Şimdi Ara

Phil Spencer, PlayStation 5'in Teknik Özelliklerini Görünce Kendini İyi Hissetmiş (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
1.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEF248198

    190 milyona yaklaşan Ps3 ve Ps4'de gelmiş geçmiş en iyi oyun denilen (alakası bile yok) Last of Us 20 milyonu zor bulmuş Tsushima falan 15-20 milyon mu satacak?

    Alıntıları Göster
    İster 20 milyon ister 2 milyon satsın oyunların kalitesi ortada.Bir GoW,LOU kadar olmayan days gone bile xboxa çıksa xbox sahipleri tarafından öve öve bitirilemezdi bizim de days gone'ımız var diye.Adamın rakibi eski nesilde daha düşük terafloplarla harika grafikli hikayeli exclusive oyunlarla konsol satışıyla seni ezmiş,PS5 2 tflop daha düşük diye kendimi iyi hissettim diyorDigital foundry gibi konsolların teknik analizini yapan yetkili isimler,game developerlar konsolların performans anlamında arasında nerdeyse hiç fark olmayacağını anlata anlata dillerinde tüy bitti,hâlâ xbox tarafı bizim 12 çikolopsumuz daa çoq derdinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smartboy38

    İster 20 milyon ister 2 milyon satsın oyunların kalitesi ortada.Bir GoW,LOU kadar olmayan days gone bile xboxa çıksa xbox sahipleri tarafından öve öve bitirilemezdi bizim de days gone'ımız var diye.Adamın rakibi eski nesilde daha düşük terafloplarla harika grafikli hikayeli exclusive oyunlarla konsol satışıyla seni ezmiş,PS5 2 tflop daha düşük diye kendimi iyi hissettim diyorDigital foundry gibi konsolların teknik analizini yapan yetkili isimler,game developerlar konsolların performans anlamında arasında nerdeyse hiç fark olmayacağını anlata anlata dillerinde tüy bitti,hâlâ xbox tarafı bizim 12 çikolopsumuz daa çoq derdinde

    Alıntıları Göster
    He aynen Days Goen Xbox'a çıksaydı öve öve bitiremezdi kimse kendi kendinize hayal kurup orada yaşıyorsunuz.

    "Neredeyse hiç fark olmayacağını anlata anlata tüy bitt" dediğin kısımla ilgili Df videosu alayım lütfen, sana çok basit anlatacağım belli ki bu işlerden çok anlamıyorsun. Ray tracing üzerinden anlatayım:

    Aşağıda Metro Exodus ray traing test tablosu var. Rtx 2080 10 küsür teraflops gücünde, Rt kapalıyken 36 fpsle oynanabilir sınırlar içerisinde olan oyun, Rt açılıp ultraya alındığında 21 fpsye düşmüş yani yaklaşık olarak %42, Rt High ayarda ise %30 fps düşmüş. Peki oyunu oynanabilir sınırları içerisine tekrar nasıl getireceğiz, KALİTEDEN ÖDÜN VEREREK YANİ AYAR KISARAK oynanabilir hale getiriyorsun. Yani 2 sene sonra çıkacak bir oyunda ayar kısmadan Xbox Series X'de 30 fps oynayabileceksin ama daha düşük güçteki bir donanımda Xbox Series X ayarında oynayamayacaksın. Umarım anlatabilmişimdir.

    Phil Spencer, PlayStation 5'in Teknik Özelliklerini Görünce Kendini İyi Hissetmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 2 Nisan 2020; 23:43:29 >




  • PS5 ultra 4k 30 fps oyunları açacağını tahmin ediyorum. Ama Xbox series x ultra 4k 60 fps de oyunları açacaktır. Sony'nin amacı daha düşük donanımlı PS5 satmak. Ondan sonra 2 veya 3 yıl sonra daha güçlü ara nesil PS5 Pro'yu çıkarıp onu satmaya çalışacağını tahmin ediyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ps exclusive diyenleri o oyunlar steame ve ps now’a gelince görmek istiyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hala konsolların güçle alakası olduğunu düşünen var. Olay tek kelime "Exclusive". Nintendo nasıl hala piyasada var oluyorsa sebebi budur. Xbox elbette daha güçlü ama "Xbox daha güçlü PS bitti kepenkleri kapatın" lafları komik. Eğer amacınız safi güç ise Stadia kullanın zaten 4K dolarlık sistemle oynayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Labinlima -- 2 Nisan 2020; 22:55:44 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ya bu yeni üyelikler kim arkadaş yeni üyeler 40 yıllık dhcı gibi yorum yazıyorlar. Yönetim bunlara bir el atmayacak mı artık? Playstation 5 konularında da görmeye başladık sürekli, fake olabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 3 Nisan 2020; 0:3:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEF248198

    He aynen Days Goen Xbox'a çıksaydı öve öve bitiremezdi kimse kendi kendinize hayal kurup orada yaşıyorsunuz.

    "Neredeyse hiç fark olmayacağını anlata anlata tüy bitt" dediğin kısımla ilgili Df videosu alayım lütfen, sana çok basit anlatacağım belli ki bu işlerden çok anlamıyorsun. Ray tracing üzerinden anlatayım:

    Aşağıda Metro Exodus ray traing test tablosu var. Rtx 2080 10 küsür teraflops gücünde, Rt kapalıyken 36 fpsle oynanabilir sınırlar içerisinde olan oyun, Rt açılıp ultraya alındığında 21 fpsye düşmüş yani yaklaşık olarak %42, Rt High ayarda ise %30 fps düşmüş. Peki oyunu oynanabilir sınırları içerisine tekrar nasıl getireceğiz, KALİTEDEN ÖDÜN VEREREK YANİ AYAR KISARAK oynanabilir hale getiriyorsun. Yani 2 sene sonra çıkacak bir oyunda ayar kısmadan Xbox Series X'de 30 fps oynayabileceksin ama daha düşük güçteki bir donanımda Xbox Series X ayarında oynayamayacaksın. Umarım anlatabilmişimdir.



    Alıntıları Göster
    Xbox ezdi geçi diye hayal dünyasında yaşamayın lütfen.Gerek digital foundry gerek game developerların onlaraca tweeti,video incelemeler var,tartışmaya da gerek yok,yeni nesilde konsollarda ciddi fark olmayacağını tflopun tek başina performans olamayacağını basa basa anlatıyorlar aylardır,bi zahmet yabancı forumlara teknik makalelere ve oyun geliştirenlerin anlık tweetlerini bir araştırma zahmetinde bulunun.Ha iki konsol arasında fark olabilir tabi,ama 3.parti oyunlarda cüzi bir farkbelki,ama büyük exclusive oyunlarda ps5 xboxtan daha güçlüymüş grafik kalitesinde oyun çıkarabileceğinden kimsenin zerre şuphesi yok.Adamların ps4te ps4pro da yaptıkları ortada.Tartışmayı uzatmaya gerek yok,çıkış yapsınlar evlere girsinler herkes ne neciymiş görüp kendine uygun konsolu alır zaten.2 konsolun da gâzâsı mübarek olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smartboy38 -- 3 Nisan 2020; 1:27:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardeş kaynak at, tartışmanın adabı budur sen kaynak atarsın bakar yorum yaparız atmazsan boşa okumaya gerek yok yorumunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEF248198

    Kardeş kaynak at, tartışmanın adabı budur sen kaynak atarsın bakar yorum yaparız atmazsan boşa okumaya gerek yok yorumunu.
    Playstation 5in ana sayfası var forumda,konu sahibinin game developerlardan,teknik analizlerinden çevirdiği onlarca güzel bilgilendirici paylaşımlar var,konuya girip okuyabilirsin,yüzlerce sayfa oldu konu hangi birini bulup da kaynak atayım bi zahmet konuya gir oku Tartışmayı uzatmaya gerek yok,selametle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Geldimmigordun

    https://m.bolumsonucanavari.com/Haberler-Sony_PlayStation_5te_Hardcore_Oyunculara_Ozel_Oyunlara_ve_Buyuk_Yayincilara_Odaklanmayi_Planliyor-94725.htm

    Nereden uydurdunuz acaba
    Adamlar özel oyunlara tam gaz devam edecekler

    Alıntıları Göster
    o dönem zaten hepimiz bu yüzden ps5 almayı hayal ediyorduk ama önce kendi oyunlarını pc ye getirmeleri sonrasında online oyunculuğa odaklanacağız demeleri ve ps5 e gelecek oyunlar hakkında hiç bir ip ucu olmaması ki bu saatten sonra zaten başlanamaz virüs var, bunları birleştiğinde iyi exc oyun konusu artık çok şüpheli geliyor belki bir tane oda konsolun çıkışından 4-5 sene sonraya anca çıkar virüs yakın tarihte ortadan kalkarsa oda




  • rambocuk kullanıcısına yanıt
    Yok hocam
    Sony 'nin olayı zaten özel oyun
    Hayat normale dönünce yardırırlar yine
    Pcye de çok oyun çıkacağını sanmam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Geldimmigordun

    Yok hocam
    Sony 'nin olayı zaten özel oyun
    Hayat normale dönünce yardırırlar yine
    Pcye de çok oyun çıkacağını sanmam
    İyi özel oyunlar çıkarsa mecbur alacaz zaten Xbox gibi özel oyunları PC ye çıkarır yada özel oyun çıkarmaz ise almaya gerek kalmaz bakalım neler olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PlayStation 5 ve Xbox Series X donanım özellikleri birkaç hafta önce Sony ve Microsoft tarafından resmen duyuruldu ve Digital Foundry beklediğimiz şeylere derin bir teknik bakış atma fırsatı buldu. Konsollar için henüz çok fazla oyun olmasa da ve genel performansları ve kullanıcı deneyimleri hakkında çok fazla bilgimiz olmasa da, iki şirket mühendis ve programcılardan başka kimsenin anlayamadığı teknik ve karmaşık tartışmalarda sürekli rekabet ediyor. Bu sefer en derin teknik bilgilerin verilmesinden kaçınılmaz.

    Bilgileri izledikçe ve özellikleri okudukça ve bilgisayar bilimlerinde lisans derecesine hazırlandıkça, dünyanın en teknoloji meraklısı şirketlerinden biri olan Crytek'te güçlü bir oyun motoruna sahip bir mühendis ve programcı ile çalışmak daha iyi görünüyordu. Konuşmak için bir motor. Bu yüzden Crytek'in yapım mühendisi Ali Salehi'yi aradım ve uzman olarak ondan konsol trafiği ve donanımlarının gücü ile ilgili sorularımızı yanıtlamasını ve hangisinin daha güçlü olduğunu yorumlamasını istedim. Kağıt üzerindeki beklentilere ve sayılara aykırı olan basit ve anlaşılır açıklamalarla ikna edici cevaplar.

    Aşağıda, Mohsen Vafnejad ve Shayan Ziaei ile Ali Salehi ile PlayStation 5 ve Xbox Series X donanım özellikleri hakkında sohbeti okuyacaksınız.

    RÖPORTAJ

    Vijayato: Kısacası, bir oyun şirketinde render mühendisinin görevi nedir?


    Ali Salehi: Her oyunun teknik görsel bölümü bizimle ilgili. Bu, yeni konsolları desteklemek, mevcut algoritmaları optimize etmek, mevcut olanları gidermek, yeni teknoloji uygulamak ve RayTracing (RayTracing) gibi özellikler yaptığımız her şeydir.

    Teraflopların önemi nedir ve daha yüksek Terafloplar bir konsolun daha güçlü olduğu anlamına mı gelir?

    Teraflops, bu işlemcinin mümkün olan en iyi ve en ideal durumda olması durumunda verimli olabileceğini göstermektedir. Teraflops figürü ideal ve teorik koşullarda. Ancak pratikte, grafik kartı ve konsol karmaşık bir varlıktır. Beslemenin her bir parçasını diğerine sağlamak ve bir parçasını diğerine çıkarmak için birkaç eleman birlikte çalışmalıdır. Bu öğelerin her biri düzgün şekilde çalışmazsa, diğer parçanın verimliliği azalacaktır. Buna iyi bir örnek PlayStation 3 konsoludur. SPU'ları nedeniyle PlayStation 3, kağıt üzerinde Xbox 360'tan çok daha fazla güce sahipti. Ancak pratikte, karmaşık mimarisi ve darboğazlı Bellek ve diğer sorunları nedeniyle hiçbir zaman verimlilik zirvesine ulaşmadınız.

    Burada aşağıdaki görüntü var
    Woes of PlayStation 3

    PlayStation 3, Xbox 360'a kıyasla çok platformlu oyunları çalıştırmakta zorlandı. Örneğin, Red Dead Redemption ve GTA IV, Microsoft konsolunda 720p'de koştu, ancak PlayStation 3'ün daha zayıf bir çıkışı vardı ve sonunda çözünürlüğü AppScale ile 720p. Ancak Sony'nin kendi stüdyoları, konsola daha fazla aşinalığı ve özel yazılım ilişkilerinin geliştirilmesi nedeniyle The Last of Us ve Uncharted'ın ikinci ve üçüncü sürümleri gibi daha ayrıntılı oyunlar sunabildi.]

    Bu yüzden bu rakama çok değer vermek mümkün değildir. Ancak, Xbox X Serisindeki tüm parçalar en iyi şekilde çalışabilirse ve GPU kendi zirve modunda çalışıyorsa, bu pratikte mümkün değildir. Tüm bunlara ek olarak bir de yazılım bölümümüz var. Bilgisayarda gördüğümüz örnek Vulkan ve DirectX 12'nin eklenmesiydi. Donanım değişmedi, ancak yazılımın mimarisindeki değişiklik nedeniyle, donanımı kullanmak daha iyi olurdu.

    Aynı şey konsollar için de söylenebilir. Sony PlayStation 5'i kendi işletim sisteminde çalıştırıyor, ancak Microsoft Xbox Series X'e özelleştirilmiş bir Windows sürümü koydu. İkisi çok farklı. Sony, PlayStation 5 için yazılım geliştirdiği için, geliştiricilere konsolları için neredeyse aynı directX PC'ye sahip olan Microsoft'tan kesinlikle daha fazla yetenek verecektir.

    Her iki konsolla çalışmayı nasıl deneyimlediniz ve bunları nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Şu anda kendi çalışmalarım hakkında hiçbir şey söyleyemem, ama herkese açık bir açıklama yapan başkalarından alıntı yapıyorum. Geliştiriciler, PlayStation 5'in şimdiye kadar kodladığımız en kolay konsol olduğunu söylüyor, böylece konsolun en yüksek performansına erişebiliyoruz. Yazılım açısından, PlayStation 5 üzerinde kodlama son derece basittir ve geliştiriciyi serbest bırakan birçok özelliğe sahiptir. Sonuç olarak, PlayStation 5 daha iyi bir konsol.

    Doğru anladıysam, Traflaps GPU'nun farklı bölümlerini optimize etmek için standart mıdır, değil mi? Veya bu kayan noktalar ne anlama geliyor? Bu bilgiyi anlamayan bir kullanıcı için nasıl tarif edersiniz?

    Sorun şu an açıklanması gereken bu kamuya açıklamaları yapan kişide. Bu teknik bilgiler ortalama kullanıcı için önemli değildir ve bir ölçüm kriteri değildir.

    Örneğin grafik kartlarında, biri işlem yapan Bilgi İşlem Birimleri olan 20 farklı bölüm bulunur. Bileşenlerin geri kalanı mümkün olan en iyi şekilde yanlarındaysa, herhangi bir kısıtlama yoktur, pil önyükleme yapmaz ve işlemci gerekli bilgilere sahip olduğu sürece, bu moddaki sunucular 12 kez kayan saniyede nokta işlemi. Bu nedenle, tüm sınırlayıcı parametreleri kaldırdığımız ideal bir dünyada, bu mümkün, ancak değil.

    Buna iyi bir örnek, X Serisi Xbox serisi donanımdır. Microsoft RAM'leri ikiye böldü. Xbox One ile aynı hata. RAM'in bir kısmı yüksek bant genişliğine ve RAM'in bir kısmı düşük bant genişliğine sahiptir. Ve açıkçası, bu konsolu kodlamanın bir hikayesi olacak. Çünkü hızlı RAM'e koymamız gereken şeylerin sayısı o kadar fazla ki, tekrar can sıkıcı olacak ve 4K'nın bunu desteklemesini istiyorsak, bu başka bir hikaye. Dolayısıyla, grafik kartının bu hıza ulaşmasını engelleyen parçalar olacak.

    Shaders bahsettin. PlayStation 5'in artık 36 CU'su var ve Xbox Series X'in 52 CU'su geliştirici tarafından kullanılabilir. Fark ne?


    Temel fark, PlayStation 5'in çalışma frekansının çok daha yüksek olması ve daha yüksek bir frekansta çalışmasıdır. Bu yüzden, bazılarındaki farklılıklara rağmen, fazla bir fark yaratmazlar. IGN muhabirlerinden ilginç bir örnek, Xbox Series X'in 8 silindirli bir motor gibi çok düzgün ve düzenli olması ve PlayStation 5'in altı silindirli bir motor gibi turboşarj olmasıydı. PlayStation 5'te saat hızını yükseltmek, bellek, rasterleştirici ve grafik kartının performansı bu saatle ilgili olan diğer kısımları gibi yapacak iyi işlerim var gibi görünüyor. PlayStation 5'in GPU'nun geri kalanı X Serisinden daha hızlı çalışıyor. Konsolu ilan edilen zirve 10.28 Teraflop'ta daha da fazla çalıştıran şey budur. Ancak X Serisi için, bölümlerin geri kalanı daha yavaş olduğu için,

    Bu fark, geliştiriciler X Serisi donanımına daha aşina olduklarında neslin sonunda etkisini göstermiyor mu?

    Hayır, PlayStation yazılım arayüzü genellikle eli daha açık bırakır ve genellikle her neslin sonunda, Sony konsolları daha egzotik çıktılara sahiptir. Örneğin, yedinci jenerasyonun başlarında, her iki konsol için çoklu platform oyunları bile PlayStation 3'te kötü performans gösterdi. Ancak, Uncharted 3 ve The Last of Us neslinin sonları konsoldan çıktı. Bence gelecek nesil aynı olacak. Ancak, daha yüksek yerel çözünürlüklerde sonuna doğru PlayStation 5 muhtemelen biraz sorun yaşayacak ve X Serisi daha fazla piksel gösterebilecek.

    Sony, sayı ne kadar küçük olursa görevleri o kadar fazla entegre edebileceğinizi söylüyor. Sony'nin iddiası ne anlama geliyor?

    Tüm CU'ları aynı anda kullanmak maliyetlidir. Çünkü CU'lar kod çalıştırmak istediklerinde grafik kartına ayrılan kaynaklara ihtiyaç duyarlar. Grafik kartı bir kodu yürütmek için tüm CU'lara tüm kaynakları dağıtamazsa, bir dizi CU bırakmak zorunda kalır. Örneğin, 52 yerine,% 20'sini kullanın, çünkü her zaman tüm önbellekler için yeterli kaynağa sahip değildir.

    Bunun farkında olan Sony, üretim maliyetlerini azaltmak için daha büyük bir GPU yerine daha hızlı bir GPU kiraladı. Bunun daha çarpıcı bir örneği SIP'deydi. AMD'nin uzun zamandır yüksek çekirdekli işlemcileri vardı ya da Intel'in daha büyük çekirdekli işlemcileri bile daha iyi çalışmadı. 4 çekirdekli veya 8 çekirdekli CPU'lar, ancak çekirdek başına çok daha yüksek performansa sahip, genellikle oyunlarda daha iyi performans gösterir. Açıkçası, 16 veya 32 çekirdekli bir CPU'nun daha fazla Teraflop sayısı vardır, ancak daha küçük bir çekirdeğe sahip bir CPU kesinlikle daha iyi bir iş çıkarır. Oyuncular ve programcılar için tüm çekirdekleri her zaman kullanmaları zor olduğu için, daha az sayıda çekirdeğe sahip olmayı tercih ederler.

    X serisine dahil olan Hypertering özelliği, Microsoft'un kazanan neslinin son yılları olabilir mi?

    Teknik olarak, Pentium 4'ten beri masaüstü bilgisayarlarda hypertheading var ve her fiziksel çekirdek CPU'yu iki sanal çekirdek olarak görüyor ve çoğu durumda performansa yardımcı oluyor. X Serisi özelliği, geliştiricinin bu sanal çekirdekleri kullanmak mı yoksa daha fazla CPU saatiyle kapatmak mı istediklerine karar vermesine izin veriyor mu? Ve tam olarak bunu söylüyorsun. Başlangıçtan itibaren yerel bir karar vermek tam olarak önemli bir şey değil, bu nedenle hiper iş parçacığı kullanımının neslin sonuna ulaşması muhtemel.

    "Çıkış yolu yok" diyerek kapıyı açar mısın?

    Yani, analiz çok doğru kod yürütme gerektirir. Yani bu herkesin şu anda bildiği bir şey değil. Konsol donanımını tanımak için artık çok daha önemli endişeler var ve geliştiricilerin önceki neslin başında daha az sayıda çekirdekle çalışması, ancak daha yüksek bir saatle çalışması ve daha sonra bu özelliğe geçmesi bekleniyor.

    3328 Shader, Xbox Series X Bilgi İşlem Birimi'nde bulunmaktadır. Shader'ın nesi var, ne işe yarıyor ve 3328 Shader'ın anlamı nedir?

    Geliştiriciler kod yürütmek istediklerinde bunu Wavefront adı verilen birimler aracılığıyla yaparlar. Gölgelerin sayısını engerek sayısıyla çarpın. Ama gerçekten önemli değil ve CU'lar hakkında söylediğim her şey burada geçerli. Yine, tüm bu gölgelendiricileri kullanılamaz hale getiren sınırlamalar vardır ve hepsinin birden aynı anda olması mutlaka iyi değildir.

    Mark Cerny'nin söylediği gibi dikkate alınması gereken başka bir önemli konu daha var. CU'lar ve hatta Traflaps, herhangi bir mimari arasında mutlaka aynı değildir. Yani, Terafloplar birbirleriyle karşılaştırılamaz ve aslında sayısal olarak daha üstündür. Yani bu sayılara hiç güvenemez ve kriterleri belirleyemezsiniz.

    Android cihazlar ve Apple iPhone'lar arasındaki karşılaştırmalar da son zamanlarda konsolların zirvesine yükseldi ve İnternet tartışmaları Android kullanıcılarının iPhone'lardan daha yüksek RAM'e ancak daha düşük performansa sahip olduklarını gösteriyor. İkisi ile konsollar arasındaki karşılaştırma doğru mu?

    Donanımın üstüne yerleştirilen yazılım yığınları her şeyi belirler. Performans güncellemeleri katlanarak arttıkça, güncellemeler de artmaktadır. Microsoft'un Windows kullanması gerektiğinden Sony'nin her zaman daha iyi bir yazılımı vardı. Bu doğru.

    Microsoft, Xbox Series X frekansının hiçbir koşulda sabit olduğu konusunda ısrar etti, ancak Sony'nin böyle bir yaklaşımı yok ve konsola bir değişken olarak ve duruma bağlı olarak kullanmak için belirli miktarda enerji sağlıyor. İkisi arasındaki farklar nelerdir ve geliştirici için hangisi daha iyi olacaktır?

    Sony'nin yaptığı, işlem yüküne bağlı olarak grafik kartının frekansının veya CPU frekansının belirli zamanlarda daha yüksek olup olmadığına karar verdiği için çok daha mantıklı. Örneğin, bir yükleme sayfasında yalnızca CPU gerekir ve GPU kullanılmaz. Veya karakterin yüzünün yakın çekim sahnesinde GPU devreye girer ve CPU çok küçük bir rol oynar. Öte yandan, X Serisinin iyi bir soğutmaya sahip olması ve frekansı sabit tutmayı garanti etmesi ve azaltması iyi değil, ancak Sony'nin verdiği pratik özgürlük gerçekten çok önemli.

    Bu hareket özgürlüğü geliştirici için işleri zorlaştırmıyor mu?

    Pek değil, çünkü bunu zaten motor tarafında yapıyoruz. Örneğin, bazı oyunlar tarafından kullanılan Dinamik Çözünürlük Ölçekleme tekniği şimdi farklı kriterleri ölçüyor ve grafik kartının ne kadar baskı altında olduğunu ve kareyi sabit tutmak için çözünürlüğün ne kadar düşük olması gerektiğini ölçüyor. Yani bunları birbirine bağlamak çok kolay.

    Sony'nin bahsettiği geometri motorunun veya Geometri Motorunun kullanımı nedir?

    İlk iki yıla kadar çok yararlı olacağını düşünmüyorum. Muhtemelen bu konsolda yayınlanan ikinci oyun dalgası için daha fazla etki göreceğiz, ancak başlangıçta fazla bir faydası yok.

    X Serisi yonga seti 7 nanometredir ve sayı ne kadar küçükse yonga setinin o kadar iyi olduğunu biliyoruz. Nanometre ve transistörleri mi keşfediyorsunuz?

    Nanometrenin düşürülmesi daha fazla transistör anlamına gelir ve çok sayıda ve daha küçük alanlarda ısısını kontrol eder. Bir üretim teknolojisi daha iyidir ve nanometre sayısı çok önemli değildir, önemli olan transistör sayısıdır.

    PlayStation SSD hızları en yüksek modda 8-9 GB'a ulaşır. Şimdi bu hıza ulaştığımıza göre, oyunlar ve daha fazla ayrıntı yüklemek dışında başka ne olacak?

    Yapılacak ilk şey, yükleme sayfasını oyunlardan kaldırmaktır. Microsoft, aynı anda birden fazla oyunu çalıştırabilen ve her biri arasında 5-6 saniyeden daha kısa sürede hareket edebilen yeni oyunları durdurma ve çalıştırma yeteneğini de gösterdi. PlayStation'da bu süre sıfırın altında olacak. Beklenebilecek başka bir şey de oyun menüsündeki bir değişiklik. Yükleme olmadığında, elbette, beklenti yoktur ve oyunu arka planda yüklemek için artık bir video izlemenize gerek yoktur.

    Bu arada PC'deki oyunlar nasıl olacak? Çünkü bir SSD'ye sahip olmak bir PC kullanıcısı için bir seçimdir.

    Konsollar her zaman standardın ne olduğunu belirledi. Oyun geliştiricileri ayrıca konsollara dayalı oyunlar da inşa ediyorlar ve eğer birinin PC'si varsa ve üzerinde SSD yoksa, uzun yüklerle uğraşmak veya bir SSD satın almayı düşünmek zorundalar.

    Bir programcı ve geliştirici olarak, çalışmak ve kodlamak için en iyi konsolu hangisi olarak düşünüyorsunuz? PlayStation 5 veya Xbox X serisi?

    Kesinlikle PlayStation 5.

    Bir programcı olarak PlayStation 5'in çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim ve Xbox X Serisinden PlayStation 5'ten daha iyi performans gösterebilecek bir programcı bulabileceğinizi düşünmüyorum. Xbox için, DirectX ve Windows'u uzun yıllara dayanan konsola koymaları gerekiyor, ancak Sony'nin oluşturduğu her yeni konsol için, yazılımı ve API'ları istediği şekilde yeniden oluşturuyor. Onların çıkarları ve bizim çıkarlarımızdır. Çünkü her şeyi yapmanın tek bir yolu var ve onlarınki mümkün olan en iyi yoldur.




  • Yeni nesilde bircok sey degisecek gibi görunuyor yeni sistem ve satis politakasi degisecek

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.