Şimdi Ara

LPG'de Sabah Çalışmama Sorunu İlginç Çözüm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
1.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2000 model 240 bin km' de CR-V 2.0 Executive tam otomatik aracı aldığımdan beri sabah zor çalışma problemi vardı.
    Araç marşı sorunsuz alıyor ama hemen ardında stop ediyordu. Havalar ılık iken gaz pedalına defalarca pompa yaparak stop etmemesini sağlıyordum ve ilk 5 dakika çok sarsıntılı çalışıyordu.

    Tavsiye üzerine sübap ayarı yaptırdım ama sorun devam etti. Hatta sabah daha rahat çalışsın diye gecede benzinde parkedip motor çalışırken birkaç defa gaz pedalına bassam bile sabah çok zor çalışıyordu.
    Havalar bu ara iyice soğuğunca (3 derece) bu marşa defalarca basma süresi 5 dakikadan 10 dakikaya ve marş sıklığı da dakikada 10-15' e çıktı. Hatta geceden park etmeme bile gerek kalmadan bu soğuk havada 5-6 saat araba yatınca yine zor çalışıyordu.

    İnternet forumlarında araştırdığımda ilginç bir çözüm dikkatimi çekti:
    Aynı sorunu 2012 senesinde yaşayan biri aracına 97 oktan Shell benzin atınca sorunun düzeldiğini yazmıştı. Buna dair diğer yorumların birinde LPG' li araçlarda benzin deposunda aynı yakıt aylarca beklediğinden özelliğinin bozulduğunu ve su oranının arttığını, bunun da sabah geç çalışma olarak kendini gösterdiğini yazmıştı.

    Ben sorunun ışık yakan deponun az yakıt gönderdiğini daha önce düşünerek StarPet' ten 10 litre benzin alarak çözmeye çalışmıştım daha önce ama benzin ışığı söndüğü halde işe yaramamıştı.
    Bir de Shell' den deneyeyim dedim ve arabayı yine güç bela tam 15 dakika uğraştıktan sonra çalıştırabildim ve doğruca Shell' e gittim. Depoya 100 liralık V-Power attım, 4-5 km benzinde sürüp sabah 09:30' da park ettim.

    Akşam 17:00' de tek marşta sorunsuz çalıştı ve sorunsuz LPG' ye geçti.
    O sevinçle hemen gazladığım gibi yakıt aldığım istasyona gittim ve tek tek pompacılarla el sıkıştım "Allah razı olsun, çok gözel bir iş yapıyorsunuz" dedim.

    Arabayı birkaç saat önce LPG' de parkettim, bakalım sabah çalışması nasıl olacak...







  • Arkadaşım sana daha öncede yazdım,üst kapak açılacak taslanacak, subaplar değişecek, başka yerde arama sorunu,1500 2000 TL masrafı var, hadi kolay gelsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinle bir ilgisi yok bu işin %90 sübap kaynaklı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun bende de vardı. Benimki dakikalarca sürmüyordu ama hızlıca marş alıp stop ediyordu. Gaz pedalına pompalama yaparak kendine getiriyordum. Bir ustanın tavsiyesi ile aracı benzine alıp içindeki benzini bitirip bir depoda benzinle kullandım sorun düzeldi. Ben Opet'ten benzini aldım. Aynı şekilde çözmüşüz. 2 haftadır sorun yok. Haftaya tekrar LPG'de kullanmaya başlayacağım bakalım.
  • Skayn kullanıcısına yanıt
    LPG' li Polo Sedan kullanan arkadaş ya Opet ya Shel başka olmaz dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün gece lpg de parkedilen araç bu sabah gaz pompalamaya bile gerek kalmadan tek marşta sorunsuz çalıştı ve lpg ye geçti.
    Yakıt kalitesinin önemini idrak etmiş oldum, artık hem benzin hem de lpg de ya Shell ya Opet...
  • En az 200.00 Km. LPG ile kullanılmış araç. Belli aralar ile sırf benzinde kullanın ki araç motor içine yağlama yapsın, kendine gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    En az 200.00 Km. LPG ile kullanılmış araç. Belli aralar ile sırf benzinde kullanın ki araç motor içine yağlama yapsın, kendine gelsin.

    Benzin, kurşunsuz benzin olduğundan beridir yağlama özelliği yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    En az 200.00 Km. LPG ile kullanılmış araç. Belli aralar ile sırf benzinde kullanın ki araç motor içine yağlama yapsın, kendine gelsin.

    Benzin, kurşunsuz benzin olduğundan beridir yağlama özelliği yoktur.

    Kaynak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    En az 200.00 Km. LPG ile kullanılmış araç. Belli aralar ile sırf benzinde kullanın ki araç motor içine yağlama yapsın, kendine gelsin.

    Benzin, kurşunsuz benzin olduğundan beridir yağlama özelliği yoktur.

    Kaynak?

    "Kurşunsuz benzin yağlama" yazınca çıkar. Sanayide benzinin yağlama özelliği diye sıkılan olay, aslında benzinin supabı soğutma özelliğidir. Benzin zaten valfte sıvı olarak kalıyorsa, araçta ciddi şekilde benzin-hava karışımı problemi vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    En az 200.00 Km. LPG ile kullanılmış araç. Belli aralar ile sırf benzinde kullanın ki araç motor içine yağlama yapsın, kendine gelsin.

    Benzin, kurşunsuz benzin olduğundan beridir yağlama özelliği yoktur.

    Kaynak?

    "Kurşunsuz benzin yağlama" yazınca çıkar. Sanayide benzinin yağlama özelliği diye sıkılan olay, aslında benzinin supabı soğutma özelliğidir. Benzin zaten valfte sıvı olarak kalıyorsa, araçta ciddi şekilde benzin-hava karışımı problemi vardır.

    Dediğini yazınca bu çıkıyor. Ayrıca sen yazdıktan sonra ingilizce kaynaklardan unleaded petrol / gasoline diye de arattım. Kurşunsuz benzinin yağlama özelliği yoktur diye hiçbir kaynak mevcut değil.

    LPG'de Sabah Çalışmama Sorunu İlginç Çözüm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan3156 -- 9 Aralık 2017; 23:7:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    En az 200.00 Km. LPG ile kullanılmış araç. Belli aralar ile sırf benzinde kullanın ki araç motor içine yağlama yapsın, kendine gelsin.

    Benzin, kurşunsuz benzin olduğundan beridir yağlama özelliği yoktur.

    Kaynak?

    "Kurşunsuz benzin yağlama" yazınca çıkar. Sanayide benzinin yağlama özelliği diye sıkılan olay, aslında benzinin supabı soğutma özelliğidir. Benzin zaten valfte sıvı olarak kalıyorsa, araçta ciddi şekilde benzin-hava karışımı problemi vardır.

    Dediğini yazınca bu çıkıyor. Ayrıca sen yazdıktan sonra ingilizce kaynaklardan unleaded petrol / gasoline diye de arattım. Kurşunsuz benzinin yağlama özelliği yoktur diye hiçbir kaynak mevcut değil.



    O zaman şöyle anlatayım. Süper benzinin içinde kurşun katkısı vardı. Kurşun materyali ise bildiğimiz yağlamalı yatak materyali. Motordaki aşınmaların içerisine doluyordu. Fakat emisyonlar açısından zararı ve katalitik konvertöre hasar verme ihtimali olduğundan ötürü yasaklandı. Emisyonlar , motor ömründen ağır bastı. O günden bu yana benzinin, yağlama özelliği yoktur. Zaten silindir kapağının sıcaklığında yarım saniyede buharlaşır gider benzin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    En az 200.00 Km. LPG ile kullanılmış araç. Belli aralar ile sırf benzinde kullanın ki araç motor içine yağlama yapsın, kendine gelsin.

    Benzin, kurşunsuz benzin olduğundan beridir yağlama özelliği yoktur.

    Kaynak?

    "Kurşunsuz benzin yağlama" yazınca çıkar. Sanayide benzinin yağlama özelliği diye sıkılan olay, aslında benzinin supabı soğutma özelliğidir. Benzin zaten valfte sıvı olarak kalıyorsa, araçta ciddi şekilde benzin-hava karışımı problemi vardır.

    Dediğini yazınca bu çıkıyor. Ayrıca sen yazdıktan sonra ingilizce kaynaklardan unleaded petrol / gasoline diye de arattım. Kurşunsuz benzinin yağlama özelliği yoktur diye hiçbir kaynak mevcut değil.



    O zaman şöyle anlatayım. Süper benzinin içinde kurşun katkısı vardı. Kurşun materyali ise bildiğimiz yağlamalı yatak materyali. Motordaki aşınmaların içerisine doluyordu. Fakat emisyonlar açısından zararı ve katalitik konvertöre hasar verme ihtimali olduğundan ötürü yasaklandı. Emisyonlar , motor ömründen ağır bastı. O günden bu yana benzinin, yağlama özelliği yoktur. Zaten silindir kapağının sıcaklığında yarım saniyede buharlaşır gider benzin.

    O zaman LPG nin motora vereceği zararı nasıl minimize edeceğiz?




  • Bir araç kullanılan yakıta karşı çok hassas ise bir problem var demektir(çok kirli ya da hileli yakıtları hariç tutuyorum-onun dışında araç opeti shelli seçiyorsa bir sorun vardır). Heleki bahsedilen motor, ne koysanız yakacak türden bir motordur.
    Sabah çalışmama için olası sebepler
    Otomatik jiglenin çalışmaması
    enjektör problemleri
    ateşleme sorunları
    lpg regülatörünün gaz kaçırması
    Depodaki benzinin bozulması
    Motor üst kapak sorunları(Bu durumda motoru sökmeden önce hararet,yağ ve suyun birbirine karışması,kompresyon kaybı belirtilerinden biri aranmalıdır)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    En az 200.00 Km. LPG ile kullanılmış araç. Belli aralar ile sırf benzinde kullanın ki araç motor içine yağlama yapsın, kendine gelsin.

    Benzin, kurşunsuz benzin olduğundan beridir yağlama özelliği yoktur.

    Kaynak?

    "Kurşunsuz benzin yağlama" yazınca çıkar. Sanayide benzinin yağlama özelliği diye sıkılan olay, aslında benzinin supabı soğutma özelliğidir. Benzin zaten valfte sıvı olarak kalıyorsa, araçta ciddi şekilde benzin-hava karışımı problemi vardır.

    Dediğini yazınca bu çıkıyor. Ayrıca sen yazdıktan sonra ingilizce kaynaklardan unleaded petrol / gasoline diye de arattım. Kurşunsuz benzinin yağlama özelliği yoktur diye hiçbir kaynak mevcut değil.



    O zaman şöyle anlatayım. Süper benzinin içinde kurşun katkısı vardı. Kurşun materyali ise bildiğimiz yağlamalı yatak materyali. Motordaki aşınmaların içerisine doluyordu. Fakat emisyonlar açısından zararı ve katalitik konvertöre hasar verme ihtimali olduğundan ötürü yasaklandı. Emisyonlar , motor ömründen ağır bastı. O günden bu yana benzinin, yağlama özelliği yoktur. Zaten silindir kapağının sıcaklığında yarım saniyede buharlaşır gider benzin.

    O zaman LPG nin motora vereceği zararı nasıl minimize edeceğiz?

    Daha kaliteli ve yüksek sıcaklıkta viskozitesini koruyan bir yağ ile silindirleri koruyabilirsiniz. Fakat ara sıra benzine geçmekten başka, emme supaplarını koruyacak bir olay yok. Sıcaklığa maruz kalacaksa kalacak. Sıcaklığa dayanıklı supap yoksa geçmiş olsun. Maalesef durum bu. Yağlama değil, ısı problemi var. Benzin, emme supabı üzerinde buharlaşınca, ele sıkılan kolonyağı gibi soğutuyor supabı. Lpg ise gaz olarak veriliyor. LPG aynı işlemi regülatörde yapıyor aslında, komple motor suyunu soğutuyor fakat, soğutma suyu bloğun içindeki ceketlerde geziyor. Doğrudan bir faydası yok.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.