Şimdi Ara

Otomatik Araç Tavsiyeleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.166
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Araba alma düşüncem var. Fakat düz vitesli olan arabaları acemi şoför olmam ve otomatik vitesin daha rahat olduğunu duyduğumdan dolayı eledim.

    Aklımda bir kaç araba var. Sıfırları gerçekten pahalı ve belki bu üst limiti alamayabilirim. Fikir vermesi açısından genede yazayım. Araçtan temel beklentim bana çok masraf çıkarmaması. Sadece hafta sonları tek kişi kısa mesafede kullanmayı düşünüyorum. Sıfır mı ikinci el mi almak mantıklı ona da karar verebilmiş değişim

    Aşağıda yer alan otomobiller muhtemelen birbirleriyle kıyaslanacak otomobiller değil. Fakat dediğim gibi almışken en iyisi olsun mantığıyla mı yaklaşmak lazım (İlerisi için içi geniş olsun vb.) yoksa şimdilik iş görsün mantığıyla mı ? Sonuç olarak kredi çekip alacağım için ne kadar beni zorlamaz ise o kadar güzel olur Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

    1)Seat Leon 1.2 TSI 110 hp DSG S&S (60.400 TL) Sıfır

    2)Seat Ibiza 1.2 lt TSI 105 hp DSG (47.900 TL) Sıfır - 2016 modelinde iç tasarımı da güncellemişler aklım kaymıyor değil Not : Aslında aklımda olan araç bu fakat bu kadar parayı B segmenti arabaya vermekde içinden gelmiyor

    3)Toyota Yaris 1.33 Otomatik (2011-2012 yılı aracı) (35.000TL-38.000TL arası) Not : Mantıklı seçim bu olabilir sanırım ama tipini çok beğenemedim

    4)Audi A3 1.4 TFSI (2010-2011 yılı aracı) (55.000TL-60.000TL arası) Not : Ah audi ah

    5)Hyundai i20 1.4 CVVT (2011-2012 yılı aracı) (34.000-36000 arası) Yeni ekledim bu seçeneğide



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Afusan -- 30 Temmuz 2015; 15:08:46 >







  • Ben olsam DSG seçeneklerini elerdim. Hem sorun potansiyeli yüksek hem de uçuk bir fiyat farkına neden oluyor.

    Arabanın dış görünüşü önemli fakat içi daha da önemli bence. Çünkü dışından ziyade içinde daha çok zaman geçiriyorsunuz. Tabii bu benim kişisel fikrim. Siz tam tersini düşünüyor olabilirsiniz.

    Ben olsam bu 4 seçenekten bütçem el veriyorsa audiyi alırdım. Aksi durumda yaris'i seçerdim.

    Fakat içimden bir ses diyor ki siz gidip Dsg'li sıfır leonu seçeceksiniz :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eger 0 alacaksaniz uzatilmis garantili seatlar mantikli. Malum dsg problemi yaygin. Garantili alirsaniz dsg keyfini cikarirsiniz, oldukca hizli ce konforlu bir sanzuman. Guncellenmis haliyle ibiza fena degil ama sanirim seneye yeni kasa gelicek. Bunu dert etmezseniz en iyi secim olur. Sonucta her ay kredinin taksitini oderken uzuleceksiniz. Minimumda tutmakta fayda var kredi miktarini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben ilk arabamı C segment aldım, şu an B segment bana alınmaz gibi geliyor, malzeme kalitesi, döşeme kalitesi, kapılardan çıkan tok sesler, bagajın büyüklüğü gibi artıları var C segmentin. Hatta içlerindeki plastik kokusu bile bir değişik. Gidin herhangi bir otomobil mağazasına sıfır araçların bi C segmentine binin bir de B, ya ben çok önyargılıyım ya da B segmentten inince bildiğiniz genizlerim uzun süre yandı.

    Önemli olan şunu belirlemeniz, kaç yıl bu aracı kullanacaksınız? Eğer diyorsanız ki ben 4-5 yıl binerim bu araca, sıfır araç almak mantıklı. Yani benim şahsi fikrim hep sıfır araçtan yana, hele ki acemi iseniz, hele ki usta, servis gezmek istemiyorsanız. 50-55 bin tl bi araca verip, durmadan "acaba ne zaman sorun çıkaracak", "aha şuradan ses geldi ne oldu acaba", "otomatik araç aldım acaba sahibi şanzımanı adam gibi kullandı mı kullanmadıysa ne halt edecem" gibi uzayan düşünceler mi, yoksa 60-65 bin verip sıfır km araç alıp kafan rahat yıllarca kullanmak mı... Şahsen Megane 3 aldım sıfır 4 senede 90 000 km yaptım, baktım artık kapı menteşesinden birisi değişim istiyor 300 TL serviste, triger bakımı geldi 1300 tl serviste, baskı balata değişmesi gerekiyor kaç para bilmiyorum, yıllık bakımı geldi 600 tl civarı serviste...

    Bakımı bana ortalama 3-4 bine falan patlayacaktı, arabayı 40'a sattım üstüne biraz para koyup otomatik bir araç alacaktım, baktım ki benim araba gibi temiz bi ikinci el nereden bulacaksın, kazası yok, boyası yok, motorda sorunu yok kaldı ki o bile alınca 3-4 bin masraf çıkarıyor ekstradan. Dedim ki şimdi vereceksin bir araca 50 bin lira, üstüne sana çıkartsa bir otomatik şanzıman masrafı, yıllık bakım, triger vs. Aracı da bilmiyorsun belki başka problemler de çıkacak olacak sana 55 bin belki daha fazla. Hangi usta iyi hangisi kötü diyecek ve sanayiden anlayacak donanımım da yok... Sonra efendim, ben başladım 2014 temiz araç alayım bari kafam rahat olur, arkadaş bakıyorsun adam sanayide tanıdığı var kaza yapmış ama işletmemiş vs haydiiii bir de ekspertiz masrafı çıkacak. E arkadaş 4-5 arabaya bakmaya gitsen, yol parası ayrı dert, ekpertize 200'er lira civarında para her seferinde ayrı bi dert, yorulmak cabası, bir de adamlar 0 km aracın 4-5 bin tl altına satıyor aracı. En sonunda isyan bayrağını çektim.

    dedim ki arabadan anlıyor musun çok fazla? Hayır, sokağa atmayı riske edecek kadar zengin misin bu kadar parayı? Hayır. Gittim paşa paşa yine sıfır araç aldım.

    Tabi ki sözüm ikinci elden anlayan, kandırılmayacak arkadaşlar için değil, ne mutlu onlara keşke ben de onlar gibi olabilsem ve kazık yemeyeceğimin garantisi olsa...

    Vel hasıl kelam arkadaşım sana aldığım aracı öneririm ben çok memnunum, acemi olan eşim için otomatiğini aldım genelde o kullanıyor aracı, Honda Civic premium LPG li aldım (65 bine) ama yeni bir kampanya varmış bir plazada forumda konusu geçmişti Civic Elegance (Full donanımlı modeli ama LPG yok lpg masrafı 2800 tl civarı) 65 bin'e anlaşmışlar, şu anda kampanya var honda da şimdi al Ocak 2016 da ödemeye başla ve 0.78 (Örneğin toyotanın kendi finansman şirketinden kredi çekiyorsun %1,16 faiz oranı var, ki felaket bir fark yaratıyor) faiz oranı gibi çok cuzi bir faiz oranı var + navigasyon cihazı hediyeli.

    Benim nacizane fikrim budur, genel de birkaç firmada daha var taksit erteleme ama onların faiz oranları bir değişik. Ama şunu unutma sıfır araç alacaksan sağlam bir pazarlığa tutuş kesinlikle ben bu sefer alırken bunu anladım, bir de değişik Plazaların kendine özgü banka kampanyaları olabiliyor, yani ne kadar çok araştırsan o kadar iyi.

    Listedeki araçlar içerisinde yok ama belki aklına yatar diye dedim, piyasanın en iyi arabası falan değildir, ama piyasada hatırı sayılır bir ağırlığı vardır, reklam peşinde değilim yanlış anlaşılmasın sadece tecrübe ve bilgi paylaşımı.

    Listedekileri soruyorsan eğer, Audi A3 > Seat Leon > Seat İbiza > Toyota Yaris

    Umarım yardımcı olabilmişimdir, sıfır araçlardan Opel Astra, Hyundai i30, Toyota Auris-Corolla, Renault Megane 3, Citroen C4 incelemişliğim var istersen pm ile soru sorabilrisin




  • Ben tercihimi pego 208'den yana kullandim. Tiptronik. Opsiyonlarla, devlet amcaya verdiklerimizle beraber 51.000'e geldi.

    Seat ibiza'yi da arastirdim hicbir yerde kalmamisti.

    Bunlarin disinda ford fiesta, toyota yaris, opel corsa, citroen c3, renault clio da bakabilirsin. Ben epey arastirdim bunlari. Fiyati en uygun oldugu icin pego aldim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suziki Swift son makyajlı kasanın bir önceki kasasınada bakın hem daha uygun hem otomatik vites sorunsuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 308 1.2 active eat6 da düşünün derim. Liste fiyatı 68 ama siz ona bakmayın 3-4bin kafadan indirirsiniz. 64 civarlarına iyi araç bence. Yine hyundai i30 benzinli dct style design paketini 63-64 civarlarına alabilirsiniz.
    Leon da düşünebilirsiniz ama bence bu iki araç leondan daha kaliteli ve başarılı.


    İkisi de görece dolu c sınıfı modern araçlar. Paralarına göre sundukları çok. Sıfır cillop gibi araba alabilmek varken bilmemkaçbin olmuş, kaç yıllık araç almanın yada sıfır b sınıfı araç almanın bence hiç manası yok. Bende eskiden sıfır çok saçma derdim ama hem artan ikinci el fiyatları olayı mantıksızlaştırdı, hem de sıfır gibi olmuyor. Sıfır arabanın filtresinden, döşemesine, kapı fitilinden, fren hidroliğine, bujisine, direksiyon pompasından aküsüne herşeyi tertemiz sıfır. Özel durumlar dışında durduk yere arıza çıkarma ihtimali yok. Kafadan 3 sene hiç sorun masraf çıkarmaz çünkü tüm aksam yeni. İkinci el aldımı tüm parçalar maaş kuyruğuna girmiş emekliler gibi arıza sırasına giriyorlar. Yok fren hidroliği eskir, yok nox sensörü bozulur, yok katalizörü tıkanır, yok kapı fitilleri eskidiği için izolasyon zayıflar, yok motor eskidiği için sesi artar, yok ön takım gevşediği için arabanın önü sıkı gitmez, ön takımı yenileyim desen hangi birini yenileyeceksin. Yok muayene zamanı gelir, yok bakım zamanı gelir vs. Sıfırı alın kafanız rahat etsin.




  • Aslında burda sormak istediğim arabalar arasında karşılaştırma,

    Sizce ikinci el Audi a3 ile sıfır seat leon arasındaki karşılaştırma ve ikinci el Hyundai i20 1.4 CVVT ile Toyota Yaris 1.33 Otomatik arasındaki karşılaştırma olacak. Bu konuda düşüncesi olan var mı?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.