Şimdi Ara

Tomografi goruntuleri ile 3d maske tasarlamak

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bu konuda bilgisi olan varmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • bloodomenX B kullanıcısına yanıt
    Biraz daha detay verebilir misin ? Elinde ne tür görüntüler var ? Kaç tane ? Hangi açılardan çekilmiş ? Direkt olarak bu resimlerden 3d model elde etmek mi yoksa resimleri referans alarak kendin modellemenin bir yolunu mu arıyorsun ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SynthLyn-X

    Biraz daha detay verebilir misin ? Elinde ne tür görüntüler var ? Kaç tane ? Hangi açılardan çekilmiş ? Direkt olarak bu resimlerden 3d model elde etmek mi yoksa resimleri referans alarak kendin modellemenin bir yolunu mu arıyorsun ?

    Öncelikle cevap verdigin icin cok tesekkurler hocam. Elimde yaklasik 140 kesitten olusan hasta bt si(tomografisi)mevcut..ve bunlar sanirim 3d slicer yada o tarz programlarla birlestirilip tasarim olusturulabiliyormus..bende kalite kontrol amacli hastanin birebir goruntusunun ciktisini 3d printer araciligiyla almak istoyorum.(sadece bas kismini)fakat içi bos olacak tipki maske gibi.aciklayici olabildimmi bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bloodomenX B kullanıcısına yanıt
    Ben işin sanatsal yönü ile ilgileniyorum daha çok ancak sizin baya teknik bilgiye ihtiyacınız var. Youtube'ta bahsettiğniz programa ait bir kaç tutorial içeren bir kanal buldum.

    https://www.youtube.com/watch?v=MKLWzD0PiIc

    Tam olarak istediğiniz gibi tomografi görüntüsünü işleyip 3d model hâline, oradan 3D yazıcıdan nasıl çıktı alınacağını anlatan bir ders var. İzlediğim kadarı ile görüntüleri programa yüklemekten fazlasını yapmanız gerekiyor.

    Edit:http://wiki.slicer.org/slicerWiki/index.php/Main_Page

    Program hakkında detaylı dökümanlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SynthLyn-X -- 9 Temmuz 2016; 23:04:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SynthLyn-X

    Ben işin sanatsal yönü ile ilgileniyorum daha çok ancak sizin baya teknik bilgiye ihtiyacınız var. Youtube'ta bahsettiğniz programa ait bir kaç tutorial içeren bir kanal buldum.

    https://www.youtube.com/watch?v=MKLWzD0PiIc

    Tam olarak istediğiniz gibi tomografi görüntüsünü işleyip 3d model hâline, oradan 3D yazıcıdan nasıl çıktı alınacağını anlatan bir ders var. İzlediğim kadarı ile görüntüleri programa yüklemekten fazlasını yapmanız gerekiyor.

    Edit:http://wiki.slicer.org/slicerWiki/index.php/Main_Page

    Program hakkında detaylı dökümanlar.

    Evet fazlasiyla teknik bilgiye ihtiyacim var..o videolarin tamamini neredeyse ictim fakat olusturulan tasarimin icini yani kafanin ic hacmini nasil bosaltacagimi bir turlu bulamadim.tasarimlada cok ilgilenen biri degilim o tarz programlarida cok iyi bilmem..yardimci olmaya calistigin icin ve emegin icin cok tesekkurler. Scetchup tarzi programlari bilenler yardimci olabilir sanirim.siz 3d printerla ilgileniyormusunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bloodomenX B kullanıcısına yanıt
    3d yazıcı ile ilgilenmiyorum ancak 3ds max biliyorum. Sketchup'un yaptığı her şeyi yapabilir. 3D slicer programında oluşturduğunuz veriyi 3ds max'te açabilir ve içini boşaltabilirsiniz. 3d slicer hiç kullanmadım ama eminim 3d yazıcı için hazırladığı veriyi çeşitli uzantılara dönüştürebiliyordur. *.obj *.fbx gibi. 3ds max'e aktardığınız modelin içini boşaltabilir, tekrar 3d yazıcı verisine dönüştürebilir ve oradan çıktı alabilirsiniz.

    3d slicer'ın oluşturduğu veri muhtemelen düzgün topolojisi olmayan üçgenlerden oluşmuş organik bir yapıdadır. İçini boşaltma isteğinizi eğer doğru anladıysam, 3ds max'te basit bir komutlar (Shell) objenizin dış ve iç yüzeylere sahip olmasını sağlayabilirsiniz. Bundan sonrası 3d yazıcınızın kabiliyetine kalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SynthLyn-X

    3d yazıcı ile ilgilenmiyorum ancak 3ds max biliyorum. Sketchup'un yaptığı her şeyi yapabilir. 3D slicer programında oluşturduğunuz veriyi 3ds max'te açabilir ve içini boşaltabilirsiniz. 3d slicer hiç kullanmadım ama eminim 3d yazıcı için hazırladığı veriyi çeşitli uzantılara dönüştürebiliyordur. *.obj *.fbx gibi. 3ds max'e aktardığınız modelin içini boşaltabilir, tekrar 3d yazıcı verisine dönüştürebilir ve oradan çıktı alabilirsiniz.

    3d slicer'ın oluşturduğu veri muhtemelen düzgün topolojisi olmayan üçgenlerden oluşmuş organik bir yapıdadır. İçini boşaltma isteğinizi eğer doğru anladıysam, 3ds max'te basit bir komutlar (Shell) objenizin dış ve iç yüzeylere sahip olmasını sağlayabilirsiniz. Bundan sonrası 3d yazıcınızın kabiliyetine kalmış.

    Waow kesinlikle daha iyi anlatilamazdi..3d yazici .stl diye bir format tanimliyor. 3 d slicera ihtiyac duyulan tek nokta kesit kesit olusturulan veriyi birlestirip,bir butun haline getirmek,fakat bunu yaparken icinde kemik, goz,ve beyinide birlestiriyo,ben sadece ici havadan olusan bir yapi istiyorum..ve sanirim anlattigimiz program tam ihtiyacima uygun bir program.

    Netten izlediggim videolarda bahsettiginiz shellerle dis hacim olusturuyolardi..ve icini flan temizliyolardi..hatta kafayi sagittal olarak 3 farkli kesitte ayri ayri kesebiliyordu programla ve inanim bunlat bilmeyen biri icin mucize ☺

    Eger mumkunse ve ben 3d slicera kullanarak belli formatta veri hazirlayabilirsem,bana yardimci olma sansiniz olurmu?gercekten cok makbule gecer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bloodomenX B kullanıcısına yanıt
    *.stl uzantısının *.obj ve 3ds max tarafından desteklenen diğer uzantılara dönüştürülebildiğini öğrendim. 3ds Max'te modeli açarsanız Shell komutuna gerek kalmadan yüzeyleri seçip silerek göz beyin vs. gibi istemediğiniz kısımları silebilirsiniz. "Mouse ile seç delete ile sil" den bahsediyorum. Ayrıca bir insan kafasının görünür kısmının 3d modelini oluşturmak istiyorsanız daha az karmaşık yöntemleride var. 123DCatch isimli bir program sayesinde dışarıdan değişik açılardan fotoğraf çekerek, o veriyi işleyebilir ve yine yazıcınızdan çıktı alabilirsiniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=6aU2s85Zw3A

    Bu program tam olarak istediğinizi yapabiliyor. Bununla ne yapmayı planladığınızı bilmiyorum.Bilimsel amaçlar için ise 3d slicer kulağa daha doğru geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SynthLyn-X -- 9 Temmuz 2016; 23:40:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SynthLyn-X

    *.stl uzantısının *.obj ve 3ds max tarafından desteklenen diğer uzantılara dönüştürülebildiğini öğrendim. 3ds Max'te modeli açarsanız Shell komutuna gerek kalmadan yüzeyleri seçip silerek göz beyin vs. gibi istemediğiniz kısımları silebilirsiniz. "Mouse ile seç delete ile sil" den bahsediyorum. Ayrıca bir insan kafasının görünür kısmının 3d modelini oluşturmak istiyorsanız daha az karmaşık yöntemleride var. 123DCatch isimli bir program sayesinde dışarıdan değişik açılardan fotoğraf çekerek, o veriyi işleyebilir ve yine yazıcınızdan çıktı alabilirsiniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=6aU2s85Zw3A

    Bu program tam olarak istediğinizi yapabiliyor. Bununla ne yapmayı planladığınızı bilmiyorum.Bilimsel amaçlar için ise 3d slicer kulağa daha doğru geliyor.

    Kendimi daha iyi tanitarak basliyayim.Hacettepe uni. Radyoterapi fizigi alaninda Y.L. yapmaktayim. Bu alan onkoloji hastalarinin tedavisi uzerine(kanser). Hastalara yuksek derecede ışın veriyoruz.buda saglikli organlara bile zarar verme riskini doguruyor.

    Bana dusen görevde hastanin aldigi dozun(radyasyon cinsinden) dogrulugunu hesaplamak.bunu yapabilcek ve hastanin bire bir olculerinde dis görünümünü olusturan rando phantom(hasta simulasyonu) yok. Bu yuzden hastanin birebir kendi anatomisini kullanarak olusturulacak olan phantom bilimsel degerde kazanmis olacak.

    3d slicerda israr etmemin sebebi,medikal anlamda kullanilan cogu MR,CT gibi goruntuler bu program sayesinde detayli olarak simule edilebilmesi..fakat; muzdarip oldugum konular;
    1. Programa cok hakim degilim
    2. Sizin bahsettiginiz gibi ucgensel yapilar oluscak bunlari tamir etmek icin sizin programi kullanmaliyom ve cok bisey bilmiyorum.
    3. Kullanilan materyalin kilosu 55$ ve yapilan yanlis extra maliyet dogurucak ve karsilamaya gücüm yok.
    4.hastanin birebir olculerini basmam gerekiyor.scale olarak herhangi bir buyutme yada kucultmeye gidemem.
    5.resim cekme mantigi cok guzel gorunuyo ama 1mm bile deger kazaniyor.
    6. O yuzden sizin gibi degerli konuda hakim uzamn gorusler fazlasiyla deger kazaniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bloodomenX B kullanıcısına yanıt
    Uludağ Üniversitesi Biyoloji Bölümü 2. sınıf öğrencisiyim. Hobi olarak 3ds Max dersleri verip bu konuda yardıma ihtiyacı olanlara yardım ediyorum.

    https://www.facebook.com/M.AliAcar

    Facebook'tan ekle. Sana yardım etmek istiyorum.
  • Bana vakit ayirmaniz ve goruslerinizi dile getirmeniz bile cok degerliydi. Hersey icin tesekkur ediyorum.facebook malesef kullanmiyorum ama kullanan arkadaslardan,sizi eklerim. Mail yoluyla yada diger organlarla iletisim kurabiliriz. Ozelden tel numarami ve mail adresimi aticam tekrar tesekkurler ve iyiaksamlar,gorusmek dilegiyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.