Şimdi Ara

Allegro 5 İle Basit 2D Oyun Denemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Allegro 5 İle Basit 2D Oyun Denemesi


    Allegro 5 ile biraz uğraşayım dedim.En son allegro 4 ile mantar ezmece yapmıştım ama pek güzel değildi.Şimdi ise 2d platform oyunu yapmayı planlıyorum.Program metin dosyası vasıtası ile engellerin kordinatlarını alıp ekrana bastırıyor sonrada karakterin bu engeller üzerinde yürüyebilmesini sağlıyor.Veriler map.txt dosyasında bulunuyor.İlk satırdaki değişkenler sırasıyla tile klasöründeki tile sayısı, ekrana basılan tile sayısı, episode sayısı, sprite sayısı. Alttaki satırlar ise sırasıyla basılacak tilenin numarası, x kordinatı, y kordinatı ve üzerinde durabilir olup olmaması.

    Eğer sizde kedin tilenizi ekrana bastırmak ve üzerinde gezinmek istiyorsanız, tileleri tile klasörüne isim sırasına uygun olarak ekleyin.Bir tile hali hazırda var olduğu için ikinci bir tilenin adı 2 olmalı sonra 3,4,5 diye ekleyebilirsiniz.Boyutları önemli değil.Tile ismi ardışık sayı olmalı.Ardından map.txt içindeki ilk değişkeni tile klasöründeki toplam tile sayısıyla değiştirin.Sonra en alt satıra önce kullanmak istediğiniz tilenin numarasını(adını), kordinatlarını ve sonunada 1 yazın.Son değişkenin şu an için bir işlevi yok.Dosyanın başındaki ikinci değişkeni de eklenmiş toplam tile sayısı ile değiştirin.Bu şekilde en fazla 50 kadar tile ekleyip ekranda gösterebilir ve üzerinde gezinebilir zıplayabilirsiniz.Kodlarda açıklama bulunmakta.

    Demoyu indirme linki: https://app.box.com/s/mrl4m49wvwzsdqdrkyc0

    Visual C++ 2010 Projesi: https://app.box.com/s/dpu5lgoyv4pliolvhj1z







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.