Şimdi Ara

Elon Musk sözünü tuttu, Tesla bir haftada 5 bin adet Model 3 üretti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

    Aylardır Tesla’nın üretim hattındaki sıkıntılarla boğuşan Elon Musk’ın yüzünü güldüren haber nihayet geldi. Yaşanan sorunlara rağmen üretim hedefleriyle ilgili verdiği sözden vazgeçmeyen Musk, sonunda bu sözünü yerine getirdi. Gelen haberlere göre şirket haftada 5 bin adet Model 3 üretme hedefini ucu ucuna da olsa gerçekleştirmeyi başardı.
     
     

    Geçtiğimiz haftasonu Tesla çalışanları tarafından sosyal medyada paylaşılan fotoğraflar zaten üretim hedefinin gerçekleştirildiğine dair ipuçları veriyordu. Çalışanlar sosyal medya hesaplarında “Model 3 5k Club”, “5000 Tesla Model 3, başardık” şeklinde paylaşımlarda bulunmaya başlamışlardı. Hemen ardından Elon Musk’ın çalışanlarına gönderdiği e-posta’nın ortaya çıkmasıyla başarı doğrulanmış oldu. Musk gönderdiği mesajda çalışanlarını tebrik etti ve onlarla ne kadar gurur duyduğunu dile getirdi.

     

    Tesla’nın üretim hattındaki başarısı bununla da sınırlı kalmadı. Haftada 5 bin adet Model 3 üretmeyi başaran şirket, bunun yanında 2 bin adet de Model S ve Model X üretimi gerçekleştirdi. Böylece toplam üretimi haftada 7 bin adete ulaştırarak bu alanda da çıtayı yükseltmeyi başardı. Burada durmak istemeyen Elon Musk’ın ilerleyen zamanlarda Model 3 üretimini haftada 6 bine taşımayı hedeflediği belirtiliyor.








  • Tesla özelinde kendince sıkıntıları var ama süreci baştan beri takip eden biri olarak çok uzun hikaye. Gene de ben en bırakın 6 ay, 1 yıl gecikme bile Tesla ölçeğinde bir firma için başarı. Batarya paketleme temel sorun oldu bu modelde, bilemediğimiz başka darbogazlar da.

    Ama şu aşamada sadece Tesla değil tüm firmaların EV üretiminde sıkıntı var. Mesela jaguar İ-pace TR de 300 adet satış on siparişi alıp bıraktı. Fabrika büyük oranda Norveç e çalışıyormuş.

    Tesla eğer bu hedefi koyup (35 bin e model 3) ön sipariş almasaydı bu sipariş ve toplam satışa ulaşamazdi.

    Bu arada ürün çok iyi olacak o kesin.

    Bir süredir BMW i3 kullanıcısi olarak ve 2-3 gün uzun mesafe Tesla kullanmış biri olarak dönüşümün çok hızlı olacağına inanıyorum. Sadece giderler olarak değil, aynı maliyetlerde bile (kullanım maliyetleri) bence Elektrikli araba çok daha iyi. Kullanıcı kabullenmesi çok hakim. Ve 2025 e kadar hayatımıza giriş hızı akıl almayacak. Kısaca durum böyle ;)
    Çünkü Teslanin Fabrikası yeni kuruluyordu. Genelde Otomotiv sektöründe planlar tutmaz. Gelecek ve kurulacak yüksek teknoloji makineler karmaşık olur. Onu çalıştıracak işçi tecrübe kazanana kadar sorun çıkar. 6 yıldır Mercedes fabrikasında çalışıyorum onlarca yeni makina geldi hiçbiri planlanan tarihte tam randımanli çalışmadı.
  • tEsLa BaTiYüR mOrUkkK

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haberde gariplik var... 7 günde 7000 olmasın?
    Elon reis kendisi söylemiş buyurun.https://twitter.com/elonmusk/status/1013519243030253570



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Feyzuli -- 2 Temmuz 2018; 18:58:29 >
  • 7000 adet toplam üretilen araç sayısı. Yani buna Model X ve Model S de dahil. Model 3 ise yalnız başına 5 bin adet.
  • Üretim çadırı işe yaradı ama Elon'ın aşırı uçuk sözler vermeyi bırakması lazım...
  • Kandırmayın Teslacıları...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu nedir bu aylardir araba uretememe skandali. Dunyanin on siparisini aldi, cok da zengin bir firma neden arac uretemiyor? Arac uretme bandini genisletemiyor? Musteri siparis veriyor 1 yil sonra deniyor nedir bu? Ne kadar uretsen o kadar satacaksin arttirsana sokaklar dolsun tassin teslayla. Anlayan varsa bi anlatsin lutfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hazan kullanıcısına yanıt
    Tesla özelinde kendince sıkıntıları var ama süreci baştan beri takip eden biri olarak çok uzun hikaye. Gene de ben en bırakın 6 ay, 1 yıl gecikme bile Tesla ölçeğinde bir firma için başarı. Batarya paketleme temel sorun oldu bu modelde, bilemediğimiz başka darbogazlar da.

    Ama şu aşamada sadece Tesla değil tüm firmaların EV üretiminde sıkıntı var. Mesela jaguar İ-pace TR de 300 adet satış on siparişi alıp bıraktı. Fabrika büyük oranda Norveç e çalışıyormuş.

    Tesla eğer bu hedefi koyup (35 bin e model 3) ön sipariş almasaydı bu sipariş ve toplam satışa ulaşamazdi.

    Bu arada ürün çok iyi olacak o kesin.

    Bir süredir BMW i3 kullanıcısi olarak ve 2-3 gün uzun mesafe Tesla kullanmış biri olarak dönüşümün çok hızlı olacağına inanıyorum. Sadece giderler olarak değil, aynı maliyetlerde bile (kullanım maliyetleri) bence Elektrikli araba çok daha iyi. Kullanıcı kabullenmesi çok hakim. Ve 2025 e kadar hayatımıza giriş hızı akıl almayacak. Kısaca durum böyle ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hazan kullanıcısına yanıt
    Çünkü Teslanin Fabrikası yeni kuruluyordu. Genelde Otomotiv sektöründe planlar tutmaz. Gelecek ve kurulacak yüksek teknoloji makineler karmaşık olur. Onu çalıştıracak işçi tecrübe kazanana kadar sorun çıkar. 6 yıldır Mercedes fabrikasında çalışıyorum onlarca yeni makina geldi hiçbiri planlanan tarihte tam randımanli çalışmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Darısı alınabilir fiyatlarla bizim ülkemizin başına.
  • Batmasina engel olmayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mokinto kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme icin tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazan

    Yahu nedir bu aylardir araba uretememe skandali. Dunyanin on siparisini aldi, cok da zengin bir firma neden arac uretemiyor? Arac uretme bandini genisletemiyor? Musteri siparis veriyor 1 yil sonra deniyor nedir bu? Ne kadar uretsen o kadar satacaksin arttirsana sokaklar dolsun tassin teslayla. Anlayan varsa bi anlatsin lutfen
    hocam malesef o iş öyle kolay görünüyor ama değil, Elon Musk bundan kitabında da bahsetmiş.

    Siparişler ve tedarikçiler arasında ciddi sorunlar çıkabiliyor, mesela bir batarya gelecek dünyanın bir yerinde üretilmiyor bir kaç yerinden farklı farklı siparişler geçiyorsun onlardan bir tanesi bir fabrikada sıkıntı yaşayıp senin istediğin miktarı gönderemeyince sıkıntı başlıyor.

    sadece o da değil ilk önce gigafactory denilen bir yerde bu montaj işini makineye bağlamaya çalıştılar ancak istedikleri gibi olmadı ondan sonra tekrar insan üretimine daha fazla dayalı bir sisteme dönmek zorunda kaldılar.

    araç üretmek çok kolay bir iş değil çünkü parçaları sağdan soldan alıyorlar , diyelim ki üreteceği parçanın hammaddesi gigafactorynin dibinde bile olsa onu Amerikada fabrikanın bitişiğinde işlese o araçların maliyeti yine artacak. Adamlar sistemi olabildiğince ekonomik ve teknolojiye yatırım ile çözmeye çalışan bir şirket stratejisinde gidiyor ben öyle yorumluyorum




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.