Şimdi Ara

Peygamberler tarihi ve kronoloji hk. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
25.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Kur'an ın eksik veya yanlış olması mümkün değil Allah Kur'an ı koruyacağını söylemiş

    Kuran'da söylenen bu değil...
    peygamberlere "vahiy" ulaştırılma aşamasında koruma var ancak peygamberlerden sonraki kitap aşamasındaki süreç insanların başarısı veya başarısızlığıdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Kur'an ın eksik veya yanlış olması mümkün değil Allah Kur'an ı koruyacağını söylemiş

    Kuran'da söylenen bu değil...
    peygamberlere "vahiy" ulaştırılma aşamasında koruma var ancak peygamberlerden sonraki kitap aşamasındaki süreç insanların başarısı veya başarısızlığıdır...



    verdiğin bu bilginin kaynağı bile ya kurandır ya hadis
  • İddianızın kaynağı nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Hicr 9.ayet

    http://www.diyanet.gov.tr/tr/icerik/kuranin-korunmuslugu/6006


    ayette "zikri/vahyi biz indirdik, onun koruyucusu da biziz" diyor...vahyin korunması ile kitabın korunması aynı şey değil...bu ayetin sebeb-i nüzulu da belli, ayette peygambere "vahiy" verilirken koruma altında olduğu vurgulanıyor...

    linkteki yazının tamamını okursanız sonunda çıkan sonuç da benim yazdığıma varıyor...korumanın kapsamı "vahyin indiriliş süreci"dir, sonrası inananların başarısıdır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Kur'an ın eksik veya yanlış olması mümkün değil Allah Kur'an ı koruyacağını söylemiş

    Kuran'da söylenen bu değil...
    peygamberlere "vahiy" ulaştırılma aşamasında koruma var ancak peygamberlerden sonraki kitap aşamasındaki süreç insanların başarısı veya başarısızlığıdır...



    verdiğin bu bilginin kaynağı bile ya kurandır ya hadis

    başka ne olmalı?...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Kur'an ın eksik veya yanlış olması mümkün değil Allah Kur'an ı koruyacağını söylemiş

    Kuran'da söylenen bu değil...
    peygamberlere "vahiy" ulaştırılma aşamasında koruma var ancak peygamberlerden sonraki kitap aşamasındaki süreç insanların başarısı veya başarısızlığıdır...



    verdiğin bu bilginin kaynağı bile ya kurandır ya hadis

    başka ne olmalı?...



    öncelikle ilk tartışmadan sapıyoruz. tartışmanın odağı peygamberleri görüp görmeyen insanlar arasındaki adaletsizlikti.

    başka ne olmalıydı sorusuna yanıt olarak ...

    birden çok bağımsız ve farklı kaynak olabilirdi. bir kaynak (kuran) kendinin doğruluğuna kanıt olamaz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    birden çok bağımsız ve farklı kaynak olabilirdi. bir kaynak (kuran) kendinin doğruluğuna kanıt olamaz .

    bu meselede "kaynak" olabilecek başka ne olabilir ki?..diğer ne varsa hariçten gazeldir...

    bir kaynak tabii ki kendisinin kanıtı olamaz ancak müslüman için din konusunda her zaman birinci kanıt Kuran'dır, başka kaynak göstermek aslında problemlidir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Başta sadece ayeti göstermek istemiştim yazının tamamını okuyunca da fikrim değişmedi. Ayrıca parantezle belirtilmiş orada Kur'an kastediliyor (ben öyle anladım)

    sebeb-i nüzul nedir bilginiz var mı?..

    ek: "prof. hasan elik-Kur'an'ın Korunmuşluğu Üzerine" isimli kitap ciddi akademik bir çalışmadır, tavsiye ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 13 Mayıs 2015; 21:45:09 >
  • Korsan kullanıcısına yanıt
    sebeb-i nüzul ayetlerin iniş bağlamına denir, ayetler klişe cümleler değildir, öncesiz ve sonrasız tek başına okunduğunda anlaşılmaz...ayetin neyi kastettiği "sebeb-i nüzul"dan yani "ne için-hangi olay üzerine" gönderildiğinden yola çıkılarak anlaşılır...
  • kardeş öncelikle belirteyim. 133.000 dediğin yıl değil, peygamber sayısı için telafuz edilen rakam ayrıca bkz. (küsüratlı atayım da salladığım belli olmasın)

    kaynaklarım sağlam gibi, fakat hadislerin yarısından çoğu direkt olarak çeliştiği için teyit edemiyorum tam tarihi.

    hadi tamam kabul ettim sizin dediğiniz gibi 133.000 olsun. o zaman şunu açıklayın bana

    İlk insanların kullandığı 'Oldowan' adı verilen yontulmuş taşlar. Bu yontulmuş taşların yaşı karbon deneyine göre tam 2 MİLYON yaşında. Bu taşı icat eden insanımsı türün adı ise 'Hominini'.
    Hadi araçları geçtim, insanımsıların yerlerini belirlemek için kullandığı ilk taşlar 3.3 milyon yaşında, makale içinhttp://blogs.discovermagazine.com/d-brief/2015/04/15/worlds-oldest-stone-tools-found-in-africa/
    Yakın tarihe bakıyorum, hominidlerin kullandığı oldowan taşlarını eyeleyerek biraz daha inceltebilen ilk modern homosapiens ataları MÖ 700.000 yılında 'stone flake' isimli taşları kullanmaya başlamışlar.http://news.sciencemag.org/africa/2015/04/world-s-oldest-stone-tools-discovered-kenya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zimbabve milyarderi
    Kuran'da Nuh'un 950 yıl yaşadığı açıkça belirtilir.

    Kuran'da Nuh'un 950 yıl yaşadığı "açıkça" belirtilmez...ilgili ayet (ankebut, 14) müfessirlerin takıldıkları bir ayettir...
    benim tercihim mustafa islamoğlu'nun tefsiri yönündedir; "1000 yıl bir deyimdir, uzun ömrü ifade eder"...
    ayrıca ayette direkt 950 yıl demiyor, "1000 'sene'den 50 'yıl' hariç" deniyor, yani ifade ederken iki farklı kelimeyi aynı ayette peşpeşe kullanıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: zimbabve milyarderi
    Kuran'da Nuh'un 950 yıl yaşadığı açıkça belirtilir.

    Kuran'da Nuh'un 950 yıl yaşadığı "açıkça" belirtilmez...ilgili ayet (ankebut, 14) müfessirlerin takıldıkları bir ayettir...
    benim tercihim mustafa islamoğlu'nun tefsiri yönündedir; "1000 yıl bir deyimdir, uzun ömrü ifade eder"...
    ayrıca ayette direkt 950 yıl demiyor, "1000 'sene'den 50 'yıl' hariç" deniyor, yani ifade ederken iki farklı kelimeyi aynı ayette peşpeşe kullanıyor...



    işinize gelince gerçek, işinize gelmeyince deyim, hiç işinize gelmezse rakamları toplayıp çıkarıp hidrojenin kütle numarasını bulun. geçiniz efendim...

    direkt yazıyorum

    “Andolsun, biz Nûh’u kendi kavmine peygamber olarak gönderdik. O da elli yıl müstesna, bin sene onların arasında kaldı.” (Ankebut,29/14)

    ben buradan 1000 yıldan 50 yıl az yaşadığını anlıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zimbabve milyarderi
    ...öncelikle belirteyim. 133.000 dediğin yıl değil, peygamber sayısı için telafuz edilen rakam...

    peygamber sayısı için telaffuz edilen rakam 124 bin veya 224 bindir, 133 bin rivayeti yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zimbabve milyarderi

    quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: zimbabve milyarderi
    Kuran'da Nuh'un 950 yıl yaşadığı açıkça belirtilir.

    Kuran'da Nuh'un 950 yıl yaşadığı "açıkça" belirtilmez...ilgili ayet (ankebut, 14) müfessirlerin takıldıkları bir ayettir...
    benim tercihim mustafa islamoğlu'nun tefsiri yönündedir; "1000 yıl bir deyimdir, uzun ömrü ifade eder"...
    ayrıca ayette direkt 950 yıl demiyor, "1000 'sene'den 50 'yıl' hariç" deniyor, yani ifade ederken iki farklı kelimeyi aynı ayette peşpeşe kullanıyor...



    işinize gelince gerçek, işinize gelmeyince deyim, hiç işinize gelmezse rakamları toplayıp çıkarıp hidrojenin kütle numarasını bulun. geçiniz efendim...

    direkt yazıyorum

    “Andolsun, biz Nûh’u kendi kavmine peygamber olarak gönderdik. O da elli yıl müstesna, bin sene onların arasında kaldı.” (Ankebut,29/14)

    ben buradan 1000 yıldan 50 yıl az yaşadığını anlıyorum.

    işe gelip gelmeme meselesi değil bu, buna tefsir denir...
    vahiylerin indiği dönemdeki toplumda bu ifade neyi temsil ediyorsa kelimenin birincil anlamı da odur...

    "ben buradan 1000 yıldan 50 yıl az yaşadığını anlıyorum." ifadesi de bir tefsirdir...çünkü ayette "Nuh'u halkına gönderdik, içlerinde 50 hariç 1000 yıl kaldı" diyor...

    ayette Nuh'un uzun yıllar süren mücadelesine vurgu var, bundan yaş hesabı yapsınlar diye gönderilmemiş ayet...

    ek; ayetin mesajının yaş hesabı olmadığının bir açılımı da şudur; "...aralarında 1000 sene 50 hariç yıl kaldı, sonra inançsızlıklarında direnirken tufan onları yakaladı" diye devam ediyor ayet....yani 1000-50 ifadesinin hz. Nuh'un kavmi arasında kalmasıyla ilgili bir deyim olduğu tefsiri daha tutarlı...hz. Muhammed'e "senden önce kavmiyle bir ömür mücadele eden peygamberler oldu, hemen yılma sabırlı ol" mesajı veren bir ayet olduğunu düşünüyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 13 Mayıs 2015; 22:53:46 >




  • destroyer39 kullanıcısına yanıt
    7000 yılda bana problemli gözüküyor Bilimsel olarak!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Söylediğine göre dinci ben oluyorum sanırım burada? Neden böyle söylüyorsun ki saygılı mesajlar yazdım aynısını sizden de bekliyordum doğrusu

    Niye alındınız ki?
    " Dinci Korsan'ı Kronoloji çarpar " yazmış olsaydım alınabilirdiniz, ifade çok açık olarak doğrudan sizi hedef alıyor çünkü.
    Ama yukardaki genel bir yaklaşım, şimdiye kadar konuda yazdığınızı hedef alan bir şey değil. Kronolojiyi bir türlü becerememeleri genel özelliğidir KB'de birçok dincinin. Benim bazı konularda kronoloji diye bas bas bağırdığımı, ama karşıma doğru dürüst bir şey çıkmadığına rastlayabilirsiniz eski konularında KB'in.
    Bu kadar hassasiyet iyi değil! Umarım şikayet edilmemişimdir!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neommy -- 14 Mayıs 2015; 0:07:33 >




  • Korsan kullanıcısına yanıt
    "Üstad " sizin teveccühünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baberti

    quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    birden çok bağımsız ve farklı kaynak olabilirdi. bir kaynak (kuran) kendinin doğruluğuna kanıt olamaz .

    bu meselede "kaynak" olabilecek başka ne olabilir ki?..diğer ne varsa hariçten gazeldir...

    bir kaynak tabii ki kendisinin kanıtı olamaz ancak müslüman için din konusunda her zaman birinci kanıt Kuran'dır, başka kaynak göstermek aslında problemlidir...



    bilimsel bir bakış açısı arıyoruz biz yoksa zaten hadislerden bakarak deve sidiği içmenin bilimsel yararlarını açıklamaya çalışan insanlar bile var. Müslüman için değil düşünen, sorgulayan insan için ikna edici kaynak önemli. yoksa burdaki tartışmada 7bin yıl değilde 2 milyon yıl bile çıksa müslümanlar için inaaç anlamında bir sorun teşkil etmez. geçen edip yükselin videosuna bakıyordum. kendisi hadis karsıtı. işte bazı din adamlarının hadisler hakkındaki yorumlarını göstermiş. birisi demişki hadiste gök serttir yer yumuşaktır derse o saatten sonra benim için bu böyledir demiş. inanan adama kanıta gerek yok. düşünen adama kanıt gerekli.




  • Arkadaşlar,

    Dini konuların her türlüsü yasaktır.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.