Şimdi Ara

!!!Nvidiadan destek hazır.Fizik desteği yakında elimizde.140oyun destekleyecek.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.039
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nvidia, bu senenin başında Ageia'yı satın aldığı zaman şunun olması kaçınılmazdı: Nvidia PhysX API'sini donanımdan bağımsız hale getirip CUDA (Compute Unified Device Architecture) programlama arayüzüne uyarlayacaktı.

    Aradan iki ay geçti ve Nvidia uyarlamanın tamamlanmak üzere olduğunu duyurdu. Bunun anlamı şu ki yakında GeForce 8 ve 9 serisi ekran kartlarına sahip olanlar sadece ilgili yazılımı netten indirip kurarak, ancak bir fizik kartının tanıyabileceği ayrıcalıklardan fizik kartı olmadan yararlanabilecekler. Teknoloji henüz kullanıma hazır olmasa da tam 140 adet oyunun buna destek sunması bekleniyor. PhysX'in GPU içine gömülmesi sayesinde özellikle fizik işlemlerini yoğun olarak gerektiren patlama ve parçalanma gibi olayların gerçekleştiği anlarda kare hızları düşmeyecek, hatta başarım artışının yanında daha gerçekçi fizik etkileri oluşturulabilecektir.


    Evet arkadaşlar. Desteğin sağlanmasından da önemlisi 140 oyunda bu desteğin kullanılacak olması. Nvidia kart sahibi arkadaşlarım. Yaşadık galiba Dx10.1 den çok daha büyük bir avantajımız olacak gibi gözüküyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Naga Sadow -- 29 Nisan 2008; 1:12:20 >







  • Güzel haber. Fakat bana göre önemli olan bu 140 oyuna herkesin severep oynadığı, klasik oyunların, klasik serilerin dahil olup olmadığı. Zannediyorum vardır bu tür oyunlar.
  • Nvidia ya güvendiğim tek nokta zaten oyunlardan destek alabilmesi noktasıdır.

    Belki Nvidia üretimden bile başarılıdır pazarlama konusunda. O yüzden eminim bu 140 oyunun içinde önemli başlıklar olacaktır.

    Zaten Unreal motoru ile yapılan oyunlara fizik desteği konulabilişyor zira UT3 te vardı.

    Önümüzde ki dönemde çıkacak oyunların çoğu bu motoru kullanıyor zaten.
  • Evet, oyunlardan destek alabilmesi noktasında haklısınız. Testlerde hepimiz görüyoruz bu konuda ne kadar başarılı olduklarını. The way it's meant to be played
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dIsAstEr

    Evet, oyunlardan destek alabilmesi noktasında haklısınız. Testlerde hepimiz görüyoruz bu konuda ne kadar başarılı olduklarını. The way it's meant to be played



    Deiğim gibi herşey üretim kalitesi değil. Pazarlama da önemli. The way it's meant to be played malum.

    Kazanmanın iki yönü var nvidia ikisinde de başarılı




  • fizik olayı gerçekleşirse DX 10.1 den daha güzel sonuç doğurur.. zaten doğru dürüst DX 10 destekli oyun bile yok..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EcZaNeT

    fizik olayı gerçekleşirse DX 10.1 den daha güzel sonuç doğurur.. zaten doğru dürüst DX 10 destekli oyun bile yok..



    Haklısınız,ozaman çok daha keyifli olur oyunlar.

    Bilgi için teşekkürler
  • patlayacak o destek ama hadi bakalim.oyunlari oynatmaya mecali kalmamis 8500 8600 ler nereye takilmiyormus patlamalarda olmayan gpularini kullanip?bu muhabbet basladigindan beri butun tartismalarina katildim cikana kadar da kacirmam.8800 altinda o destek hikaye.ciktiginda da boyle fanatizm yapabilecek misiniz bakalim?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .45 ACP

    patlayacak o destek ama hadi bakalim.oyunlari oynatmaya mecali kalmamis 8500 8600 ler nereye takilmiyormus patlamalarda olmayan gpularini kullanip?bu muhabbet basladigindan beri butun tartismalarina katildim cikana kadar da kacirmam.8800 altinda o destek hikaye.ciktiginda da boyle fanatizm yapabilecek misiniz bakalim?


    Başlıkta fanatizm içeren mesaj göremedim.
  • Gelsin gelsin bende bunu bekliyordum zaten
  • fizik motoru oyun yapıcıları arasında çok kabul görmemişti, bu hali ile sanırım daha fazla destek bulur...
  • İyi olmuş,10.1'den daha çok avantajımız olur inşallah...
  • Nvidia 10.1 geride bırakıcak böyle giderse nasıl olsa daha dx10 tam olarak kullanılmıyor 10.1 nasıl kullansın.
  • ATi icin kötü haber Nvidia hakikaten pazarlama olarak aşmış hocam..
  • Güzel haber tşkler ama ben en az 1 sene daha fizik motoru kullanımında emekleneceğini düşünüyorum
  • Nvidia'ın fizik motoruna karşılık,ATI'de ''Tesselation engine'' denilen meret var .Bu motor oyunlara eklenirse ATI nvidia'ı geçer.Ayrıca HD 2000 serisinden beri üretilen her kartta var bu destek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi larnon -- 15 Nisan 2008; 19:40:24 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sdurust

    Nvidia, bu senenin başında Ageia'yı satın aldığı zaman şunun olması kaçınılmazdı: Nvidia PhysX API'sini donanımdan bağımsız hale getirip CUDA (Compute Unified Device Architecture) programlama arayüzüne uyarlayacaktı.

    Aradan iki ay geçti ve Nvidia uyarlamanın tamamlanmak üzere olduğunu duyurdu. Bunun anlamı şu ki yakında GeForce 8 ve 9 serisi ekran kartlarına sahip olanlar sadece ilgili yazılımı netten indirip kurarak, ancak bir fizik kartının tanıyabileceği ayrıcalıklardan fizik kartı olmadan yararlanabilecekler. Teknoloji henüz kullanıma hazır olmasa da tam 140 adet oyunun buna destek sunması bekleniyor. PhysX'in GPU içine gömülmesi sayesinde özellikle fizik işlemlerini yoğun olarak gerektiren patlama ve parçalanma gibi olayların gerçekleştiği anlarda kare hızları düşmeyecek, hatta başarım artışının yanında daha gerçekçi fizik etkileri oluşturulabilecektir.

    NOT: PCLABS'tan alıntıdır.

    Evet arkadaşlar. Desteğin sağlanmasından da önemlisi 140 oyunda bu desteğin kullanılacak olması. Nvidia kart sahibi arkadaşlarım. Yaşadık galiba Dx10.1 den çok daha büyük bir avantajımız olacak gibi gözüküyor.


    Anlamiyorum, PhysX GPU icine gomulunce patlama ve parcalanma gibi olaylarda kare hizlari nasil dusmuyor, o islemleri kim yapiyor da bedavadan hiz geliyor?

    Acaba bahsedilen bu partikul efektlerinin yukunun CPU'dan alinip kod sayesinde GPU'ya konulmasi mi?




  • Tam bende anlamıyorum Annihilator kardeşim, Ama Cuda vasıtası ile yapılıyor.

    Biliyorsun 8800gt grafik kartları aynı zamanda işlemci olarak çalışıyor. Cuda arabirimi ile yazılırsa bir program ekran kartlarımız hesaplama da yapabiliyor işlemci gibi.

    Burada da bu durum söz konusu.

    Bütük ihtimal belli sayıda Unified Shader ayrılarak yapılacaktır bu işlem. Ki bu aynen Vertex ve Pixel shader sayısının oyunda ki o anda ki durumuna göre ayarlanması gibi sürekli ayarlanacaktır sanırım.

    Çoğu fiziksel hesaplamaya 2-4 Unified Shaderın bile yeteceğini düşünüyoruım ben açıkçası. Ki bu 8800 serisinde bir problem teşkil etmeyecektir kanımca.

    Ki oyunun durağan bölümlerinde tüm shaderlar ekran kartı olarak kullanılırken, bir anda yoğun fizik gerektiren bir iş olursa (mesela bir binanın paramparça olması). Hemen bir iki shader fiziksel hesaplamalara başlayabilir.

    Aslına bakarsan Crysis oyununda bile takılmaların bir nedeni de Fizik işlemlerinin tamamen işlemciye yapıltırılması idi.( Oyunun fizik motoru, süper grafik motorunun bile önüne geçebilecek kalitede) Bu bağlamda ilerde Bu desteği kullanan Crysis gibi yüksek kalitede grafik bulunduran bir oyunda avantaj bile sağlayabilir. ( Tabi yanlış anlaşılmasın Crysis te sağlayamaz. Onda bu destek yok ilerde onun gibi kaliteli ve bu desteği verebilecek oyunlar için konuştum)

    Belki 8500gt, 8600gt gibi kartlarda sorun yaşatabilir. Ama bu kartları alanlar zaten oyunlarda her desteği görememeye üzülmezler sanırım.



    Bu durum ekran kartlarının , işlemci darboğazına takılmasınıda bir miktar azaltacaktır. İşlemciye düşen bir işte ekranm kartlarına geçecek.


    Bir arkadaş Atinin Tesselation ünitesinden bahsetmiş. Bende bu yapının önemli olduğunu düşünüyorum ve Xbox360 ta kullanıldığını biliyorum ( Xboxta Hd2000 ve Hd3000 serilerine benzeyen bir mimari var)
    Bence direk Xbox360 ta ki ekran kartı geliştirilerek yapıldığı için HD serilerinde bu birimin kaldığını düşünüyorum. Zira oyun firmaları tarafından desteklenmeyince gereksiz yere transistör koymaktan öteye gitmiyor açıkçası.

    Ati oyun firmaları ile anlaşmalar yapıp kendi mimarisine göre optimize edilmiş oyunlar çıkarabilse bu sorun olmaktan çıkar. Ama AMD nin mevcut finansal durumunda oyun firmaları ile anlaşmalar yapabileceğini sanmıyorum.


    Ayrıca bu daha CUDA mimarisinin ilk getirileri buna eminim. Yakında ekran kartlarını işlemci gerektiren bir çok uygulamada kullanacağız eminim.


    Not: Bu arada Intelinde elinde Havoc fizik motoru bulunmakta. Half Life serilerinde ki başarılardan dolayı Havoc motoru da destek görecek bir motordur. ( Şu an en son Force Unleashed oyunuda kli fizikleri Havoc geliştiriyor)
    Şu anda AMD nin ciddi çözüm bulması gereken bir konu. Çünki iki rakibi fizik üstüne ciddi çalışmalar yapmakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Naga Sadow -- 15 Nisan 2008; 20:07:22 >




  • ati bu gelişmelere trene bakar gibi bakmayacak elbette
  • Fazla umutlanmayın. Shader veya diğer birimlerden bazıları bu işlem için kullanılırsa kartın performansı yükselmez, düşer. Aradaki farkı da fizik işlemlerini yapan üniteler kapatır, kapatabilirse. Yani performansda bir artış olacağını zannetmiyorum. Sadece oyun oynamak daha zevkli hale gelir. Realistik patlama ve hareket oyuna renk katar. Bu çok güzel bir gelişme tabiki.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.