Şimdi Ara

Nereden - Nasıl Unreal Engine Öğrenebilirim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daha önce buna benzer konu açmıştım ama istediğim kadar cevap alamadım, bu yüzden başka programcı abilerimizin görmesi için bana yardım ederseniz sevinirim...

    Öncelikle UE4'ü aşağı yukarı biliyorum. Arayüzün vs biliyorum sayılır. Modelleme ve animasyon işinide biliyorum. Bir karakterin yürüme animasyonunu
    modele ayarlamasını felan bilmiyorum o ayrı konu. Benim asıl bilmediğim şey blueprint sistemi. UE4'ü tercih etmemin sebebi zaten BluePrint, c++ öğrenmeye çalıştım ama beceremedim.
    Çok kafam karıştı.

    Şimdi, ben bu blueprint'i nasıl öğrenebilirim? Youtube'dan izle derseniz, denedim onu, belli başlı kanallar. Bazı şeyleri gösteriyor. Ama sadece konusu olan şeyleri. Mesela fps yapıyorsa çoğu. Sadece fps'nin belli kısımları oda bak, hepsi değil çok basit şeyler. Her neyse. eğer varsa önerininiz, bekliyorum. Bilmediğim yararlı kanal varsa söylerseniz sevinirim. He bu arada Unreal Engine türkçe eğitim kitapları var. BluePrint de öğretiyor sanırım. Fiyatlarıda çok fazla değil. İşe yarar mı? Temelleri bilsem yeter. Temelden kastım mesela ben şunu bilmek istiyorum.

    Karakter x-234 konumuna geldi diyelim. Bir animasyon ve ses efekti fırlayacak. Bunu nasıl yaparım mesela? Cevabını sormuyorum tabikide. Öğrenmek istiyorum. Yada Fps mekanikleri, Fener açma kapama. Koşma. Hazır scriptler kullan demeyin bulamadım maleseff. Okuyan herkesden Allah razı olsun. Lütfen yardımcı olun.







  • Udemy den kurs bak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanal Dilenci

    Udemy den kurs bak.
    Maleseff param yok onlara, Ücretsiz birtane var ama onda hiçbirşey öğretmiyor neredeyse ve baya kalitesiz.
  • Boş iş adam gibi cs okuyun ve okurken yada sonra bu işleri öğrenin

    Oyun geliştirme en zor cs alanlarından biridir 3 5 YouTube kursu ile bir yere gelemezsiniz anca unityde copy paste mario yaparsin
    İngilizce bilmiyorsan zaten bırak direk İngilizce kursuna yazil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Last Peony -- 26 Temmuz 2019; 19:47:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Last Peony

    Boş iş adam gibi cs okuyun ve okurken yada sonra bu işleri öğrenin

    Oyun geliştirme en zor cs alanlarından biridir 3 5 YouTube kursu ile bir yere gelemezsiniz anca unityde copy paste mario yaparsin
    İngilizce bilmiyorsan zaten bırak direk İngilizce kursuna yazil
    cs tam olarak neyin kısaltmasıdır anlayamadım. Zaten tek istediğim yani en azından şimdiki hedefim, korku oyunu, fps olacak. Belli noktalarda animasyon girecek. Ses efekti, jumpscare. Belli bölgelere girince yeni levele geçiş olacak. Fade efekti felan. İşi bilen biri için bu 2 gün felan sürer diye tahmin ediyorum. Yapay zeka olarak o biraz zor olur sanırım, yani bir modelin doğru yerde doğru animasyonu kullanması. Koşması yürümesi vs.

    Her ne kadar oradan buradan sorsamda etsemde. Gerçekten ingilizce bilmeden olmuyor, o herhalde benim gördüğüm indie oyunları yapanlarda 1-2 senelik geliştirmenin(öğrenim süreci) ardından ortaya çıkan eserler. Diğerleri büyük ihtimal hazır kullanıyordur ama hazır sadece belli başlı şeylerde yardım eder. Hazır fps karakterinde çömelme yoktur. Eklemeye çalışırsın blueprintini anlayamassın ekleyemessin yeni özellik. Neyse anlaşılan bir şey öğreneceğim falan yok. UE4 bilsem c++ bilmediğim için Bu motorun modası geçince başka şey kullanamayacağım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akcal13

    cs tam olarak neyin kısaltmasıdır anlayamadım. Zaten tek istediğim yani en azından şimdiki hedefim, korku oyunu, fps olacak. Belli noktalarda animasyon girecek. Ses efekti, jumpscare. Belli bölgelere girince yeni levele geçiş olacak. Fade efekti felan. İşi bilen biri için bu 2 gün felan sürer diye tahmin ediyorum. Yapay zeka olarak o biraz zor olur sanırım, yani bir modelin doğru yerde doğru animasyonu kullanması. Koşması yürümesi vs.

    Her ne kadar oradan buradan sorsamda etsemde. Gerçekten ingilizce bilmeden olmuyor, o herhalde benim gördüğüm indie oyunları yapanlarda 1-2 senelik geliştirmenin(öğrenim süreci) ardından ortaya çıkan eserler. Diğerleri büyük ihtimal hazır kullanıyordur ama hazır sadece belli başlı şeylerde yardım eder. Hazır fps karakterinde çömelme yoktur. Eklemeye çalışırsın blueprintini anlayamassın ekleyemessin yeni özellik. Neyse anlaşılan bir şey öğreneceğim falan yok. UE4 bilsem c++ bilmediğim için Bu motorun modası geçince başka şey kullanamayacağım...

    Alıntıları Göster
    Computer science

    1 2 sene değil o oyunları yapan adamlarin zaten programlama geçmişi oluyor cogununda bilgisayar muh eğitimi var

    Üstüne o oyunu yapmadan önce bir sürü ufak piyasaya çıkmayan oyun yapıyorlar başarısız
    Anliycagin olay 1 2 seneden çok daha uzun

    İngilizce bilmeyen adam bırak oyun geliştirmeyi düzgün kod yazamaz

    İyi bir oyun geliştiricisi programlamayı yalayıp yutmanin yanında lineer algebra ve analitik geo gibi matematik konularinada hakim olmalıdır.
    Hepsi olsa da oyun geliştirme ekip işidir

    Çok büyük kısmı animasyon ve grafik sonuçta.
    O yüzden tek çalışan birinin az çok çizim yeteneğine de ihtiyacı vardır.3d oyunlar zaten ayrı bir dünya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Last Peony

    Computer science

    1 2 sene değil o oyunları yapan adamlarin zaten programlama geçmişi oluyor cogununda bilgisayar muh eğitimi var

    Üstüne o oyunu yapmadan önce bir sürü ufak piyasaya çıkmayan oyun yapıyorlar başarısız
    Anliycagin olay 1 2 seneden çok daha uzun

    İngilizce bilmeyen adam bırak oyun geliştirmeyi düzgün kod yazamaz

    İyi bir oyun geliştiricisi programlamayı yalayıp yutmanin yanında lineer algebra ve analitik geo gibi matematik konularinada hakim olmalıdır.
    Hepsi olsa da oyun geliştirme ekip işidir

    Çok büyük kısmı animasyon ve grafik sonuçta.
    O yüzden tek çalışan birinin az çok çizim yeteneğine de ihtiyacı vardır.3d oyunlar zaten ayrı bir dünya.

    Alıntıları Göster
    Abi sen beni yanlış anlamışsın. Ben zaten oyun yapamam, yani indie derken kast ettiğim 3D-Basit fps projeleri. Zaten kodlama yapamam, bir kere öğrenmesi çok karmaşık ve
    öğrenciyim ben o işlere odaklanmam imkansız. En azından BluePrint'in temellerini öğrenebilirim (Level sistemi, Teleport. Animasyon girme çıkma, En fazla A.I + Rig li modele animasyon uygulamak.(Onu büyük ihtimal asla yapamam) Şu anda ilk hedefim FPS kontroller hazırlamak. Evet internette dersler var, ingilizce videoları fazla anlamıyorum. Türkçe videolar az var, kalitesiz ama.

    Ki benim onları izlememe isteiğimin nedeni üşenmem değil, üşeniceksem nereye oyun yapıyorum? O dersler sadece belli şeyleri gösteriyor. Blueprint öğretmiyor. Oradaki şeylerin aynısını yapmak demek ctrl+v gibi birşey. Benim yapmam gereken gerçekten neyin ne işe yaradıgını. Tag leri öğrenmek. İşte bu konuda onun için. E sizde yazmıyor değilsiniz. Yazıyorsunuz da, işte...




  • akcal13 A kullanıcısına yanıt
    Bu arada animasyon+modellemeyi 2 senedir yapıyorum hobi amaçlı. Simulation yani particle hazırlamayı fazla bilmem ama Mesela bir insan yürümesi hazırlayıp oyuna aktarabilirim. Ama bunu unut ya ne gerek, ben fps kontroller hazırlayayım. Animasyon girme, ses girme felan filan. UE4 Mekan tasarımlarıyla ışıklandırmayı eh işte ayarlayabilirim grafik sorun değil.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.