Şimdi Ara

Kuran'daki Çelişkili Ayetler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
36.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Konudaki savunma tezlerinin hepsi anadoludaki eğitimsiz memet dayının "gulaanın arkasını görebiliyon mu göremiyon ama var" teziylr eşdeğer. Mantıklı açıklama yapabilen ne yazık ki yok.

    Maalesef
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chepni21

    Sen Allah mısın ? Resmen Allah gibi düşünmeye çalışıyorsun ? Allah olamayacagına göre mantıken onun gibi de düşünemezsin öyle değil mi ? Şahsen ben çelişki diye bahsettiklerini okuyup ne kast edilmiş olabileceğinı kestirebiliyorum. Ama sen kuran-ı kerimi zaten "eheheheh Allah yok zaten şunu okuyayım da çelişkileri bulayım" diye açtığın için okuduğun herşeyi bir çelişki olarak yorumlayabilirsin.

    Şey ayrı




    Ayrıca böyle konular açmak çok gereksiz. Neden? Bence 21. yy gibi bilgiye ulaşmanın bu kadar kolay olduğu bir çağda, bir insan; kuranı rasyonel sorularla sorgulayamıyorsa ve bariz sonuçlara rağmen kitabin yetersiz kaldığı yerleri kendi yorumlarıyla duzeltmeye çalışıyorsa; fanatiktir o insan. Fanatikliği de siz bak kardeşim olay bu dediniz diye bırakmaz kimse. Enerjinizi daha farkli ve yapıcı şeylere harcanmalı bence

    Felsefe bölümünü her yere açılan din konuları yüzünden bırakmıştım, ama değişen bir şey olmamış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gömlekli Adam -- 14 Ekim 2017; 9:34:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rodinb

    dinde zorlama yok bu doğru o yüzden zaten cizye talep ediliyor. eyer zorlama olsaydı cizye istenmezdi.

    diğer konuya gelince bir şeyin temelini oluşturken temel taşlar vardır buda inanç ve sabırdır. bu başlangıcır bunu durup bekleyip güçlenelimme açıklamak hiç akılcı değildir.
    yani size sürekli saldırı ve taciz söz konusu olduğunda bunu bertaraf etmek istersiniz. genel anlamda o dönemde böyle olmuştur.

    o gün o topraklara adım atılan heryerde islam ferdi veya toplumsal olarak benimsenmiştir. günümüzde de aynı şekilde devam etmektedir.

    süreçleri tane tane işlemektense toplu olarak ele almak daha akılcı olur kaanatindeyim.

    "zorlama yoktur" "bulduğunuz yerde öldürün" arasında ki fark mekan zaman olay olarak bakınca insana anlamsı o kadar da zor gelmiyor.

    eyer gerçekten akılcı iseniz akılcı olarak ele alabilirsiniz. fakat bunu samimane duygularla yaptığınız zaman bir anlam kazanacaktır.

    Dünyada 2000den fazla din var , hepside bozuk kuralları kafalarında zorla mantığa oturtmak için uğraştıkları için hala günümüzdeler. Hem diyorsunuz ki bu kitap 4 milyar yaşında ki evren için allah tarafından insanlara gönderildi hemde kitap 2 milyon yıllık insan hayatının sadece 100 senesi içinde mantıklı açıklaması olan bir kitap ama başka bir konuda da hemen din evrenseldir diyorsunuz. din madem evrensel ben zaman mekan falan düşünmemem lazım.

    "(33/AHZÂB-53: Ey iman edenler, Peygamberin evlerine, vaktine dikkat etmeksizin ve yemek için izin verilmedikçe girmeyin; ancak çağrıldığınızda girin, yemeği yediğinizde de hemen dağılın; sohbet etmek için de izinsiz girmeyin! Çünkü o, peygambere eziyet veriyor, üstelik sizden utanıyor; ama Allah, gerçeği söylemekten sıkılmaz. Bir de hanımlarına, gerekli birşey soracağınızda bir perde arkasından sorun! Öyle yapmanız, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha çok temizdir. Sizin, Allah'ın peygamberini incitmeye hakkınız yoktur; arkasından hanımlarını nikahlayamazsınız da. Çünkü, bunlar, Allah katında çok büyük bir günahtır.)"

    evrensel kitapta niye böyle bir şey var ? 2 milyon yıl içinde sadece 100 yıl içinde geçerli olan bir şey ama kainatın kitabı diyorsunuz. birde birisi bana şuan kadınlarla perdelerin arkasından konuş diyince ben gerici derim sapkınlıktan başka bir şey değil bu. evine vakitsiz gitme, ölünce hanımlarıyla nikahlanama falan sanki birisi kendini korumaya çalışıyormuş gibi geliyor.
    Sen tanrısın kainatı yaratmışsın insanlığı yaratmışsın ve onlara mesaj gönderiyorsun ve bu peygamberin hanımlarıyla nikahlanma oluyor böyle mesaj mı olur ? bu mudur ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Death Note -- 14 Ekim 2017; 13:37:58 >




  • 5555555 kez verildi ve tartışıldı aynı konular. 2 sene öncede vardı cevaplandı 1 sene ve 6 ay öncede.



    Eğer siz Kuran çelişki diye aratırsanız çelişki bulursunuz. Siyah yada kahverengi süt diye aratırsanız, kakaolu süt çıkar. Evet kahverengi süt.



    Kuranda çelişki yoktur diye aratın açıklamalarına bakın. Çelişki vardır diye aratın onada bakın. Ben buraya yığınla yazılar bilgilerde paylaştım. Baktım 1 ay sonra yine aynı mevzular.



    Olay şu ki, yapılması gereken dürüstce birşekilde sorgulamak. İki yönlü ele almak. Yukarıda konuyu açan arkadaşın paylaştığı çelişki denilen ayetleri birde çelişki yoktur diye araştırırsanız anlatımları mevcut. Akıl oyunuda değil sonuçta aklı başında insanlarız. Yapılması gereken güzelce ele almak, iki yönlü araştırmak. İnanır inanmaz kişiyr kalmıştır. Dinde zorlama yoktur evet. Savaş ayetlerini örnek gösterip dinde zorlama yoktur çü-rü-tü-le-mez. Bir kere iniş zamanları farklı. Savaş ayetlerinde ele alınması gereken husus ise sizinle savaşanlardır. Savaşanlara karşı saldıranlara karşı tutunulan tavıdır. O zaman sizinle iyi geçinen ehli kitap mensuplarıyla en güzel birşekilde mücadele edin diye niye buyurmuş.



    Diyanet İşleri

    29/ANKEBÛT-46: İçlerinden zulmedenler hariç, Kitap ehli ile ancak en güzel bir yolla mücadele edin ve (onlara) şöyle deyin: “Biz, bize indirilene de, size indirilene de inandık. Bizim ilâhımız ve sizin ilâhınız birdir (aynı ilâhtır). Biz sadece O’na teslim olmuş kimseleriz.”







    Sürekli tekrarlanan konular olduğundan açıkcası ben bıktım. Bıkan insanda çok. Biliyorum çok saçma cevaplar verende var. Her kesimden yani bu inanç, ırk vs farketmeksizin olan birşey. O yüzden buradan tek çağrım tek yönlü bakmamak. Malesef önyargı ve tahammülsüzlük ile beraber insanlardan dolayı uzaklaşır oluyoruz konulara. Kimsenin etkisi altında kalmadan kişi olayı iyice ele almalı kanaatindetim.


    Edit: Mobilden yazdığım için imla hataları :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 14 Ekim 2017; 23:43:38 >




  • Mevlana
  • Tek taraflı ve kasıtlı olarak yanlış yazılmış bir alıntıyı yeterince araştırmadan ''çelişkili ayetler'' diyerek paylaşmışsınız. Maide suresinin 32. ayetinde masum bir insanı öldürmenin tüm insanlığı öldürmek gibi olduğu söyleniyor. Mesela bu tür konularda eksik kalmayan Tevbe suresinin 5. ayeti savaş halindeyken antlaşmayı bozan Mekkeli müşriklere yöneliktir. Nisa suresinin 89. ayetiyle beraber devamındaki 90. ayeti okursanız orada bir meşru müdafaa durumundan bahsedildiğini görebilirsiniz.

    Böyle bir eleştiriyle karşılaştığınızda Kuran'ın bir bütün olduğunu hatırlayıp o ayetin sure içindeki veya Kuran içindeki durumuna bakmanız daha iyi olur. Diğer ayetler de aynı şekilde açıklanabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Death Note


    quote:

    Orijinalden alıntı: rodinb

    dinde zorlama yok bu doğru o yüzden zaten cizye talep ediliyor. eyer zorlama olsaydı cizye istenmezdi.

    diğer konuya gelince bir şeyin temelini oluşturken temel taşlar vardır buda inanç ve sabırdır. bu başlangıcır bunu durup bekleyip güçlenelimme açıklamak hiç akılcı değildir.
    yani size sürekli saldırı ve taciz söz konusu olduğunda bunu bertaraf etmek istersiniz. genel anlamda o dönemde böyle olmuştur.

    o gün o topraklara adım atılan heryerde islam ferdi veya toplumsal olarak benimsenmiştir. günümüzde de aynı şekilde devam etmektedir.

    süreçleri tane tane işlemektense toplu olarak ele almak daha akılcı olur kaanatindeyim.

    "zorlama yoktur" "bulduğunuz yerde öldürün" arasında ki fark mekan zaman olay olarak bakınca insana anlamsı o kadar da zor gelmiyor.

    eyer gerçekten akılcı iseniz akılcı olarak ele alabilirsiniz. fakat bunu samimane duygularla yaptığınız zaman bir anlam kazanacaktır.

    Dünyada 2000den fazla din var , hepside bozuk kuralları kafalarında zorla mantığa oturtmak için uğraştıkları için hala günümüzdeler. Hem diyorsunuz ki bu kitap 4 milyar yaşında ki evren için allah tarafından insanlara gönderildi hemde kitap 2 milyon yıllık insan hayatının sadece 100 senesi içinde mantıklı açıklaması olan bir kitap ama başka bir konuda da hemen din evrenseldir diyorsunuz. din madem evrensel ben zaman mekan falan düşünmemem lazım.

    "(33/AHZÂB-53: Ey iman edenler, Peygamberin evlerine, vaktine dikkat etmeksizin ve yemek için izin verilmedikçe girmeyin; ancak çağrıldığınızda girin, yemeği yediğinizde de hemen dağılın; sohbet etmek için de izinsiz girmeyin! Çünkü o, peygambere eziyet veriyor, üstelik sizden utanıyor; ama Allah, gerçeği söylemekten sıkılmaz. Bir de hanımlarına, gerekli birşey soracağınızda bir perde arkasından sorun! Öyle yapmanız, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha çok temizdir. Sizin, Allah'ın peygamberini incitmeye hakkınız yoktur; arkasından hanımlarını nikahlayamazsınız da. Çünkü, bunlar, Allah katında çok büyük bir günahtır.)"

    evrensel kitapta niye böyle bir şey var ? 2 milyon yıl içinde sadece 100 yıl içinde geçerli olan bir şey ama kainatın kitabı diyorsunuz. birde birisi bana şuan kadınlarla perdelerin arkasından konuş diyince ben gerici derim sapkınlıktan başka bir şey değil bu. evine vakitsiz gitme, ölünce hanımlarıyla nikahlanama falan sanki birisi kendini korumaya çalışıyormuş gibi geliyor.
    Sen tanrısın kainatı yaratmışsın insanlığı yaratmışsın ve onlara mesaj gönderiyorsun ve bu peygamberin hanımlarıyla nikahlanma oluyor böyle mesaj mı olur ? bu mudur ?

    Ama ama o ayeti kelimelerin 296.anlamlarına göre okursan biraz mantık kullanarak mantığa oturtursan başkalarının evine girmeyin anlami çıkarırsın seni gidi pis atayiz.

    Ayrıca ahzap 50 de zaman makinesinin formülleri var ama siz pis atayizlar gidip çarpıtıyorsunuz.

















  • hangi kitaptan veya eserden bir bölümü alıp ,başka bölümle birleştirirsen zıtlık var diyebilirsin
    misal bir sayfada ekmek sevmiyorum dese ve başka bir sayfada ekmek yiyorum dese zıtlık var mı diyeceğiz ?
    ekmek sevmiyordur ama mecbur kaldığı bir zamanda ekmek yediğini söylüyor olamaz mı ?

    misal bir surede "size sataşanlara selam diyerek geçin" der ,başka bir surede "misliyle karşılık vermek hakkınızdır" der
    şimdi bu iki ayeti ayrı yerlerden kesip getirip birleştirirsen zıtlık var dersin
    aslında bu ayetlerde iki şık verilmiştir ,birincisinde hiç umursamayın anlamındadır ,lakin karşındaki kişi seni zorlamışsa ,dövmeye kalkmışsa "selam" deyip nasıl geçeceksin (adam yol vermiyor ki geçesin) işte o zaman karşılığını verebilirsiniz diyor

    üstelik her ilmin bir metodu olur
    misal iyi edebiyat bilen birisinin ,matematiği de çok iyi bileceği düşünülebilir mi ?
    ki bu kitabın diğer kitaplara hiç benzemeyen bir anlatım tarzı vardır ,bu kitapta giriş-gelişme ve sonuç şekli yoktur
    sen rastgele bir sayfayı okuyup anladım diyemezsin ,aynı şekilde bir sayfada bulduğunu ,başka sayfada bulduğunla birebir karşılaştıramazsın
    ne kadar çok okumuşsan ,ne kadar çok araştırmışsan ,o kadar çok bilgili olursun
    diğer türlü sadece bildiğini zannedersin

    tabi birde zaten yaratıcı dünya hayatında tezatlar yaratmış ve buna uygun davranış şekillerini bildirirken de ,duruma göre ne yapılacağını bildirmiş
    misal iyi var ,kötü var
    iyi için söylediğini ,kötü için nasıl söylenebilir ?

    diğer bir konu ise kitapta geçen bazı ayetler peygamberin yaşadığı dönemi ilgilendirir ,sen o ayeti direk alıp getirip ,uygulamaya kalkarsan büyük hatalara sebep olunur ,misal müşriklerle yapılan savaşta öldürün diye verilmiş emri ,sanki her önüne geleni öldür gibisinden anlayabilirsin

    bizim insanımız her şeyde olduğu gibi din konusunda da, bir günde alim olmaya kalktığı için ,maşallah alimden geçilmez olmuş :)
    hele ki en çok alimlerimiz ateistlerimizdir ,felaket din bilirler ama ne ilginçtir ki koca kitapta yazan hiç iyi bulamazlar ,hep kötü bulurlar




  • çelişkiler neden oluşmuş çünkü kuran bir insanın 20 yıllık hayatının gidişatına göre yazılmış, daha doğrusu kendisi yazmış. islam güçsüzken senin dinin sana benin dinim bana derken güçlenince kafirleri bulduğunuz yerde öldürün diyor.
  • hawk1903 kullanıcısına yanıt
    yani güçlenme olarak 300'e 1000 bumu güçlenme ? veya 10.000 'e 100.000....

    inanmak istemeyebilirsin bu senin kararın veya doğrundur. ama iftira atmak bu doğru olduğunu düşünen bir insana yakışmayan bir tavır.
    sana 10 sene boyunca maddi manevi baskı ve şiddet uygulasam. sen başlarda şiddet baskı dan uzak durup 10 sene sonunda artık böyle olmayacağını anlasan. artık bakacağın şey sayı ve güç olamaz. ve bu senin tezatlığın olmaz, sürecin sonucu olur.

    eminim yapmışındır. gerçekten doğru ve gerçeği arayış içinde olan samimi insanlar araştırmaya girerler. ben veya burada bulunan herkes sana doğru ve gerçeğin "bu" olduğunu söylesek bile bu sende eyleme dönüşmez. ben inanıyorum ki bu aşamada senin bakış açın ve samimiyetin bu konuda en büyük etkendir.

    sadece Kuran-ı Kerim'i samimi arayış içinde olmak kaidesi ile okumak bu arayışın tamamlayıcısı olacağına inanıyorum.




  • Death Note kullanıcısına yanıt
    mesaj nasıl olmalı ?

    bu insanın acizliğini gerçekten kurallara bakış açısını gösterir.

    "gereksiz ise söndür"
    "burada sigara içilmez"
    "kırmızı ışıkta dur"

    sana böyle binlerce yazılı kural sayabilirim. bu mudur yani ?

    Allah c.c. insanı yaratmış ve onu en iyi bilendir. sonuçta sonsuz kudret sahibi yarattıklarına benzemeyen bir "tanrı" elbette ki insanı insandan daha iyi bilir.

    "illa biri söyleyecek"
    "50 kere söylemeden bir şey yapmıyorsun"

    bu arada kulağınızın araksını ayna tutarak görebilirsiniz ? :)) hayır sanki her ateist biyolog fizik müh.

    elbetteki bilgili bilgisiz insan olacak. ama yukarıdaki kurallar herkese.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rodinb

    yani güçlenme olarak 300'e 1000 bumu güçlenme ? veya 10.000 'e 100.000....

    inanmak istemeyebilirsin bu senin kararın veya doğrundur. ama iftira atmak bu doğru olduğunu düşünen bir insana yakışmayan bir tavır.
    sana 10 sene boyunca maddi manevi baskı ve şiddet uygulasam. sen başlarda şiddet baskı dan uzak durup 10 sene sonunda artık böyle olmayacağını anlasan. artık bakacağın şey sayı ve güç olamaz. ve bu senin tezatlığın olmaz, sürecin sonucu olur.

    eminim yapmışındır. gerçekten doğru ve gerçeği arayış içinde olan samimi insanlar araştırmaya girerler. ben veya burada bulunan herkes sana doğru ve gerçeğin "bu" olduğunu söylesek bile bu sende eyleme dönüşmez. ben inanıyorum ki bu aşamada senin bakış açın ve samimiyetin bu konuda en büyük etkendir.

    sadece Kuran-ı Kerim'i samimi arayış içinde olmak kaidesi ile okumak bu arayışın tamamlayıcısı olacağına inanıyorum.



    iftira atmak ne demek sözlük anlamını bir araştır istersen. iftira atmıyorum ben sadece kurada yazanı söylüyorum ve ben insan yazması bir kitap olduğunu düşünüyorum bunu söylüyorum. çelişkili ayet dolu. ben samimi olarak okudum öyle kolay da bu dinden çıkmadım yıllarca inandığımın yalan olduğunu anlamak zor oldu ama araştırdıkça anladım milyonlarca insan gibi ben de kandırılmışım.




  • hawk1903 kullanıcısına yanıt
    Coğrafi şartların sonucuna mahkumduk çabalayınca bir şeylerin değiştiğinin farkına varmamız zaman aldı, darısı aklını kullanmaktan korkmayanların başına



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WILDBOYS -- 16 Ekim 2017; 11:30:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Coğrafi şartların sonucuna mahkumduk çabalayınca bir şeylerin değiştiğinin farkına varmamız zaman aldı, darısı aklını kullanmaktan korkmayanların başına

    o coğrafi şartlar hayatımızı ...ti
  • hawk1903 kullanıcısına yanıt
    isim Bir kimseye kasıtlı ve asılsız suç yükleme, kara çalma, bühtan
    "Kaynağını iftiradan ve yalandan alır." - Nazım Hikmet

    TDK da böyle geçiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chepni21

    Sen Allah mısın ? Resmen Allah gibi düşünmeye çalışıyorsun ? Allah olamayacagına göre mantıken onun gibi de düşünemezsin öyle değil mi ? Şahsen ben çelişki diye bahsettiklerini okuyup ne kast edilmiş olabileceğinı kestirebiliyorum. Ama sen kuran-ı kerimi zaten "eheheheh Allah yok zaten şunu okuyayım da çelişkileri bulayım" diye açtığın için okuduğun herşeyi bir çelişki olarak yorumlayabilirsin.

    elbette kimse yaratıcılık iddiasında bulunmuyor, ama yaratıcı gibi düşünemezsin vardır bir bildiği söylemiyle sorgulamanın önünü direk kapatmış olursun
    Bir fizik profesörü bir çocuk kitabı yazacak olsun bu kitabı çocukların anlayabileceği şekilde yazmış olması gerekmez mi , kitabın içine kuantumdan falan örnekler formüller koysa bu neden böyle diyen çocuklara siz onu anlayamazsınız adam profesör diyip geçmek gibi.
    Bir kitap bana hitaben yazılacaksa benim anlayacağım şekilde yazılmalı hadi dil olayını geçtim en kötü öğrenirsin yazıldığı dili anlarsın (veya çevirilerinden okursun) ama o dil üzerinde filolojik eğitim alman gerekiyorsa olmaz öyle




  • ben varken ilahi kudretin ne derece olabileceğini düşünme sanatı ilahiyatı tanımlar.

    en mükemmel en güçlü en doğru var kabul. kabul de ben de varım. şimdi ne olacak.

    bu yüzden aslolan az olanda telahuk edip çok olana terditli gitmektir.

    yani az olan insandır. bu birbiri ardına gider yarışır ve çok olan ilahtır ona terditli sıra ile belli bir amacı gözeterek gider.

    ben varken ilahi kudret nasıl olur-olabilir der. bu ilahi kudreti ister istemez sonsuz güç sahibi yapmaz onu sınırlar.

    ayrıca ilahın islami veri gereği yeme içme ölme gibi fiilleri bilmediğini de biliyoruz.

    şimdi ben varken denen sınırla islami verinin koyduğu sınırlar bakımından ilahi kudretin her şeye kadir olması ayrı bir durum insanın bu durumu beyan edemeyecek halde oluşu ayrı bir durumdur.

    ..............................

    ilahi kudret ölmeyi bilir mi? aile hayatını bilir mi? yemeyi içmeyi bisiklete binmeyi bilir mi? yani deneyimsel olarak öğrenmiş ve uygulamış mı? hayır. zira bunlar esasen de çocukça ve acziyeti beyan eden şeyler. bu nedenle ilahın her şeyi bildiği veya her şeye kadir olup mesela ölmeyi de öğrendiği akla hilaftır.

    şu her şeye kadir muhabbeti bitse iyi olur aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    ben varken ilahi kudretin ne derece olabileceğini düşünme sanatı ilahiyatı tanımlar.

    en mükemmel en güçlü en doğru var kabul. kabul de ben de varım. şimdi ne olacak.

    bu yüzden aslolan az olanda telahuk edip çok olana terditli gitmektir.

    yani az olan insandır. bu birbiri ardına gider yarışır ve çok olan ilahtır ona terditli sıra ile belli bir amacı gözeterek gider.

    ben varken ilahi kudret nasıl olur-olabilir der. bu ilahi kudreti ister istemez sonsuz güç sahibi yapmaz onu sınırlar.

    ayrıca ilahın islami veri gereği yeme içme ölme gibi fiilleri bilmediğini de biliyoruz.

    şimdi ben varken denen sınırla islami verinin koyduğu sınırlar bakımından ilahi kudretin her şeye kadir olması ayrı bir durum insanın bu durumu beyan edemeyecek halde oluşu ayrı bir durumdur.

    ..............................

    ilahi kudret ölmeyi bilir mi? aile hayatını bilir mi? yemeyi içmeyi bisiklete binmeyi bilir mi? yani deneyimsel olarak öğrenmiş ve uygulamış mı? hayır. zira bunlar esasen de çocukça ve acziyeti beyan eden şeyler. bu nedenle ilahın her şeyi bildiği veya her şeye kadir olup mesela ölmeyi de öğrendiği akla hilaftır.

    şu her şeye kadir muhabbeti bitse iyi olur aslında.



    Sizce yaratıcı bunları bizlerle birlikte mi öğreniyor. Bir yaratıcı tanımınız var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 112600

    quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    ben varken ilahi kudretin ne derece olabileceğini düşünme sanatı ilahiyatı tanımlar.

    en mükemmel en güçlü en doğru var kabul. kabul de ben de varım. şimdi ne olacak.

    bu yüzden aslolan az olanda telahuk edip çok olana terditli gitmektir.

    yani az olan insandır. bu birbiri ardına gider yarışır ve çok olan ilahtır ona terditli sıra ile belli bir amacı gözeterek gider.

    ben varken ilahi kudret nasıl olur-olabilir der. bu ilahi kudreti ister istemez sonsuz güç sahibi yapmaz onu sınırlar.

    ayrıca ilahın islami veri gereği yeme içme ölme gibi fiilleri bilmediğini de biliyoruz.

    şimdi ben varken denen sınırla islami verinin koyduğu sınırlar bakımından ilahi kudretin her şeye kadir olması ayrı bir durum insanın bu durumu beyan edemeyecek halde oluşu ayrı bir durumdur.

    ..............................

    ilahi kudret ölmeyi bilir mi? aile hayatını bilir mi? yemeyi içmeyi bisiklete binmeyi bilir mi? yani deneyimsel olarak öğrenmiş ve uygulamış mı? hayır. zira bunlar esasen de çocukça ve acziyeti beyan eden şeyler. bu nedenle ilahın her şeyi bildiği veya her şeye kadir olup mesela ölmeyi de öğrendiği akla hilaftır.

    şu her şeye kadir muhabbeti bitse iyi olur aslında.



    Sizce yaratıcı bunları bizlerle birlikte mi öğreniyor. Bir yaratıcı tanımınız var mı?

    Alıntıları Göster
    İlahi kudrete ölüm ve isyan konusunda bilgi veriyoruz diyelim. Yeme içme olme gibi şeyler hayatımızla mukayyet şeyler. Bunlar hakkında bilgi veriliyor demek daha makul. Oğretilecek işlerden değil.



    Dna donuşumu olarak alt soya bunları oğretebiliriz ancak ilahi kudretin bilgi aldığını düşünmek daha makul.




  • https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=129433236
    burada biraz fikir sahibi oldum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.