Şimdi Ara

Nvidia’dan masaüstü sanallaştırmasına yönelik Tesla M10 ekran kartı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nvidia’dan masaüstü sanallaştırmasına yönelik Tesla M10 ekran kartı


    Bir dönem bilgisayar sistemlerinde, iş yükünün sadece işlemci üzerine bırakıldığını ve bu nedenle oldukça zorlandığını görmüştük. Zamanla, grafik birimlerinin de iş yükünü paylaşabileceği anlaşıldı ve grafik kartları inisiyatif almaya başladı. Bugüne Adone Photosop veya Microsoft Office 2016 gibi yazılımlar ve internet tarayıcıları, GPU hızlandırması olarak tanımlanan bu teknolojiden fazlasıyla istifade etmeye çalışıyor.


     


    Son kullanıcı tarafında belirli bir donanım seviyesi üzerinde GPU hızlandırma yapılabiliyor ancak özellikle veri merkezleri ve sunucularda iş değişiyor. Binlerce kullanıcıya hitap eden bu sistemlerde, güçlü grafik birimlerine ihtiyaç duyuluyor. Ayrıca sanallaştırma yapan organizasyonlar d bu iş için özel tasarlanmış ekran kartlarına güvenmek zorunda.


     


    Tesla M serisiyle yıllardır ağır sunucu uygulamalarında en iyi performansı vermeye çalışan Nvidia, ayrıca sanallaştırma için grafik kartlarını paylaştırabiliyor. Firmanın son tasarımı Tesla M10, masaüstü sanallaştırmasında kullanıcı sayısını artırmak isteyen organizasyonlara hitap ediyor.


     


    Tesla M10


     


    Tesla M serisi henüz Pascal mimarisine geçiş yapmadı. Bu bakımdan halen Maxwell mimarisi üzerinde devam ettiğini görüyoruz. Tesla M10 grafik birimi de, 4 adet Maxwell çekirdeği barındırıyor. Toplamda 2560 CUDA çekirdeği ve 32GB GDDR5 bellek seviyesine erişiliyor.


     


    Sanallaştırma tarafında aynı anda 64 sanal grafik birimi ayrılabilen ekran kartı, ayrıca eş zamanlı 28 adet Full HD 30 kare/saniye video aktarımına da imkan tanıyor. Tesla M serisi içerisinde en fazla sanallaştırma sayısına sahip olan ekran kartı M10.


     


    Bir sunucu içerisine 2 adet Tesla M10 ekran kartı takılabiliyor. Böylece aynı anda 128 sanal grafik birimi ayırabilmek ve 56 adet video aktarımı yapabilmek mümkün oluyor. Her kart 225Watt ısıl tasarım gücüne sahip ve pasif olarak soğutuluyor.


     


    Nvidia ayrıca, GRID adını verdiği bulut tabanlı yazılım paketiyle de Tesla M ekran kartlarını destekliyor. Bu paket içerisinde hızlandırılmış sanal ofis uygulamaları için, sanal bilgisayar sistemleri için ve sanal iş istasyonları için 3 farklı destek bulunuyor.


     


    Ayrıca Bkz.Nvidia GeForce GTX 1080, testleri alt üst ediyor

    Tesla M10 ekran kartının fiyatı 2500$ civarında olacak. Ofis uygulamaları desteği için aylık kullanıcı başı 2$, sanal bilgisayar için ise aylık kullanıcı başı 6$ civarında bir fiyatlandırma mevcut. Sanal iş istasyonu ise 250$’a kadar çıkabiliyor. Tesla M10 ekran kartı Ağustos ayında piyasaya çıkacak ancak GRID yazılımı hali hazırda serinin diğer ekran kartları için satın alınabiliyor. 


     







  • Böylece multiplayer oynarken tüm işi server yapabilecek.

    Tüm oyuncuların ekranlarında görmeleri gereken görüntüyü oluşturup doğrudan youtube izler gibi sabit 60 fps ile almalarına imkan tanıyacak.

    Böylece sistemi eski olan oyuncular da en yeni oyunları oynayabilecek.

    Oyuncunun klavyeden bastığı tuş bilgisinin sunucuya gönderilişi 10 milisaniye olsa yeter.


    64 kişilik bir oyun için aynı haritanın 64 kopyası aynı geometri bilgisinin 64 kez hesaplanması gerekmeyecek. 1 kez hesaplanıp 64 farklı kamera ile çekilecek, oyunculara gidecek. Çok daha verimli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Mayıs 2016; 16:33:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Böylece multiplayer oynarken tüm işi server yapabilecek. Tüm oyuncuların ekranlarında görmeleri gereken görüntüyü oluşturup doğrudan youtube izler gibi sabit 60 fps ile almalarına imkan tanıyacak. Böylece sistemi eski olan oyuncular da en yeni oyunları oynayabilecek. Oyuncunun klavyeden bastığı tuş bilgisinin sunucuya gönderilişi 10 milisaniye olsa yeter. 64 kişilik bir oyun için aynı haritanın 64 kopyası aynı geometri bilgisinin 64 kez hesaplanması gerekmeyecek. 1 kez hesaplanıp 64 farklı kamera ile çekilecek, oyunculara gidecek. Çok daha verimli.


    10ms buradan avrupaya çok zor kaldı ki ülke içinde bile en düşük 40ms gördüğümü hatırlıyorum.İSS'ler sağolsun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tr15

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    Böylece multiplayer oynarken tüm işi server yapabilecek. Tüm oyuncuların ekranlarında görmeleri gereken görüntüyü oluşturup doğrudan youtube izler gibi sabit 60 fps ile almalarına imkan tanıyacak. Böylece sistemi eski olan oyuncular da en yeni oyunları oynayabilecek. Oyuncunun klavyeden bastığı tuş bilgisinin sunucuya gönderilişi 10 milisaniye olsa yeter. 64 kişilik bir oyun için aynı haritanın 64 kopyası aynı geometri bilgisinin 64 kez hesaplanması gerekmeyecek. 1 kez hesaplanıp 64 farklı kamera ile çekilecek, oyunculara gidecek. Çok daha verimli.


    10ms buradan avrupaya çok zor kaldı ki ülke içinde bile en düşük 40ms gördüğümü hatırlıyorum.İSS'ler sağolsun.


    Oyuna özel ara sunucular/bağlantı noktaları kurulur. Modemleri de asus/msi marka alıp overclock yaparız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Mayıs 2016; 16:45:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tr15

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bitBöylece multiplayer oynarken tüm işi server yapabilecek. Tüm oyuncuların ekranlarında görmeleri gereken görüntüyü oluşturup doğrudan youtube izler gibi sabit 60 fps ile almalarına imkan tanıyacak. Böylece sistemi eski olan oyuncular da en yeni oyunları oynayabilecek. Oyuncunun klavyeden bastığı tuş bilgisinin sunucuya gönderilişi 10 milisaniye olsa yeter. 64 kişilik bir oyun için aynı haritanın 64 kopyası aynı geometri bilgisinin 64 kez hesaplanması gerekmeyecek. 1 kez hesaplanıp 64 farklı kamera ile çekilecek, oyunculara gidecek. Çok daha verimli.
    10ms buradan avrupaya çok zor kaldı ki ülke içinde bile en düşük 40ms gördüğümü hatırlıyorum.İSSler sağolsun.

    http://www.speedtest.net/result/5344087212.png





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgabes64

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tr15

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bitBöylece multiplayer oynarken tüm işi server yapabilecek. Tüm oyuncuların ekranlarında görmeleri gereken görüntüyü oluşturup doğrudan youtube izler gibi sabit 60 fps ile almalarına imkan tanıyacak. Böylece sistemi eski olan oyuncular da en yeni oyunları oynayabilecek. Oyuncunun klavyeden bastığı tuş bilgisinin sunucuya gönderilişi 10 milisaniye olsa yeter. 64 kişilik bir oyun için aynı haritanın 64 kopyası aynı geometri bilgisinin 64 kez hesaplanması gerekmeyecek. 1 kez hesaplanıp 64 farklı kamera ile çekilecek, oyunculara gidecek. Çok daha verimli.
    10ms buradan avrupaya çok zor kaldı ki ülke içinde bile en düşük 40ms gördüğümü hatırlıyorum.İSSler sağolsun.


    http://www.speedtest.net/result/5344087212.png

    Orda görülen gecikme süresi bağlı bulunduğunuz servera olan uzaklıkla ilgilidir.(diye biliyorum)

    Server:İstanbul (<50mi)
    Yani yaklaşık 800m uzaklıktaki server üzerinden aldığınız ping süresini,Berlindeki bir serverla olan ping süresiyle bir tutamazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tr15

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgabes64

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tr15

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bitBöylece multiplayer oynarken tüm işi server yapabilecek. Tüm oyuncuların ekranlarında görmeleri gereken görüntüyü oluşturup doğrudan youtube izler gibi sabit 60 fps ile almalarına imkan tanıyacak. Böylece sistemi eski olan oyuncular da en yeni oyunları oynayabilecek. Oyuncunun klavyeden bastığı tuş bilgisinin sunucuya gönderilişi 10 milisaniye olsa yeter. 64 kişilik bir oyun için aynı haritanın 64 kopyası aynı geometri bilgisinin 64 kez hesaplanması gerekmeyecek. 1 kez hesaplanıp 64 farklı kamera ile çekilecek, oyunculara gidecek. Çok daha verimli.
    10ms buradan avrupaya çok zor kaldı ki ülke içinde bile en düşük 40ms gördüğümü hatırlıyorum.İSSler sağolsun.


    http://www.speedtest.net/result/5344087212.png

    Orda görülen gecikme süresi bağlı bulunduğunuz servera olan uzaklıkla ilgilidir.(diye biliyorum)

    Server:İstanbul (<50mi)
    Yani yaklaşık 800m uzaklıktaki server üzerinden aldığınız ping süresini,Berlindeki bir serverla olan ping süresiyle bir tutamazsınız.

    Doğru. Haklısınız

    http://www.pingtest.net/result/145731648.png




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.