Şimdi Ara

emu8086 Kaydırma Komutları Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
1.669
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AL’ ye 2H değerini yükleyiniz. AL’ yi 26 ile kaydırma ve toplama komutlarını kullanarak çarpınız. (26=16+8+2)

    Beyler bu islemi emu8086 için nasil yaparim yardımcı olabilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yardim edebilecek yok mu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okuduğunuz bölüm 2 mi 4 yıllık mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Su an okudugum bölümle alakali degil fakat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emu8086 tahminen Intel 8086'nın emulatörü yani temel bir 8086 Assembly sorusu bu.

    Bukadar temel birşeyi Internette bakmadan sormanız üzerine bölüm sordum.

    2 yıllık bölüm olsa muhtemelen İngilizce bilmeyen biri olarak Internette bakamazdınız.

    Fakat 4 yıllık bölüm ise İng bilmeniz ve bu temel konuyu Internetten bakarak kolaylıkla çözebilmeniz beklenir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef benim bolumumle alakali degil o yuzden temel olabilir fakat temel oldugunun farkinda degilim ama acil yardima ihtiyac duydugum icin yazdim yardim edebilirseniz cok sevinirim.
  • Şunun gibi bişey olacak sanırım.

    mov al, 2
    shl al, 1
    mov ah, al
    shl al, 2
    add ah, al
    shl al, 1
    add al, ah
  • EmuDev E kullanıcısına yanıt
    Çok Çok teşekkür ederim doğruluğunu kontrol edemem şu an ama çok saolun
  • QlanEmre34 Q kullanıcısına yanıt
    Doğruluğunu kontrol etmenin tek yolu bilgisayarında denemek, örneğin bak 26'yı sola 1 bit kaydırarak 2'yle çarpıyor.
    Not: 8bitlik AL register'ı ile uğraşmak istemediğimden 32 bitlik EAX kullandım.
    emu8086 Kaydırma Komutları Yardım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok tesekkurler yardımlarınız için biraz çözdüm işi bi ysndan araştırıyordum da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam cevabınızı gördüm ben birşey sormk istiyorum burda yığın kullandınız değilmi yani ebp anlamı nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pinar1453 P kullanıcısına yanıt
    yığın derken stack dediğini varsayarak (heap de yığın olarak cevriliyor) komut satırı programı olduğu için stack kullanmak zorundasın, push ebp ve mov ebp,esp kısmı o yüzden gerekli, _main bloğunun başlangıç ve bitişi için. EBP, Extended Base Pointer 'dır ve fonksiyonlar çağrıldığında (burada _main) stack'in taban adresini tutar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @splendour00 PM yanıtlayamıyorum.
    Riot 'taki JVM isimli odamıza mesaj atarsan dönebilirim
    https://riot.im/app/#/room/#jvm:matrix.org
    26'yı 2'ye çarpmayı kaydırma komutlarıyla yapmanın açıklamasını sormuşsun:

    Açıklaması:

    emu8086 Kaydırma Komutları Yardım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.