Şimdi Ara

Xbox One 720p,Playstation 4 1080p yanlışı (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
1
Favori
10.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaiTrQ

    Şöyle fanları gördükçe iyiki xbox almamışım diyorum böyle power gibi çoluk çocuk dolu live ha bu arada kendini kandırma arkadaşım arada baya fark var yok fps miş cartmış curtmuş baya fark var işte ezmiş gömmüş ps. Hem geçen nesil bu çözünürlük muhabbetini yapan xboylardı yok mafia o bu şimdi ps ciler yapınca mı suç hemde geçen nesilden fazla fark var ortada haklılar yani ezilmeye mahkumsunuz bu nesil ayrıca verdiğin oyunda oyunun sorunlu olduğunu kabul eden ubisoft oyunu ac ama yok işlemciniz güçlü sizin neyse patch 4 ten sonra karşılaştırmalara bak ps4 ordada fps olarak xbone dan üstündür

    +1

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • rorschach_ kullanıcısına yanıt
    O kadar temel bir yanlış yapıyorsunuz ki ya farkında değilsiniz ya da şaka yapıyorsunuz...

    Geçen nesil PS3 donanım olarak güçlü, yazılım noktasında yapımcıya güçlük çıkartan bir yapıdaydı. Bu nesil Ps4 daha güçlü ve x86 tabanlı işlemcisi ile yapımcının işini kolaylaştıran bir yapıya sahip, XO daha zayıf donanıma sahip olmasına rağmen daha karmaşık bir programlama mimarisine sahip. Bence bu paragrafı tekrar oku, sonra bir daha düşün, ne yazacaksan öyle yaz...

    RDR daha kötü çözünürlükte çıktı, eksik objeler vardı, hatta GTA 4 resmen çamur gibiydi ama bu iki oyunu geçen nesle yapan Rockstar, GTA 5 ile PS3'te daha iyi framerate, daha iyi grafik sundu, daha iyi derken minör farklılıklar. Nereden nereye gelmiş, düşününce...

    Peki bu nesilde buna benzer bir durum XO lehine çıkar mı? Bence ikinci paragrafı sen tekrar oku, bir daha düşün, öyle gel...




  • Ağlama değmez hayat, bu göz yaşlarına
  • Hayatimda gordugum en sig yazi olmus.

    Yuzde 40 guclu donanimi ne demek ya, nasil bir jargondur bu ne kadar bilimseldir?

    Hesap gucu %40 daha fazla diye %40 daha guclu olmuyor bu cihaz. Teorinin pratige yansimasivayni degil. Fark yaratan seyler arasinda bant genisligi en buyuk sebep yoksa alinan fps degerleri 5 6 fps fark eder en fazla.

    %40 daha guclu diye bir anlatim tarzi yok. Donanim nedir, nelerden olusur? Bluray de bir donanimdir. Bu yazdigindan bluray de daha guclu gibi sacma sapan bir varsayim atilabilir.

    Bir seye ozenip yazacaksaniz az arastirip yazin, en azindan dogru kelimeleri kullanmayi ogrenin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miex

    Hayatimda gordugum en sig yazi olmus.

    Yuzde 40 guclu donanimi ne demek ya, nasil bir jargondur bu ne kadar bilimseldir?

    Hesap gucu %40 daha fazla diye %40 daha guclu olmuyor bu cihaz. Teorinin pratige yansimasivayni degil. Fark yaratan seyler arasinda bant genisligi en buyuk sebep yoksa alinan fps degerleri 5 6 fps fark eder en fazla.

    %40 daha guclu diye bir anlatim tarzi yok. Donanim nedir, nelerden olusur? Bluray de bir donanimdir. Bu yazdigindan bluray de daha guclu gibi sacma sapan bir varsayim atilabilir.

    Bir seye ozenip yazacaksaniz az arastirip yazin, en azindan dogru kelimeleri kullanmayi ogrenin.

    senin mesajlarını gordummu istemsiz bir iğneleme istegi geliyor.

    Çok fazla konusuyorsun ama sonuç odaklı konuştuğunu hic görmedim. Kısaca kelime oyunlari diyebiliriz. Hangi konsolun ne kadar güçlü olduğunu sende herkes kadar biliyorsun. Benim için çöp olan konsol başkası için pekala tercih sebebi olabilir. Su konsolun gücünü tartisipta milletler laf dalaşına gireceginize ben bu konsolu aldım zevkimden kime ne ? Diye mesajinizda belirtseniz cikipta kimse laf edemez zaten.

    Seninde bildiğin üzere donanım olarak PS Xbox dan güçlü ama ben donanım dediğim için sen tipik kelime oyunların ile blu-ray e çekebilirsin bunu yada kinect e. Demek istediğimizi anlayana artik, sana ne desek bos ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Outlaw-E -- 25 Nisan 2015; 20:50:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: N'DexteR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Miex

    Hayatimda gordugum en sig yazi olmus.

    Yuzde 40 guclu donanimi ne demek ya, nasil bir jargondur bu ne kadar bilimseldir?

    Hesap gucu %40 daha fazla diye %40 daha guclu olmuyor bu cihaz. Teorinin pratige yansimasivayni degil. Fark yaratan seyler arasinda bant genisligi en buyuk sebep yoksa alinan fps degerleri 5 6 fps fark eder en fazla.

    %40 daha guclu diye bir anlatim tarzi yok. Donanim nedir, nelerden olusur? Bluray de bir donanimdir. Bu yazdigindan bluray de daha guclu gibi sacma sapan bir varsayim atilabilir.

    Bir seye ozenip yazacaksaniz az arastirip yazin, en azindan dogru kelimeleri kullanmayi ogrenin.

    senin mesajlarını gordummu istemsiz bir iğneleme istegi geliyor.

    Çok fazla konusuyorsun ama sonuç odaklı konuştuğunu hic görmedim. Kısaca kelime oyunlari diyebiliriz. Hangi konsolun ne kadar güçlü olduğunu sende herkes kadar biliyorsun. Benim için çöp olan konsol başkası için pekala tercih sebebi olabilir. Su konsolun gücünü tartisipta milletler laf dalaşına gireceginize ben bu konsolu aldım zevkimden kime ne ? Diye mesajinizda belirtseniz cikipta kimse laf edemez zaten.

    Seninde bildiğin üzere donanım olarak PS Xbox dan güçlü ama ben donanım dediğim için sen tipik kelime oyunların ile blu-ray e çekebilirsiniz bunu yada kinect e. Deenk istediğimizi anlatana artik, sana ne desek bos ;)

    Zaten bir çok multiplatform oyundaki %50'lik bir çözünürlük farkı bile, aradaki %50'lik güç farkını kanıtlar nitelikde.Ayrıca 1152 shaderlı ps4 gpusu ile 768 shaderlı xo gpusunu karşılaştırdığımız zaman arada %50'lik bir güç farkı oluyor.Ama bazı şahsiyetler bu gerçekleri görmezden gelip, konsollar pc ile kıyaslanamaz deyip arada teorik olarak bir fark yok diyorlar.Halbuki, ikiside aynı mimari x86, apu'lar amd tarafından üretilmiş.İşlemciler aynı, gpu çekirdekleri farklı, birinde 7870 diğerinde, 7790 gpusu var. İşte bu fark çözünürlük konusundaki farkın ana sebebidir. Zaten bunu bu listedeki birçok oyundaki çözünürlük farkından görebiliyıruz.
     Xbox One 720p,Playstation 4 1080p yanlışı




  • bu konu hala var mı?bıkmadı mı bu bazı kişiler sürekli tartışma çıkarmaktan?bırakın herkes hangi konsolu alırsa alsın nedir bu sürekli bir tarafı kötülemeler anlamıyorum valla.
  • Shader ile çözünürlüğün çok az alakası varken, illa bir farkın sebebini arayacaksınız o fark sebebi de ROP ve CU sayısıdır.
    Tabi böyle kelimelerin anlamlarından haberdar dahi olmayan bir tayfa için, shader sayısı verip işte daha üstün demek son derece basittir.

    O yüzden boş konuşanlara hiçbir zaman tahammül edemiyorum, bilmedikleri şeyi biliyormuş gibi gösterip insanları yanlış bilgilendiriyorlar.

    Emin olun, sadece RAM mimarisi(GPU ile iletişim yolu dahil) PS4 ile Xbox'ta aynı olsaydı ikisi de 1080p'ye çıkar fakat PS4 sadece 5-6 fps daha fazla elde ederdi.
    Çözünürlükle ilgili boyut BANT GENİŞLİĞİ ile alakalı. Bu sorunun GPU temsilcileri de ROP ve CU ile ilgili.
    Shader sayısı da bu konuyla minimum alakadar olanı.

    Olay 1080p'ye çıkmak yani bant genişliği ile ilgili olduğu için bu konu bu kadar gündeme geliyor. 1080p realtime görüntü vermekte zorlanıyor Xbox,
    eğer sorunun birinci problemi GPU olsaydı Xbox çoğu oyunda 1080p'yi sağlar fakat GPU ile ilgili ağır yük gerektiren birkaç detayın kısılmasıyla sorun hallolurdu. Bunlardan biri de gölgeler örneğin, en basit örneği hem de.

    Geliştiricilerin embesil olduğunu düşünüyorsanız tabi ayrı dava, adamlar 720p ya da 900p oyunu keyfi olarak çıkarıyorlar diyorsanız yani.
    Gidip oyunu 1080p renderlayıp, gölge detayı düşürsen zaten kafadan 5-6 fps artış sağlarsın. Hadi shader detail'i de bi tık düşür.

    Oyunun detaylarını kırpmak mı daha sükse yaratırdı yoka çözünürlüğü kırpmak mı?

    Tabiki de detay kırpmak. Ama yukarıda ısrarla şu deniliyor, bu adamlar gerizekalı, detay kırpıp 1080p çıkarmak varken itinayla aynı detayda yapıyorlar oyunu ama sadece çözünürlüğü düşürüyorlar.

    Eminim öyledir. Bu metini de eksileyecek olan varsa neden eksilediğini alıntı yaparak cevaplar umarım.




  • CU dediğimiz zaten, 64 shader'dan oluşan Core değil mi ? Nasıl farklı oluyor. 18 cu topladığımız zaman 18x64= 1152 shader oluyor.

     Xbox One 720p,Playstation 4 1080p yanlışı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @bm07tr

    CoD AW, Xone'da bazen 1080p çalışıyor. Campaign'in bir kısmı ve multiplayer'ın tamamı, Xbox One'da 1360x1080, PS4'te 1920x1080.

    Xone'da FPS'nin yüksek olduğu durumlar, 1360x1080 veya başka grafik kısıntılarıyla alakalı olabilir.

    http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates


    ------

    Bu arada, @Miex,
    Shader'ın çözünürlükle nasıl çok az alakası varmış? Çözünürlüğü yükselttiğin zaman, shader'lara binen yük de artmış olur...
    Çözünürlük artınca, ROP ve bellek genişliği yükünün daha yüksek oranda artması, ayrı bir konudur.

    Ek bilgi olarak: PS4'te 32, Xone'da 16 ROP var. Bellek band genişliği farkı da, esram'ı saymazsak, 3 kata yakın.
    Ancak bu değerler, PS4 GPU'suna fazla geldiği için, fark oranını shader gücü belirliyor.

    Tabii bazı oyunların, bellek-ROP'a fazla yüklenme ihtimali var. Özellikle, Xone band genişliğinin düşüklüğünü hesaba katarsak, fark yer yer %40'ı geçebilir.

    Xone GPU'su, HD 7770 gücünde. HD 7750 ve 7770'in band genişliği 72.0 GB/Sn iken; Xone'da, CPU+GPU band genişliği 68.2 GB/Sn.
    PS4 GPU'su, HD 7850 gücünde. HD 7850 ve 7870'in band genişliği 153.6 GB/sn iken; PS4'te, CPU+GPU band genişliği 176.0 GB/Sn.
    Bellek tür farkını ve gecikmeleri hesaba katsak bile, Xone GPU'su, belli durumlarda bir miktar darboğaz yaşıyor olabilir.

    32 MB Esram'ı, hangi oyun, ne ölçüde kullanabiliyor, merak konusu. Yapımcılar, kullanımın zor olduğunu söylüyordu.
    Multiplatform oyunların artık konsol mimarisine değil de, ortak bir mantığa göre geliştirildiğini düşününce, esram meselesi iyice zora giriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 26 Nisan 2015; 5:30:27 >




  • GT_55 kullanıcısına yanıt
    Her Compute Unit paralel olarak çalışıyor, ve görev dağılımları var. Puzzle'un herkes belli bir parçasını alıp inşaa ediyormuşsun gibi düşün.

    Shader sayısı çekirdek sayısı gibi düşünülüp ifade edilemez. Buna ek olarak bu mimari de GDN denen bir yapı var. İsmi Global Data Share'den geliyor, CU'lar içindeki tamamen paylaşımlı bir havuz, paralel çalışmayı hızlandırmak adına kurulu ve devamlı GPU veriyolu içerisinde iletişim halinde.

    Xbox One'da bir şeylerin yetersiz kaldıklarını fark ettiklerinde kasten CU sayısını değil de saat hızı arttırdıklarını söylemişlerdi, chieff architect diye geçiyordu bir adamın röportajını okumuştum AnandTech'te, çünkü ihtiyac duyulan şey veri yolunun genişlemesi, işlemlerin daha hızlı yapılması. Zaten CU sayısını da bu mevcut darboğazda arttırmak yeterli verimi sağlamazdı, paralel çalıştıkları için veriyolundaki darboğazdan fazla CU verim sağlamıyor.

    Anlatmak istediğim shader sayısı sanki doğrudan bir muhattapmış gibi ifade edilemezdi, ama yanlış ifade etmişim. Çünkü bunlar seri çalışan üniteler değiller, anlatmak istediğim oydu.




  • Bu anlattigin seyler ona cok uzakHic bisey anlamadigindan sana PS4 de ki 20CU resmini yollar veya tekrar cözünürlük listesini

    Okudugun makale burda.

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-complete-xbox-one-interview
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldgamer33

    Bu anlattigin seyler ona cok uzakHic bisey anlamadigindan sana PS4 de ki 20CU resmini yollar veya tekrar cözünürlük listesini

    Okudugun makale burda.

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-complete-xbox-one-interview

    Neresi yanlis pardon?

    CU sayisini arttirmak clock speedi %6 overclock yapmak kadar verim/kazanc saglamadi o yuzden clock speede onem verdik diyor. Ingilizce bilmiyorsan cevirisini mesajinin altinda belirtecegin adrese yollarim aslan parcasi. Kargo benden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkçe konuşsanızda bizde anlasak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanki seni çok kaale alan var da.
    Bu nickin ile de fazla yaşamazsın thebladerunner fake'i.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miex


    quote:

    Orijinalden alıntı: oldgamer33

    Bu anlattigin seyler ona cok uzakHic bisey anlamadigindan sana PS4 de ki 20CU resmini yollar veya tekrar cözünürlük listesini

    Okudugun makale burda.

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-complete-xbox-one-interview

    Neresi yanlis pardon?

    CU sayisini arttirmak clock speedi %6 overclock yapmak kadar verim/kazanc saglamadi o yuzden clock speede onem verdik diyor. Ingilizce bilmiyorsan cevirisini mesajinin altinda belirtecegin adrese yollarim aslan parcasi. Kargo benden.

    Can cazim ben sana yanlis cevirdin demedim.Söylediklerin dogru sen GT_55 ile böyle teknik konustugun vakit "O arkadas" hic bisey anlamiycak dedim
    Adam hala kötü psikoloji icinde.Bu sefer yalanci olmakdan ciktik da fake olduk.




  • Böyle bir dalaşa hiç gerek yok.

    One sahibiyim ve şunu söyleyebilirim. PS4 kesinlikle daha güçlü. Tek sebebiyse ram. Apu olduğun çok etkiliyor değerleri.

    FPS bakımından 10 fps falan oynar aşağı yukarı. Tomb Raider'da olan 30 fps lik fark tamamen oyun yapımcılarının beceriksizliğidir.

    Renk olayına gelirsek PS4 Opengl Xbox Directx kullanıyor renk farkının temel sebebi bu.

    Grafik açısından bir diğer fark da AF Xbox bu konuda çok daha iyi. Özellikle Fps oyunlarında 900 p Xbox oyunu 1080p PS4 oyunundan çok daha iyi görünüyor.



    Directx 12 olayına gelirsek 12 den sonra Xbox standart 1080p alabilir. Fakat Xbox'ın 1080p aldığı durumda PS4 'ün 1440p almasını bekliyorum :D
  • Millet piksellerle kafayı bozmuş. Piksel için satır satır yazılar yazılmış kafalar piksel piksel olmuş. Bu konsol şu piksel çalışıyor, şu konsol bilmem kaç pikseli çalıştırıyor. Yok bunun cpu su daha güçlü, yok şunu gpu su daha iyi, yok efendim onun ram i daha yüksek. Bırakın şu piksel muhabbetini kardeşim. Gidin oyununuzu oynayın. Gidin oynadığınız oyundan zevk alın, piksel muhabbetinden değil. Millet piksel derdinde olsaydı Minecraft diye bir oyun olmazdı. Pikseller sorun olsaydı Minecraft şu anda en çok satış rakamına ulaşan 3. oyun olmazdı. Bu yazdıklarım ANLAYANA.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dynamic09

    Millet piksellerle kafayı bozmuş. Piksel için satır satır yazılar yazılmış kafalar piksel piksel olmuş. Bu konsol şu piksel çalışıyor, şu konsol bilmem kaç pikseli çalıştırıyor. Yok bunun cpu su daha güçlü, yok şunu gpu su daha iyi, yok efendim onun ram i daha yüksek. Bırakın şu piksel muhabbetini kardeşim. Gidin oyununuzu oynayın. Gidin oynadığınız oyundan zevk alın, piksel muhabbetinden değil. Millet piksel derdinde olsaydı Minecraft diye bir oyun olmazdı. Pikseller sorun olsaydı Minecraft şu anda en çok satış rakamına ulaşan 3. oyun olmazdı. Bu yazdıklarım ANLAYANA.

    Donanim forumunda donanim konusmak suc mu oldu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasmaya gerek yok. oyun eğlence işi paran varsa al iki konsolu da oyna. neden bukadar uzun sürdü bu grafik muhabbeti anlamıyorum neden sanki bir taraf sony den para aliyormus gibi savunmada ? Çok komik. herkes özgür kardeşim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.