@Alx Bg ye atınca avantajı ne oluyor bizim için? Plane e atınca göster yada gösterme gibi seçenekleri kolay bir şekilde ayarlabiliyoruz mesela bir ikinci soru ise blueprint yerleşimini bg de nasıl yapıyorlar?
BG'de olduğu zaman 3 görünüşten pixelin yerini görebilirsin. Plane dondurulması gerekiyor vs., burada uğraşmıyorsun. Avantaj ya da dezavantaj değil de zevk meselesi, oysa her iki yöntem kullanılabilir.
Background ayarı Alt+B.
Bahsettiğin dersleri buldum hocam pc ye gelince izleyip öğrenicem umarım yararlı olur evden indirdiğim için düşük hızda geliyor bayağı 2.15 GB umarım bir haftada gelir...
Hızın neymiş öyle kardeşim . Bende 8Mb, 10GB su gibi geldi ... Automotive modelling dışında birçok dersleri var, iç mekan tasarımı, animasyona giriş falan da indirmiştim, ama bakamadım daha...
%90 Oldu bu dersi izleyip birşeyler öğrenebilirsem eğer diğerlerinide mutlaka indiricem
2. cd nin sonuna kadar izledim ve süper dersler yaklaşık 5 saattir aralıksız izledim denemelerime başlıcam camaro üstünde çok değişik teknikler gösteriyor çok müthiş bir ders hazırlamışlar en ince detayına kadar anlatıyorlar...
quote:
Orijinalden alıntı: Alx
Keskin hatlar için Chamferden daha etkili bir yöntem buldum. Heskin olmasını istediğin kenarına dik bağlanan bir kenarı seçip Ring komutu ile hepsi seçilir. Sonra da Connect'in yanındaki kutuya tıklayıp bir kenar daha oluşturulur. Yeni oluşturulan kenarı Slide komutu ile keskin olmasını istediğimiz kenara iyice yaklaştırılır. Kenar ne kadar yakın olursa hat yumuşatmada o kadar keskin olur. Diğer taraftaki kenarlar aynı şekilde bağlanır. Şöyle bir örnek vereyim: Bir tane Tube oluşturun, özellikleri önemli değil:
Sonra onu Editabale poly'ye dönüştürüm Nurms ile yumuşatırsanız çok yuvarlak bir şey elde edersiniz.
İşte kenar ekleme zamanı. Tüm keskin hatların aynı şekilde şekil bozulmadan gözükmesini istediğimizi varsayalım (ufak bir yumuşatma ile yani). Bir tane Edge seçip Ring butonuna basıyoruz. Hepsi seçiliyken az önce anlattığım gibi Connect komutu ile seçilenleri birbirine bağlıyoruz:
Gördüğünüz gibi bir tane edge oluştu. Slide onu kenarlara yakınlaştırı, Pinch ise birden fazla kenar oluşturduğunda yeni oluşanları birbirine yakınlaştırır ya da uzaklaştırır. İsterseniz tek tek kenar ekleyebilirsiniz (kenarlar farklı yumuşaklıkta olmasını istiyorsanız öyle yapacaksınız), ama ben tüm kenarların aynı şekilde yumuşak olmasını istiyorum. O yüzden Segments kısmına 2 yazıp Pinch ile onları biribirinden uzaklaştırıp yumuşak olmasını istediğim kenarlara yakınlaştırıyorum:
Diğer kenarlar ile de aynı işlemi yapıp aslında 1 tane kenarı olan keskşn hattına 2 tane edge eklemiş oldum. Şöyle bir şey oldu:
Şu anda bu eklemiş olduğumuz yeni kenarlar ile yumuşatmayı yaparsak sonucun ne kadar değiştiğini göreceğiz.
Evet, sanırım amacımıza ulaştık. Hatlarınız çok keskin olmuşsa yeni oluşturulan kenarın birine tıklayıp Loop ile hepsini seçiyoruz ve Uniform&Scale ile 2 koordinatta onları küçültüyoruz, böylece onlar kenardan uzaklaşmış olur.
@evren87speed Poligonal ağ güzel görünüyor. Yalnız parçalara yavaş yavaş keskin hat ekleyip kaporta, arka gibi parçaları ana kütleden ayrıman lazım Detach komutu ile. Diyelim ki kaportayı ayrıdın. Sonra da ara deliklerinin güzel görünmesini istiyorsun. Extrude falan gibi komut kullanmadan kaportaya shell ile kalınlık verip Editable poly'ye dönüştürüyorsun. Symmetry kullanacağın için ortadaki poligonları siliyorsun. Sonra keskin hat oluşması için tüm kenarları az önce gösterdiğim gibi Connect ile bağlıyorun. Bunu yaptıktan sonra kasanın kaporta ile bağlanan yerindeki kenarları seçip shift tutarak çok az içeriye kopyalıyorsun, sonra bir tane kopya daha yapıp da az daha uzaklaştırıyorsun. Ayrıca keskin olacak delik kenarına bağlanan kenarları seçip yine connect ile kenara doğru yeni bir kenar oluşturuyorsun. Yumuşattıktan sonra kaporta ve kasa birbirinden güzel bir şekilde ayrı durur. Alttaki resimde parçaların ayrı olduğunu gösterdim. Yumuşatmadan birbirinde giriyormuş gibi görünce de yumuşatınca çok güzel bir bağlantı oluşuyor:
Render ayrı bir konu olduğu için başka zamanda ona da değiniriz. Herkese iyi modellemeler...
40 yıllık yönteme buldum demişsin Allah seni .. ama güzel yöntemdir chamfer ın bazen içinden çıkılmaz bi hal aldığı yerlerde çok işe yarar
Bir kere bu yöntemi "ben buldum" demek istemedim, kendim için buldum. Herhalde eski bir yöntem. Autodesk sertifikalı eğitim setinde gördüm. Chamfer çoğu zamanlarda gereksiz vertexlerin oluşumuna ve istenmeyen sonuçlara neden olur. OnuConnect ile kenar oluşturmak daha kontrollü bir yöntem olmakla birlikte chamferden daha keskin hatları elde etmeye yarar. Onu bulduğum için çok mutluyum ... Öğrenirken daha neler bulacağız...
quote:
Orijinalden alıntı: Alx
Bir kere bu yöntemi "ben buldum" demek istemedim, kendim için buldum. Herhalde eski bir yöntem. Autodesk sertifikalı eğitim setinde gördüm. Chamfer çoğu zamanlarda gereksiz vertexlerin oluşumuna ve istenmeyen sonuçlara neden olur. OnuConnect ile kenar oluşturmak daha kontrollü bir yöntem olmakla birlikte chamferden daha keskin hatları elde etmeye yarar. Onu bulduğum için çok mutluyum ... Öğrenirken daha neler bulacağız...
tamam ya ne bağrıyon
Merhaba indirdiğim seti izleyerek birkaç birşey yaptım bir sorun gözükmüyor gibi adım adım yapmaya devam edicem...
Selamlar!
Araç iyi ve güzel olmaya başlıyor, yalnız yumuşatmalı render alırsan daha iyi olur. Ben de Camaro yapmaya başladım da, şu anda tatildeyim , canım i7m evde boş duruyor. Gelince ben de yaptıklarımı paylaşayım....
Yooo...
Ben hafiften zorlanmaya başladım açıkçası kaputtan sonrası zor geldi ince detayları nasıl yapıcam diye kara kara düşünür oldum şuan elimdeki web projemi bitirip araca devam edicem en kısa zamanda yeni görüntüler paylaşıcam
Devam arkadaşlar, güzel gidiyor. Müsait zamanda bende çalışmalarımı paylaşacağım. Kolay gelsin.
@POWER64 çalışmalarını bekliyoruz teşekkürler sanada kolay gelsin...
İlerlemeye devam ediyorum biraz daha ilerledikten sonra resimleri tekrar paylaşıcam
Selmlar!
Benim Camaro'm da böyle oluyor :
Tabi daha çok iş var. Zaman buldukça yaparım...
BENDE SOLİD AUTOCD FALAN KULLANIYORUM...BLUE PRİNTLE ARABA ÇİZMEYİ Bİ TÜRLÜ ANLAMADIM BİRİ DETAYLI BİŞEY ANLATABİLİRMİ VE Bİ BLUPRİNTLİ RESİM YOLLAYABİLİRMİ?
@Alx üstad kaputun önündeki havalandırmayı nasıl çizdin resimlerini ekleyebilirmisin ??
Front'tan havalandırmanın içindeki ve etrafındaki poligonları seç, sonra ufak inset yap. Oluşan vertexleri havalandırmanın şekline uydur. Sonra poligonları sil ve kenarları içeriye doğru shift ile sürükle.
Konu boş kalmış canlandıralım biraz en son reventon yapacaktım.challlenger gozunme çarptı ona başladım.Blueprint i paintte kendim böldüm %95 doğrudur isteyene max olarak atabilirim.7 saatte bu kadar bu sefer buraya baya hızlı geldim.
Benim soruma hala cevap yokmu arkadaşlar poligonların bir ucundan diğer ucuna çapraz çizgiler çıkıyor ve çok karıştırıyorum daha önce gönderdiğim resimlere bakabilirsiniz viewport ayarlarını yapmama rağmen bu şekilde ?