Şimdi Ara

AAA'mı MSAA 4X'mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar oyunlarda DX11'de AAA ve MSAA 4X'in farkı nedir, hangisi daha iyi antialising veriyor ?



  • MSAA geometriyi düzeltir ama fazladan renk örneklemi sağlamaz. Etkisi SMAA'dan daha bile azdır. AAA da geometriyi düzeltir ama piksel altı detayları daha iyi yansıtır. Köşe karıncalanmasını azaltır. Bunların hepsini de SMAA yapabiliyor hatta MSAA çok sert açılardaki basamaklanmayı iyice düzleştiremiyor her kademede sadece 2 örnekten ortasını aldığı için. Herhangi akıllı bir formülü kullanmıyor SMAA'da bunun düz bir hat olduğunu tespit ettiği gibi.
  • Metro 2033 için mi soruyorsun?
  • Evet dostum
  • Frapsı ac hem AAA yı hemde Msaa 4x ile foto cek kendi karşılaştırmanı yap daha saglıklı olur
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Yorumunuzdan sonra oyunda ayarları AAA'ya alıcam sanırım , doğrumu anladım ? Ekran kartım gtx970 ve dx11 destekli metro 2033 oynuyorumda ayarlara girince karıştırırken aklıma takıldı , o yüzden sormuştum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tears of ice

    Yorumunuzdan sonra oyunda ayarları AAA'ya alıcam sanırım , doğrumu anladım ? Ekran kartım gtx970 ve dx11 destekli metro 2033 oynuyorumda ayarlara girince karıştırırken aklıma takıldı , o yüzden sormuştum

    Metroda analitik AA oluyormuş ve çözünürlüğü bir kez 2 katında açıp tekrar aynı çözünürlüğe indiriyormuş. Şeffaflık örtüşmesi gibi tel örgülerde işe yarar sağlayabilir ama tercihen bir SMAA dll ekleyicisi programla kullanırsanız görüntü daha da iyileşebilir, çünkü SMAA şeffaflık örtüşmesi çözmekte bir numara. SMAA Injector programı Nvidia'da hangileri oluyor isterseniz araştırın.
    MSAA da boş değil, az önce dediğimi düzeltmem gerek: piksel altı detayları MSAA daha iyi aktarabiliyor, örneğin birbiriyle hiç irtibatı olmayan sinüs dalgası şekillerini birden çok örneklemde gösterdiği için MSAA daha iyi ana resmi yakalayabiliyor; ama performansına nazaran çok kesât tek örneklemde SMAA ile ulaşılan kalitenin karşısında.
    DSR ayrıcalığında FXAA/SMAA ile beraber kullanırsanız, netice hoşunuza gidecektir. DSR doku örtüşmesini ve piksel altı örtüşmelerini, SMAA ise geometriyi düze çıkaracaktır.
    MSAA, SMAA, DSR(OGSSAA)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tears of ice

    Yorumunuzdan sonra oyunda ayarları AAA'ya alıcam sanırım , doğrumu anladım ? Ekran kartım gtx970 ve dx11 destekli metro 2033 oynuyorumda ayarlara girince karıştırırken aklıma takıldı , o yüzden sormuştum

    Metroda analitik AA oluyormuş ve çözünürlüğü bir kez 2 katında açıp tekrar aynı çözünürlüğe indiriyormuş. Şeffaflık örtüşmesi gibi tel örgülerde işe yarar sağlayabilir ama tercihen bir SMAA dll ekleyicisi programla kullanırsanız görüntü daha da iyileşebilir, çünkü SMAA şeffaflık örtüşmesi çözmekte bir numara. SMAA Injector programı Nvidia'da hangileri oluyor isterseniz araştırın.
    MSAA da boş değil, az önce dediğimi düzeltmem gerek: piksel altı detayları MSAA daha iyi aktarabiliyor, örneğin birbiriyle hiç irtibatı olmayan sinüs dalgası şekillerini birden çok örneklemde gösterdiği için MSAA daha iyi ana resmi yakalayabiliyor; ama performansına nazaran çok kesât tek örneklemde SMAA ile ulaşılan kalitenin karşısında.
    DSR ayrıcalığında FXAA/SMAA ile beraber kullanırsanız, netice hoşunuza gidecektir. DSR doku örtüşmesini ve piksel altı örtüşmelerini, SMAA ise geometriyi düze çıkaracaktır.
    MSAA, SMAA, DSR(OGSSAA)

    performans açısından hangisi iyidir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tears of ice

    Yorumunuzdan sonra oyunda ayarları AAA'ya alıcam sanırım , doğrumu anladım ? Ekran kartım gtx970 ve dx11 destekli metro 2033 oynuyorumda ayarlara girince karıştırırken aklıma takıldı , o yüzden sormuştum

    Metroda analitik AA oluyormuş ve çözünürlüğü bir kez 2 katında açıp tekrar aynı çözünürlüğe indiriyormuş. Şeffaflık örtüşmesi gibi tel örgülerde işe yarar sağlayabilir ama tercihen bir SMAA dll ekleyicisi programla kullanırsanız görüntü daha da iyileşebilir, çünkü SMAA şeffaflık örtüşmesi çözmekte bir numara. SMAA Injector programı Nvidia'da hangileri oluyor isterseniz araştırın.
    MSAA da boş değil, az önce dediğimi düzeltmem gerek: piksel altı detayları MSAA daha iyi aktarabiliyor, örneğin birbiriyle hiç irtibatı olmayan sinüs dalgası şekillerini birden çok örneklemde gösterdiği için MSAA daha iyi ana resmi yakalayabiliyor; ama performansına nazaran çok kesât tek örneklemde SMAA ile ulaşılan kalitenin karşısında.
    DSR ayrıcalığında FXAA/SMAA ile beraber kullanırsanız, netice hoşunuza gidecektir. DSR doku örtüşmesini ve piksel altı örtüşmelerini, SMAA ise geometriyi düze çıkaracaktır.
    MSAA, SMAA, DSR(OGSSAA)

    performans açısından hangisi iyidir

    Performans açısından önemli olan kaba güçle çözümlerden ziyade, ilk örneğin hatalarının düzelmesi. Bu olduğu takdirde daha az performans kaybıyla netlik elde edilebilir. 2x2 bağımlı pikseller halinde derinlik ölçümlerinin hep götürüsü bu geometrideki karmaşa. Fazladan örneklem alınınca gölge hesapları da katlanıyormuş, analitik örtüşme önleme filtrelerinde ise gölge hesaplamaları yükü artmıyor - hiç değilse toplanarak artıyor katlanarak artma karşısında. O sebeple analitik örtüşme önleme yöntemleri çok performanslı oluyor fazladan örneklem hesaplama karşısında. SMAA ilk tercih olmalı. AAA da FXAA tabanlıymış yeni okudum. Genel olarak SMAA, FXAA'dan daha iyi deniyor. Yalnız Metro'daki FXAA'da çözünürlük katlayıp düşürme basamağı da varmış. Dolayısıyla FXAA'nın piksel altı incelikleri silme kusurunun ötesine geçebilmiş olabilirler bu sayede.
    Mesele, MSAA 4x'e karşı AAA(FXAA'nın 4A Tech'e özel hâli) ise sonuç basit: birer pikselden küçük detayları yansıtmak için 4xMSAA iyi çünkü daha büyük gerçek çözünürlük sağlıyor geometriye, geri kalan herşey için AAA daha iyi çünkü kesin ayrımlar sağlıyor. Ayrımı tam yaptığı için 4 değil de 16-32-... gibi çok yüksek örneklem ayrışması gibi düşünülebilir.
    AAA'da bir çözünürlük düşürme olduğu için bir takım sıralı düzlem örneklem hataları yapabilir, bunlar belli açılarda ortaya çıkabilir; ama FXAA çözünürlük yükseltip mi kesintileri elden geçiriyor, yoksa düşürüp sonra mı işliyor bilemediğimiz için yorum yapmak güç.
    Sonuçta neticesi, DSR'nin geometriye tesirine çok benzer olacaktır. DSR tabii hala gerekli dokuların netleşmesi için; ama en azından dış hatlardaki örtüşmeler düzelecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 27 Haziran 2015; 22:48:37 >




  • AAA için, FXAA'nın gelişmişi denebilir. Performansı neredeyse etkilemez; ancak bir miktar bulanıklık yaratabilir.
    MSAA'da bulanıklık sorunu yoktur; ancak performansı düşürür ve vram kullanımını arttırır.

    Metro serisinde AAA'yı kapamanın bir yolu yok. MSAA açtığınızda, AAA'nın üzerine uygulanır. Ciddi performans kaybı haricinde, önemli bir değişiklik göremezsiniz.

    Not: Dx11 kısmından, Advanced Dof'u da kapamanızı öneririm. Çoğu zaman, gereksiz Dof katıyor ve performansı çok düşürüyor.
  • Yorumlarınız için teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: false shepherd

    AAA için, FXAA'nın gelişmişi denebilir. Performansı neredeyse etkilemez; ancak bir miktar bulanıklık yaratabilir.
    MSAA'da bulanıklık sorunu yoktur; ancak performansı düşürür ve vram kullanımını arttırır.

    Metro serisinde AAA'yı kapamanın bir yolu yok. MSAA açtığınızda, AAA'nın üzerine uygulanır. Ciddi performans kaybı haricinde, önemli bir değişiklik göremezsiniz.

    Not: Dx11 kısmından, Advanced Dof'u da kapamanızı öneririm. Çoğu zaman, gereksiz Dof katıyor ve performansı çok düşürüyor.

    hocam war thunder oynuyormusunuz
  • Hayır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.