Şimdi Ara

Resident Evil Village'ın Konsollardaki Çözünürlük ve Kare Hızı Değerleri (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
1.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dark dragon

    500 dolarlık cihazdan ne bekliyorsun, bu fiyata bu performans çok bile.

    Ne demezsin hem de nasıl çok büyük özellikler öyle böyle değil :D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Babblebabble

    Tüm konsol oyunlarının PC'de yapıldığını biliyorsun değil mi? Teknik olarak herhangi bir konsolun PC'den ileride olması hiçbir zaman mümkün değildi ve hâlâ daha değildir. Hiçbir zaman da olmayacaktır. Belli bir eko sistemde fiyat/performans açısından uygun olarak son kullanıcıya ulaştırmak için yapılıyor bunlar. Gerçi o da ülkemiz için geçerli değil de, ayrı zamanın konusu. Şu konuda yazılan değerlere ulaşmak için çöp konsolların "geliştirilmesini" bekledik yıllarca boşu boşuna. Konsol kullanan daha çok kişi olduğundan dolayı oyunlar ilk önce konsolun mimarisine uygun yapılır (eğer geliştirici özel olarak, "native" olarak PC için de kodlamıyorsa). Sonra adam bunu PC için ayrıca portluyor. Çoğu da ne yazık ki sıfırdan PC için kodlanmış gibi çalışmıyor. Konsolların, oyun ve donanım gelişiminin önünde engel olmasının sebebi budur.

    En güzel örnek son çıkan Crysis Remastered'dır. Daha çıkmadan önce, konsollara da çıkacağını bildiğim için eskisiyle aynı, hatta bazı yönlerden daha kötü çıkacağını biliyordum ve öyle de oldu. Adamlar sonradan yamalarla zar zor adam ettiler. Hatta hâlâ bile tam adam olamadı. Orijinal oyunu al modla, son çıkandan daha güzel grafiklerle ve performansla oyna.

    Örnek 2 : Zamanında GTA 4 faciasından sonra Rockstar, aynı hatayı Max Payne 3 için yapmayacağını, PC için ayrıca özel olarak geliştireceğini duyurmuştu. GTA 4'ün PC'deki halini biliyoruz. 2021 yılında RTX 3080'le bile zorlanıyor. Tabi bunun donanımla alakası yok. Max Payne 3 ise çıktığında tam da sözünü verdikleri gibi oldu. Hiç unutmam, ATI HD5770 ekran kartıyla 1080p'de her şey full süper bir şekilde çalışıyordu. Demek ki istenirse gayet güzel yapılabiliyormuş. Hem GTA4'den daha güzel gözüküyordu, hem de süper bir performansla çalışıyordu.

    Şuan PC'ler de teknik değerlerde iyice uçmuşken sözde yeni nesil konsollarda PS4'ten hallice grafiklerin Ray Tracing açıkken 4K 60 fps vermesi tam bir komedi. 2-3 sene sonra falan asıl yeni neslin gücünü kullanıyoruz dediklerinde Ray Tracing'li 720p 45 fps yapcaklar sanırım oyunları. Ölü doğmuş bir nesil çok net.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Krone

    Yine cgi seviyesinde grafikler gelir ki ? Bunun konsolla hiçbir alakası yok. Series S için çözünürlüğü düşürür, grafik kalitesini düşürür öyle çıkartır.


    Oyunun temel oynanış mekaniklerini üst cihazlara göre yapamaz işte harita büyüklüğü gibi, Series S her zaman düşüğü baz almalarına sebep oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Babblebabble

    Tüm konsol oyunlarının PC'de yapıldığını biliyorsun değil mi? Teknik olarak herhangi bir konsolun PC'den ileride olması hiçbir zaman mümkün değildi ve hâlâ daha değildir. Hiçbir zaman da olmayacaktır. Belli bir eko sistemde fiyat/performans açısından uygun olarak son kullanıcıya ulaştırmak için yapılıyor bunlar. Gerçi o da ülkemiz için geçerli değil de, ayrı zamanın konusu. Şu konuda yazılan değerlere ulaşmak için çöp konsolların "geliştirilmesini" bekledik yıllarca boşu boşuna. Konsol kullanan daha çok kişi olduğundan dolayı oyunlar ilk önce konsolun mimarisine uygun yapılır (eğer geliştirici özel olarak, "native" olarak PC için de kodlamıyorsa). Sonra adam bunu PC için ayrıca portluyor. Çoğu da ne yazık ki sıfırdan PC için kodlanmış gibi çalışmıyor. Konsolların, oyun ve donanım gelişiminin önünde engel olmasının sebebi budur.

    En güzel örnek son çıkan Crysis Remastered'dır. Daha çıkmadan önce, konsollara da çıkacağını bildiğim için eskisiyle aynı, hatta bazı yönlerden daha kötü çıkacağını biliyordum ve öyle de oldu. Adamlar sonradan yamalarla zar zor adam ettiler. Hatta hâlâ bile tam adam olamadı. Orijinal oyunu al modla, son çıkandan daha güzel grafiklerle ve performansla oyna.

    Örnek 2 : Zamanında GTA 4 faciasından sonra Rockstar, aynı hatayı Max Payne 3 için yapmayacağını, PC için ayrıca özel olarak geliştireceğini duyurmuştu. GTA 4'ün PC'deki halini biliyoruz. 2021 yılında RTX 3080'le bile zorlanıyor. Tabi bunun donanımla alakası yok. Max Payne 3 ise çıktığında tam da sözünü verdikleri gibi oldu. Hiç unutmam, ATI HD5770 ekran kartıyla 1080p'de her şey full süper bir şekilde çalışıyordu. Demek ki istenirse gayet güzel yapılabiliyormuş. Hem GTA4'den daha güzel gözüküyordu, hem de süper bir performansla çalışıyordu.


    O kadar yazmışsın da PS4 makyajlı grafiklerin daha şimdiden bu kadar kısıtlamalarla çalışması sana normal mi geliyor peki? Bu mu yani ayakta mı alkışlayalım büyük başarı mı bu? 500 dolar diye öve öve bitiremediniz hadi Series S olsa bu değerler ben de ayakta alkışlarım. GTA 4 konusunda da güzel sallamışsın optimizasyonu kötü ama senin uçtuğun kadar da değil RTX 3080'den daha düşük kartlarda bile gayet iyi çalışıyor.




  • Ray Tracing en gereksiz teknolojinin başını çekiyor. Şu konsollardan şunu söküp atsınlar Allah aşkına.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

    quote:

    Orjinalden alıntı: Babblebabble

    Tüm konsol oyunlarının PC'de yapıldığını biliyorsun değil mi? Teknik olarak herhangi bir konsolun PC'den ileride olması hiçbir zaman mümkün değildi ve hâlâ daha değildir. Hiçbir zaman da olmayacaktır. Belli bir eko sistemde fiyat/performans açısından uygun olarak son kullanıcıya ulaştırmak için yapılıyor bunlar. Gerçi o da ülkemiz için geçerli değil de, ayrı zamanın konusu. Şu konuda yazılan değerlere ulaşmak için çöp konsolların "geliştirilmesini" bekledik yıllarca boşu boşuna. Konsol kullanan daha çok kişi olduğundan dolayı oyunlar ilk önce konsolun mimarisine uygun yapılır (eğer geliştirici özel olarak, "native" olarak PC için de kodlamıyorsa). Sonra adam bunu PC için ayrıca portluyor. Çoğu da ne yazık ki sıfırdan PC için kodlanmış gibi çalışmıyor. Konsolların, oyun ve donanım gelişiminin önünde engel olmasının sebebi budur.

    En güzel örnek son çıkan Crysis Remastered'dır. Daha çıkmadan önce, konsollara da çıkacağını bildiğim için eskisiyle aynı, hatta bazı yönlerden daha kötü çıkacağını biliyordum ve öyle de oldu. Adamlar sonradan yamalarla zar zor adam ettiler. Hatta hâlâ bile tam adam olamadı. Orijinal oyunu al modla, son çıkandan daha güzel grafiklerle ve performansla oyna.

    Örnek 2 : Zamanında GTA 4 faciasından sonra Rockstar, aynı hatayı Max Payne 3 için yapmayacağını, PC için ayrıca özel olarak geliştireceğini duyurmuştu. GTA 4'ün PC'deki halini biliyoruz. 2021 yılında RTX 3080'le bile zorlanıyor. Tabi bunun donanımla alakası yok. Max Payne 3 ise çıktığında tam da sözünü verdikleri gibi oldu. Hiç unutmam, ATI HD5770 ekran kartıyla 1080p'de her şey full süper bir şekilde çalışıyordu. Demek ki istenirse gayet güzel yapılabiliyormuş. Hem GTA4'den daha güzel gözüküyordu, hem de süper bir performansla çalışıyordu.


    O kadar yazmışsın da PS4 makyajlı grafiklerin daha şimdiden bu kadar kısıtlamalarla çalışması sana normal mi geliyor peki? Bu mu yani ayakta mı alkışlayalım büyük başarı mı bu? 500 dolar diye öve öve bitiremediniz hadi Series S olsa bu değerler ben de ayakta alkışlarım. GTA 4 konusunda da güzel sallamışsın optimizasyonu kötü ama senin uçtuğun kadar da değil RTX 3080'den daha düşük kartlarda bile gayet iyi çalışıyor.

    O meşhur 3 tane barı sona alınca RTX 3080'de bile 60 FPS altına düşüyor, ama donanımla alakası yok dedim mesajımda. Yeni neslin beceriksizliğini söyledim ya zaten, normal değil. Ben de onu diyorum işte. Yazdığımı tekrar okuman lazım. Aynı şeyi diyoruz.





  • BlackTower_35 kullanıcısına yanıt

    Bence aksine gerekli bir teknoloji. RayTracing her şeye uygulanabilir, şu an uygulama alanları oyunlarda kısıtlı. Ama modern filmlerin 3D sahnelerinde bütün görsel elementler RayTracing üzerinden render ediliyor. Sonuçları ise görüyorsunuz film izlerken. Pek çok insan zaten izlediği sahnenin 3D olup olmadığını anlayamıyordur bile.   Ama sanılandan daha fazla 3D sahne var hollywood filmlerinde. Yani oyunlarda daha fazla CGI öğe elde etmenin önünü açan bir grafik teknolojisi, zaman istiyor biraz.


    Konsollarda gereksiz olduğuna katılıyorum, daha Nvidia'nın tam oturtamadığı bir şeyi bu konsollarda verimli kullanmak imkansız. Ama kapatma seçeneği koydukları için sorun değil. RTX dayatılmıyor çoğu oyunda, RE 8'de de dayatılmamış, kapatırsanız 4K - 60 kare çalışacak.





  • Ben ps5 pro yu bekliyorum.artık ister 1080 p ister 4K da olsun 30fps de oyun oynamak istemiyorum acayip midem bulanıyor
  • Antikacı klasik teneke oyuncağını övmek için homurdanıp durmuş. 4.5 aydır yoktum değişen bir şey yok aynı boşçular sahnede.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Oyunlarin nerede yapildigini cok iyi biliyorum.Hocam benim dedigim donemlerde konsollar teknolojik sicramayla gelirdi,bunun tartisilacak bir tarafi yok.Oyunlarin pc de yapilmasi herkesde o ayarda pc nin oldugu anlamina gelmez.Xbox 360 ve Ps3 ciktiginda daha pc de coklu cekirdekli islemciler,blu ray suruculer son kullaniciya tam gelmemisti bile hatirladigim kadariyla,yanlisim varsa duzelt.MGS2,Gran Turismo 2 ps2 demolarina bakin youtubedan.O donem icin oyle isiklandirma,yagmur efektleri pc de gormek mumkun degildi.O donemde 400 dolara ve zararina satiliyordu konsollar.Simdi millet her seyi savundugu icin dogru zannediyor ama degil.Bu ps5 nesli orta nesil upgradeini 4 sene sonra degil daha erken alacak.Olacak olan bu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Dark Poison- -- 19 Nisan 2021; 10:24:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.