Şimdi Ara

ic mekan tasarimim

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 3dsmax'i 3,5 aydir kullaniyorum.
    ilk ic mekan tasarimimi bu sabah bitirdim.

    render vray ile alinmistir. sure 5:30 saat. materyallerin cogunlugu vraymaterial.
    resimde gordugunuz butun modelleri kendim yaptim; yalnizca kitapligin yanindaki sus esyasi olan filler ve yerdeki cicek hazir modeldir.

    render alindiktan sonra photoshop'ta duzenleme yapilmistir. (contrast ve level duzenlemesi)
    pencere ve kapidan gorunen arka plandaki agaclar alttan katman olarak eklenmistir.

    duzgun ve duzeyli yapilan her turlu yorumunuzu bekliyorum.

     ic mekan tasarimim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feversea -- 25 Nisan 2008; 9:37:02 >







  • Pek anlamam ama çok hoşuma gitti. 3,5 ayda böyle yapılabiliyorsa epey kabiliyetlisin demek ki.

    Merat ettiğim birşey var. Bunu yapman ne kadar sürdü?

    Render 5 buçuk saat sürmüş. Bilgisayarın özelliği ne? Yani güçlü bir bilgisayar olsa da bu kadar uzun mü sürer onu merak ettim. Bu tür işleri 30dk. hazırlayacak bilgisayar var mı?

    Bu arada Nihat Genç'in kitabının etafında beyazlıklar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi budden -- 11 Nisan 2008; 10:59:06 >
  • 3.5 ayda bilfiil 3d ile ugrasmadim. bir yandan da okulum ve sinavlarim oldugu icin vakit buldukca ilgilendim.
    bu surede daha da ilerilere gitmek mumkun, ben yavas bile sayilirim.

    modelleme kismi toplamda 15-20 saat surdu diyebilirim. bu sure bu model icin aslinda uzun bir sure.
    son render alinana kadar 2 test asamasi gecirdi bu model. her asama sonunda begenmedigim ve eklemeyi dusundugum yerler cikti hep. bu da plansiz cikilan bir isin sonunda sureyi uzatiyor ister istemez.

    render suresi aslinda uzun bile sayilir. render suresini kisaltmak icin render motorunu ve materyalleri cok iyi tanimak gerekiyor, ben elimden geldigi kadariyla kisalttim sureyi.

    mevcut bilgisayarim 3d icin pek de iyi birsey degil. amd 3200+ , ati x1300 ekran karti ve 1gb ram belimi dogrultabilirsem cihazi tamamen degistiricem yakin zamanda insallah.

    kitabin kaplamasinda polygonlarin bazilarina yanlis materyal atadigim icin o sorun ortaya cikti..photoshop ile giderilebilir diye dusunuyorum.

    yorumun icin tesekkurler.

    edit: imla hatalari



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feversea -- 11 Nisan 2008; 11:14:46 >




  • Sadece ışıklandırmada sorun var ortası ile pencerenin yakınları aynı ışık almış onun dışında bi sorun yok
  • eline sağlık güzel çalışma olmuş. gözüme takılan birkaç konu var.
    yerdeki laminat parke profilleri geniş gibime geldi. onların genişliğini biraz azaltmak gerekiyor sanki. hepside aynı yönde olsa daha hoş durabilir. birde mekanda o parkeler çok göze batıyor. o ahşap damarları biraz daha incelip birazda silikleşirse o kadar göze batmaz ve mekanı daha ortaya çıkartır.

    yine kitaplık ve perdelikteki ahşap biraz geniş duruyor.

    kitaplığın içi çok karanlık kalmış. belki mekana başka bir ışık kaynağı daha koymak gerekebilir. kitaplıktaki kitaplarada basitçe renk atansa ve farklı genişliklerde olsa sanki daha gerçekçi duracak gibi.

    pencerenin altındaki kalorifer peteğinin üst kısmında bir siyahlık var onun ne olduğunu anlamadım. yandaki petekte öyle birşey yok sanırım o siyahlığın olmaması gerekiyor.

    masanın camı ve resim çerçevesinin camındaki yansımalar çok hoş duruyor.

    render süresi içinde birşeyler yapmak gerekiyor çünkü böyle bir sahnede 5.5 saatlik render süresi kabul edilebilir bir süre değil.




  • evet render süreleri çok fazla sahnede çok detay yok ayarlarla oynamak gerek birazhttp://oozansoy.blogspot.com da işim gerekği benim yaptığım bir model var onu ben şu anda tam hatırlamıyorum ama render süresi 30 dk civarındadır. Low ayarlarda.(Renderlar vray ile alınmıştır.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bodrum -- 11 Nisan 2008; 15:03:08 >
  • Yerdeki kaplama için tile X ve Y 'leri biraz yükselt.

    Yani o kaplamayı daha da küçük göster , böyle çok büyük olmuş ve gerçekçiği engelliyor.Onun dışında güzel.
  • kardeşwww.speedyshare.com dan download link verebilirmisin resimin açılışı çok uzun sürüyorda
  • genel yorum parke uzerine gelmis bekledigim uzere
    aslinda yerde o parkeyi kullanmayacaktim, ancak gece 3 olmustu ve bu da boyle olsun diye onu koymus bulundum.
    parke kaplamasinin doseme sorunu var biraz, ben de anlamadim. x - y degerlerini yukselttikce kaplama daha da cirkinlesti. ben de oynamadim. zaten amacim parke parlakligini tutturabilmekti sadece.

    iceride 5 isik kullandim. bir tanesi kameranin saginda, 3 tanesi camlar ve kapida, digeri de karsida koridor gibi yere acilan yerin tam karsisinda.
    belki kameranin soluna bir tane daha multiplier'i dusuk isik kaynagi koyarsam bahsedilen karanlik ortam olmayabilir.

    aslinda kitaplikta gozlemlediginiz icerideki isiksizliktan degil, benim photoshop'ta color level ile cok oynamis olmamdan kaynaklaniyor. direkt render resmini de mesajin sonuna ekliyorum. demek istedigimi o sekilde daha rahat anlayacaksiniz.

    radyatorderki o karanlik kismi acikcasi ben de cozemedim. o sekilde karanlik verecek bir engel yok aslinda.

    render suresinin 3 sebebi var bence.
    1- vray materyallerin genelinde subdiv degerleri 20-25 arasinda
    2- render ayarlari optimumdan biraz daha yuksek.
    3- benim bilgisayardan kaynakli

    detayli yorum yapanlara tesekkur ederim. bunlar oldukca isime yarayacak.

     ic mekan tasarimim




  • cam masa çok güzel olmuş
    ancak raf sanki depremden çıkmış gibi
    bakışta rahatsız eden bişey var
    O kadar yana doğru yatarmı dolap ???

    gönyesi kaymış gibi üstelik
    sanırım dolabı elden geçirmen gerekecek
  • Kütüphanenin sol üst köşesi göze batıyor.Doğal hali olmamış orda...
    Ancak eline sağlık arkadaşım cidden iyi iş çıkarmışsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mizahci

    Kütüphanenin sol üst köşesi göze batıyor.Doğal hali olmamış orda...
    Ancak eline sağlık arkadaşım cidden iyi iş çıkarmışsın

    goruntunun yan taraflarindaki bozulmalar maalesef kameradan kaynakli. kamera ayarlariyla yeterince oynayamadim.
    ic mekan renderinda kamera konumu ve acisi geregi bu tip genis aciya benzer goruntuler ortaya cikiyor ve goze hos gelmeyen bozulmalar goruluyor.
    gelismis kamera ayarlarini biraz daha ogrenmem gerekiyor. duzgun ayarlarla bu sorun ortadan kaldirilabiliyor.

    kisacasi, buradaki bozulma modelden degil, kameradan kaynaklidir.

    yorumlariniz icin tesekkurler.

    edit: flower arkadasimizin da yorumuna cevabendir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feversea -- 25 Nisan 2008; 9:29:23 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.