Şimdi Ara

Oyunlarda GPU Kullanımım Nasıl %75'ten %99 Olabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Ryzen 1300x ve MSI GTX 1060 6gb ekran kartı kullanıyorum. Ram'ler de 2x8gb 3200.
    Call Of Duty WW2 oynarken GPU kullanımım %75'i geçmiyor. Oyun incelemelerinde falan hep %99. Bunu nasıl %99 yapabilirim ben de? Şuan 60 Fps alıyorum sabit.



  • VYSN-C AÇIK GALİBA 60 FPS SABİT DEMİŞSİNİZ FPS Yİ ÖZGÜR BIRAKIN BÜYÜK İHTİMAL FULL ÇALIŞIR EKRAN KARTIN
  • Vsnyc kapayacaksın.
  • Oyun ayarlarindan mi olacak peki o? Battlefield 1 oyununda da oyle cunku.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SezZzaR -- 18 Kasım 2017; 12:26:22 >
  • EVET OYUNDA GRAFİK AYARLARI ÜZERİNDEN YAPABİLİRSİN KAPATINCA DEĞİŞİKLİK OLMAZSA BİLGİLENDİR Bİ BAKALIM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzkuyruklu-_-

    EVET OYUNDA GRAFİK AYARLARI ÜZERİNDEN YAPABİLİRSİN KAPATINCA DEĞİŞİKLİK OLMAZSA BİLGİLENDİR Bİ BAKALIM

    Evet dediğin gibi yapınca 110-160 fps arası oynadım ama bazı geçiş sahnelerinde ekranda minik de olsa yırtılmalar oldu. Dikkatli bakmazsan farketmezsin ama. Performans anlamında hiçbir fark yok bana kalırsa. Ha 60 fps, ha 120 fps... Bence ikisi de aynı. Multiplayer'da farkeder belki.
  • Vsync kapat, yine düzelmezse işlemci bottleneck yapıyordur.

    1300x'in eti butu belli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 18 Kasım 2017; 14:19:2 >
  • Öyle hardcore oyuncu olmadığım için 'On' durumuna getirdim. 60 fps ile 120 fps arasında bir fark hissedemedim doğrusu :)
  • SezZzaR S kullanıcısına yanıt
    monıtorun 60hz ıse 500fps de olsa fark hıssedemezsın

    Ayrıca vsync off yapacaksın oyunlarda
  • Ekran kaç hz ise o kadar fps görebilirsin gerçekte. Ayrıca vsync'yi açmak yırtılmaları önler o yüzden açık kalması daha iyi. ekran büyük ihtimalle 60hz dir yani 60fps den fazlasına ihtiyacın yok.
  • 60 fps sabit alirken niye 99 olmuyor da 75 oluyor 99 olsun demen neye benziyor biliyor musun 140 km sabit giderken bu niye 7.5 litre yakiyor 9.9 litre yaksın herkes oyle yakiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wilson Fisk

    60 fps sabit alirken niye 99 olmuyor da 75 oluyor 99 olsun demen neye benziyor biliyor musun 140 km sabit giderken bu niye 7.5 litre yakiyor 9.9 litre yaksın herkes oyle yakiyor.

    60 fps sabit aldığım doğru. ancak neden 99 olmuyor da 75 oluyor dediğimi pek anladığını sanmıyorum. Orada ekran kartının kullanımını kastetmiştim. Bir daha yorum yazarken iyi okumanı öneririm ;)
  • Aynen o yüzden sabit 60 fps almam en mantıklı hareket :)
    Monitörüm 2010 yılında aldığım Samsung'un ilk led monitörü; XL2370 :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WARTIME

    monıtorun 60hz ıse 500fps de olsa fark hıssedemezsın

    Ayrıca vsync off yapacaksın oyunlarda

    Katılıyorum :)
    Teşekkürler.
  • Bırak %75 çalışsın.Güç tüketimi,sıcaklık daha düşük olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SezZzaR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Wilson Fisk

    60 fps sabit alirken niye 99 olmuyor da 75 oluyor 99 olsun demen neye benziyor biliyor musun 140 km sabit giderken bu niye 7.5 litre yakiyor 9.9 litre yaksın herkes oyle yakiyor.

    60 fps sabit aldığım doğru. ancak neden 99 olmuyor da 75 oluyor dediğimi pek anladığını sanmıyorum. Orada ekran kartının kullanımını kastetmiştim. Bir daha yorum yazarken iyi okumanı öneririm ;)

    ekran kartini daha cok kullandiginda daha cok elektirik yakiyor 60 fps'yi %75'te veriyorsa daha sıkıntın ne ben onu anlamadim.
  • Kartın dilinden bakarsak ''moruk ben 60fps bu oyunda 3/4 kullanarak bile alırım.''

    Vsync amacı kırılmaların önüne geçmek monitör Hz ile fps eşit çalıştırarak. Kötü tarafı input lag yol açabiliyor bildiğim kadarı ile.
  • Vsync açıkken 60fps için %75 gibi bir güç yeterli geliyordur. Bu durumda %100 gibi calismasi beklenemez.

    Eğer vsync kapalı iken de gpu %75 te CPU da %80 gibi çalışıyorsa sorun yine yoktur oyun öyle istiyordur.

    ama vsync kapalı iken CPU %100 gibi bir değerde calisiyorsa ve bu durumda gpu halen %75 lerde geliyorsa iste o zaman CPU darbogaz yapiyordur.
  • Bu kartlarda, anladığım kadarıyla, gölgeleme birimlerinin anlık yüküne göre doluluk oranı tayin ediliyor. Bu noktada üç unsur öne çıkıyor;


    • Yeni eserlerde çizim doğrudan Directx 11-12 dolayısıyla gölgeleme birimlerinde yapılıyor. Buna bağlı olarak ROP doyurma yapmaya gerek yok.

    • ROP doyurma 'AA/AF' filtreleriyle full performans alınırken, bir tercihte bulunmayı ifade ediyor.

    • Nvidia kartlar gibi TMU'su çok ama shader ve ropu az kartlar yeni tip eserlerde yüksek çözünürlük açmakta avantajlı. Roplar ise derleme yaparken gerekli, sadece ssaa süperörneklemde. Çoklu msaa örneklem ise Nvidia kartlarda başarıyla yapılabilmesi gerekirken toplam gölge birimi sayısı engel oluyor; sonuçta ROP-TMU-gölgeleme birimi sırasıyla gelen komutların işlendiği nokta orası.
    • Sonuç olarak 1x-16x aa:af oranıyla kullanın ve eğer isterseniz, "Niçin 'super-xbr' ve 'xbrz' filtreleri AAA eserlerde çalıştırılamıyor da, hâ bire çözünürlük arttırmaya gerek duyuyorum?" diye cevap aranın.




  • SezZzaR S kullanıcısına yanıt
    Adam doğru söylemişte sen anlamamışsın.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.