Şimdi Ara

Dx 11oyunlarda çok önemlimi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bende yeni bir ekran kartı alıcam ama kafam çok karıştı benim sorum Dx 11 destekli bir oyunu ben dx10.1 destekli bir kartla çalıştıramazmıyım. dx10.1 ve dx11 ne işe yarıyor



  • şu an aiçin çok büyük sorun yok dx 11 destekli 1-2 oyun var onlarda dx 9 veya dx 10 ortamında çalışıyor
    ama tek fark dx 11 ile görebileceğin bazı detayları göremiyorsun ama ilerisi için dx 11 daha iyi bir tercih...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: piyango

    Arkadaşlar bende yeni bir ekran kartı alıcam ama kafam çok karıştı benim sorum Dx 11 destekli bir oyunu ben dx10.1 destekli bir kartla çalıştıramazmıyım. dx10.1 ve dx11 ne işe yarıyor


    Soruna cevap olarak şunu verebilirim;
    Eğer dx11 destekli bir ekran kartın yoksa, directx11 destekleyen oyunları directx11 modunda açamazsın , dx10.1, dx10 ya da dx9 olarak açılır, zaman zaman bu tercih ya sana sorulur ya da otomatik olarak açılır ekran kartının desteklediği directX versiyonuna göre.
    Yeni bir ekran kartı alıcaksan ve bütçen yeterliyse piyasadaki seçenekler arasından tercih yapabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Melih Vayvalak -- 11 Nisan 2010; 13:18:30 >
  • Sunu bil yeter dx9 dan ötesi yalan
  • Şu an önemli değil...

    Ama yeni kart alıyorsan bence dx11 li kart al...
  • Hangi Oyunlarda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fero01

    Sunu bil yeter dx9 dan ötesi yalan


    benim kendi kişisel görüşümde bu yanda
  • İmza.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fero01

    Sunu bil yeter dx9 dan ötesi yalan

  • Bütün oyunları XP de DirectX 9 da gayet güzel oynayabiliyorum.

    İlk defa bu Just Cause 2 oyunu XP de çalışmadı. Umarım başka oyunlarda da durum böyle olmaz. Hoş bu oyun yine Nvi nin çamuru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bigteacher

    Bütün oyunları XP de DirectX 9 da gayet güzel oynayabiliyorum.

    İlk defa bu Just Cause 2 oyunu XP de çalışmadı. Umarım başka oyunlarda da durum böyle olmaz. Hoş bu oyun yine Nvi nin çamuru.



    Uygulanacak sistem ve bütçe belirtilirse daha iyi tavsiyeler verilebilir. (İmla düzeltmesi.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Process64 -- 12 Nisan 2010; 11:46:22 >
  • quote:

    quote:

    Orijinalden alıntı: fero01

    Sunu bil yeter dx9 dan ötesi yalan
  • Dx11 kartı alanların çoğu dx10 performansındaki ciddi artış için alıyolar zaten şuan için dx11 farkını koyacak tess'e abanan adam akıllı bir oyun yok bi metro var oda ayarsız enerji oluşundan tüm dx11 kartlar sürünüyo ve dx10 la arasındaki tek farksa yüksek hdr ama dx10 performansı için dx11 tercih edilir
  • Benim şahsi görüşüm şu an oyun dünyası konsollar üzerinde döndüğü için ve pc ye çıkan oyunların nerdeyse tamamı konsoldan pc ye port olduğu için vede konsollar dx9 tabanlı olduğu için ekran kartın dx11 destekli olsada hakkaten dx11 i görebileceğin ayrıtedebileceğin oyun sayısı çok az olacaktır.Ne zamana kadar yeni nesil konsollar cıkana kadar.Ha arada dx11 i görebileceğin bir kaç oyun olacaktır ama genede 1 elin parmağını geçeceğini sanmıyorum :)

    Oyunları pc ye göre yapsalar konsollar çalıştıramaz e adamlarda 2 kere yapmaktansa 1 tane konsola göre yapıp pc ye portu cakıyolar yarım yamalak sende dx9 ile çok farkı yok diyorsun haklı olarak :) Ama dx11 den tam yararlanılarak bi oyun yapsalar ne kadar önemli olduğuna sende bende şaşırırız emin olabilirsin.
  • Oyunları hazırlayan firmaların DirectX 10 u doğru düzgün kullanmadıkları gibi DirectX 11 ide pek kullanacaklarını sanmıyorum.Zaten bir oyunu hazırlamak için çok uzun süreler emek harcıyorlar. Bu işi daha zorlaştıran, uzatan yamalardan ibaret DX10 ve DX11 için hiç te heyecan duyduklarını sanmıyorum.

    Oyunları arada DX10 da deniyorum. oyun sırasında farkedilebilecek bir fark söz konusu değil. Örneğin Crysis i Win7 de DX10 da VeryHigh da vede XP de (DX9) High da oynadığımda oluşan farkı anlayabilmek için çok uğraştım ama, emin olun bariz göze batacak bir fark yok.

    DX11 de ise Tessellation için grafikleri hazırlayan yazılımcının model kaplamalarının yanında birde kaplamalardaki girinti ve çıkıntı bilgilerini içeren özel bir gri tonlamalı kaplama daha hazırlaması gerekiyormuş (respire91 nickli arkadaştan öğrendim, kendisi bilgisayarda grafik çizimiyle uğraşıyor sanırım) Oyunları hazırlayan firmalar 500 $ lık kartın bile oynatmakta zorlanacağı sağlam tessellation içeren bir oyun için fazladan zaman ve emek harcama yerine Call of Duty gibi her seviyede sistemde çalışabilir oyun piyasaya sürmek onlar için daha mantıklı. Böylece daha çok satış yapma şansları oluyor.

    Zaten bu Tessellation gibi teknolojiler çaresizlikten. Eğer mevcut donanımlar şu ankinden çok daha güçlü olsa. Filmlerde yapılan gerçeğe çok yakın görsel efektler oyunlarda da yapılabilir. Tabii bu görüntüleri gerçek zamanlı (realtime) çizebilecek kart olsa. Olmadığı için Tessellation gibi teknolojilerle kandırmaca yapmaya çalışıyorlar. Eğer performans düşmesine neden olmasa anlamı olurdu tabii ki ama performansı düşürdükten sonra aynı işi başka yöntemlerle de yapabilecekleri için bir anlamı kalmıyor.

    Sözün kısası uzun bir süre DX11 etiketi koysalar bile gözle görülür fark yaratan DX11 oyun göreceğimizi sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bigteacher

    Zaten bu Tessellation gibi teknolojiler çaresizlikten. Eğer mevcut donanımlar şu ankinden çok daha güçlü olsa. Filmlerde yapılan gerçeğe çok yakın görsel efektler oyunlarda da yapılabilir. Tabii bu görüntüleri gerçek zamanlı (realtime) çizebilecek kart olsa. Olmadığı için Tessellation gibi teknolojilerle kandırmaca yapmaya çalışıyorlar. Eğer performans düşmesine neden olmasa anlamı olurdu tabii ki ama performansı düşürdükten sonra aynı işi başka yöntemlerle de yapabilecekleri için bir anlamı kalmıyor.

    Sözün kısası uzun bir süre DX11 etiketi koysalar bile gözle görülür fark yaratan DX11 oyun göreceğimizi sanmıyorum.


    offff sana ne desem gerçekten bilmiyorum. tessellation neden kandırmaca olsun yahu yine anlayamamışsın, yine anlayamamışsın.

    kandırmaca falan değil. bump mapping, parallax occlusion mapping, bunlar kandırmaca. Tessellation'da orada boru gibi yeni poligonlar oluyor poligon sayısı bilmem kaça katlanıyor sen çıkıp kandırmaca diyorsun.




  • Ne olduğunu çok iyi anladım (respire91 sayesinde) yazımda da yazdım. Normal poligonun kaplaması haricinde gri tonlamalı özel bir kaplama ile poligon üzerine uygulanacak girinti ve çıkıntılar belirtiliyormuş. Benim kandırmaca dememin nedeni bunu yaparken performans düşecek. Bunun yerine klasik yöntemle Tessellation uygulamayıp modelin poligon sayısını arttırarak aynı etkiyi elde etmeye çalışsalarda performans düşecek. Ne anladım ben bu işten, o nedenle kandırmaca.

    Madem çok biliyorsun da hep polemik konuları açacağına, aç bir başlık Tessellation tekniğini ayrıntılı olarak açıkla. Bir yığın İngilizce kelime ile kafa bulandırıp hava atacağına güzelce anlat herkese faydası olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektroterm -- 12 Nisan 2010; 22:38:49 >
  • evet bigteacher süper bilginle aydınlat bizi ,shattered horizonu da xpde oynayamazsın o da mı "nvidianın çamuru"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fod

    evet bigteacher süper bilginle aydınlat bizi ,shattered horizonu da xpde oynayamazsın o da mı "nvidianın çamuru"


    Eeeee pardon o oyun için uzay matematiği bilmek gerekiyormuş. Ben yarı diferansiyel denklemler, diferansiyel geometri konusunda pek iyi değilim. O nedenle hiç denemedim. Kusura kalma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bigteacher

    Ne olduğunu çok iyi anladım (respire91 sayesinde) yazımda da yazdım. Normal poligonun kaplaması haricinde gri tonlamalı özel bir kaplama ile poligon üzerine uygulanacak girinti ve çıkıntılar belirtiliyormuş. Benim kandırmaca dememin nedeni bunu yaparken performans düşecek. Bunun yerine klasik yöntemle Tessellation uygulamayıp modelin poligon sayısını arttırarak aynı etkiyi elde etmeye çalışsalarda performans düşecek. Ne anladım ben bu işten, o nedenle kandırmaca.

    Madem çok biliyorsun da hep polemik konuları açacağına, aç bir başlık Tessellation tekniğini ayrıntılı olarak açıkla. Bir yığın İngilizce kelime ile kafa bulandırıp hava atacağına güzelce anlat herkese faydası olsun.


    poligon üzerine uygulanacak girinti ve çıkıntıların belirlenmesinden sonra o girinti ve çıkıntılar da poligon oluyor kardeş. wireframe aç bakalım tes'siz kaç poligon var tes'li kaç poligon var.

    Senin anlayamamış olduğun nokta şu. Senin dediğin gibi "modelin poligon sayısını artırarak aynı etkiyi elde etmeye çalışsalar" (ki yazdığım gibi tessellation'da da poligon sayısı artıyo her neyse) performans çok, çok daha fazla düşer. açıklayayım:

    Tessellation kapalı: Bütün poligon bilgisi CPU tarafından oluşturulup GPU'ya gönderilir "bunnarı çiz" diye.
    Tessellation açık: Bir miktar poligon bilgisi CPU tarafından oluşturulur, ama geri kalanı GPU tarafından oluşturulur. Dolayısıyla CPU'nun üstündeki yük acayip şekilde azalmış olur poligon datasını oluşturma işini de GPU yapacağı için. Bildiğin gibi GPU'nun işlem kabiliyeti CPU'nun bir kaç kat üzerindedir.

    Unigine Heaven extreme tessellation'daki poligon sayısını tessellation'sız yapmaya çalışsan 1 fps filan alırsın.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.