Şimdi Ara

Uber ve bütün benzeri uygulamalar taksileri yok etsin!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
188
Cevap
0
Favori
14.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
501 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hiç unutmam 3 yıl önce kanserden ölen kardeşimin son 2 3 ayıydı. Dışarda felaket bir kar yağışı var kemoterapiden yürüyemeyen kardeşim zar zor metroyla 4.levent e gelmişti annem ben ve kardeşim sadece 4.levent den ayazağa ya gidecektik ve en fazla 15 16 tl tutardı yani yakın mesafe. Bilenler bilir 4.levent çok işlek bir yerdir sürekli taksi geçer. O gün kardeşimin hastalığını belli eden maskesi olmasına rağmen 1 tane şerefsiz bizi almadı mesafeyi öğrenince hepsi bastı gitti. En sonunda babamı aradık işyeri arabasıyla bizi alıp bıraktı. Yok olsun bu şerefsizler ağlayıp duruyorlar şimdi beter olsunlar!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Oto Center'da iki firma var; Kale ticaret ve Yaşar ticaret. Kiralama işi bu iki şirketin elinde, binlerce plaka var ellerinde. Asıl plaka sahibini buluyorlar, onlara belli bir kirs garanti ödüyorlar, üzerine kar koyarak başkasına kiraya veriyorlar. Bana bir taksici anlattı, emniyet, vergi dairesi, bakanlık herkes biliyor ama hepsi ortak, bi bok değişmez dedi.



    Burası Türkiye. Bir ortadoğu ülkesi. Umutlanmayın.
    Hocam işte bizde aynını söylüyoruz , İstanbul'da son taksi plakası 1996'da verilmiş bu sistem artık kokmuş ve halkın yararına değil.Az bir azınlık buranın rantını yiyor ve hizmet kalitesi çok kötü.İyileştirmek istenmiyor.
    Kimse memnun değil , Taksiciler vergi argümanına sarılıyor , über ve benzeri sistemler daha fazla vergi verir.
    Yeni sistem şart.
    taksicileri savunacak en son kişiyim. özellikle araç kullanırken baya kulaklarını çınlatıyorum. hatta taksici arkadaşım var yüzüne söylüyorum gülüyor.

    lakin birde işin öteki yüzü var. bir taksi plakası şu an bir milyon sekizyüz elli bin lira. yazı ile 1.850.000. eski para bir trilyon sekizyüz elli milyar lira.
    bunu bir şöför araçlı kiralar ise aylık 12 bin lira ödemesi gerekiyor. araçsız yani aracı kendisi sadece plakayı alır ise 8 bin lira ödemesi gerekiyor. o aracı 5 yılda bir değiştirmesi gerekiyor. 24 saat kullanamadıkları için öğlen saatlerinde 3 gibi 2 vardiye halinde kullanıyorlar. günlük 400 tl sadece kiraya veriyorlar. buna yakıtıda eklerseniz 500 tl yi geçiyor. bu serbest taksiciler için. birde herhangi bir durağa üye iseniz aidat vermeniz gerekiyor. bir günde en az 500-600 tl arası sırf masrafa gidiyor onun üstü ceplerine kalıyor . araç kendisinden olsun derseniz araç masrafı bakımı vs gibi şeyler ile hemen hemen yine aynıya geliyor. 70-80 bin tl olan araçlar 5 yıl sonra 10 bin bile etmiyor haşat oluyor. arkadaşım dediğim kişi gündüz kendisi gecede babası yapıyor. ve kendimden örnek verir isem istanbul içinden bir yerden bir yere gitmem ortalama 1 saati geçiyor bu sırada 10 larca küfür korna el hareketi görüyorum etraftaki araçlarda. bunu her gün 12 saat yapın ama her gün.

    tekrarlıyorum Allah kimseyi taksiciler ile muhatap etmesi günahım kadar sevmem 1 taksiciler 2 dolmuş şöförleri bir birinden beterler ama onların işide hiç kolay değil.
    UBER kandir, candir.

    Beni ve ailemi gecenin ikisinde Bostanci'dan evime kisa mesafe diye goturmeyen serefsiz taksiciler varken hepsi batsin beter olsun diyorum. 70 kusur yasindaki annemi saganak yagmur altinda kisa mesafe diye almayan o taksicilerin varsa bir Allah bin belasini versin. IBB'ye sikayet etmistim ama ne olur bilmem. Maksimum 80 kusur TL para cezasi var o kadar.

    UBER ise ben Turkiye'deyken olmayan bir nimetti. Su an kurtuldum, medeniyette yasiyorum. Normal taksi tarifesinden ortalama %30-40 daha ucuz, gidecegin yeri verdigin anda ucretin cikiyor. Bazi arkadaslar pazarlik falan demis. Pazarlik edecek durum yok, ucretin zaten belli. Vergi desen UBER zaten her ulkede vergi veriyor. Sofor %80, UBER %20 alir, uzerine UBER kazandiginin vergisini verir. Kiskanclik falan yapar demisler ama normal taksi ile UBER'in tek farki sari boya yerine normal boyali arac olmasi. Baska bir fark yok. Bir erkek musvettesi bundan dolayi kiskanclik krizine giriyorsa zaten gerizekalidir, psikolojik destege ihtiyaci vardir.
    Yurt dışında Uber sürücüsüyüm,öğrenciyim ve harçlığımı çıkartmak için harika bir yol.

    Ayrıca Ubere sürücü olarak başvurduğunuz da Adli sicil kaydınızdan tutun Trafik şubeden alınmış tüm cezalarınıza ve ceza puanlarınıza bakıyorlar.Bu saydıklarım Türkiye için de geçerli.

    Yani hem kimsenin tribi ile uğraşmıyorsunuz yakın mesafe vs,daha kaliteli hizmet alıyorsunuz ve en azından sürücünün daha önceden bir suça bulaşmadığından da emin olabiliyorsunuz.

    Uber candır.
  • Şu ana kadar İstanbul'da bindiğim her taksiden memnuniyetsiz ayrıldım , en masumu paramın üstünü vermemeye çalıştı.
    Ben artık taksiye binmiyorum geçen iş için Çin'den bir misafirimiz geldi , dönüşte taksiyle dönelim dedik adam trafiği görünce motor teklemeye başladı benim servise gitmem lazım metro ile gitseniz iyi olur dedi, ödeyip indik , patron ödedi , yine para üstünün üstüne yatmış.
    Babam beni ziyarete geldiğinde benzer durum yaşadım.
    Yine Üniversitede ilk yılımda Dayımın eşi ve bebeği geldi taksiye bindik , adam mesafeyi beğenmedi öfpöf etti , Sinirlendim git dedim uzun mesafe parası vereceğim.
    Ülkemizde maalesef Taksi'de paramızla rezil olduğumuz alanlardan uç noktada mecbur değilsem binmiyorum.
    Über ve benzerleri rekabet getirip kaliteyi yükseltecek.

    not: Bu tarz kısa mesafe gitmeme vb durumlarında 153'ün ceza kestiği söylendi.
    not2: Ekşi sözlükte konusu vardı 20 Şubat 2018 taksi boykotu duyulmasını sağlarsak , faydalı olabilir.

    https://eksisozluk.com/20-subat-2018-taksi-boykotu--5537939




  • mgora kullanıcısına yanıt
    kisa mesafe aliyorlar artik ama 10 lira aliyorlar, bazilari da bilerek yolu uzatip 10 lirayi geciriyor :@

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay sadece kısa mesafe olayı değil. Taksiler pis, leş gibi sigara kokuyor çoğu. Şoförler saygısız, haydut gibi çoğu, kazık atmak için fırsatı kolluyorlar. Uber deki şoförler saygılı, arabalar temiz ve geniş, fiyat önceden belli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • taksicileri savunacak en son kişiyim. özellikle araç kullanırken baya kulaklarını çınlatıyorum. hatta taksici arkadaşım var yüzüne söylüyorum gülüyor.

    lakin birde işin öteki yüzü var. bir taksi plakası şu an bir milyon sekizyüz elli bin lira. yazı ile 1.850.000. eski para bir trilyon sekizyüz elli milyar lira.
    bunu bir şöför araçlı kiralar ise aylık 12 bin lira ödemesi gerekiyor. araçsız yani aracı kendisi sadece plakayı alır ise 8 bin lira ödemesi gerekiyor. o aracı 5 yılda bir değiştirmesi gerekiyor. 24 saat kullanamadıkları için öğlen saatlerinde 3 gibi 2 vardiye halinde kullanıyorlar. günlük 400 tl sadece kiraya veriyorlar. buna yakıtıda eklerseniz 500 tl yi geçiyor. bu serbest taksiciler için. birde herhangi bir durağa üye iseniz aidat vermeniz gerekiyor. bir günde en az 500-600 tl arası sırf masrafa gidiyor onun üstü ceplerine kalıyor . araç kendisinden olsun derseniz araç masrafı bakımı vs gibi şeyler ile hemen hemen yine aynıya geliyor. 70-80 bin tl olan araçlar 5 yıl sonra 10 bin bile etmiyor haşat oluyor. arkadaşım dediğim kişi gündüz kendisi gecede babası yapıyor. ve kendimden örnek verir isem istanbul içinden bir yerden bir yere gitmem ortalama 1 saati geçiyor bu sırada 10 larca küfür korna el hareketi görüyorum etraftaki araçlarda. bunu her gün 12 saat yapın ama her gün.

    tekrarlıyorum Allah kimseyi taksiciler ile muhatap etmesi günahım kadar sevmem 1 taksiciler 2 dolmuş şöförleri bir birinden beterler ama onların işide hiç kolay değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joker-38

    taksicileri savunacak en son kişiyim. özellikle araç kullanırken baya kulaklarını çınlatıyorum. hatta taksici arkadaşım var yüzüne söylüyorum gülüyor.

    lakin birde işin öteki yüzü var. bir taksi plakası şu an bir milyon sekizyüz elli bin lira. yazı ile 1.850.000. eski para bir trilyon sekizyüz elli milyar lira.
    bunu bir şöför araçlı kiralar ise aylık 12 bin lira ödemesi gerekiyor. araçsız yani aracı kendisi sadece plakayı alır ise 8 bin lira ödemesi gerekiyor. o aracı 5 yılda bir değiştirmesi gerekiyor. 24 saat kullanamadıkları için öğlen saatlerinde 3 gibi 2 vardiye halinde kullanıyorlar. günlük 400 tl sadece kiraya veriyorlar. buna yakıtıda eklerseniz 500 tl yi geçiyor. bu serbest taksiciler için. birde herhangi bir durağa üye iseniz aidat vermeniz gerekiyor. bir günde en az 500-600 tl arası sırf masrafa gidiyor onun üstü ceplerine kalıyor . araç kendisinden olsun derseniz araç masrafı bakımı vs gibi şeyler ile hemen hemen yine aynıya geliyor. 70-80 bin tl olan araçlar 5 yıl sonra 10 bin bile etmiyor haşat oluyor. arkadaşım dediğim kişi gündüz kendisi gecede babası yapıyor. ve kendimden örnek verir isem istanbul içinden bir yerden bir yere gitmem ortalama 1 saati geçiyor bu sırada 10 larca küfür korna el hareketi görüyorum etraftaki araçlarda. bunu her gün 12 saat yapın ama her gün.

    tekrarlıyorum Allah kimseyi taksiciler ile muhatap etmesi günahım kadar sevmem 1 taksiciler 2 dolmuş şöförleri bir birinden beterler ama onların işide hiç kolay değil.

    Hocam işte bizde aynını söylüyoruz , İstanbul'da son taksi plakası 1996'da verilmiş bu sistem artık kokmuş ve halkın yararına değil.Az bir azınlık buranın rantını yiyor ve hizmet kalitesi çok kötü.İyileştirmek istenmiyor.
    Kimse memnun değil , Taksiciler vergi argümanına sarılıyor , über ve benzeri sistemler daha fazla vergi verir.
    Yeni sistem şart.




  • Hersey bir yana trafigi mahvediyorlar, taksicilere ihtiyacim yok ama kurallara uymamalari hos degil..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dikkat edin diğerlerini kapatabilirler. İ taksi diye birşey çıkarmışlar her yolculuk kayıt altında vergisi herşeyi kesiliyor artık. Görünce şaşırdım. Direk aracı şikayet edebiliyorsunuz artık.



    Belediye böyle bir sistem koymuşsa asıl diğerlerinin fişini çekebilir. Eskiden sarilardan yolcu başına vergi alamıyordu devlet şimdi alabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uber bizim ülke insanının zihniyetine UYMAZ.

    Bazı örnekler;

    1)Bir kadın Uber ile bir araç çağırdı, bindi gitti, sevgilisi, eşi her neyse 'Ne işin var el alemin arabasında' diye kıskançlık krizi çıkarır, al sana Uber ile gelen cinayet.

    ÖZET: Belki abartı bir durum ama 1-2 münferit olayın yaşanacağı aşikar. Bizim ülke insanına, toplum kültürüne ve mantığına ters bir durum. teknolojinin yönlendirmesi ile tanımadığın birisinin aracına binmez herkes

    2)Birey uygulama üzerinden araç çağıracak, ödenecek ücreti uygulama belirleyecek, kavga çıkacak, sonuç: UBER'de çıkan ücrete itiraz etti bir ölü bir yaralı

    ÖZET: Yine abartı bulunabilir ama taksimetreye gelen itiraz sonucu bu ülkede taksici öldürülüyorsa durum kaçınılmaz olur. Ülkenin genel eğitim durumu ve internet veya uygulama kullanımı sosyal medya seviyesinde olan bir toplumda ve PAZARLIK SÜNNETTİR felsefesine sahip olan bir toplumda UBER üzerinden çok fiyat, ücret, tarife kavgası yaşanır. Yahu bizde en basitinden ' abi şu kadar param var taksimetreyi açma anlaşalım zihniyeti var. nasıl yapacaksın bunu Uber'de?


    3)Düşmanımın düşmanı dostumdur felsefesi ile Taksicilerle, Korsan taksiler bir olur, UBER le yolcu alan kişilere baskı yapar, yıldırır, olay şiddete kadar gider.

    ÖZET: Dar olan bir pastada her şehirde bulunan korsan taksilerle, plakalı taksiciler arasında ki husumet ve birbirleri ile karşılaşan bu 2 tarafın çıkardığı olaylar malum. Şimdi bu pastaya 3. bir dilim için göz koyan UBER'e kayıtlı kişiler başta taksiciler olmak üzere ciddi baskılar göreceğini düşünüyorum. Bu durum UBER üzerinden yolculuk yapmaya çalışan kişi için büyük bir dezavantaj oluşturur.

    4) Taşımacılık şirketleri zaten UBER gibi.

    ÖZET: Faaliyetinin ana konusu, personel, öğrenci, turizm gibi kavramlarda ulaştırma işlerini yapmak için kurulan taşımacılık şirketleri, son dönemlerde filolarına Vito tarzı araçlar veya direk binek araçlar ekleyerek, Karayolları taşımacılık yönetmeliğinde olmayan bir kavramla 'VIP servis hizmeti' adı altında zaten böyle bir hizmet sunuyor. Adam aylık anlaşıyor, araç sabah evinden alıp işine, işinden alıp evine bırakıyor, çocukları için bir araçla anlaşıyor, eşi için de anlaşıyor. Her sabah şoförle birlikte araç kapında zaten.

    5) UBER ve Vergi

    Özet: UBER bir uygulama olsa da aslında Amerika merkezli bir şirket. booking.com'u hatırlayın neden faaliyetlerine son verdi. Çünkü yurt dışı merkezli bir firma eğer ülkemizde temsilcilik açmaz ise Türk vergi kanununa göre DAR MÜKELLEF sıfatı altında vergiden muaf. Geçenlerde spotify Türkiye temsilciliğini neden kapattı? Aynı şekilde. Peki, UBER gibi kullanımı spotify veya booking.com gibi uygulamalardan bile daha fazla olmaya müsait bir uygulamada devlet bu şirketten vergi almazsa, o şirketin faaliyetine göz yumar mı? Ya booking.com gibi kısıtlama getirir. VEYA ŞİRKETTEN ALAMADIĞI VERGİYİ, BURADA ARACINI KAYDETTİREN ARAÇ SAHİBİNİN ÜZERİNE BİNDİRİR, YÜKSEK VERGİDEN KORKAN ARAÇ SAHİBİ UBER'E KAYDOLMAK İSTEMEZ.

    Kısacası alışmadık g.tte don durmaz mantığında, bizim insanımız Avrupa'ya gidiyor, ooh ne güzel uygulama diyor, teorisini anlıyor, ulaşımda bir alternatif diyor da; (UBER'i bende kullandım bir çok şehirde)

    Pratikte kendi ülkesinin eğitim, sosyal, maddi, yönetimsel ve ideolojik durumunu unutup, 'aa bizde de olsa ya' diye Pollyannacılık yapıyor.

    Önce nasıl bir toplumda yaşadığımızı bilelim, sonra bize ne uygun ne değil ona göre karar veririz zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winwin35 -- 17 Şubat 2018; 10:58:50 >




  • Ula nasıl bir site burası :) biri esnafı begenmez biri memuru begenmez bri askeri biri polisi bu begenmeyenler on numara kişiliğe sahip galiba :)
  • Oto Center'da iki firma var; Kale ticaret ve Yaşar ticaret. Kiralama işi bu iki şirketin elinde, binlerce plaka var ellerinde. Asıl plaka sahibini buluyorlar, onlara belli bir kirs garanti ödüyorlar, üzerine kar koyarak başkasına kiraya veriyorlar. Bana bir taksici anlattı, emniyet, vergi dairesi, bakanlık herkes biliyor ama hepsi ortak, bi bok değişmez dedi.



    Burası Türkiye. Bir ortadoğu ülkesi. Umutlanmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trafikte bunlara denk gelme; Taksici ,servisçi dolmuşçu ,otobüs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başınız sağ olsun hocam

    Mekanı Cennet,yeri Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in komşuluğu olsun.

    Allah sizi de kavuşturur İnşAllah Cennet'te.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bulunduğum şehirde uber olmamasına rağmen , sırf tercih edildiği yüksek görünsün talep görünüsn diye ne kadar cihaz varsa uygulamasını indirdim,
  • Taksiye genelde otobüsle şehirdışına gidiş gelişlerde ev-terminal arası biniyorum, 10 TL bile tutacak mesafe değil zaten,

    elimde bavul falan mecbur biniyorum. En son bindiğim taksici kesin uyuşturucu kullanmıştı, bi süre sonra anladım ama 5 dk

    mesafe diye sabrettim. Telefonla bi arkadaşını aradı saçma sapan konuşmaya başladı. İner inmez arayıp plakasını bildirdim

    ama bişey olduğunu sanmıyorum.

    Eski işyerimden evli bi bayan evine yakın sürekli kullandığı taksi durağının şöförü tarafından tacize uğramak üzereymiş,

    şöför güzergahı değiştirip kapıları falan kilitlemiş, yanında biber gazı olmasa neler olurmuş kimbilir.


    Özellikle kadınlar taksiye biner binmez plakasını bi yakınlarına mesajla bildirsin ve çantalarından biber gazını eksik etmesinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackTheSamurai

    Başınız sağ olsun hocam

    Mekanı Cennet,yeri Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in komşuluğu olsun.

    Allah sizi de kavuşturur İnşAllah Cennet'te.

    Amin sağolun.
  • Taksicilere gelen yeni güzelliği unutmayın.Artık ötvsiz araç alabiliyorlar hem de 2 yada 3 yıl da bir (tam emin değilim süreden ) satıp yenisini alabiliyorlar.Yani alış satışdan da kazanacak hem de ucuza alacak.
    Belki pahalı arabalar etrafta olur da o zaman düzgün kullanıp da trafiğin anasını ağlatmazlar.Pahalı arabayı çarpmaya kıyamazlar da düzgün kullanırlar.
    Uberi yasaklarlar.Booking paypal yasak.Uber kendisi akıllı firma olduğu için yasal boşlukları kullanıyor.
    Umarım yaygınlaşır uber ama zor duruyor.
  • ne zaman binsem hep bozuk yok, bir tanesi 24 TL tutan ücrete 25 verdim,arabada duraksadı dur inelim dedi.. indik araçtan(anladım vermeyeceğini).. bagajdan valizimi verdi.bastı gitti.şimdi ben sana bahşiş vermedim belki üzerimde o kadar var.belki o para lazım bana? neden bu şekilde tokatlıyorlar insanları bilmiyorum

    1 tl 10 tl değil mevzu..tokatlanmak zorumuza giden
  • Allah rahmet etsin, sana katılıyorum beter olsunlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi ki uber var, dallama şöför riski daha az. Bir tane adam akıllı taksici görmedim anadolu yakasında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.