Şimdi Ara

8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
3.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nitrogliserin

    high end kartların ömrünün bu denli kısalması gerçekten gıcık bir durum



    en ust segment kullanmayanlar icin bence guzel
  • x800 2 sene dayandı
    x1800-1900 2 sene dayandı

    işte o 2 seneler zamanla 1 sene 6 ay gibi zamanlara düşüyor.
    dediğin gibi üstün bir altını almak daha mantıklı artık yada bekleyip bir üst modelini
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nitrogliserin

    x800 2 sene dayandı
    x1800-1900 2 sene dayandı

    işte o 2 seneler zamanla 1 sene 6 ay gibi zamanlara düşüyor.
    dediğin gibi üstün bir altını almak daha mantıklı artık yada bekleyip bir üst modelini


    aynen
  • Şu 8800 GT'ye bakın hele benim 8800 GTX'i geçecek neredeyse vay terbiyesiz.
  • @Kobb,

    Anladığım kadarıyla bu durumda 8800GT nin saf bilineer filtreleme hızı TAU ünitelerinin yüksek olmasından dolayı bütün 8800 lerin üzerinde olup, AF bilineer filtreleme yapıldığında zaten TFU:TAU oranı 2:1 e düştüğü için ve 8800GT de 56 TFU ve 8800GTX de 64 TFU olduğu için yine 8800GTX in arkasında kalıyor diyorsun..

    Peki durum bizim devamlı kullandığımız trilineer AF kullanıldığında ne oluyor acaba?

    Gerçi nvidia nın verilerine göre her şekilde efektif doldurma hızı 8800GTX de 36.8 milyar/s iken 8800GT de 33.6 milyar/s olabiliyorsa zaten 8800GT harika bir başarı göstermiş oluyor...
  • @Soultrap

    Trilineer AF, bilineer AF'ye göre yine ekstradan filtreleme gücüne ihtiyaç duyacaktır çünkü bu iş için mipmapler üzerinde ekstra işlemler (interpolasyon) yapacaktır. Bu sebeple sadece tekli doku filtreleme için düşünürsek, TFU'lar belirleyici olur GTX ve GT arasında. Ama dediğin gibi zaten tüm GF8800 serisi kartlarda bu değerler çok yüksek ki 8800 GT zaten sadece birimsel olarak değil ekstra optimizasyonlar olarak da çeşitli avantajlara sahip. Yani dediğin gibi zaten çok yüksek değerlerden bahsediyoruz 8800'ler için.

    Bunun dışında senin yukarıda verdiğin değerlerle tam örtüşen bir 3d Mark doku doldurma hızı testini de Elite Bastards yapmış:

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması


    Testte iki ilginç durum var. Birisi 8800 GT'nin GTS'yi çoklu doku doldurmada ciddi biçimde geçmesi. Bunun sebebi açıkça ekstra TAU'ler. Ancak dikkat edilirse tekli doku doldurma performansında GT GTS'nin gerisinde kalmış. Oysa TAU gibi TFU birimleri GT'de (56), GTS'den (48) daha fazla. Mantıken bu testte de geçmesi gerekir. Ancak geçemiyor. Açıkçası burada az bir farkla GTS'ye geçilmesi bana göre GTS'nin bellek veri transfer hızının GT'den yüksek olmasından kaynaklanıyor (GTS için 64 GB/s iken GT'de 57.6 GB/s). Bence GT her ne kadar 56 TAU/TFU birimine sahip olsa da bu birimlerin hepsine birden yetecek derecede veri tansfer hızına sahip değilmiş gibi gözüküyor.

    Tüm bu sebeplerle ben yukarıdaki mesajımda dediğim gibi gerçek oyun testlerinde çok büyük bir oranda, standart hızlardaki bir GTX'in standart hızlardaki bir GT'yi doku işleme performansı olarak geçebileceğini düşünüyorum. Ancak aradaki farkın çok olacağını zannetmiyorum. Ve dediğim gibi GT'nin geride kalmasının tek sebebi TFU/TAU sayıları olmayabilir. GTX'de 86.4 GB/s ve 32/64 sayıları, GT'nin 57.6 GB/s ve 56/56 biriminden daha dengeli duruyor bence. Ama şu da var ki salt çoklu doku doldurma performansları tablosuna 8800 GTX'i de koysalardı o da yine GT'nin gerisinde kalırdı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kobb

    @Soultrap

    Trilineer AF, bilineer AF'ye göre yine ekstradan filtreleme gücüne ihtiyaç duyacaktır çünkü bu iş için mipmapler üzerinde ekstra işlemler (interpolasyon) yapacaktır. Bu sebeple sadece tekli doku filtreleme için düşünürsek, TFU'lar belirleyici olur GTX ve GT arasında. Ama dediğin gibi zaten tüm GF8800 serisi kartlarda bu değerler çok yüksek ki 8800 GT zaten sadece birimsel olarak değil ekstra optimizasyonlar olarak da çeşitli avantajlara sahip. Yani dediğin gibi zaten çok yüksek değerlerden bahsediyoruz 8800'ler için.

    Bunun dışında senin yukarıda verdiğin değerlerle tam örtüşen bir 3d Mark doku doldurma hızı testini de Elite Bastards yapmış:

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması


    Testte iki ilginç durum var. Birisi 8800 GT'nin GTS'yi çoklu doku doldurmada ciddi biçimde geçmesi. Bunun sebebi açıkça ekstra TAU'ler. Ancak dikkat edilirse tekli doku doldurma performansında GT GTS'nin gerisinde kalmış. Oysa TAU gibi TFU birimleri GT'de (56), GTS'den (48) daha fazla. Mantıken bu testte de geçmesi gerekir. Ancak geçemiyor. Açıkçası burada az bir farkla GTS'ye geçilmesi bana göre GTS'nin bellek veri transfer hızının GT'den yüksek olmasından kaynaklanıyor (GTS için 64 GB/s iken GT'de 57.6 GB/s). Bence GT her ne kadar 56 TAU/TFU birimine sahip olsa da bu birimlerin hepsine birden yetecek derecede veri tansfer hızına sahip değilmiş gibi gözüküyor.

    Tüm bu sebeplerle ben yukarıdaki mesajımda dediğim gibi gerçek oyun testlerinde çok büyük bir oranda, standart hızlardaki bir GTX'in standart hızlardaki bir GT'yi doku işleme performansı olarak geçebileceğini düşünüyorum. Ancak aradaki farkın çok olacağını zannetmiyorum. Ve dediğim gibi GT'nin geride kalmasının tek sebebi TFU/TAU sayıları olmayabilir. GTX'de 86.4 GB/s ve 32/64 sayıları, GT'nin 57.6 GB/s ve 56/56 biriminden daha dengeli duruyor bence. Ama şu da var ki salt çoklu doku doldurma performansları tablosuna 8800 GTX'i de koysalardı o da yine GT'nin gerisinde kalırdı.



    @kobb arkadaşım,peki VR-Zone sitesinin Crysis incelemesinde 8800GTX-8800GT karşılaştırmasında 4xAA 16xAF da 8800GT hezimetine nasıl bir açıklama getirebilinir?

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması


    http://www.vr-zone.com/articles/Nvidia_GeForce_8800_GT_Review/5369-11.html




  • Güzel soru merakla cevap bekliyorum...
  • Kart dün satışa çıktı yokmu halen bir kişi şu kartın testlerini verecek?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kobb

    @Soultrap

    Trilineer AF, bilineer AF'ye göre yine ekstradan filtreleme gücüne ihtiyaç duyacaktır çünkü bu iş için mipmapler üzerinde ekstra işlemler (interpolasyon) yapacaktır. Bu sebeple sadece tekli doku filtreleme için düşünürsek, TFU'lar belirleyici olur GTX ve GT arasında. Ama dediğin gibi zaten tüm GF8800 serisi kartlarda bu değerler çok yüksek ki 8800 GT zaten sadece birimsel olarak değil ekstra optimizasyonlar olarak da çeşitli avantajlara sahip. Yani dediğin gibi zaten çok yüksek değerlerden bahsediyoruz 8800'ler için.

    Bunun dışında senin yukarıda verdiğin değerlerle tam örtüşen bir 3d Mark doku doldurma hızı testini de Elite Bastards yapmış:

    Testte iki ilginç durum var. Birisi 8800 GT'nin GTS'yi çoklu doku doldurmada ciddi biçimde geçmesi. Bunun sebebi açıkça ekstra TAU'ler. Ancak dikkat edilirse tekli doku doldurma performansında GT GTS'nin gerisinde kalmış. Oysa TAU gibi TFU birimleri GT'de (56), GTS'den (48) daha fazla. Mantıken bu testte de geçmesi gerekir. Ancak geçemiyor. Açıkçası burada az bir farkla GTS'ye geçilmesi bana göre GTS'nin bellek veri transfer hızının GT'den yüksek olmasından kaynaklanıyor (GTS için 64 GB/s iken GT'de 57.6 GB/s). Bence GT her ne kadar 56 TAU/TFU birimine sahip olsa da bu birimlerin hepsine birden yetecek derecede veri tansfer hızına sahip değilmiş gibi gözüküyor.

    Tüm bu sebeplerle ben yukarıdaki mesajımda dediğim gibi gerçek oyun testlerinde çok büyük bir oranda, standart hızlardaki bir GTX'in standart hızlardaki bir GT'yi doku işleme performansı olarak geçebileceğini düşünüyorum. Ancak aradaki farkın çok olacağını zannetmiyorum. Ve dediğim gibi GT'nin geride kalmasının tek sebebi TFU/TAU sayıları olmayabilir. GTX'de 86.4 GB/s ve 32/64 sayıları, GT'nin 57.6 GB/s ve 56/56 biriminden daha dengeli duruyor bence. Ama şu da var ki salt çoklu doku doldurma performansları tablosuna 8800 GTX'i de koysalardı o da yine GT'nin gerisinde kalırdı.


    Söylediklerinden çıkardığım kadarı ile Trilineer AF filtreleme de oran 3:1 oluyor. Genel itibariyle de bunu (8x-16x trilineer AF) kullanacağımız için TAU:TFU oranının 1:1 olması çokta büyük bir anlam ifade etmiyor.

    Bunun yanında bellek veri transfer hızının 57.6gb/sn lere düşürülmüş olması 8800GT için daha önemli bir dezavantaj olmuş oluyor.

    Bu durumda 8800GT nin GTX in GPU performansına ulaşabilmesi için genel olarak TFU ve shader işlemci farkları oranında overclock olması gerekiyor.(575x128/112 = 657mhz gibi) Bu durumda bile bellek bant genişliğinin texture işleme performansına doğrudan etki ettiğini varsayarsak 8800GTX daha avantajlı durumda.

    Bu farkı da göz önünde bulundurup kabaca bir oran çıkarırsak 700/2000mhz deki bir 8800GT, default GTX i herşekilde yakalayabilir diyebiliriz...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • @Asefik

    verdiğin tablodaki çok büyük farkın bana göre tek açıklanır şekli, Crysis in 1920x1200 4xAA ve 16xAF de 600-700mb oranında ekran kartı belleği kullanması.

    8800GTX zaten 768mb ram olduğu için herhangi bir darboğaza girmemiş.

    Oysa tabloda GTX ile diğer kartlar arasındaki çok büyük farka baktığımızda 8800GT ve 640, 320 GTS lerin ciddi bir darboğaz yaşadığını gözlemleyebiliriz. 640mb lik GTS nin, GT ve 320 GTS ye göre daha yüksek sonuçlar alması durumuna ise, texture kullanımının birkaç kare de 640mb altına düştüğü yorumu yapılabilir..

    Bu yüzden Crysis in 1920x1200 4xAA 16xAF ayarlarında 600-700mb ram kullandığı yorumunu yaptım. Yani mesela 1680x1050 4xAA 16xAF çözünürlüğünde durumun tamamen değişeceğini düşünüyorum..
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soultrap

    @Asefik

    verdiğin tablodaki çok büyük farkın bana göre tek açıklanır şekli, Crysis in 1920x1200 4xAA ve 16xAF de 600-700mb oranında ekran kartı belleği kullanması.

    8800GTX zaten 768mb ram olduğu için herhangi bir darboğaza girmemiş.

    Oysa tabloda GTX ile diğer kartlar arasındaki çok büyük farka baktığımızda 8800GT ve 640, 320 GTS lerin ciddi bir darboğaz yaşadığını gözlemleyebiliriz. 640mb lik GTS nin GT ve 320 GTS ye göre daha yüksek sonuçlar alması ise texture kullanımının birkaç kare de 640mb altına düştüğü yorumu yapılabilir..

    Bu yüzden Crysis in 1920x1200 4xAA 16xAF ayarlarında 600-700mb ram kullandığını yorumunu yaptım. Yani 1680x1050 4xAA 16xAF çözünürlüğünde durumun tamamen değişeceğini düşünüyorum..



    Peki bu ekran kartı ram açığı sistemi 2gb'dan 3gb'ta çıkararak kapatabilirmiyiz?

    Birde 1920-1200 değilde 1280-1024 oynayan kişilerde bu açık oranı düşermi?
    Yani 23-6 yerine 40-30 gibi bir oran olabilirmi?

    Sormamım sebebi bu oyunu tam hakkıyla oynamak istiyorum eğer AA ve AF açınca bu kart gümleyecekse almam,9800GTX beklerim...




  • Bir de şu teste bakın, sürücüler iki testte de aynı 169.01:

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması


    http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/page13.html

    Bu testte tüm ayarlar High'da. Ayrıca kullanılan 2900 XT 512 MB'lık.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Asefik

    Peki bu ekran kartı ram açığı sistemi 2gb'dan 3gb'ta çıkararak kapatabilirmiyiz?

    Birde 1920-1200 değilde 1280-1024 oynayan kişilerde bu açık oranı düşermi?
    Yani 23-6 yerine 40-30 gibi bir oran olabilirmi?

    Sormamım sebebi bu oyunu tam hakkıyla oynamak istiyorum eğer AA ve AF açınca bu kart gümleyecekse almam,9800GTX beklerim...



    Sistem rami malesef bu durumda herhangi bir etki de bulunmayacaktır.

    Fakat 1920x1200 yerine 1280x1024 (4xAA 16xAF dahil) gibi bir çözünürlük kullanıldığında kullanılan ekran kartı hafizasi ciddi oranda düşeceğinden 512mb ve 640mb lik kartların böyle bir darboğaza girmeleri söz konusu olmaz.

    Bu durumda da default GTX ile default GT arasındaki performans farkı yine beklenildiği gibi %10-%15 lere iner..




  •  8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması


    AA ve AF de abileriyle yarışamayacak gibi görünüyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kobb

    Bir de şu teste bakın, sürücüler iki testte de aynı 169.01:

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması


    http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/page13.html

    Bu testte tüm ayarlar High'da. Ayrıca kullanılan 2900 XT 512 MB'lık.



    Okde burda 4xAA yazıyor Crysis demosunu oynadım ve bu oyunu hakkıyla oynadım diyebilmek için 16AF açmak lazım,

    diye düşünüyorum.

    Piyasada 16xAF açık testi yapan güvelinir site varmı acaba,ki VR-Zone da çok önemli bir sitedir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kobb

    Bir de şu teste bakın, sürücüler iki testte de aynı 169.01:

    http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/page13.html

    Bu testte tüm ayarlar High'da. Ayrıca kullanılan 2900 XT 512 MB'lık.


    Testten anladığımız üzere 8800GT darboğaza sadece 1920x1200 4xAA 16xAF çözünürlüğünde girmiş.

    Bu durumda yapılacak en mantıklı yorum bana göre ram miktarı oluyor. Fakat 512mb HD2900XT ise aynı çözünürlükte herhangi bir sorunla karşılaşmamış.

    Bu durumda Nvidia sürücü yada başka bir durumdan dolayı 1920x1200 4xAA 16xAF gibi çok yüksek bir ayarda sorun yaşamış yorumunu yapıyorum..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Asefik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Soultrap

    @Asefik

    verdiğin tablodaki çok büyük farkın bana göre tek açıklanır şekli, Crysis in 1920x1200 4xAA ve 16xAF de 600-700mb oranında ekran kartı belleği kullanması.

    8800GTX zaten 768mb ram olduğu için herhangi bir darboğaza girmemiş.

    Oysa tabloda GTX ile diğer kartlar arasındaki çok büyük farka baktığımızda 8800GT ve 640, 320 GTS lerin ciddi bir darboğaz yaşadığını gözlemleyebiliriz. 640mb lik GTS nin GT ve 320 GTS ye göre daha yüksek sonuçlar alması ise texture kullanımının birkaç kare de 640mb altına düştüğü yorumu yapılabilir..

    Bu yüzden Crysis in 1920x1200 4xAA 16xAF ayarlarında 600-700mb ram kullandığını yorumunu yaptım. Yani 1680x1050 4xAA 16xAF çözünürlüğünde durumun tamamen değişeceğini düşünüyorum..




    Peki bu ekran kartı ram açığı sistemi 2gb'dan 3gb'ta çıkararak kapatabilirmiyiz?

    Birde 1920-1200 değilde 1280-1024 oynayan kişilerde bu açık oranı düşermi?
    Yani 23-6 yerine 40-30 gibi bir oran olabilirmi?

    Sormamım sebebi bu oyunu tam hakkıyla oynamak istiyorum eğer AA ve AF açınca bu kart gümleyecekse almam,9800GTX beklerim...




    Bu soruya da ben cevap vereyim müsadenizle.

    8800 GT bellek tüketimi :

    * Windows XP
    * 1280x1024 (All Medium)- 300MB
    * 1280x1024 (All High - textures medium only)- 300MB
    * 1280x1024 (High)- 380MB
    * 1280x1024 4x AA (high) - 460MB
    * 1680x1050 (All Medium) - 300MB
    * 1680x1050 (High) - 390MB
    * 1680x1050 4x AA (All High - textures medium only) - 530MB
    * 1680x1050 4x AA (High) - 580MB
    * 1920x1200 (All High - textures medium only) - 380MB
    * 1920x1200 (High) - 490MB
    * 1920x1200 4x AA (All High - textures medium only) - 570MB
    * 1920x1200 4x AA (High) - 650MB
    * 1920x1200 8x AA (High) - 710MB

    Kaynak




  • @Asefik Bence sürücüler konusunda biraz beklemek gerekebilir 8800 GT ve Crysis olayı için. Yani en azından benim verdiğim testte bellek miktarının yetmemesi dışında bir sorun varmış gibi duruyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Asefik

    Okde burda 4xAA yazıyor Crysis demosunu oynadım ve bu oyunu hakkıyla oynadım diyebilmek için 16AF açmak lazım,

    diye düşünüyorum.

    Piyasada 16xAF açık testi yapan güvelinir site varmı acaba,ki VR-Zone da çok önemli bir sitedir.


    16xAF de bir sorun yok.

    VRzone ve Thg nin testlerini göre 8800GT sadece 1920x1200 4xAA ve 16xAF de sorun yaşamış. Oysa 1600x1200 4xAA 16xAF de ise görünüşe göre herşey normal..

    Yani eğer 1680x1050 yada 1600x1200 gibi çözünürlüklerin üzerine çıkmayacaksanız hiçbir sorun yok bu durumda..

    Edit : Mr.Rain in verdiği kaynağa göre de 1920x1200 4xAA 16xAF 650mb civarı video belleği istiyor.. (Vay be Crysis resmen video belleğini sömürüyor)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.