Şimdi Ara

Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe] (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.427
Cevap
79
Favori
79.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bobafett

    Arcanum sever olarak, ToEE'yi ileride oynanacak dndler listesinde uzun bir sure once rafa kaldirmistim hala da sira gelmedi... Sira geldiginde de overhaul modlariyla baslamayi dusunuyorum. ToEE Wiki sayfasina baktigimizda adini Arcanum'dan alan ve gelismis motor versiyonunu kullandigi belirtiliyor. Ilk mesajimda belirttigim gibi herhalde en cok isteyebilecegim sey Arcanum'un, kendi gelismis motoruyla, bir remake'sinin yapilmasi olur; keza bu gelismis motorun haklari kimde saklidir bilmiyorum, arastirmadim ve bilmek de isterim.

    DnD'yi birakir ve genel izometrik bakis acisinda uretilmis oyun motorlarina bakacak olursak favorim hala 1999 yilinda uretilmis olan Phoenix engine olur. 99 yilinda gorseydik buyuk ihtimalle bir devrim olurdu zira 2001 yili icin de cok iyiydi. Daha iyi bir gorselligi bizlere gercekcilikle sunan baska bir oyuna rastlamadigimi rahatlikla soyleyebilirim ki 2019 icin bile cok iyi yaslanmis durumda. 2 sene sonra cikacak Fallout Tactics icin kullanilacakti ve uzucu birsekilde modlamaya elverisli yaratilmadigi icin Micro Forté harici gun yuzu gormedi, tipki buyuk ihtimalle Sui Generis'in de ayni kederi paylasacagi gibi.
    Hocam malesef ToEE'nin kodları da "kayıp olan oyunlar" listesinde yer alıyor. Normalde geliştirildiği dönem "Sierra"nın olduğu dönem ki Eh Sierra denilince herkesin aklına "half life" geliyordur malum. Sonradan çıktı ki ToEE'nin kodlarında Valve yapımlı "source engine" kodları yer alıyordu. Yani oyun motoru aslında "Sierra" döneminde yapıldı ve muhtemelen eğer hala varsa bu kodlar valve'ın elindedir. Benzer bir olay diablo2 için de geçerliydi blizzard north giderken kodları da yanında götürdü. Aynı şekilde icewind dale 2'nin de kodları kayıp. Şuan bile steam sayfasına baksanız icewind dale1 EE sürümünü görürsünüz lakin icewindale2 yoktur ve satışı sadece GOG'da yapılmaktadır çünkü kodlar kayıp -)

    Son olarak arcanum'un devamı diyeceğimiz bir proje vardı ama o da işte yarım kaldı. Oyunun ismi; "Arcanum Underworld : Journey to the Center of Arcanum" olacaktı.

    Devam oyunu ve detayları ile ilgili o belgeye şu adresten ulaşabilirsiniz.

    Son olarak phoenix gibi fallout 3 motoru da (Bethesda'nın yaptığı fallout 3 değil) (bknz:Van Buren game engine) aynı kaderi paylaştı malesef. Hal böyle olunca herkes unreal,unity'e kaldı günümüzde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 7 Temmuz 2019; 16:9:0 >




  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    Kuldahar favori tema müziklerimdendir. O yüzden ost konusunda gönlüm hep icewind dale den yana.

    Firmalara gelirsek larian tarafı bana biraz ciddiyetsiz geliyor. Divinity:OS serisine alışamadım, daha ciddi oyunları seviyorum, hatta ilk oyunun çevirisini yaparken oyunu sadece 2 saat filan oynamıştım. Mizahi tarafı güçlü ama adamların mizahı bana işlemedi malesef.
    Bu yüzden de obsidian daha ağır basıyor bende. Larian'ın cıvık ve mizah yönelikli bir oyun yapmasından korkuyorum açıkcası. Önyargılıyım biraz Larian tarafına, bu da görüşümü etkiliyor ne yazık ki.

    Ne bileyim ya BG deyince duygusal davranıyorum, elimde değil. InXile, Larian ve Obsidian üçü de bu oyunu yapabilir ama larian son terchim olurdu, benim kişisel düşüncelerim böyle. Firmalar etkileşim halinde, kişiler halen görüşüyorlar ama ne bileyim ya keşke eskisi gibi birlikte olsalarda Black Isle studios devam etse, hep birlikte yapsalar Bg3'ü. Hepsinin birbirini tamamlayan güzel yönleri var. Bir taraf daha karanlık daha gizemli devam ederken diğer taraf mizaha yöneldi filan, çıkacak oyunun eksik kalmasından korkuyorum. Umarım benim korktuğum gibi değilde güzel çıkar, endişelerim boşa çıkar.




  • https://drive.google.com/open?id=0BypdU6JXbvo8cUZFSllib3RweGc BG II - Shadows of Amn - Tam çözüm Türkçe(Bu çok eski oyunun ilk çıktığı zamanlar yazılmış bir şey hala saklarım. Burada yazılanların üstüne başka bir çok şey bulundu ama gene gayet iyi)

    Bununla Shadows of Amn'den de başlayabilirsiniz direkt konu hikaye ise bence hikayesi en iyi kısım burası.

    https://drive.google.com/open?id=0BypdU6JXbvo8TjQ0Rm5aSmFOcXc Bu da yeni EE'lar çıktıktan sonra BG II - EE Tam çözüm (ingilizce)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miayke

    Kuldahar favori tema müziklerimdendir. O yüzden ost konusunda gönlüm hep icewind dale den yana.

    Firmalara gelirsek larian tarafı bana biraz ciddiyetsiz geliyor. Divinity:OS serisine alışamadım, daha ciddi oyunları seviyorum, hatta ilk oyunun çevirisini yaparken oyunu sadece 2 saat filan oynamıştım. Mizahi tarafı güçlü ama adamların mizahı bana işlemedi malesef.
    Bu yüzden de obsidian daha ağır basıyor bende. Larian'ın cıvık ve mizah yönelikli bir oyun yapmasından korkuyorum açıkcası. Önyargılıyım biraz Larian tarafına, bu da görüşümü etkiliyor ne yazık ki.

    Ne bileyim ya BG deyince duygusal davranıyorum, elimde değil. InXile, Larian ve Obsidian üçü de bu oyunu yapabilir ama larian son terchim olurdu, benim kişisel düşüncelerim böyle. Firmalar etkileşim halinde, kişiler halen görüşüyorlar ama ne bileyim ya keşke eskisi gibi birlikte olsalarda Black Isle studios devam etse, hep birlikte yapsalar Bg3'ü. Hepsinin birbirini tamamlayan güzel yönleri var. Bir taraf daha karanlık daha gizemli devam ederken diğer taraf mizaha yöneldi filan, çıkacak oyunun eksik kalmasından korkuyorum. Umarım benim korktuğum gibi değilde güzel çıkar, endişelerim boşa çıkar.
    @Miayke

    Yazımda ki mizah sorunu malesef dünya genelinde olan bir sorun ve hala bunun bir ayrım olduğunu anlamakta güçlük çekiyor insanlar. Divinity dünyası ile diğer IE engine ile yapılmış oyun evrenlerinin çok farklı olduğunu hala kavrayamadı insanlar malesef. Onlara kalsa hepsi "epik, klasik grup kurup maceralara atıldığın dnd gerçekliğinde bir oyun oynayım" mantığındalar. Bu tıpkı "Bütün oyunlar Skyrim gibi olsun CDPR cyberpunk yapıyormuş, gothic, dragon age gibi serilere de ne gerek var" demek gibi bir şey. Tabi bu türde oyun yapan firma sayısı sayılı olduğu için böyle bir beklenti içine girmelerini de normal karşılıyorum bir taraftan. Bir diğer üzücü olayda malesef obsidian,inxile gibi firmaların artık microsoft çatısında olması. Yani o taraftan ümidimi kestim artık desem yeridir çünkü microsoft "poe3" gibi oyunlar yapmasına izin verir mi yoksa "The outher worlds" gibi oyunlar mı yaptırır artık zaman gösterecek. Benzer bir durum da gothic serisi için geçerli ki onu da thq nordic satın aldı üstelik kendi yaptıkları oyun motoru da dahil -) Yakında genome engine ile yapılmış bir sürü aksiyon rol yapma oyunu görürüz diye tahmin ediyorum o taraftan. Ubisoft desen ellerinde hala sakladıları bir seri var ki o da "homm ve might and magic" serisi yada EA çatısı altında ki bioware. Yani bütün seriler artık birilerinin kontrolünde desek yeridir ki larian'ın hala bağımsız olarak ayakta kalabilmesi gerçekten harika bir durum. Eğer larian da giderse oynayacak oyun bulamayacağız malesef en azından bu oyun türünde. Şimdilik yapılan açıklamalar bg3'ün son derece ciddi olacağı yönünde ki yapılan mizahlarda bg seviyesinde olacağını açıkladılar. Zaten yazar kadrosu da bunu onaylıyor desek yeridir. (wotc'den yazarların olması..vs) Özetle bu oyun hikaye örgüsü ve senaryosu gayet harika olacaktır ki larian'ın kendi yazar kadrosu senaryo yazma konusunda gerçekten harikalar. Beni korkutan taraf ise mesela şu;
    http://kadeyopolis.com/portfolio

    Şimdi bu arkadaş 6-7 yıldan beri CDPR'de çalışmış deneyimli biri. (En azından RED Engine için) Şimdi bu adam Divinity engine'nin geliştirilmesi için 7 aydan beri larian'da çalışıyor görünüyor. Sırf görsellik adına kendi yaptıkları sistemlerden vazgeçme ihtimalini düşündüğümde bunun kötü bir haber olduğunu varsayıyorum. Örneğin bioware'in da4'ü yeni frostbite ile yapacağını söylemesi (Anthem'in motorunun üzerine inşaa edecekler) Yani görsellik adına atılmış her bir adım bir önceki oyundan bir şeyler götürüyor ve motorun geliştirilmesi uzun zaman aldığı için saçmasapan oyunlarla karşılaşıyoruz. Umarım larian da bu yola girmez tek korkum bu şimdilik. Bethesda'nın da yıllarca oyun motorunu değiştirmemesi aynı neden çünkü onlarca mekanik ve sistem'in çöpe atılıp baştan yapılması demek kafadan 5-6 yıl. Bir de üstüne oyun geliştirmeyi eklediğinde durum daha vahim bir hal alıyor. Sonuç olarak yapımcılar unity, unreal gibi motorları kullanmaya mahkum ediliyor ki IE kodları ile yapılan oyunlarda de bunlardan biri. Umarım beklediğimiz bg3'e kavuşuruz hatta bu tür oyunlar göremeye devam ederiz diyelim.

    @Aeris

    Oyuna yeni başlayacak olanlar için bence harika bir kaynak olacaktır. Paylaşman çok yerinde olmuş eline sağlık.




  • Neverwinter(mmorpg) oynayanlara iyi haber. BG3 öncesi bir göz atmak isteyebilirler.
    Not: Bg3 haberlerinden sonra direk bunu duyurmaları da çok manidar olmuş. Para kazanacağız diye bu kadar hızlı olmaları valla hll olsun -)






  • Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Bg3 hikayesinin başlangıç noktasının bu yazışma olduğu söylenmekte.. Tabi kesin olmamakla beraber tamamen farklı bir şey de çıkabilir. (Malum bg2 ile bg3 arasında çıkacak olan avernus'a iniş olacak ki bu süre zarfı ortalama 100-120 yıl) Buna rağmen bu yazışma yine de kulağa mantıklı geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: undy1ng

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Bg3 hikayesinin başlangıç noktasının bu yazışma olduğu söylenmekte.. Tabi kesin olmamakla beraber tamamen farklı bir şey de çıkabilir. (Malum bg2 ile bg3 arasında çıkacak olan avernus'a iniş olacak ki bu süre zarfı ortalama 100-120 yıl) Buna rağmen bu yazışma yine de kulağa mantıklı geliyor.
    Yok artık :D

    Daha geçen hafta Dorn'lu Evil bir party deniyim diye başladığım oyunda sewers'de düşmüştü bu(daha öncede yüzlerce kez düşmüştürde ilgimi çekti bu sefer malum konudan dolayı.) Okuyunca daha buralarda belli etmeye mi çalışmışlar bunların ilerde ortalığı karıştıracağını felan demiştim :D Hala inventory'de duruyor parşömen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aeris

    Yok artık :D

    Daha geçen hafta Dorn'lu Evil bir party deniyim diye başladığım oyunda sewers'de düşmüştü bu(daha öncede yüzlerce kez düşmüştürde ilgimi çekti bu sefer malum konudan dolayı.) Okuyunca daha buralarda belli etmeye mi çalışmışlar bunların ilerde ortalığı karıştıracağını felan demiştim :D Hala inventory'de duruyor parşömen.

    Alıntıları Göster
    Bende başlayacağım yakında yeniden seriye biraz daha zaman geçsin diye bekliyorum. -)

    Bu arada Steam'de ki anketin son durumu TB lehine değişmiş durumda. Normalde bu tür anketlerin pek bir önemi yok ama dikkat çekmek adına önem arz edebiliyor. (Larian'ın sosyal medya grubu direk görüyor bunu çünkü) Hayırlısı olsun diyorum.

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 13 Temmuz 2019; 21:0:40 >




  • Larian'dan ses soluk yok tamamen oyuna odaklanmışlar. Buna rağmen Swen bir çin sitesine şu cümleleri kurmuş;

    "I'm not married to a particular format. We find a formula that is interesting... So the big thing I already mentioned to you is that you have to have the systems, you have to have the narrative and exploration, and so forth, challenging combat... Well if we figure out here is a really good combat system that will work well in 3rd person, why not? I mean, with pleasure. Recently we have little bit into the turn-based mode, because we really like turn-based. There's a lot of fun, there's a lot of stuff not done yet in turn-based that we could still do. But there's absolutely no reason why we don't go 3rd person."

    "Swen emphasizes that what they're showing with Fallen Heroes is "just a prototype," and the final game will be very different."

    "Will things like mind-reading and dragon transformation come back in the future games?' - He can say that there's no half-dragons in the next game."


    Fallen heroes ile ilgili cümlesi bana baya ilginç geldi. Tam sürümünde ne olacak acaba? Diğer iki madde genel geçer konuşmuş yine -)




  • Özet geçiyorum;

    - Larian kendi mağrasında oyuna odaklanmış durumda. Özetle sessizliğini sürdürüyor.
    - Önümüzde Gamescom ve Pax west var. Pax West'de bir BG paneli olacağı netleşti lakin bg3 tarafına ne kadar girerler orası şüpheli.

    Link:https://west.paxsite.com/schedule/panel/the-tale-of-the-years-baldurs-gate-the-hells-beyond

    - Larian önümüzdeki Gamescom ve Google Stadia etkinliğinde bg3'ü pas geçip "Divinity:Fallen Heroes" üstüne yoğunlaşabilir. Belkide bg3'de olduğu gibi google stadia etkinliğinde "Divinity:Fallen Heroes"un son halini gösteren yeni bir fragman bile görebiliriz. (teori)




  • Larian çalışanlarından Very Games Michael bir fotoğraf paylaştı. Resimde zırh giydiğini görüyoruz ki bu şu demek oluyor. Yakında larian yeni bir video paylaşacak.

    Bu video "Divinity: Fallen Heroes" da olabilir "Baldur's Gate 3" de olabilir.


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]


    Lakin Larian'ın başında ki isim olan Swen Vincke Baldur's Gate 3 videosuna atıfta bulundu. -)

    İlgili video link:https://www.youtube.com/watch?v=LI4v6hC_rjM

    "0.18 saniye de takım diye bağırıyor kendisi."

    Bu da tweet paylaşımı;

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Yani her an her şey olabilir. Gamescom, Pax West yada Google stadia'da bir şeyler göreceğimiz garanti.




  • "Larian studios" Gamescom 2019 katılımcı listesinde hala gözükmüyor. Muhtemelen gamescom'da bir şey göremeyeceğiz lakin; PAX West 2019 listesine "Larian studios" eklenmiş. Yani BG3 ve Divinity:Fallen Heroes ile bilgileri 11 gün sonra alacağız gibi görünüyor.
  • Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Lariandan iki isim Gamescom'da bulunan DnD etkinliğine katılmış. BG3 ile ilgili ne kadar konuştular ya da konuştular mı henüz belli değil. Yakında bir video paylaşılacakmış.

    Muhtemelen videonun paylaşılacağı adres; tıklayın.




  • Larian, divinity original sin 2 ile benim gönlümde taht kurmuştur. 133 saatlik gameplayime dayanarak oyundaki müzikler olsun, karakterlerin derinliği olsun her şey mükemmeldi diyebilirim. Baldur's gate ise ayrı bir dünya, rpglerin şahıdır benim gözümde. Baldur's gate, icewind dale de toplam 500+ saatimi harcamışımdır sanırım geçmişte. İnanılmaz bir yapım bizleri bekliyor olacak, ama işin kötü yanı bu oyun çıktığında ben birkaç makale yazımı ile cebelleniyor olacağım, bakalım nasıl bir boş zaman ayırabileceğim bu oyuna çıktığında. DoS 2'e ayırdığım 133 saatin bedelini ödemiştim, baldur's gate en az 200 saati hak eder diye düşünüyorum.
  • Larian Pax WEST'de yerini almış. Artık haber bekliyoruz kendilerinden -)

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]
  • Beklemek çok zor.

    Bizim dönemimizin, masaüstü FRP'yi bir şekilde tatmış ve yaşını başını almış kişilerin büyük ihtimalle en çok beklediği oyundur.

    Pathfinder ile bir miktar avuttuk kendimizi. Artık sıra kralın dönüşünde.
  • Hala haber yok, gameplay, sızıntı görsel.. Hiçbir şey yok. Bir de nispet yapar gibi demo oynamaya çağırıyorlar

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]

    Sadece şu var o da frp oyunu çıktı detay yok;
    Bonus: Bir video hazırlığı yapıyorlardı ondan da haber yok şimdilik.





  • Video'nun ne olduğu meydana çıktı. Beklediğimiz gibi bir şey değil malesef.

    Steam resmi Twitter hesabından bir teaser paylaştı. Aynı zamanda larian'ın paylaşımı.

    https://twitter.com/steam_games/status/1172197401202806784

    Swen bu seferde valve'a gidip cross save olayını nintendo'ya nasil getirdiğini anlatacağına benziyor.

    Bg3 yada fallen heroes'a dair bilgi hala yok -)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 12 Eylül 2019; 20:50:34 >
  • Bu oyunun Türkçe çıkması için imza kampanyası başlatamaz mıyız?

    İngilizce oynamak da mümkün tabi ama kendi dilimizde oyun oynamak daha tatlı.
  • Öncelike şunun bilinmesi lazım. Larian görebildiğim kadarıyla "fan destekli" projelere artık yeşil ışık yakmış durumda lakin bunun bazı şartları var. Kontrolün tamamen larian'ın elinde olması ve gerçekten fanlar tarafından yapıldığına ikna olması lazım. Örneğin TGS 2019'da Japonca yerelleştirmeyi duyurdular/duyurcaklar. Şimdi bu proje fanlar tarafından hazırlandı lakin Steam Tartışma Grubu üzerinden yürüdü.

    Link:https://steamcommunity.com/groups/dos2_jp_mod

    Yani Larian bu grubu ve yamanın ilerleyişini bu şekilde gözlemliyerek izledi. Bir diğer önemli nokta da "Steam" kullanıcıları olmasından dolayı potansiyel müşterilerini de görmüş oldu. Hepsinden önemlisi de bunun bir "Fan çalışması" olduğuna ikna oldu. Bu önemli çünkü yerelleştirme maliyetleri hesaplanmasında herkes genelde Euro/dolar ikilisini kullanıyor ki malesef ülkemizde de bu durum geçerli. Örneğin bu oyun sallıyorum Cyberpunk 2077 olsun. Normalde bizim ülkemizde ki yerelleştirme maliyeti 30.000 TL olsun. Bu insanlar yapımcıya gittiğinde 30.000 euro/dolar istiyor çünkü glabol piyasa fiyatlarını kullanıyorlar. Hal böyle olunca yapımcı düşünüyor 30.000 euro/dolar vermek mantıklı mı acaba yerelleştirme yapsam kurtarır mıyım diye. Çünkü Steam satışları yerel fiyat politikası uyguladığı için yapımcı yerelleştirme maliyetinin dışında bir de steam yerel fiyat uygulaması kullanmak zorunda. Sonuç ne mi oluyor peki hadi bir bakalım..

    Witcher 3 Türkiye fiyatı:https://steamdb.info/app/292030 - 10.9 Dolar'a satılıyor.(59TL) Dünya genelinde en ucuz satılan 2. ülke durumunda.
    Cyberpunk 2077 Türkiye fiyatı:https://steamdb.info/app/1091500/ - 43.99 dolar'a satılıyor.(249 TL) Dünya genelinde en ucuz satılan ülkeler yerine orta seviye'de satılan bir oyun olmuş.

    Şimdi eğer Cyberpunk 2077 Türkçe olarak gelmeseydi %95 ihtimalle yine en ucuz satılan ülkelerden olurduk ki bunun da fiyatı yukarıda ki linkte yazdığı üzere 29.80 dolar civarı olurdu. Yani cyberpunk 2077 resmi olarak steam'de 249 TL yerine 168 TL ile satılacaktı. Şimdi bu arada ki fark ne oyuncuya gidiyor ne de yapımcıya tamamen yerelleştirme yapan insana gidiyor.

    Peki normalde ne olması lazımdı? Türk firmalar muhtemelen yapımcıya gidip şunu söylüyor. Bakın oyunu biz Türkçe yaparız ve bunun normal piyasası 30.000 euro/dolar. Biz size 20.000 euro/dolar yaparız. (20.000 Euro= 125 bin Türk Lirası) Eğer firmaya 20.000 TL deseler firma için (3.191 euro) olacağı için firmalar havada kabul eder ve belkide biz bütün çıkan oyunları Türkçe olarak görürdük. Yani burada bir şark kurnazı olma gibi bir durum mevcut ki onlara sorsan muhtemelen şöyle vergi veriyoruz şunu yapıyoruz diye ağlamaya başlarlar ki kimse kusura bakmasın. Amaç bu ülkede yerelleştirme'nin gelişimi ise bu ülke şartlarına göre fiyat istenip daha çok oyun yerelleştirme yapılarak para kazanılmalıdır. 1 oyun çevirip 3 ay yatmanın benim için hiç bir anlamı da yok izahı da olmaz..

    Şimdi larian'a dönelim. Böyle bir durum var ve bu aracılardan kurtulmanın tek yolu (çünkü bunlar yine dolar/euro isteyecek) oyuncularla doğrudan iletişim halinde olmaları gereken bir platform. Bunu yapabilecekleri en iyi yerlerden biri de Steam. Japonca Fan grubu bu konuda iyi çalışmış belli ki larian bir şekilde bu yerelleşmenin "offical" olmasına onay vermiş. Larian için bir diğer avantaj da muhtemelen yorumda bulunan herkesin daha önce kendi oyunlarını oynamış mı? Ne kadar süre oynamış..vb gibi detayları da görebilmesi. Zaten steam'de malum bu tür istatistikleri (kullanıcıların bilgilerini) gösteren bir sürü site var. Onlar da bu tür araçları kullanıyorlardır.

    Sonuç olarak yukarıda yazdığım "çıkmış bir oyunun" yerelleştirilmesi ile ilgili. Bg3 gibi bir oyunu elbette yerelleştirmek isterler lakin kimse hele ki geri dönüşümün imkansız olduğu Türkiye gibi bir ülke için bu risk'e girmek istemez. Larian büyük bir firma olsa olabilir diyeceğim ama çok zor gerçekten.. Peki oyuncular ne yapmalı? Farkındalık yaratmak ise amaç steam tartışma alanlarında japonlar gibi bir grup kurup oyunun çıkışından sonra yine japonlar'ın yolunu izlemek mantıklı olur. (resmi fan çalışması) Oyunun direk türkçe çıkması için malesef yerelleştirme firması şart. Bunun nedeni düşün sana bg3'ün tüm dialoglarını gönderecekler. Sen şimdi fan olup bunu sızdırsan tüm dünya ayağa kalkar yani yasal olarak karşında bir firma olması ve bir gizlilik anlaşması yapman lazım. Fanlara bu konuda güvenemezsin. Belki bir firma 20.000 TL'ye bunu yaparım der ha o zaman olur ama onu da kimse demez zaten -)

    Özetle durum budur.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.