Şimdi Ara

DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.449
Cevap
89
Favori
911.517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arma_ardosi

    iyi çalışma teşekkürler

    Alıntıları Göster
    sağol

    ev değeri sıfırken gökyüzü patlıyor,

    geniş açının kaliyeyi düşereceğini sanıyordum,demek diilmiş en iyisi gidip bi

    bakmak.

    yardımın için sağol iyiçalışmalar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfuni

    sağol

    ev değeri sıfırken gökyüzü patlıyor,

    geniş açının kaliyeyi düşereceğini sanıyordum,demek diilmiş en iyisi gidip bi

    bakmak.

    yardımın için sağol iyiçalışmalar..

    Alıntıları Göster
    teşekkürler metekan

    veridiğin bilgiler sayesinde bende bir duşa girdim :)
    çekim ayarları resim özelliklerinde mevcuttur





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nitrogliserin

    teşekkürler metekan

    veridiğin bilgiler sayesinde bende bir duşa girdim :)
    çekim ayarları resim özelliklerinde mevcuttur



    Alıntıları Göster
    bu topic'in tamamını okuyamadım eğer vereceğim ipucu daha önce bahsi geçtiyse şimdiden özür dilerim.
    yani kısaca çorbada tuzum olsun istedim.

    Gece çekimi yapmayı bilenlere minik bir foto oyunu (aslında aynı efekti PS' ta da yapabilirsiniz)
    Gece şehir çekimlerini Bulb'ta yapıldığını biliyorsunuzdur. Yada uzun süreli pozlama diyeyim genel olarak.
    Makinadan makinaya değiştiği için çok fazla teknik detaya girmeyeceğim genel olarak anlaşılması için.
    Şehri yada aydınlatılmış bir anıtı heykeli gören bir noktadan (örn: ankara'da Anıtkabir) fotoğrafını gece ışıklandırılmış şekli ile makinamısı titreşimsiz bir şekilde sabitleyerek biraz zoom yaparak (çünkü daha sonra wide yapacağız) (tripod imkanı olmayan biryere makinanın bir kenarını dayamak suretiyle) Bulb modunda çekim yaparken (makinaya göre tecrübeleriniz doğrultusunda 1 saniyeden 10 saniyeye kadar pozlayabilirsiniz) diyelimki 10 saniye pozluyoruz. diyafram en açık durumda iken son bir saniyede yada iki saniyede zoom yaptığımız görüntüyü geniş açıya alıyoruz yavaşça kamerayı sarsmadan ve acele etmeden.
    (burada dikkat etmemiz gereken en önemli nokta makinamızın çok fazla haretet etmemesi. yani görüntüyü pozladığımız süre boyunca gerek 5 saniye gerek 10 saniye boyunca çok fazla hareket etmemesi)

    birkaç denemede elde edeceğiniz görüntü umarım hoşunuza gider

    unutmayın çevrede bulunan ışık renkleri veya arabaların ışıkları çok güzel ışık oyunları yapabilir.
    Kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaymins

    bu topic'in tamamını okuyamadım eğer vereceğim ipucu daha önce bahsi geçtiyse şimdiden özür dilerim.
    yani kısaca çorbada tuzum olsun istedim.

    Gece çekimi yapmayı bilenlere minik bir foto oyunu (aslında aynı efekti PS' ta da yapabilirsiniz)
    Gece şehir çekimlerini Bulb'ta yapıldığını biliyorsunuzdur. Yada uzun süreli pozlama diyeyim genel olarak.
    Makinadan makinaya değiştiği için çok fazla teknik detaya girmeyeceğim genel olarak anlaşılması için.
    Şehri yada aydınlatılmış bir anıtı heykeli gören bir noktadan (örn: ankara'da Anıtkabir) fotoğrafını gece ışıklandırılmış şekli ile makinamısı titreşimsiz bir şekilde sabitleyerek biraz zoom yaparak (çünkü daha sonra wide yapacağız) (tripod imkanı olmayan biryere makinanın bir kenarını dayamak suretiyle) Bulb modunda çekim yaparken (makinaya göre tecrübeleriniz doğrultusunda 1 saniyeden 10 saniyeye kadar pozlayabilirsiniz) diyelimki 10 saniye pozluyoruz. diyafram en açık durumda iken son bir saniyede yada iki saniyede zoom yaptığımız görüntüyü geniş açıya alıyoruz yavaşça kamerayı sarsmadan ve acele etmeden.
    (burada dikkat etmemiz gereken en önemli nokta makinamızın çok fazla haretet etmemesi. yani görüntüyü pozladığımız süre boyunca gerek 5 saniye gerek 10 saniye boyunca çok fazla hareket etmemesi)

    birkaç denemede elde edeceğiniz görüntü umarım hoşunuza gider

    unutmayın çevrede bulunan ışık renkleri veya arabaların ışıkları çok güzel ışık oyunları yapabilir.
    Kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    merhaba Mertkan çekim teknikleri ile ilgili olan topiği baştan sona yaklaşık olarak okudum ve bilgiler hakikatten çok güzel bende diğer arkadaşlar gibi fiskiye testi yaptım ve aldığım sonuç çok hoş.
    Fotoğraf makinem olympus c725uz. manuel kullanım imkanlarına sahip. bu makina da çözemediğim bir sürü şey var şimdilik alalı 2-3 gün oldu. mertkan ilk baştaki sorum, oda içerisinde flaşsız çekim yapıyorum ışık miktarı düşük olduğu halde çekmlerim fena değil. flaşlı çekimlerde ise çok fazla beyaz çıkıyor. olympus da flaşın seviyesini ayarlayabilme imkanım var mı? birde bana makinemi daha iyi tanıyabileceğim kaynaklar önerebilirsen çok sevineceğim. şimdiden teşekkür ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serk

    merhaba Mertkan çekim teknikleri ile ilgili olan topiği baştan sona yaklaşık olarak okudum ve bilgiler hakikatten çok güzel bende diğer arkadaşlar gibi fiskiye testi yaptım ve aldığım sonuç çok hoş.
    Fotoğraf makinem olympus c725uz. manuel kullanım imkanlarına sahip. bu makina da çözemediğim bir sürü şey var şimdilik alalı 2-3 gün oldu. mertkan ilk baştaki sorum, oda içerisinde flaşsız çekim yapıyorum ışık miktarı düşük olduğu halde çekmlerim fena değil. flaşlı çekimlerde ise çok fazla beyaz çıkıyor. olympus da flaşın seviyesini ayarlayabilme imkanım var mı? birde bana makinemi daha iyi tanıyabileceğim kaynaklar önerebilirsen çok sevineceğim. şimdiden teşekkür ediyorum

    Alıntıları Göster
    Sevgili @Nitrogliserin
    Eline sağlık, başarılarının devamını dilerim
    -------------------------------------

    Sevgili Vedat,
    Zoom patlamaları gibi güzel bir konuya değindiğin için teşekkürler. Aynı zamanda senin vermiş olduğun örneğin tam tersi de yapılabilir. Yani uzun pozlama esnasında geniş açıdan, tele pozisyonuna aldığımızda da hoş kareler elde edebiliriz.
    ---------------------------------------

    Sevgili @serk,
    Öncelikle yeni fotoğraf makinen hayırlı uğurlu olsun, en güzel günlerede güle güle kullan. Flash konusuna gelince yanılmıyorsam Olympus C-725UZ içerisinde flash seviyesi belirlenemiyordu. Olymus C725UZ hakkıdan daha detaylı bilgiler için aşağıdaki link'leri kullanabilirsin.

    Link 1 Link 2




  • quote:

    Orijinalden alıntı: addicted

    sanirim anladim o zaman built-in macro lensler pek etkili deil macro cekimler icin .ben listeyi sole verim.tekrar tesekkur ederim

    http://search.ebay.com/lens-s5100_W0QQfcoZ1QQfromZR10QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244Z10425QQsacatZQ2d1

    Alıntıları Göster
    sevgili mertkan canon a520 dfm de çekilecek konu ile odak uzaklıgını ayarlarken... değerlendirmeli , merkez ağırlıklı yada spot ölçüm modlarından birini kullanmanın kullanmanın etkisi olabilirmi? olmaz diye düşünüyorum. ama ccd ışığı algılarken netlik otomatik olarak ölçüm yaptıgı yere göremi oluşuyor??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pollock

    sevgili mertkan canon a520 dfm de çekilecek konu ile odak uzaklıgını ayarlarken... değerlendirmeli , merkez ağırlıklı yada spot ölçüm modlarından birini kullanmanın kullanmanın etkisi olabilirmi? olmaz diye düşünüyorum. ama ccd ışığı algılarken netlik otomatik olarak ölçüm yaptıgı yere göremi oluşuyor??

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar
    Bir çeşme denemesi yaptım
    Su normal akıyor çeşme çok açık değil
    Sizce nasıl?
    MAkina SONY p93





  • quote:

    Orijinalden alıntı: pollock

    sevgili mertkan canon a520 dfm de çekilecek konu ile odak uzaklıgını ayarlarken... değerlendirmeli , merkez ağırlıklı yada spot ölçüm modlarından birini kullanmanın kullanmanın etkisi olabilirmi? olmaz diye düşünüyorum. ama ccd ışığı algılarken netlik otomatik olarak ölçüm yaptıgı yere göremi oluşuyor??

    Alıntıları Göster
    Sevgili Serdar,

    Işık ölçüm çeşitleri (metrajlama) hakkında biraz bilgi vermeye çalışayım;

    Matrix:Makine çerçevenin 256alanından gelen veriyi tipik kompozisyon kitaplığı ile karşılaştırır ve en doğru pozlamaya karar verir. Çoğu durum için önerilir.

    SPOT: Makien çerçevedeki parantezle gösterilen bölgeyi ölçer. Bu ölçüm alanı marka/model değişikliği göstererek çerçevenin 1/32'lik kısmını ya da çerçevenin %1'ini ölçer. Arka plan çok karanlık veya aydınlıkken konunun tam olarak doğru pozlandığından emin olunmak istendiğin kullanılır. AE-Lock ile birlikte merkezde olmayan konular için de kullanılabiir.

    Center Weighted: Makine çerçevenin tamamını ölçer, ancak merkezdeki 1/4'lük alana %80 ağırlık verir. Portre fotoğrafları için klasik ölçüm sistemidir, çerçeve merkezin pozlamayı belirlemesi sağlanırken, arka plan ayrıntıları da korunur. AE-Lock ile birlikte merkezde olmayan konular için de kullanılabiir.

    SPOT AF AREA: Manuel veya oto net alanı seçiminde, etkin net alanında nokta ölçüm yapar. Merkezde olmayan konuların nokta ölçümünde kullanılır.

    -------------

    Sevgili @tiske,
    Damlalar gayet net olmuş, eline sağlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mertkan -- 6 Haziran 2005, 9:02:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertkan

    Sevgili Serdar,

    Işık ölçüm çeşitleri (metrajlama) hakkında biraz bilgi vermeye çalışayım;

    Matrix:Makine çerçevenin 256alanından gelen veriyi tipik kompozisyon kitaplığı ile karşılaştırır ve en doğru pozlamaya karar verir. Çoğu durum için önerilir.

    SPOT: Makien çerçevedeki parantezle gösterilen bölgeyi ölçer. Bu ölçüm alanı marka/model değişikliği göstererek çerçevenin 1/32'lik kısmını ya da çerçevenin %1'ini ölçer. Arka plan çok karanlık veya aydınlıkken konunun tam olarak doğru pozlandığından emin olunmak istendiğin kullanılır. AE-Lock ile birlikte merkezde olmayan konular için de kullanılabiir.

    Center Weighted: Makine çerçevenin tamamını ölçer, ancak merkezdeki 1/4'lük alana %80 ağırlık verir. Portre fotoğrafları için klasik ölçüm sistemidir, çerçeve merkezin pozlamayı belirlemesi sağlanırken, arka plan ayrıntıları da korunur. AE-Lock ile birlikte merkezde olmayan konular için de kullanılabiir.

    SPOT AF AREA: Manuel veya oto net alanı seçiminde, etkin net alanında nokta ölçüm yapar. Merkezde olmayan konuların nokta ölçümünde kullanılır.

    -------------

    Sevgili @tiske,
    Damlalar gayet net olmuş, eline sağlık.

    Alıntıları Göster
    Sevgili Mertkan usta
    burada rastladığım kadarıyla arkadaşlar su fotoğraflarına meraklı yada çıplak gözle göremediğimiz/yakalayamadığımız bir takım hareketlerin makine ile zamanı dondurarak elde ettiğimiz görüntülere hevesli (ki fotoğrafın sanat anlamında bu oldukça fazla yer tutmakta)
    Benim filmli makinalardan gelen tecrübelerimle aklımda beliren minik ipuçlarını senin teknik profesyonelliğinle arkadaşlara izah edebilirsen sanırım iyileşme ve güzel kareler konusunda artış sağlanabilir.

    Neden lafı bu kadar uzattım bilmiyorum diyeceğim şuydu (affınıza sığınarak):
    Burada gördüğüm su fotolarında ışık olayı biraz zayıf kalmış (merktan ustanınki hariç :))
    arkadaşlara tavsiyem şudurki bu kareleri çekerken farklı açıdan bir ışık kaynağı kullanmaları
    mesela reflektör konusunun önemine değinilmiştir ama bu fotolarda özellikle öne çıkıyor sanırım. Ortamdaki ışığı yada flaşın ışığını bir yada bir kaç reflektör (yansıtıcı) ile fotoğrafını çekeceğimiz noktaya yansıtırsak su damlalarındaki ışık kırılmaları güzel görünür.

    (Basit reflektör yapımı = a4 boyutunda yada daha büyük bir mukavva parçası alınır. üzeri tamamen alüminyum folyo ile kaplanır. (Alüminyum folyoda nedir demeyin! annelerimiz eşlerimiz mutfakta tabakların üzerini kapatmakta kullandıkları parlak ince rulo şeklinde satılan güzel bir şey)

    Yada imkanı olanlar bir paraflaş kullanabilirler.

    Birde flaşın önüne aydınger vs. gibi konular var mertkan usta o konuya sonramı gireyim?

    (cordial usta kusra bakma hafta sonu sağlık sorunlarıyla boğuştum yeni yeni kendime geliyorum en kısa sürede 8800"ünün marifetleri konusunda ve bebişi sevmek için ziyaret edeceğim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaymins

    Sevgili Mertkan usta
    burada rastladığım kadarıyla arkadaşlar su fotoğraflarına meraklı yada çıplak gözle göremediğimiz/yakalayamadığımız bir takım hareketlerin makine ile zamanı dondurarak elde ettiğimiz görüntülere hevesli (ki fotoğrafın sanat anlamında bu oldukça fazla yer tutmakta)
    Benim filmli makinalardan gelen tecrübelerimle aklımda beliren minik ipuçlarını senin teknik profesyonelliğinle arkadaşlara izah edebilirsen sanırım iyileşme ve güzel kareler konusunda artış sağlanabilir.

    Neden lafı bu kadar uzattım bilmiyorum diyeceğim şuydu (affınıza sığınarak):
    Burada gördüğüm su fotolarında ışık olayı biraz zayıf kalmış (merktan ustanınki hariç :))
    arkadaşlara tavsiyem şudurki bu kareleri çekerken farklı açıdan bir ışık kaynağı kullanmaları
    mesela reflektör konusunun önemine değinilmiştir ama bu fotolarda özellikle öne çıkıyor sanırım. Ortamdaki ışığı yada flaşın ışığını bir yada bir kaç reflektör (yansıtıcı) ile fotoğrafını çekeceğimiz noktaya yansıtırsak su damlalarındaki ışık kırılmaları güzel görünür.

    (Basit reflektör yapımı = a4 boyutunda yada daha büyük bir mukavva parçası alınır. üzeri tamamen alüminyum folyo ile kaplanır. (Alüminyum folyoda nedir demeyin! annelerimiz eşlerimiz mutfakta tabakların üzerini kapatmakta kullandıkları parlak ince rulo şeklinde satılan güzel bir şey)

    Yada imkanı olanlar bir paraflaş kullanabilirler.

    Birde flaşın önüne aydınger vs. gibi konular var mertkan usta o konuya sonramı gireyim?

    (cordial usta kusra bakma hafta sonu sağlık sorunlarıyla boğuştum yeni yeni kendime geliyorum en kısa sürede 8800"ünün marifetleri konusunda ve bebişi sevmek için ziyaret edeceğim)

    Alıntıları Göster
    Sevgili Vedat,

    Işık kullanımı/yansıtılması hakkında güzel bir yere değinmişsin, bunun için teşekkür ederim. Flash'ın yumuşatılmsı için (Extrnal flash'lardaki gibi açı değiştirilemeyeceği için) elbette flash'ın önüne konulan aydınger, hatta bir selpak mendil konusuna da değinebilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertkan

    Sevgili Vedat,

    Işık kullanımı/yansıtılması hakkında güzel bir yere değinmişsin, bunun için teşekkür ederim. Flash'ın yumuşatılmsı için (Extrnal flash'lardaki gibi açı değiştirilemeyeceği için) elbette flash'ın önüne konulan aydınger, hatta bir selpak mendil konusuna da değinebilirsin.

    Alıntıları Göster
    Zarlar





  • quote:

    Orijinalden alıntı: selokaya

    Zarlar



    Alıntıları Göster
    Su damlaları





  • quote:

    Orijinalden alıntı: selokaya

    Su damlaları



    Alıntıları Göster
    Biraz da program kullanınca...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: selokaya

    Biraz da program kullanınca...



    Alıntıları Göster
    yeni bir 1/1000 çalışmam
    lambanın yanmasına ramak kala :)

    yanlzı manuel olarak son değer 1/1000 iken

    bugün auto shotda makine 1/1600 gibi bir değerde çekmiş ilginç





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nitrogliserin

    yeni bir 1/1000 çalışmam
    lambanın yanmasına ramak kala :)

    yanlzı manuel olarak son değer 1/1000 iken

    bugün auto shotda makine 1/1600 gibi bir değerde çekmiş ilginç



    Alıntıları Göster
    Nitrogliserin bunu ben de merak ediyordum soracaktım sen değinmişsin.Makine açıklamalarında manuel değer son rakam 1/1000 fakat auto da çekim yapılırsa bu değer 1/2000 olur deniyor.Bu nasıl ve nerden belirleniyor acaba?
    Pratikte bu senin başına gelmiş Nitrogliserin ,demek ki bahsi geçen değere ulaşılabilecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: double

    Nitrogliserin bunu ben de merak ediyordum soracaktım sen değinmişsin.Makine açıklamalarında manuel değer son rakam 1/1000 fakat auto da çekim yapılırsa bu değer 1/2000 olur deniyor.Bu nasıl ve nerden belirleniyor acaba?
    Pratikte bu senin başına gelmiş Nitrogliserin ,demek ki bahsi geçen değere ulaşılabilecek.

    Alıntıları Göster
    ilginç ve neden yani manuelde 1/2000 olmuyorken
    makine kendi karar verip çekebiliyor

    gündüz manzara resmi çekeren 1/1600 değere ulaştı makine
    ışık yönünden bir eksiklik yoktu yani flash yada herhangi bir aydınlatma ayarına ihtiyaç duymadı...

    bu 1/2000'e ulaşma değerini formula 1 istanbul gp'sinde daha iyi test edicem sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nitrogliserin

    ilginç ve neden yani manuelde 1/2000 olmuyorken
    makine kendi karar verip çekebiliyor

    gündüz manzara resmi çekeren 1/1600 değere ulaştı makine
    ışık yönünden bir eksiklik yoktu yani flash yada herhangi bir aydınlatma ayarına ihtiyaç duymadı...

    bu 1/2000'e ulaşma değerini formula 1 istanbul gp'sinde daha iyi test edicem sanırım.

    Alıntıları Göster
    Biraz araştırdım ve öğrendim ki makina f5.6 ve üzeri değerlerde shutter speed bu değerleri kendi otomatik veriyor.Tahminim senin o çekiminde de bu focus değerleri arasında idi.
    Bunu gözönüne alarak bir daha dene bakalım(ben de zaman bulursam deneyeceğim).Formula yarışlarında sanırım daha uygun sonuçlar elde edersin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: double

    Biraz araştırdım ve öğrendim ki makina f5.6 ve üzeri değerlerde shutter speed bu değerleri kendi otomatik veriyor.Tahminim senin o çekiminde de bu focus değerleri arasında idi.
    Bunu gözönüne alarak bir daha dene bakalım(ben de zaman bulursam deneyeceğim).Formula yarışlarında sanırım daha uygun sonuçlar elde edersin.

    Alıntıları Göster
    evet o resmide 5.6 da çekmiş
    yarışda işe yarar umarım...



    bazen lcd ışığını bile kapamak gerekebiliyor :)






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertkan

    Sevgili Mehmet,

    Enstantane hızı düşürüldükçe yani rakamsal olarak büyüdükçe (ÖR: 1/4000), ışığın çok kısa bir süre içeri girmesinden dolayı kadraj daha yavaş enstantanelre nazaran kararacaktır. Bunu PS gibi yazılımlar ile düzeltmeyi ben hiç denemedim. Çünkü bariz olarak çok karanlık bir fotoğraf ile karşılaşabiliniyor, bunu PS'in düzeltebilme olasılığı var ise de ortaya çıkacak sonuç kalite açısından tartışılır.

    Örnek vermek gerekirse, benim yukarıda 1/2000sn hız ile çekmiş olduğum fotoğrafı aynı ışık şartlarında 1/4000sn ile çekmiş olsaydım değil havadaki damlalar, damlaların kaynağı dahi kadraj içerisinde görülemezdi.

    Alıntıları Göster
    Sevgili Mertkan Hocam,

    Cok eski tarihlide olsa tüm mesajlarınızı fırsatları zorluyarak okumaya çalışıyorum ve edindiğim bilgiler zatıalinize her fırsatta teşşekkür etmemi gerektiriyor. Ancak çok yoğun olduğunuzu bildiğim halde takılıp, kilitlendiğim konularıda sormaden edemiyorum. Fotoğraflarda obje boyutlarındaki (3 boyut) oran sapmalarını enaza düşürmenin yolu nedir. Örnek: bir oda kapısını çektiğimizi düşünelim, bu kapının gerçek boyutu bir dikdörtgen olduğu halde çıkan görüntüde kapının alt genişliği ile üst genişliği aynı görünmemektedir. Makina marka-model farkı olmaksızın bütün fotoğraflarda bunu görmek mümkün. örneğimize dönersek kapının üst kısmı alt kısmına nazaran daha geniş görünmektedir. yaptığım cok sayıda denemelerde objenin tam orta merkezinde durduğum, (yani objektifin, kapının üst tepe noktasına olan mesafesi ile alt dip noktasına olan mesafenin eşit olması) tam göbek noktada olmasını sağladığım halde, alt ve üst genişliğin aynı görünmediği, bir diğer örnek; geniş açıda bir manzara çekiyorum, ekranın tamamen sağında ve tamamen solunda bulunan nesnelerin enine (yatay) nisbi olarak uzadığını farkettim. Özellikle bir video camerada geniş açı çekimlerde, soldan sağa veya sağdan sola doğru görüntüyü gezdirdiğiniz zaman bu sapmalar daha da anlaşılır biçimde ortaya çıkmaktadır. Hiç olmazsa bunu enaza indirmenin bir yolu varmıdır. Yine denemelerle yapılan zoomların bu sapmayı aza düşürdüğünü zanetmekteyim doğrumudur. Eger bu doğru ise o zaman özellikle profil çekimlerinde burnun büyük çıkmaması için nisbi zoomlama gereği ortaya çıkmaktadır. Hocam umarım saçmalamadım. Son bir örnek. iki apartman arasından bir manzara çektim, her iki apartmanın çok az kısmı biri ekranın tam solunda diğeri tam sağında dikey olarak görünmekteydiler, orta kısmında ise hedeflediğim manzara görünmekteydi, çekerken farkına varmamışım, fotoğrafta gördümki, Fotoğrafın alt kısmında başlayan apt görüntü sınırları yukarıya doğru iyice genişlemiş. Herkes fotoğraftaki objelerin kendi içindeki boyut oranlarına dikkat edecek olurlarsa ne demek istediğimi anlıyacaklardır. Bu çok can sıkıcı bir durum. Hocam saygı ve sevgilerimle. MYA

    Not: SONY F828 fotoğraflarını herkesle paylaşabilme cihetiyle ilgili olarak Webshots.com'da kendime bir link içinde albüm hazırlıyorum, bitince yayınlıyacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MYA

    Sevgili Mertkan Hocam,

    Cok eski tarihlide olsa tüm mesajlarınızı fırsatları zorluyarak okumaya çalışıyorum ve edindiğim bilgiler zatıalinize her fırsatta teşşekkür etmemi gerektiriyor. Ancak çok yoğun olduğunuzu bildiğim halde takılıp, kilitlendiğim konularıda sormaden edemiyorum. Fotoğraflarda obje boyutlarındaki (3 boyut) oran sapmalarını enaza düşürmenin yolu nedir. Örnek: bir oda kapısını çektiğimizi düşünelim, bu kapının gerçek boyutu bir dikdörtgen olduğu halde çıkan görüntüde kapının alt genişliği ile üst genişliği aynı görünmemektedir. Makina marka-model farkı olmaksızın bütün fotoğraflarda bunu görmek mümkün. örneğimize dönersek kapının üst kısmı alt kısmına nazaran daha geniş görünmektedir. yaptığım cok sayıda denemelerde objenin tam orta merkezinde durduğum, (yani objektifin, kapının üst tepe noktasına olan mesafesi ile alt dip noktasına olan mesafenin eşit olması) tam göbek noktada olmasını sağladığım halde, alt ve üst genişliğin aynı görünmediği, bir diğer örnek; geniş açıda bir manzara çekiyorum, ekranın tamamen sağında ve tamamen solunda bulunan nesnelerin enine (yatay) nisbi olarak uzadığını farkettim. Özellikle bir video camerada geniş açı çekimlerde, soldan sağa veya sağdan sola doğru görüntüyü gezdirdiğiniz zaman bu sapmalar daha da anlaşılır biçimde ortaya çıkmaktadır. Hiç olmazsa bunu enaza indirmenin bir yolu varmıdır. Yine denemelerle yapılan zoomların bu sapmayı aza düşürdüğünü zanetmekteyim doğrumudur. Eger bu doğru ise o zaman özellikle profil çekimlerinde burnun büyük çıkmaması için nisbi zoomlama gereği ortaya çıkmaktadır. Hocam umarım saçmalamadım. Son bir örnek. iki apartman arasından bir manzara çektim, her iki apartmanın çok az kısmı biri ekranın tam solunda diğeri tam sağında dikey olarak görünmekteydiler, orta kısmında ise hedeflediğim manzara görünmekteydi, çekerken farkına varmamışım, fotoğrafta gördümki, Fotoğrafın alt kısmında başlayan apt görüntü sınırları yukarıya doğru iyice genişlemiş. Herkes fotoğraftaki objelerin kendi içindeki boyut oranlarına dikkat edecek olurlarsa ne demek istediğimi anlıyacaklardır. Bu çok can sıkıcı bir durum. Hocam saygı ve sevgilerimle. MYA

    Not: SONY F828 fotoğraflarını herkesle paylaşabilme cihetiyle ilgili olarak Webshots.com'da kendime bir link içinde albüm hazırlıyorum, bitince yayınlıyacağım.

    Alıntıları Göster
    Sevgili @MYA,

    Bahsettiğin problem genel olarak tüm geniş açılı objektiflerde ortaya çıkmaktadır ve barrel distorsyon olarak adlandırılmaktadır. Çözümü ise fotoğraf/resim editör programlarıyla gerçekleşmektedir.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.