuşuyorum yetkili servis harici orjinal bir fıltreyı parayla bile alma şansınız çok düşük :) o kadar şey gördüm ki fıltrenın yan sanayi olduğunu biz bile aşırı zor ayırt edebiliyoruz bazen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -s-laughter kullanıcısına yanıt
    siz acilen o servisi değiştirin, ben transitin bakımı için (2016 model minibüs, şirket aracı) 1600 tl ödedim ki benim aracım daha fazla yağ alıyor.
  • Egr sorununu 1.2 tdi motorunda yaşadım bazen ışık yakmayabilir egr arızası. Ancak aracın beynine arızayı kaydetmiştir. Servis hata kodunu görecektir diye tahmin ediyorum. Ben iki yetkili servise gittim birisi kötü yakıttan garantiye girmez dedi. Diğeri parçanın miyadı erken dolnuş dedi garantiden değiştirdi. Garip bir arızadır egr. Aracınızı devirsiz kullanıyorsanız arada yüksek devir çevirin ve güvendiğiniz yerden yakıt alın. Markaya değil bayii ye bakın. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @zx636 teşekkür ederim cevabınız için, muhtemelen yetkili servis yolunu tutacağım :(

    @texjrwillerjr önerinizi dikkate aldım, bir farklı yetkili servisle görüştüm, %10 iskonto ile 1.611TL'ye bakımı yapacaklarını söylediler. Çarşambaya randevu aldım, hiç ama hiç yetkili servise götüresim yok ama... hayırlısı

    @ceycey11 teşekkür ederim cevabınız için. Shell'den alıyordum, bir süre opet deneyeceğim. Bu EGR başa bela olacak gibi ya, bile bile lades olup servise gideceğime acaba egr-dpf iptali ve yazılım mı yaptırsam diyorum arabaya. Sonra diyorum günahtır, nox dur şudur budur gazları salgılamak, doğayı hiçe saymak olmaz. Pis bir durum.
  • -s-laughter kullanıcısına yanıt
    Bende shellden alırdım hep. Benimde egr bozulunca bıraktım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızı bilgisayara bağlayacaklar, o hatanın silinmesi birşey ifade etmez zaten. Bilgisayar da kayıtlarından görürler merak etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıtı aldığınız yere dikkat edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustayı değişin
  • Bugün 13:30'da aldığım yetkili servis randevuma gittim,

    ilk olarak arıza ışığını söyledim (çekişte düşüş olduğunu ve yakıt tüketiminde artış olduğunu, egr 'den şüphelendiğimi belirttim). Arıza ışığının kontrol edilmesini , ardından bakım işlemlerinin yapılmasını istedim. Bu talebim üzerine önce aracın obt'den kontrole girmesi için akşama kadar beklemesi gerektiği söylendi. Bunun 5 dakikalık bir işlem olduğunu söylediğimde ise sıra olduğunu söylendi, randevu aldığımı belirttiğimde ise OBd cihazını araca bağlayacak personelin hasta olduğu söylendi. Kısaca sallandım. EGR veya DPF'nin arıza çıkartığı vakit garantiden değişip değişmeyeceğini sorduğumda ise bu işlem için ford garanti'den onay gerektiği, parçanın merkeze gönderilmesi gerektiği, aynı bu durumları yaşayan bir aracın 15 gündür serviste yattığı belirtildi. Düşük kaliteli yakıt tüketimi kullanımı kaynaklı parçanın garantiye giremeyebileceği ifade edildi.

    OBdiçin sallandıktan ve Garantinin tam anlamıyla bir şey ifade etmediğini anladıktan sonra bakıma sokmaktan vazgeçtim aracı. (neticesinde 1.000 km daha "garanti" dışına çıkmadan sürebilirim )

    Sonuç olarak hiçbir şey halledemeden döndüm geri .


    Şimdi egr veya dpf arıza verse dahi büyük ihtimal garantiye sokmayacaklar, servis personelinin önerisi dışarda "ısı yöntemi" ile dpf dolduğunda temizletmem, egr'yi kafaya çok takmamam.

    Hal böyle olunca ankara'da ki ford yetkili servislerinden iyice soğudum.

    Özel servis/usta arayışına geçmeli miyim ?

    Sizlerin düşünceleri nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -s-laughter -- 23 Ocak 2019; 18:15:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -s-laughter

    Bugün 13:30'da aldığım yetkili servis randevuma gittim,

    ilk olarak arıza ışığını söyledim (çekişte düşüş olduğunu ve yakıt tüketiminde artış olduğunu, egr 'den şüphelendiğimi belirttim). Arıza ışığının kontrol edilmesini , ardından bakım işlemlerinin yapılmasını istedim. Bu talebim üzerine önce aracın obt'den kontrole girmesi için akşama kadar beklemesi gerektiği söylendi. Bunun 5 dakikalık bir işlem olduğunu söylediğimde ise sıra olduğunu söylendi, randevu aldığımı belirttiğimde ise OBd cihazını araca bağlayacak personelin hasta olduğu söylendi. Kısaca sallandım. EGR veya DPF'nin arıza çıkartığı vakit garantiden değişip değişmeyeceğini sorduğumda ise bu işlem için ford garanti'den onay gerektiği, parçanın merkeze gönderilmesi gerektiği, aynı bu durumları yaşayan bir aracın 15 gündür serviste yattığı belirtildi. Düşük kaliteli yakıt tüketimi kullanımı kaynaklı parçanın garantiye giremeyebileceği ifade edildi.

    OBdiçin sallandıktan ve Garantinin tam anlamıyla bir şey ifade etmediğini anladıktan sonra bakıma sokmaktan vazgeçtim aracı. (neticesinde 1.000 km daha "garanti" dışına çıkmadan sürebilirim )

    Sonuç olarak hiçbir şey halledemeden döndüm geri .


    Şimdi egr veya dpf arıza verse dahi büyük ihtimal garantiye sokmayacaklar, servis personelinin önerisi dışarda "ısı yöntemi" ile dpf dolduğunda temizletmem, egr'yi kafaya çok takmamam.

    Hal böyle olunca ankara'da ki ford yetkili servislerinden iyice soğudum.

    Özel servis/usta arayışına geçmeli miyim ?

    Sizlerin düşünceleri nedir ?
    Obt nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    araçlar üzerinde motor kontrolü, şasi, gövde ve elektronik sistemlerde tespit ve iletişim sağlamaya yarayan soket , aracın hata kodları görünür, silinebilir, yazılım üzerinde güncelleme yapılabilir vs.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.