Şimdi Ara

hazır crossover tavsiyesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • yakında elimde olacak mid ve almayı düşündüğüm tweetera uygun, hazır 2 yollu crossover a ihtiyacım var. bu bileşenlere uygun hazır crossover tavsiyesinde bulunur musunuz. ayrıca tweetterıda 4 ohm olması dezavantaj oluşturur mu

    mid:
    Impedance-----------------------------------------8 ohms
    Frequency Response------------------------------37 to 4,000 Hz
    Sensitivity------------------------------------------90 dB 1W/1m
    Resonant Frequency (Fs)-------------------------37 Hz
    DC Resistance (Re)-------------------------------7 ohms

    tweeter
    Impedance-----------------------------------------4 ohms
    Power Handling (RMS)----------------------------60 Watts
    Frequency Response------------------------------1600 to 35,000 Hz
    Sensitivity------------------------------------------95 dB 1W/1m



  • red_wine R kullanıcısına yanıt
    Hazır crossover'lar genelde aynı empedanslı sürücüler içindir.
    Woofer'ınızın çapı ne kadar?
    Sürücüleriniz için bir link vermeniz mümkün mü?
  • 8ohm Tweeter bakmak daha mantıklı olacak o zaman değil mi
    Mid ve düşündüğüm twter bilgileri bunlardı hocam.


     hazır crossover tavsiyesi.


     hazır crossover tavsiyesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • red_wine R kullanıcısına yanıt
    Sürücüler güzel. İyi bir çift hoparlör sistemi yapma potansiyeli var.
    Tweeter Heil AMT'nin türevi galiba...

    Ucuz crossover'lar yüksek güçlerde sürücüden önce doyuma ulaşır. Bu nedenle size yüksek güçlü, profesyonel, kalitesi kanıtlanmış bir crossover tavsiye ederim.

    * Sürücüleriniz için 3500 Hz crossover noktası uygun gibi görünüyor.
    * Tweeter'ı üreten firmanın 8 ohm'luk modeli de var görünüyor. Ancak tweeter'ınızın hassasiyeti 95 db, woofer'ınızın hassasiyeti 90 db. Bu nedenle crossover'dan sonra tweeter hattında 3-4 db düşüm için zaten bir L-pad'e ihtiyacınız olacak. 4 Ohm'luk tweeter kullandığınız takdirde seri olarak 4 ohm civarında (3.9 ohm/25W) bir direnç kullanırsanız hem empedans hem de tweeter attenuation sorununuz çözülecek. Ama 8 ohm'luk bir tweeter alırsanız L-pad ile seviyesinde daha fazla ayar marjı olacak.

    Önerdiğim crossover Eminence PXB2-3K5
    Eminence'in Türkiye'de temsilcisi var.
    Ben farklı modellerini daha önce kullandım, memnun kaldım.

    http://www.eceelektronik.com/tr/urunler/ses-sistemleri/ses-sistemleri/pxb2-3k5-crossover

    http://www.eminence.com/pro-audio/hf-products-components/crossovers/




  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    teşekkürler yardımlarınız için.
    sanalpazarda 170tl civarına buldum bahsettiğiniz crossoverı. 340tl eder 2 si biraz fazla gibi gelse de yapamayacağıma göre katlanacağım artık.
    aurum cantus un sitesinde, kuracağım sisteme yakın seçeneklerde genelde 2000 - 2500hz crossover frekansı seçilmiş, 3500 yerine bu hz lere insem ne dersiniz?
    http://www.aurumcantus.com/aurumcantu-loudspeaker/loudspeaker_vollaMKII.html
    http://www.aurumcantus.com/aurumcantu-loudspeaker/loudspeaker_harmony.htm




  • red_wine R kullanıcısına yanıt
    Crossover frekansı seçimi iki tarafı keskin kılıç...
    Frekansı düşürürseniz tweeter zorlanıyor, yükseltirseniz mid/woofer geniş çapı nedeni ile tizlerde "beaming" yapıyor.
    Genel bir kriter olarak crossover frekansını tweeter'ın rezonans frekansının bir oktav üzeri olarak düşünebiliriz.

    Crossover frekansında sürücüye iletilen sinyal -3 db noktasındadır. Tweeter crossover eğimi (slope) 18 db/octave ise, crossover frekansının bir oktav altında sinyal -21 db seviyesine düşmüş olur ki tweeter için yeterince güvenli olduğunu söyleyebiliriz.
    Bazı hoparlör sistemi üreticilerinin kasıtlı olarak tweeter crossover frekansını yükselterek kendilerini tweeter yanmalarına karşı garantiye aldığını söyleyebiliriz.

    Ama işin doğrusu mid'deki "beaming"i mümkün mertebe azaltmak, hoparlöre geniş bir sahne kazandırmak için tweeter'ı mümkün mertebe alt frekanslara indirmekte yarar var. (Tweeter crossover frekansı seçiminde daha alt frekansların seçilmesini savunan ilginç bir görüş:http://www.speakerbuilding.com/content/1039/page_2.php )

    Link'ini verdiğiniz Harmony ve Volla hoparlör sistemlerinde sizin kullanmayı düşündüğünüz tipden farklı olarak "ribbon" tipi tweeter var. Firmanın ribbon tweeterlarının teknik özellikler sayfasına bakarsak, örneğin APR1.0http://www.aurumcantus.com/aurumcantus-tweeter/aluminum%20ribbon%20tweeter%20apr10.html :
    Frequency range: 900 Hz - 30 kHz
    Recommended crossover frequency: 1900 Hz
    (Crossover frekansını alt sınırın bir oktav üzeri olarak belirlemek kriterini sağlamış görünüyor. Gerçi rezonans frekansını hiç bir sürücüsü için vermemiş.)

    Sizin kullanmayı düşündüğünüz AST2560'da ise, Frequency range: 1600 Hz -35 kHz olarak verilmiş. Recommended crossover frequency vermemiş. Bu durumda crossover noktasını 3 kHz - 3.5 kHz olarak almak sağlıklı olacak. 3 kHz'nin altına inmenizi önermem.
    Nitekim PartsExpress'deki bir yorum da (mid/woofer için) 3500 Hz'yi uygun görmüş:http://www.parts-express.com/aurum-cantus-ac165-50c2c-6-1-2-midwoofer--296-446
    Ancak Aurum cantus'un AST25120 modelinin hem 8 ohm, hem de Frequency range'inin 700-30000 olduğunu görüyoruz. Gerçi fiyatını bilmiyorum...




  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    verdiğiniz bilgiler ve yardımlarınız için teşekkürler.
    twetter konusunda hala net bir karar verebilmiş değilim aslında, ast2560 mı g2 mi derken, bazen g1 de düşünmüyor değilim.
    bu konuda tavsiyeleride dinleyebilirim :) farklı bir markada olabilir,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi red_wine -- 18 Aralık 2014; 20:10:49 >
  • 120 Hz gibi sub frekanslarında piyasada pasif crossover olmuyor. Zira frekansın düşüklüğünden dolayı filtrede kullanılacak bobin ve kondansatörlerin pratik olamayacak kadar büyük değerde olması gerekiyor.

    En basit crossover 6 db/oktavlık olanlardır. Hoparlöre seri olarak bir kondansatör bağlarsanız 6 db/oktavlık bir üst-geçiren (high-pass) filtre elde edersiniz. 120 Hz ve 8 ohm için gerekli kondansatör: C=1000000/(2*pi*8 ohm*120Hz)=165 mF
    Bu kadar büyük değerde kaliteli film kondansatör bulunmaz, kutupsuz elektrolitik kondansatör (veya 2 adet kutuplu 330 mF "-" uçlarından seri bağlayarak) kullanmak zorunda kalırsınız.

    Böyle 6 db/oktavlık 1. derece bir crossover 60 Hz'de çıkışı -6db seviyesine indirebilir.

    Böyle bir kondansatörü ampli çıkışına seri bağladığınızda mutlaka kaliteden ödün vermiş olacaksınız. Ben kullanmanızı önermem. Kimsenin de önereceğini sanmam.

    KEF LS50'nin 50 Hz'ye kadar çok sağlıklı bir çıkışı olduğu görülüyor.
    http://www.stereophile.com/content/kef-ls50-anniversary-model-loudspeaker-measurements
    (Fig.6)
    50 Hz'nin altında zaten doğal olarak 12-18 db/oktav eğimi ile sönümleniyor (roll-off).
    Yani kendi haline bıraktığınız zaman dahi, 120 Hz'de olmasa da 50 Hz'de istediğinizi akustik olarak yapıyor.
    Denkleme bir de pasif crossover eklemek sistemi sadece kötüleştirecektir.

    Crossover olarak neden 120 Hz düşündünüz bilmiyorum, belki sub'a daha fazla rol vermek için...

    Sub'ın crossover'ını 50-60 Hz'ye getirdiğiniz zaman bütün sorunlarınızın çözülmesi lazım. Eğer çözülmüyorsa sorunu başka yerde, oda akustiğinde, hoparlörlerin yerleşiminde aramak lazım.

    Eğer imkanınız olsaydı (kullandığınız entegre amplinin pre-out/power-in köprü bağlantısı olsaydı) ve aktif crossover kullansaydınız ne olurdu? Bence en alt bass'lar filtre edildiği için sadece LS50'nin power-handling'ini artırmış olurdunuz.

    Mutlu bir yeni yıl dilerim.




  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    Kurşun üstad, harrison labs in ürettiği şu minik elemanlar @enkarizmanickbende nin sorununu gidermesine yardımcı olabilir mi?

    http://speakeraddict.com/catalogsearch/result/?q=harrison+labs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 120 hz altını kesince bas sorunlarının geçmesini beklemeyin, hatta bas kaynağı teke düştüğü için sorunlar artabilir. Genellikle oda geometrisi yüzünden belli frekanslar sorun çıkarıyor, onlar da zor metod ile bas trap kullanarak (çok yer kapladığı için), daha az zor metod parametrik EQ ile (ölçüm mikrofonu ve Behringer deq 2496 veya minidsp gibi EQ cihazı gerektirir veya PC), odaya daha fazla subwoofer koyarak (Geddes metodu), otomatik oda düzeltme ile (AVR ile Audyssey vb benzeri, PC ile benzer programlar Dirac, Acourate, Audiolense, PC için ölçüm mikrofonu gerekir) giderilebilir ama garantisi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dustdevil -- 1 Ocak 2015; 12:46:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: red_wine

    Kurşun üstad, harrison labs in ürettiği şu minik elemanlar @enkarizmanickbende nin sorununu gidermesine yardımcı olabilir mi?

    http://speakeraddict.com/catalogsearch/result/?q=harrison+labs

    Bravo!
    Internette bir şey varsa onu bulmak konusunda gelişmiş yetenekleriniz var.

    Siz gösterdikten sonra hatırladım. Evet böyle şeyler de var.
    Avantajı:
    Eğer böyle bir hi-pass veya low-pass filtre kullanılacaksa bunun amplinin hoparlör çıkışında değil, girişinde kullanılması daha iyi. Hi-pass/low-pass filtrelerin 12 db/oktav eğimleri de yeterli.
    Dezavantajı:
    Hoparlörlerde 4-6-8 ohm gibi bir takım standart empedanslar olmasına karşılık ampli giriş empedanslarının 10 kohm'dan 100 kohm'a, lambalılarda daha da yüksek empedanslara değişim göstermesi böyle bir jenerik filtre tasarımını güçleştiriyor. Empedansı sabitlemek için bir kör yük direnç kullanarak empedans değişkenliğini asgariye indirmiş olabilirler.
    Bu tip ara elemanlarını daha önce oto ve pro audio sektörlerinde gördüğümü siz link verdikten sonra hatırladım.

    Buraya kadar iyi... Ancak bu elemanların girişte kullanılması amplinin hoparlör veya pre çıkışlarından alınan sinyalle çalışan subwoofer'ı da etkileyeceğinden işimize yararlı olamayacak. Kullanılan ampli DAC ve dijital girişler de içeriyor. Böyle durumlar pre-power amplinin ayrı olması, veya en azından entegre amplinin arkasında pre-power köprü çıkış-girişleri olması esnekliğinin yararlarını hatırlatıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dustdevil

    120 hz altını kesince bas sorunlarının geçmesini beklemeyin, hatta bas kaynağı teke düştüğü için sorunlar artabilir. Genellikle oda geometrisi yüzünden belli frekanslar sorun çıkarıyor, onlar da zor metod ile bas trap kullanarak (çok yer kapladığı için), daha az zor metod parametrik EQ ile (ölçüm mikrofonu ve Behringer deq 2496 veya minidsp gibi EQ cihazı gerektirir veya PC), odaya daha fazla subwoofer koyarak (Geddes metodu), otomatik oda düzeltme ile (AVR ile Audyssey vb benzeri, PC ile benzer programlar Dirac, Acourate, Audiolense, PC için ölçüm mikrofonu gerekir) giderilebilir ama garantisi yok.

    Oda geometrisinin sorunun kaynağı olabileceği konusunda fikrinize katılıyorum. Ancak parametrik EQ ile sorun kaynağı olan frekansların yok edilmesinin/azaltılmasının, aslına sadık sesi sağlamak olan temel amaca aykırı bir durum değil mi? Bunun yerine hoparlörlerin yerlerinin değiştirilerek sorunun asgariye indirilmesi sizce daha sağlıklı bir netice vermez mi?




  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    Elbette ilk yapılması gereken hoparlör yerleşimi, oda akustiği ve planlaması.. ondan sonra olmuyor ise EQ kullanmanın bir sakıncası yok çünkü odanın kendisi de bir filtre, hi-fi işini bozan şeyin kendisi. Bu iş doğru yapılıp iyi netice verirse zaten kulak eski halini asla ve asla istemiyor, mesela benim stüdyo monitörler salonda biraz PA hoparlörü gibi çalıyor ancak bahsettiğim yazılımlardan biri Acourate (parametrik EQ ile bu kadarını ben yapamamıştım) bass kısmı öyle iyileştirdi ki hoparlör çok daha nötral ve temiz ses vermeye başladı. Ölçüm mikrofonu ya da o işe yarayabilecek bir mikrofon ve PC kaynak varsa Dirac'ın deneme sürümünü bir deneyin.


    Not: EQ veya oda düzeltme amaçlı EQ/programları genel amaçlı EQ ve efektlerle karıştırmamak lazım, okuyanlar yanlış anlamasın diye yazıyorum onları sesi renklendirmek için kesinlikle kullanmam hi-fi'ye ters olduğu için değil ama sesi kötüleştiriyorlar diye (amaç değil araç anlamında), tek istisnası eski amfilerdeki loudness ayarı, o da insan duyması ile ilgili herkesin bildiği nedenden ötürü (bas ve tizleri her ses şiddetinde aynı şekilde duymuyoruz) iyi sonuç veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dustdevil -- 1 Ocak 2015; 14:20:41 >




  • dustdevil D kullanıcısına yanıt
    Başta hatalı düşündüm. Neticede parametric EQ belirli bir konumda, örneğin hoparlörün karşısındaki koltukta lineer tonlamayı sağlıyor. Ancak odanın diğer kısımlarında, örneğin çalışma masasında, parametric EQ ile düzeltilen ses muhtemelen parametrik EQ'suz setup'dan daha kötü ses verecektir. Benim "yapay çözümlere" karşı olma nedenim bu.

    Sorunun standing waves'den kaynaklandığını sanıyorum. Bu da ses kaynağının yansıma yüzeyine olan mesafesine ilişkili olduğundan daha önce sub yerleşim değişikliği önermiştim. Ancak bunun denendiği bilgisini almıştım.
  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    Evet ölçülen yerde en iyi sonucu veriyorlar ancak bunun odanın farklı yerinde farklı frekans cevabı almadan pek bir farkı yok, düşünüldüğü gibi kötü olmuyor yani. Yine de pozisyon track edip ona göre ayarları düzelten çılgın DIY projeleri üretilebilir ya da pratik olsun diye 3-5 pozisyon için filtre üretilip anında değişim yapılabilir, insanın hayal gücüne kalıyor :)
  • Bu ara elemanlar line seviyesi girişler için. Speaker-out'larda kullanamazsınız.
  • :)
    Evet dedikleriniz doğru...
    Speaker-out'da da kullanamazsınız,
    120 Hz'nin altı silineceğinden herhangi bir girişte de kullanamazsınız.

    Yararlı bir alet ama işinize malesef yaramıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.