Şimdi Ara

Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Yıllardır süregelen araç dönüşüm projeleri oldukça heyecan verici sonuçlar doğurabiliyor. Günümüzde bu işlem çoğunlukla içten yanmalı motora sahip araçların elektrikliye dönüştürülmesi şeklinde ilerliyor. Fakat daha farklı çalışmalar ortaya koyan şirketler de yok değil. Karşımızda duran Volkswagen Transporter da bunun en son örneklerinden bir tanesi.
     

    Dönüşümün başrolünde bulunan Volkswagen Transporter, Berlin merkezli bir tuning şirketi olan TH Automobile ekibinin elinden çıktı. TH2.997 olarak adlandırılan araç dışarıdan bakıldığında sıradanmış gibi dursa da, kalbinde 997 Porsche 911 Turbo motoru yatıyor. Yani minibüsün arka aksı üzerinde oturan 3.6 litrelik 6 silindirli bir turbo motordan bahsediyoruz.

     

    800 beygire kadar yükseltilebilir 

    Geniş ailelere hitap eden minibüs, yapılan modifikasyon işlemi ve 911 GT2 turboları sayesinde 580 beygirlik bir canavar haline gelmiş. Bununla da yetinmeyen şirket, gelen talep doğrultusunda gücün 800 beygire kadar çıkarılabileceğini belirtiyor. 3.6 litrelik ünitenin ürettiği güç, 6 ileri manuel şanzıman aracılığıyla arka tekerleklere iletiliyor. TH Automobile dört tekerlekten çekiş sisteminin mümkün olduğunu fakat bunun fiyatı yükselteceğini söylüyor.

     

    Direksiyon ve gösterge paneli de Porsche'den

    Donör olarak kullanılan Porsche 911’den alınan parçalar güç aktarma organlarıyla sınırlı değil. Transporter’ın içine girildiğinde orijinal ön göğüsün Porsche’den alınan direksiyon, merkezdeki bazı düğmeler ve gösterge paneliyle bütünleştiği görülüyor. Ayrıca ön taraftaki koltukların yine bu spor otomobilden alındığı göze çarpıyor.

     
     

    TH Automobile bu dönüşüm için toplam 250 bin euro harcadığını belirtiyor. Şuanda satışta olan bu özel Volkswagen Transporter için istedikleri fiyat ise 140 bin euro.

     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
    Porsche motoru takılan Transporter 580 beygirlik canavara dönüştü
     







  • Sizin ilk mesajınızına karşı çıkma sebebim bunlar değil.

    "beygir gücü uydurma birşeydir" gibi temelden yanlış bir iddia üzerinden çıkarak verdiğiniz alakasız örnekler. Beygir gücü uydurma falan değildir. Ben mühendisim, altyazısız belgesel izliyorum falan bunları belirtme ihtiyacı da ayrı bir gariplik olmuş. Birisine de ""Torque" yazınca daha çok bilmiş olmuyorsunuz." demişsiniz, siz de akışkanlar mekaniği, aerodinami vs. yazdınız ya, bunları yazınca bilim adamı olmuyorsunuz Aynı zamanda biz de kabzımal değiliz merak etmeyin Önce bunları bir açıklığa kavuşturalım.

    Cevabı tek kelimeyle (şanzıman) yazdım bunu da siz anlamadınız. "Disiplinim bu konular değil" diyorsunuz, e o zaman yanlış fikirdeki ısrarınız niye? Bu durumda mühendis olarak ben de açıklama yapma gereği hissettim o zaman, uzun uzun anlatayım bari :)

    "H2R motorunu 1.3 Egea'ya takacaksınız, beygir 4 katına çıkacak ama araba gitmeyecek". Uygun şanzıman ile takarsanız gider. 1.3 Egea şanzımanı ile gitmez, oranlar çok uzun gelir. 750-1000 devirde kavrama yaptırıp Egea'yı H2R motoruyla kaldıramazsınız, çünkü bu motorun o devirlerde o kiloyu kaldıracak gücü yok. Çok daha kısa oranlı dişliler lazım, güçlü olduğu devirlerde kaldırıp güçlü olduğu devirlerde yürütecek şekilde. Çünkü bu motor Egea'nın motorundan 3 kat daha fazla devir çevirebiliyor. 3 kat daha kısa oranlı dişlilerle yürütebilirsiniz. Bu şekilde gider, 300 beygirlik Egea gibi de gider. Fakat 1300 kilo ve sürekli yüksek devirlerde kavrama yapıp bu kütleyi harekete geçirecek debriyaj sisteminin ömrü de aracın orijinal haline göre çok daha kısa olacaktır. Yakacağı (içeceği) yakıt da ayrı mevzu.

    "300, 200'den az ise burada bir değişken olmalı", 300 200'den az değildir Mesele makinaya yaptıracağınız işe göre gücü hangi devirlerde almanız gerektiğidir. H2R ile kamyonu da yine çok kısa dişlilerle belki 10000 devirde kavrama yaptırıp kaldırır yürütürsünüz. 300 beygir fazlasıyla yeter. İşi yapan şey her zaman güçtür. Ama yukarıdaki örnek gibi yine verimli ve uzun ömürlü olmayacağı barizdir, olay bu. H2R motoru o kamyonun motorundan daha güçlüdür. Ama o iş için tasarlanmamıştır.

    Otomobil motorunun minibüste olmasının mantıksızlığını anlatmaya çalıştım diyorsunuz, burada takılan motor H2R değil :) O minibüsün standart motorundan daha yüksek hacimli ve çok daha güçlü bir motor. Özetle yine bir sıkıntı yok yani. Dolayısıyla da verdiğiniz ve yukarıda açıkladığım örnekler bunun yanında yine alakasız ve ekstrem kalıyor.
  • A takımı bunu beğendi.

  • Porsche'a binmek isityorsan git porsche al.

  • Beygir gücü aslına bakıldığında o kadar saçma bir güç birimi ki... James Watt, (bildiğimiz ampüllerdeki Watt), ürettiği buharlı makinelerin güçlü olduğunu diğer insanlara kanıtlayabilmek için uydurduğu bir birim aslında.

    1.3 Multijet Egea'ya Kawasaki H2R'nin (300hp civarı olması lazım) motorunu takın. Beygirler 3-4 katına çıkacak ama alet gitmeyecektir. Ya da H2R'nin 300 beygiriyle, Mercedes Atego'nun 200 beygirinin neden eşit olmadığını düşünün. Birisi orta boy kamyon, ne yüklerseniz gidiyor :)

    Saçma bir haber olmuş. Akıl yaşı 12 olan "çocuklar" eğlenebilir ama Lamborghini'nin İstanbul trafiğinde hararet yüzünden conta yakması kadar gereksiz bir hayal dünyası :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacaygun

    Beygir gücü aslına bakıldığında o kadar saçma bir güç birimi ki... James Watt, (bildiğimiz ampüllerdeki Watt), ürettiği buharlı makinelerin güçlü olduğunu diğer insanlara kanıtlayabilmek için uydurduğu bir birim aslında.

    1.3 Multijet Egea'ya Kawasaki H2R'nin (300hp civarı olması lazım) motorunu takın. Beygirler 3-4 katına çıkacak ama alet gitmeyecektir. Ya da H2R'nin 300 beygiriyle, Mercedes Atego'nun 200 beygirinin neden eşit olmadığını düşünün. Birisi orta boy kamyon, ne yüklerseniz gidiyor :)

    Saçma bir haber olmuş. Akıl yaşı 12 olan "çocuklar" eğlenebilir ama Lamborghini'nin İstanbul trafiğinde hararet yüzünden conta yakması kadar gereksiz bir hayal dünyası :)
    Sson zamanlarda forumda okuduğum en saçma yorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gorod kullanıcısına yanıt
    "İhihihi, çok saçma" diye kestirip atmak yerine neden saçma olduğunu bilimsel yollarla (fizik, akışkanlar dinamiği, aerodinami vs) ve ek olarak tecrübeyle açıklarsan sevinirim.

  • bostancı oto sanayi de kazım usta buna prins sıvı sistem lpg takarım dedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacaygun

    Beygir gücü aslına bakıldığında o kadar saçma bir güç birimi ki... James Watt, (bildiğimiz ampüllerdeki Watt), ürettiği buharlı makinelerin güçlü olduğunu diğer insanlara kanıtlayabilmek için uydurduğu bir birim aslında.

    1.3 Multijet Egea'ya Kawasaki H2R'nin (300hp civarı olması lazım) motorunu takın. Beygirler 3-4 katına çıkacak ama alet gitmeyecektir. Ya da H2R'nin 300 beygiriyle, Mercedes Atego'nun 200 beygirinin neden eşit olmadığını düşünün. Birisi orta boy kamyon, ne yüklerseniz gidiyor :)

    Saçma bir haber olmuş. Akıl yaşı 12 olan "çocuklar" eğlenebilir ama Lamborghini'nin İstanbul trafiğinde hararet yüzünden conta yakması kadar gereksiz bir hayal dünyası :)
    Tork nedir bilir misin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sertacaygun bu mesajı paylaştı




  • düşünsenize otobanda gidiyorsunuz yanınızdan 260 km ile sizi hiç zorlanmadan geçen bir minibüs..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacaygun

    "İhihihi, çok saçma" diye kestirip atmak yerine neden saçma olduğunu bilimsel yollarla (fizik, akışkanlar dinamiği, aerodinami vs) ve ek olarak tecrübeyle açıklarsan sevinirim.
    Bu yazdığınız şeylere girmeye hiç gerek yok. Cevap tek kelime : "şanzıman"

    300 beygir 300 beygirdir. Motosiklet 300 beygiri, kamyon 300 beygiri diye birşey yok. Birim aynı birim, güç aynı güçtür. Bilimsel yollardan ispat isteyip bilimle çelişmişsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 21 Aralık 2018; 23:3:27 >
  • Sebebi neydi ki?

  • 250,000 euro harcadıkları aracı neden 140,000 euro ya satıyorlar. 250,000 euro çok uçuk bir rakam değil mi? 25000 euro olmasın o?
  • Birisi arkadaşa egea ile kawasaki'nin ağırlıklarının aynı olmadığını söylesin. 4 işleminde ağırlık birimini unutmuş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • M3 vs vw trasporter


    https://youtu.be/acVKyH64YDg

  • Porsche motoru takılan transporter olamaz, transporter takılan porsche motoru olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacaygun

    Beygir gücü aslına bakıldığında o kadar saçma bir güç birimi ki... James Watt, (bildiğimiz ampüllerdeki Watt), ürettiği buharlı makinelerin güçlü olduğunu diğer insanlara kanıtlayabilmek için uydurduğu bir birim aslında.

    1.3 Multijet Egea'ya Kawasaki H2R'nin (300hp civarı olması lazım) motorunu takın. Beygirler 3-4 katına çıkacak ama alet gitmeyecektir. Ya da H2R'nin 300 beygiriyle, Mercedes Atego'nun 200 beygirinin neden eşit olmadığını düşünün. Birisi orta boy kamyon, ne yüklerseniz gidiyor :)

    Saçma bir haber olmuş. Akıl yaşı 12 olan "çocuklar" eğlenebilir ama Lamborghini'nin İstanbul trafiğinde hararet yüzünden conta yakması kadar gereksiz bir hayal dünyası :)
    Bu mesajını sakın silme efsane olacaksın. Torque.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sertacaygun kullanıcısına yanıt
    Daha tork'un ne olduğunu bilmeyen adam herşeyi kendi biliyo gibi uzun uzun yazmış bi de puhahaha

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertacaygun

    Beygir gücü aslına bakıldığında o kadar saçma bir güç birimi ki... James Watt, (bildiğimiz ampüllerdeki Watt), ürettiği buharlı makinelerin güçlü olduğunu diğer insanlara kanıtlayabilmek için uydurduğu bir birim aslında.

    1.3 Multijet Egea'ya Kawasaki H2R'nin (300hp civarı olması lazım) motorunu takın. Beygirler 3-4 katına çıkacak ama alet gitmeyecektir. Ya da H2R'nin 300 beygiriyle, Mercedes Atego'nun 200 beygirinin neden eşit olmadığını düşünün. Birisi orta boy kamyon, ne yüklerseniz gidiyor :)

    Saçma bir haber olmuş. Akıl yaşı 12 olan "çocuklar" eğlenebilir ama Lamborghini'nin İstanbul trafiğinde hararet yüzünden conta yakması kadar gereksiz bir hayal dünyası :)
    Tarih birgün seni altın harflerle yazacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her ne kadar kendi disiplinim makinalar ve otomotiv olmasa da bir mühendis olarak cevap verme ihtiyacı hissettim siz yazılanı okuyamayan, okusa da anlayamayan dostlara :) Biraz kitap falan okumanızı tavsiye ediyorum bu arada :)

    "Ya da H2R'nin 300 beygiriyle, Mercedes Atego'nun 200 beygirinin neden eşit olmadığını düşünün." diye yazdığımı okudum. Siz de okudunuz mu? 300, 200'den az ise burada bir değişken olmalı, ben de örtülü şekilde bundan bahsettim ki bu da aranızdan bazılarının dediği gibi tork. ("Torque" yazınca daha çok bilmiş olmuyorsunuz. Akıcı bir şekilde İngilizce konuşabilen, anlayabilen, yazabilen ve altyazısız belgesel izleyen birisiyim)

    Beygir gücü, belli bir kuvvet ile ne kadar kısa sürede yapılabildiği iş miktarı ile alakalı. Yani yüksek torkunuz var ve yüksek devir sayınız var, beygir gücünüz de otomatik olarak artacak. Atego örneğinde, tork nispeten çok fazla ama motor devri 2200rpm civarı iken, Kawa yanlış değilsem 16000rpm. Tork= Kuvvet*Kuvvet kolu uzunluğu. Bir de onu ne kadar hızlı döndürdüğünüzle çarparsanız, beygir gücü elde edilir basit olarak.

    İlk mesajımda da anlatmak istediğim ama biraz gizli özne gibi ortalıkta görünmediği için, anlatmak istediğim torktu. Bir kamyona takılan %50 daha güçlü motosiklet motorunun, pratikte iyi sonuçlar vermeyeceğini düşündüğüm için bir örnekleme yaparak, otomobil motorunun bir minibüste olmasının mantıklı olmayacağını anlatmaya çalıştım. Anlamadınız.

    Evet, mesajımı silmeyeceğim. Dursun orada. Altta da sizin yorumlarınız dursun ki ben de "okuduğunu anlayamayan bireyler" hakkında düşüncelerimi sizin yazılarınızla örnekleyebileyim. :)

    Sevgiler herkese.


    @anaconda41 @Sirchade @porsoro @ymhaslaman @rst78 @SuperchargerrEgeaa @Gorod



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertacaygun -- 21 Aralık 2018; 23:32:21 >




  • No video no güven...

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.