Şimdi Ara

Scorn Geliştiricisi Yeni Nesilde En Büyük Farkı SSD'nin Değil CPU'nun Yaratacağını Söylüyor (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEF248198

    Bu mesaj silindi.
    Senin anlama sıkıntın mı var. Poligondan bahsediyoruz. Adam diyor ki atıyorum mesela yüzlerce 30 milyonluk poligonlu neyneyi xbox downscale etmeden çalıştıramaz. Ayrıca demoda 8k doku paketleride kullanılmış muhtemelen bunlarıda scale etmeden gösteremez xbox :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Himurajutsu

    Senin anlama sıkıntın mı var. Poligondan bahsediyoruz. Adam diyor ki atıyorum mesela yüzlerce 30 milyonluk poligonlu neyneyi xbox downscale etmeden çalıştıramaz. Ayrıca demoda 8k doku paketleride kullanılmış muhtemelen bunlarıda scale etmeden gösteremez xbox :D

    Alıntıları Göster
    Sonuç olarak o dokuları yüklerken Ps5 4 saniyede yükler Xbox 10 saniyede yükler ee sonuç? Ne anlatıyorsun sen kardeş hele bir texture poligon nedir bir anlat bakalım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 15 Mayıs 2020; 2:12:56 >
  • quote:


    Orijinalden alıntı: Mutlak.Sıfır

    Okuman yok mu kardeş link atmışım oraya bir tıkla bak Epic Ceo'su Sweeney'in açıklamaları zaten.


    "While Epic wouldn’t comment on any potential performance differences between the PS5 and Xbox Series X, Sweeney confirmed that the features shown today, like real-time global illumination and virtualized geometry, are “going to work on all the next-generation consoles.”

    Senin alıntı yazdığın yerde dediği şu: "Şuan için ne kadar performans farkı olduğunu açıklamamış ama her platformda olacak." Her platformda olacak demesi arada performans farkı olmayacak demek değil ki zaten bunu sormalarının sebebi o bir üstteki Sweeney'in açıklamasından dolayı yazılmış bu, Ne Kadar Performans Farkı Olacak? diye sormuş site çünkü bir üstteki mesajda Sweeney bu detay seviyesi sadece PS5 de olabilir diyor.

    Esas açıklama burada sen burayı oku, Bir üstteki açıklamayı buraya yazmıyorsun neden acaba? Çünkü esas açıklama burada, bu cümleyi paylaşırsan her şey çürür gider Ben paylaşayım:

    “This is not just a whole lot of polygons and memory. It’s also a lot of polygons being loaded every frame as you walk around through the environment and this sort of detail you don’t see in the world would absolutely not be possible at any scale without these breakthroughs that Sony’s made.

    Diyor ki: "Bu olay sadece bir sürü poligon ve bellek değil. Bu ayrıca siz çevrede yürürken bir çok poligonun her bir frame'de yüklenmesi ve bunu Sony'nin atılımları ile gerçekleştirdiğinden başka hiç bir yerde bu Ölçüde görmeniz Kesinlikle Mümkün Değil."

    Bu cümlede Görüyoruz ki Epic CEO'su Sweeney, Bu ölçüce poligonların PS5 SSD'sinden başka bir yerde görmenizin mümkün olmayacağıdır. Çözünürlük veya FPS değil olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEF248198

    Sonuç olarak o dokuları yüklerken Ps5 4 saniyede yükler Xbox 10 saniyede yükler ee sonuç? Ne anlatıyorsun sen kardeş hele bir texture poligon nedir bir anlat bakalım?

    Alıntıları Göster
    Şu saçma cümlenden sonra seninle uğraşacak halim yok.

    Yukarıda ki arkadaş güzelce açıklamış oku kırmızı yerleri de ÖĞREN.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Himurajutsu -- 15 Mayıs 2020; 2:25:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Himurajutsu

    Şu saçma cümlenden sonra seninle uğraşacak halim yok.

    Yukarıda ki arkadaş güzelce açıklamış oku kırmızı yerleri de ÖĞREN.

    Alıntıları Göster
    Dur sana çok basit bir şekilde anlatacağım bir daha da cevap vermeyeceğim sana.

    Sistem 1

    Adata XPG S50G 1TB 5000MB-4400 MB/s M.2 PCIe 4.0 SSD
    MSI Nvidia GeForce RTX 2070 Super

    Sistem 2

    Kingston KC2000 1 TB 3000-2000MB/s NVMe SSD
    MSI Gaming X Trio GeForce RTX 2080 Ti

    Hangi sistemde daha iyi bir oyun performansı elde edersin? Hadi git bunun cevabını bul ya da dur ben atayım sana. Blok.

    Scorn Geliştiricisi Yeni Nesilde En Büyük Farkı SSD'nin Değil CPU'nun Yaratacağını Söylüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 15 Mayıs 2020; 2:36:47 >




  • Konsol mantığında iki nesil dedim. Zen+ ve zen2 arası bir eşik atlama yok bence. Buldozer falan çöp tabi o ayrı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Adamın anlattığı mevzu tam olarak şu videoda gösteriliyor.Büyük ve detaylı haritalarda yüksek çözünürlüklü dokuların ve modellerin yüklenmesi için hızlı bir diske ihtiyaç var.Aksi halde böyle takılmalar beklemeler görülebiliyor.Ayrıca bu hızlı ssd sayesinde lod seviyesi de arşa çıkıyor.Pop in gibi nesnelerin kamera ilerledikçe birden bire ortaya çıkması , detaylanması gibi mevzular tarihe karışıyor.PS5 bunu çok iyi yapıyor.Xbox da gayet iyi seviyede olacaktır ama bu demoda o kadar yüksek dokular ve modeller kullanılmış ki belli ki ps5'e göre yapılmış ve xbox bunu scale etmeden aynı şekilde çalıştıramaz diyor.Yoksa oyun performansı vs başka birşey.


    https://www.youtube.com/watch?v=DqV7BNoQEr4




  • Su oyunu cikarin artik ya :(

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Himurajutsu kullanıcısına yanıt
    Her türlü sıkıştıracaklar. Yani downgrade kaçınılmaz. Belki ps5 exclusive oyunlarda ssd’nin hakkını verirler. Multiplatform oyunlarda bu seviyeyi görmeyiz.

    Pc tarafında hala hdd yaygın. Hdd’den nvme pcie 4.0 ssd seviyesine atlamazlar bir anda

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Himurajutsu

    İlk önce unreal 5 demosunu konsolunuz çalıştırsın da git ondan sonra konuş :D

    Epic ceo açıklamasını diyor Geoff Keighley;

    Unreal Engine 5'in PS5 demosu xbox series x de downscale edilmeden çalışmıyor SSD aynı seviyede olmadığı için. :D :D :D

    Xbox fanı windows central bu açıklamadan sonra twiti silmiş :D:D:D




    Alıntıları Göster
    Microsoft Central Gaming gelen açıklamadan sonra mesajı silmek zorunda kalıyor ama bizim forum üyeleri maalesef aksini iddia ediyor.

    Ancak çözünürlük, detay falan dusurulunce çalıştırabiliyormuş. Ya koca bir nesil bu motorla cehennem azabı çekecek bu 12 teraflops....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adamlar Twitter'dan medet ummaya başlamışlar.

    Kabullenin artık Series X'den daha güçsüzsün, demoyu bile dinamik çözünürlükle oynatmışlar üstelik ray tracing olmadan ve 30 fps. Yeni Gears of War oyununda Unreal Engine 5'i görürsünüz artık. Kabullenin ve önünüze bakın gidin özel oyun konuşun, oyunlar yüklenmesi çok hızlanacak onu konuşun bırakın bu donanım konuşma işini beceremiyorsunuz. Twitter'dan bahsetmişken alın size tweet.

    2. Xbox Series X'de UE 5 çalıştıracak ve burada gördüğünüz her şeyi yapacak.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 15 Mayıs 2020; 5:12:21 >




  • Şuan didişmeyin 2022 de oyunlarin hangi platforda daha iyi oldugu o zman ortaya cikar henüz erken

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Onu bunu bilmem özel oyunlarda bu nesilde olduğu gibi Sony çakacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Himurajutsu

    İlk önce unreal 5 demosunu konsolunuz çalıştırsın da git ondan sonra konuş :D

    Epic ceo açıklamasını diyor Geoff Keighley;

    Unreal Engine 5'in PS5 demosu xbox series x de downscale edilmeden çalışmıyor SSD aynı seviyede olmadığı için. :D :D :D

    Xbox fanı windows central bu açıklamadan sonra twiti silmiş :D:D:D




    Alıntıları Göster
    Hocam bu demo oyunda UE5'in poligon çözme kapasitesine baya bi odaklandıkları için yüksek hızlı bir SSD işlerine yaramış durumda. Konuyla ilgili bir yorumda bulunacağım ama önce bir şeyi anlatmam lazım. Yazım detaylı olduğundan ve örnek 3D projelerden resimler paylaşarak anlattığımdan baya uzun oldu. O yüzden Spoiler etiketinin içine alıyorum, ilgilenirseniz okuyabilirsiniz bu SSD - Poligon ilişkisi nedir UE5 ve PS5'in ona değindim. Ve Xbox bu işin neresinde kalıyor o konuda da tahminde bulundum:


    3D ortamlarda çok yüksek Vertex sayılarına ulaşıldığında, üzerinde bazı spesifik işlemleri yapmak için 3D objelerin Proxy dataları depolama ortamına yazılır. Sonra da buradan okunarak çözümlenir. Çok iyi bir SSD - bellek ilişkisi bu Proxyleme işlemi için idealdir. Canlı bir örnek vereceğim. Oyun motorlarında çalışabilmesi için optimize ederek modellediğim bir silah vardı. Aşağıda final Render'ını da paylaşacağım. İlk paylaştığım resim, silahın henüz optimize edilmemiş yüksek poligonlu halinden bir görüntü. Bu modelleme aşamasındaki haliydi, sonradan Düşük Poly versiyonunu oluşturup Bake işlemi yaptım.

    Şimdi görselde silahın yüksek vertex sayılarnı decimate etmek için önce orijinal halinden bir Proxy data çıkarmam gerekiyordu. Kırmızı renkte işaretlediğim alanda 15 küsür milyon poligonluk bu objenin Proxyleme süresini yazıyor:

    Scorn Geliştiricisi Yeni Nesilde En Büyük Farkı SSD'nin Değil CPU'nun Yaratacağını Söylüyor


    12 saniyede işlenmiş mesela benim bilgisayarımın sisteminde. Bu süre, daha hızlı bir disk ortamında daha da azalacak. Normalde 12 saniye oyun ortamında çok uzun bir süre, bu yüzden oyunlar için bu objenin optimize edilmesi lazım. Aşağıdaki resimde de yüksek poligonlu halini ve düşük poligonlu halini Wireframe olarak görüyorsun ikisini yan yana koydum. Yüksek poligonlu halindeki segmentlerden - vertexlerden ötürü objenin yüzeyi gözükmez hale gelmiş durumda. UE5 demosunda gösterilen o Vertex bulutu görüntüsü ile aynı durum söz konusu yani. Daha aşağıda da final halinden Render paylaşıyorum, bu sayede bu çalışmanın sonucunda ne elde ettiğimi görebilmeniz için.

    Scorn Geliştiricisi Yeni Nesilde En Büyük Farkı SSD'nin Değil CPU'nun Yaratacağını Söylüyor


    RENDER:

    Scorn Geliştiricisi Yeni Nesilde En Büyük Farkı SSD'nin Değil CPU'nun Yaratacağını Söylüyor


    Scorn Geliştiricisi Yeni Nesilde En Büyük Farkı SSD'nin Değil CPU'nun Yaratacağını Söylüyor


    Şimdi UE5 ve PS5 demosunda diyorlar ki, size yukarıda bahsettiğim düşük poly ve yüksek poly objeler ilişkisini artık biz rafa kaldırabiliyoruz, siz sadece yüksek poly objeyi modelleseniz bile oyun motorumuz bunu çözümleyebilecek kapasiteye sahip. Bunu da PS5 gibi bir cihaz ile yapmamız mümkün oldu diyorlar. Ama burada önemli olan şey şu: bu bir teknoloji demosu olduğu için, ürünlerin çıkabileceği en üst sınırlar tanıtlıyor.

    Gerçek dünyada ise oyun geliştiricileri bir obje için 15 milyon ya da 30 milyon poligonluk objeyi oyunun içerisine koymaz. Çünkü yüksek poligonlu objelerde UVW Mapping yapmakta imkansızlaşır, Triplanar mapping gibi yöntemler uygulanabilir, oyun motorlarının içerisinde Projection Mapping gibi teknikler uygulanabilir ama bu bir yere kadar bizi kurtarır. Spesifik objelerin Unwrap edilmesi gereklidir, bunun için 3D sanatçıların karşısında ne kadar düşük poligonlu bir obje olursa bu aşama o kadar verimli geçer. Ayrıca bir karakterin animasyon için Riglenip hazı hale getirilmesi içinde öyle milyonlarca poligonlu bir karakter modelleyemeyiz. Yoksa Rigging sanatçıları bu karakteri alıp Anime edilebilir hale getiremezler, işin içinden çıkılmaz bir hal alır.

    Peki siz bu söylediklerimden ne anlam çıkarmalısınız? Anlam şu: Tamam, UE5 ve PS5 ile tek bir heykel için 30 Milyon poligonluk 3D model koyabiliyoruz, ama oyun geliştirirken bütün objelerimizi bu kadar yüksek poligon seviyesinde tutamayız, tutarsak modelleme aşamasından sonra gelecek olan Mapleme ve Rigleme gibi aşalarda sıkıntı çekeriz. Yani sonuç olarak Xbox Series X'in SSD'sinin de çözümleyebileceği yeterlilikte oyunlar geliştirmek zorunda kalacağımız anlamına geliyor bu. Evet, Xbox o kadar yüksek Vertex sayısına yetişemiyor, ama işin gerçeği şu ki yetişmek zorunda kalmayacak zaten. Milyarlarca poligonu bir sahneye sıkıştırmak, geliştirme aşamasında çevre sanatçılarını üzer, karakter sanatçılarını da üzer, animasyoncuları da üzer. Zaten iş yürümez bir noktadan sonra.

    İşte bu yüzden bu Tech demo, yeni nesil oyunlardaki genel poligon bütçesi açısından gerçek değerleri yansıtmıyor. Keza geliştiriciler zaten artık bu Vertex sayıları ile oyun geliştirilecek demiyorlar, sadece diyorlar ki: artık Normal Map bake etmeden de yüksek poly objeleri direk oyun motorunda kullanabilirsiniz. Bu sadece bir güç gösterisi, ama bu gücün sınırını zorlamak demek, geliştiricinin yapım aşamasında sabrını zorlamak anlamına gelir. Ha elbette artık geçtiğimiz nesildeki oyunlarla eşit poligon sayısında objeler görmeyeceğiz, daha yüksek poligon sayıları olacak ama bu obje başına 30.000.000 poligon olacak demek değil. Demo için özel bir çaba sarf edilmiş burada.

    İşte bundan ötürü Xbox'ın poligonlar ile alakalı bir derdi tasası olmayacaktır zaten. Eğer PS5 bu nesil kimi oyunlarda Xbox'dan üstün olursa, bunun sebebi poligonlar değil, PS5'e oyun geliştirmenin kolaylığı olacak çoğunlukla. Bu SSD olayı aynı zamanda Texture Setleri, Simülasyonlar gibi diğer teknik detayları da hızlıca işlemeye yardımcı olacağı için PS5 rakibi karşısında artık ezilmez. Bununla alakalı da çalışmalarımdan örnek gösterirdim ancak yazım zaten çok uzun oldu, siz konuyu anlamışsınızdır zaten poligonlarla alakalı örneklerimden.

    Nihayetinde Sony işlem gücünden kısıp SSD tarafındaki mimari geliştirmelere daha çok yatırım yapmak ile kendince iyi bir seçim yapmış olabilir. Sadece bu seçimin gerçek dünyadaki karşılığı tam olarak UE5 Tech demosu değil. Bunu anlatmak istedim, o demo "sınırları" gösteren bir demo.

    Peki Exc. oyunlarda bu özel uğraşa girerler mi diye sorarsanız, 30 milyon olmasa da, cüzzi miktarda milyon seviyesini bulan bir Kratos modeli görmemiz gayet mümkün. Ben en çok Exc. oyunları merak ediyorum PS5'te. Kim bilir ne muazzam çevre detayları çıkacak ortaya. Mutlaka bir Last of Us 3 çıkmalı yeni nesilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 15 Mayıs 2020; 10:39:41 >




  • Sen istersen 20 gb - 40 gb ssd yap saniye başına düşen kare sayısını ekran kartı belirler, ssd'den o bilgileri alıp işleyecek olan işlemcidir ekran kartıdır. Ayrıca bu doku kısmı sadece ssd ile alakalı değil grafik belleğiyle de alakalıdır. Bu demoyu aynı şekilde normal m2 ssd'li Pc'de, Xbox series x'de çalıştırabilir sadece yüklemesi 5-10 saniye fazla sürer. Gidin hangi geliştiricye sorarsanız sorun. Hatta Pc'ye getir daha iyi görüntü alırsın. 30 milyon poligonla modellemişsin ama dinamik çözünürlük kullanmak zorunda kalmışsın demoda, istersen 50 milyon poligon yap, ray tracing bile kullanamamışsın, fps oranına girmiyom zaten 30 fps.

    Bazıları gerek yok falan diyecek ama bazı yapılacak ray tracing destekli oyunlarda bu demodaki görüntüden daha gerçekçi görüntü göreceksin, ray tracing teknolojisinin bu ilk halini en çok eleştirenlerden biriyim. Ayrıca oyun geliştirme süresi de kısalmayacak çünkü bununla ilgili başka bir sürü etmen var. Zaten bu grafik motorunu bu kadar popüler yapan şirket Microsoft'tur Gears of War serisidir, bu grafik motorunu da bol bol Microsoft kullanacaktır, bu grafik motoruyla alakalı yine en iyi optimizasyonu bu motoru sürekli kullananlar yapacaktır zaten. Sonuç olarak ortada yine hiçbir şey yok zaten Scorn geliştiricisi de ssd ssd diyenlere "geç abi işlemciden ekran kartından haber ver" demiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 15 Mayıs 2020; 9:40:20 >




  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    Vallahi üstad ne güzel anlatmışsın, okuyup, öğrenmek isteyenler için güzel bilgiler var.
  • Yine klasik bir sidik yarışı:) Konsollar çıkmadan böyleyse çıkınca düşünemiyorum:)
  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    Şu forumda özlenilen yorumlar xd
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.