|
Bildirim
Alman mı Japon mu? (Anket Eklendi)
|
Bende astra h, bir abimde Avensis, diğerinde auris var.
Bende sürekli arıza var, abilerim sanayiye çok nadir gider. Gitse bile LPG arızalarından dolayı genelde uğrarlar. Ben sürekli sanayideyim. Yıllanmış araçta sorun istenmiyorsa japondan şaşmamak lazım ama gene de şans işi. Japonlarda donanım yok ondan arıza çıkmıyor diyenin ağzına kürekle vururum. Abimin 8-9 yıllık avenssiste anahtarsız giriş ten elektronik parka, bir çok donanım mevcut. Almanlar bile Japonlara göre dayanıksız. Net. |
10 aracım oldu, 2 Fransız, 2 italyan, 2 Alman , 2 Japon, 1 Kore ve 1 de Amerikan.
Fransızlar çok dayanıksız ve beni sürekli sanayiye götürdü. İtalyanlar çok şık görünümlü, sportif ruhlu ancak Fransız'lardan da dayanıksızdı. Almanlar; güven veren, konforlu ancak ruhsuzdu. Çok da dayanıklı olduğu söylenemez, sanayiye gidiyorduk durduk yere. Japonlar; basit, güvenli, konforsuz ancak çok sağlamdı. 1 kere dahi sanayiye gitmedim. Chevrolet: (Amerikan) Sanayiye abone etti beni, ama sevimliydi. Son aracım Hyundai , Kore malı. 7 ay oldu ancak henüz masraf yok, konfor ve kalite de yok. Sorunuzu kendime soruyorum, şimdi alsam Alman mı Japon mu alırdım? Bu kadar deneyimden sonra tercihim Japon olurdu. Çünkü sanayiye gidip ustayla muhatap olmak istediğim en son şey. 0 km almak isteseydim belki cevabım Alman olurdu |
Alman arabaları hey yönden Japon arabalarından daha iyiyse neden dünyanın en çok satan markası bir Japon?
Ayrıca Japonların arıza yapmamasını, arabalarında turbo olmamasına bağlamışsınız ama sizin turbolu Japon otomobilleri hakkında gram bilginiz yok. Bahsettiğim motorlar da öyle 1.4-1.5-1.6 turbolu 150hp arabalar da değil. +300hp fabrika çıkışlı ve modifiye ile +1000hp'ye çıkartılıp parça kırmadan kullanılan üniteler. Siz ve sizin gibiler Japon otomobillerini 1.4 Corolla'dan, Alman otomobillerini de M, Amg, Rs serisi ve Porsche'den ibaret sandığınız sürece forumda böyle saçma yorumlar görmeye malesef devam edeceğiz. |
Japon araçları çok daha sağlam, güvenilir ama ikinci elde önemli olan temizliği.
Temiz kullanılmış, iyi bakılmış alman Vw bile olsa bakımsız japona tercih edilebilir. Bence japon alman yerine temiz araç bakın. |
Su 80 yillik turbo teknolojisini nimet sananlar cok degisik bir zihin yapisindalar.
Turbo dedigin otomobil ureticilerinin; "ya simdi kim ugrasacak hem verimli hem performansli hem uzun omurlu motor yapmakla siradan bir motora cakalim turboyu varsin yag yaksin, varsin lspi sorunlari olussun, varsin tüketiciler ilerleyen km lerde turbo ve intercooler sorunlari ile bogussun, garanti bitene kadar cortlamasin yeter. nasil olsa turboyu teknolojik bir sey sanan bir suru tuketici var hem adi da kulaga cok hos geliyor turbo turbo" mantigi ile belirli periodlarda isitip isitip önümüze attiklari 80 yillik bir teknoloji. Ben cocukken chuck norrisin filmleri vardi 80 yapimi filan o adamin arabalari hep turboluydu. Karasimsek te turboluydu. Turbo yeni bir sey degil yani. Tabi gozunu tsi ile acmis 18-20 yasindaki arkadaslar bilmez bunlari. Ama bizim vatandas saniyorki turbo cok teknolojik daha yeni icat oldu. Cift kavramayi iyi bir şey sananlarla turboyu teknoloji sananlar genelde ayni kisiler oluyor ayrica. Ikiside uzun vadede tuketiciye kaziktir. Cift kavrama matah birsey olsa simdi yeni yeni tekrar ureticilerin lutfetmesiyle geri gelen tam otomatik sanzimanlarin buyuk puntolarla reklamlari yapilmazdi. Zira cogu tuketicinin gozu aci tecrubelerle de olsa acildi. Cift kavramanin ne buyuk bir tuzak oldugunun farkina vardilar. Bu turbocu tayfadan da zamanla dogru yolu goren cok olacak ta is isten gecmis olacak. Tabi bu dediklerim turbo benzinliler icin gecerli. Dizelde olay farkli. Hayirli gunler |
japon'u pahalı olsa bile, 2-3 yılda cortlamaz. uzun ömürlüdür.
|
Alman araçları her yönden Japon ve Fransız ve Kore araçlarından üstün olmakta beraber, Japon araçlarına arıza yapabilecek turbo gibi katma değerei yüksek parçalar olmadığı için eskise bile sorun çıkarma ihtimali azdır
Alman Japon Fransız Kore sıralaması vardır TEORİK |
2.0 motordan 400 hp cikaran stok evo var. Mr 400mu ne kodu unuttum simdi.
Bu arkadaslar bilmez. |
Evet haklısın e36 ae101'den çok daha üstün bir araçtır ama ben sadece aynı dönemin araçları olduğu için örnek verdim.
Arıza konusuna gelirsek Japonlar her iddiaya girerim almanlardan daha az sorunsuzdur sebebi ise elektronik ve mekanik parçalarının Almanlara göre daha az ve daha basit olmasıdır. Dediğim gibi bugün yanlanmamış,zorlanmamış e36'yı getir en az bir kere maf sensöründen dolayı tamir görmüştür. Aynı dönemin Mercedes'leri bmw'lere göre daha sorunsuzdur ama yinede japonlar kadar değildir bugün elektronik ve şanzıman arızaları baş gösteriyor sanayide araştırın. Tekrar diyorum Alman araçlarını severim ama sorunsuzluk açısından bir japon değildir. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 3 Ağustos 2018; 12:44:31 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |