Şimdi Ara

Kinectsiz Xbox One'da Performans Artışı Üstüne Çalışılıyor (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Gt 55 samarlamis bana hacet dusmemis,
    Elma ile armudu karistirmadiginda gel tartisalim da onun icin ilk okula yenieen baslaman gerek

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Ustunde AMD veya Nvidia yazmasi degil olay. Tek farklilik iki gpu nun mimari farkliligi. Bu yuzden daha az shader ile daha fazla performans gosteriyor. Her iki firmada AMD ile anlasti diye ayni mimariyi kullanan gpu lar ile geldikleri anlamina gelmiyor. Pc oyuncularinin yalnisa dustugu yer burasi shader sayisina bakip mimariyi es gecip iste anca 7790 veya 7870 diyorlar. Ne ps4 gpu su bir 7870 ne de one in gpu su 7790. Bunlar AMD tarafindan her iki firma ile ortak calisilinip her iki firma nin istegi uzerine ozel tasarlanmis gpu lardir. Yani MS un daha az shader ile daha yuksek performans saglayacak bir mimariye sahip olup olmadigini birbirimize ispatlayamayiz. Orta da soyle bi gercek var ki Kinect cihazin donanimini o kdr somurmesine ragmeen FMS5 in tik demeden 1080p 60fps calismasi veya Ryse in resmen oynanabilinir bir animasyon filmi tadinda olmasi. Cerny nin dedigi su biz gpu uzerinde 12 farkli gelistirme yaptik. Yani artik anlayin bunlar pc de bulamayacaginiz tamamiyle firmalarin istegi uzerine uretilmis ozel komponentlerdir. Arti olarak kimse beni smarlayamaz lafini bil de konus lutfen.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • Hocam ben ikisi de apu olduğu için dedim.İşlemciler aynı, gpu shader sayısı farklı.Aslında hemen hemen herşey aynı aslında.Resimde de belli zaten.
    Kinectsiz Xbox One'da Performans Artışı Üstüne Çalışılıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GT_55 -- 15 Mayıs 2014; 17:26:00 >
  • Ben senin anliycan dilden konusuyim yani ilk okul dili.
    Xbox one nin APU nunda her ne GPU varsa (ozellestirilmis vs vs icin optimize edilmis cek cak) PS4 de onun (turkce dil bilgisi burda ONUN ile XBOX ONE DE ki GPU kast ediliyor) 1.5 kat daha fazlasi var.
    Ha ispatlayamazsiniz demissin da PC de de 7790 (belki 7770 :) ) 792p Degerini verir XBOX one de de watch dogs da :) Ispat icin yeter mi bu sana/.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • @GT_55

    Hocam bahsettigim islemci mimarisi degil GPU mimarisi. Orda zaten ikisi de x86 mimarili islemciler kullaniyor. Misal AMD nin Volcanic Island mimarilli GPU ile donatilmis APU lari da mevcut Tahiti Island ve daha onceki mimarili GPU lu APU lari var.

    @kasatka

    Eyvallah ustad yerden goge kadar haklisin.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Boş işler bunlar. Yakında performansı arttırmak için arayüzü sade bir hale getirirlerse şaşmam. :D
    PS 4 kinect ve arayüz sağlam olduğu halde olsaydı zaten yine önde olurdu.
    X BOX one almanın tek nedeni sadece exc oyunlar.
  • Madem Kinect performansı sömürüyordu CPU isteyen oyunlarda inaktif edilebilsin. Oyunu kapattığımız zaman tekrar aktive olsun. Kinecti ayırmanın bahanesi bu olamaz. Bunu yapmak çokta zor değil bence.
  • ps4 daha iyi olabilir ama geçenlerde infamous oynadım.oyun oynarken etrafa dikkatilice bakınca 20 mt ötedeki yapraklar sonradan geliyor.adamın kafasını aşağı eğ.yerdeki gölgelere yavaşça yaklaş.gölge detayları 3mt den ötesi detaysız.yaklaştıkça detaylanıyor.eğer çok dikkatli bakarsanız ana karakterimizin tam ortasında olduğu 4x4 mt lik bir tanımlama karesinin içinde yeraldığını görebiliriz.çevredeki çok ince detaylar bu karenin içinde yeraldığında daha da ayrıntılanıyor.kısacası alanderinliğini daha da yükseltsen oyunda daha fazla kasmalar olabilir.bazı şeyler çok abartılıyor gibi geliyor bana.insanlar çok fazla duygularıyla yorum yapıyor ne yazık ki

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • GT_55 kullanıcısına yanıt
    Konuyla ilgili

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=91867412 ve altında

    http://forum.donanimhaber.com/m_91811014/f_//tm.htm#91870194

    bişeyler yazdım merak eden fikir sahibi de olabilir.



    Direk senin sorduğun ile ilgili tam detayı bilmiyoruz, en azından ben bilmiyorum. Kapalı/gizli / açılabilir dedikleri şey üretim verimi (yield ) ile alakalı olabilir. Hani nasıl PC deki hd6950'ler bios güncelleme ile hd6970'e çevrilebiliyordu GPU'da kapalı shaderlar vardı, bazı 7950'ler 7970'e çevrilebiliyordu, nasıl Phenom II x2'ler >> x4'e çekirdek açılabiliyor benzeri durum olabilir. Bu talep ile alakalı oluyor PC tarafında genelde. Konsol için güvenlik önlemi adına belli bi üretim verimi adına yapılmış olabilir. Sorunlu olan GPU'yu bi alt modele indirme durumu olmadığı içn konsollarda, daha fazla shader grubu ile tasarıma başlayıp bi sorun olduğu zaman spec'deki sayıya ulaşacak şekilde lazer cut ile iptal edileblir düzgün çalışanlar. Veya yazılım altyapısı ile kullanılması engellenebilir. Veya bozuktur, yine lazer ile iptal edilip, spec'deki shader sayısına ulaşılır. Sonuçta elde büyük bi çip var, çipin büyüklüğü hd7970 kadar, 350mm2 civarında bişey. 7970'leri kırpıp 7950 >> 7870xt gibi satabiliyorlar. Konsolda mümkün değil bu dediğim gibi. Güvenlik önlemi olarak olabilir, ama ilerde sorunsuz çiplerin oranı çok yüksek orana erişirse o kullanılmayan veya kapalı olma durumu olan şeyleri PR/upgrade/günün gerekleri diyip kullanıma da alabilirler.

    Hangisi kesindir dışardan bilemeyiz.

    Proje Doğru düzgün adam gibi yürütülmediği için de olabilir. Bundan kastım o kapalı olan 2 CU başlangıçta farklı bi amaç için düşünülüyordu ama sonradan vazgeçilmiş olablir. O 2 CU diğerlerinden farklı olabilir, Tex/ROP içermeiyor olabilir, sadece ALU birimleri içeriyor ve GPGPU amaçlı fizik/yapay zeka vs. için olabilir. Hani dikkat edilirse Grafik North Bridge faln deniyordu, APU dışında 2 yada 4 CU gibi bi kapasitesi olan başka bi çipten bahsediliyordu. Ölye bişey ile başlanılmış amaçlanmış ama sonradan vazgeçilmiş de olabilir. Veya yukarda dediğim gibi adamlar şimdiki bakış açımıza ulaşmak istediklerimiz için bu hali yeterli ama ilerde bi nevi gizli silah / upgrade gibi kullanırız vs. gibisinden bakmış da olabilirler. İşte bugün 7850 seviyesinde başlayalım herkes buna göre hazırlasın kendini 2 sene sonra açarız perf. artar mutlu olrlar böylece yazılım güncellememiz ile perf arttı diye yediririz vs. herşey olabilir. İşin içine PR girdi mi herkes uygun saçmalık yapabilir.




  • Hocam bilgi için teşekkür.Lazer cut ile yapılan işlemler yazılımla açılamaz mı?
    Bir de şurda detaylı bir haber yapılmış.Daha önce bakmışmıydınız buraya.
    http://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/will-sony-ever-enable-the-extra-128-cores-in-the-p-31016184/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GT_55 -- 16 Mayıs 2014; 13:24:39 >
  • GT_55 kullanıcısına yanıt
    Geri dönüşü yok, yakıyo çiziyo bağlantıları işe yaramaz hale getiriyor. Bağlantıları iptal ettiğin zaman bi daha kullanamazsın onu. İlla elektron mikroskobu incelemesinde o 20 CU'luk alanda kara renkli yanık gibi yer görülmesi anlamına gelmez yani bu. Çip test ediliyor, eğer sorunlu alan varsa oralar iptal ediliyor (ordaki fuse yapıları). Bi kere yapıldıktan sonra çip downgrade edilmiş oluyor. işlemci ise 1 çekirdeği gidiyor mesela, 7870 ise 7850 oluyor onun gibi. Linkte de benim bahsettiğime paralel şeyler var.

    Dediğim gibi eğer GPGPU için düşünülmüş ise grafik ile birimleri yok ise ilerde açılsa bile çoğunluğun anladığı anlamda perf artışı getirmez, başka şekilde getirir kullanılabilir. Eğer normal bi yapı ise, sadece bios/firmware/yazılım altyapısı vs. üstünden engelleniyor ise ilerde belki açılır sessiz sedasız. Tasarım en baştan beri 20 CU üstünden yield düşünülerek de bu haliyle tasarlanmış, sonradan 18'e indirilmiş de olabilir. Şimdiden bilme imkanı yok. İlerde süper yieldlar, belki uygun maliyet olunca 20nm veya Global Founderies'de FD-SOI ile üretilirse 20 CU olabilir diye bakmak ve direk bel bağlamamak lazım şimdilik. ilerde bazı çiplerde 20 CU bazılarında 18 CU olur, insanların bazı PS4 lerde perf farkını algılamamasına veya iplememesine güvenerek ileride böyle bi karar almazlar diye düşünüyorum şimdilik. Ama belli olmaz, imajı ve karar alma süreci harika olmayan bi firmadan bahsediyoruz burda (bi sürü diğer şirket gibi). 2-3 sene sonra 20 CU'lu kısmen daha güçlü mesela PS4-SLIM gibi bi zımbırtı çıkar.

    Sony gerçekten donanımından kar edemiyorsa da bilemiyorum. Adamlar gelecek projeksiyonunu daha iyi yapıyorlardır şüphe yok ama şirketlerdeki belli insanların yönetici gruplarının trend değişimlerini, insanların bakış açılarını, algıların nasıl değiştiğini, PR'ın ekonomik gelişmelerin insanların tercihleri üstündeki devasa etkilerini iyi anlayamadıklarını gösteriyor. ABD'deki parasal genişleme ile ekran kartları, bunların PR'ları, insanların sahip olduğu sanal-refah, bunun da her tür tercihi nasıl etkilediğini iyi değerlendiremiyorlar bana göre.

    Hesap yaptıklarında 400$ civarı konosun en yüksek getiri getireceğini görüyorlar o yüzden donanım böyle onu başından beri biliyorum. Ama 500$ lık donanımı sunup, milletin algısının bükülebilir konumda olduğunu, bundan faydalanıp 500$ lık konsolu da kabul ettirtebilirlerdi belki (600-700 $ da olabilir, tıpkı Nvidia'nın millette acaip ötesi bi algı yaratmış olması gibi. Varolan bi teknolojiyi milletin Nvidia'ya atfetmesi, başka firmalra çakma diyecek kadar absürd bi kullanıcı kitlesi oluşturması gibi). Bu dediğim algı yönetimi vs. sayesinde 500-700$ lık konsol üretselerdi ve insanlara bu fiyatı hakettiğini anlatacak şeylerin peşinden koşsalardı demem, taa önceleri konsolun 400$ olmasıyla ilgili yazdığım şeylerle çelişmiyor. Sony, Apple-Nvidia faln gibi bazı şirketlerin insanlar üstünde yarattığı imaj, algı yönetimi yapacak konumda değil. Yönetimiyle alakalı olabilir şirket yapısı ile alakalı olabilir, moruklar-dinazorlar ile alakalı olabilir. 400$ lık konsoldan max. para kazanacaklarını hesaplayıp onun peşine gitmek bu devirde mantıklı olduğu kadar da bi miktar gerzeklik, yenilikten uzak kalmak demek. Eğer algı yönetme, fiyatı hakettirtme, PR peşinden gidebilselerdi o zman 700$ lık konsolu da ilerleyen zaman içinde insanlara kabul ettirebilirlerdi. Durum gereği 400$'a tavız, diğer algı yönetimine giremeyiz dedikleri için daha fazlasını elde edemiyorlar(veya yapamayacaklarına inandıkları için).

    Niye böyle uzattım, PS4 donanımından ya ucu ucuna para kazanılıyor yada çok az da olsa zarar ediliyor. Fiyatı değişebilme ihtimali olan şeyler sadece APU ve RAM (bi istisna daha var). Tüm maliyetin yarısı APU + RAM'dan geliyor zaten (montaj, test, lojistik maliyetleri dahil iken). HDD,Optik, PSU faln gibi şeylerin fiyatları daha fazla inmez, zaten piyasada satılan şeylerin bile marjı az. GDDR5 için büyük çok sayıda çip yolunu seçtikleri için(4Gbit GDDR5'ler pahalı), bunun maliyetinin düşmesi ile bi miktar daha fazla gelir gelir. APU maliyetini direk düşürme şansı yok. Anca uygun nod küçülmesi olursa, 20nm gibi, olabilir. O da 2016'ya kadar pek olabilir gibi değil. APU+RAM'dan bi 50-60$ lık tasarruf edilebilmesi baya zaman alacak yani.

    Bu son yazdıklarımın konuyla ilgisi şu : Kullanıcı tüketici algısını başka bi boyuta taşıyabilselerdi veya bunu yapabileceklerine inansalardı belki 150-200$lık bi APU çipi olurdu. 550-600$'a satarlardı belki. 200$lık APU çipine de daha fazla şey sığardı. Ama bu yoldan gitmediler, mümkün olan en ucuz yolu seçtiler. Ucuz yolu seçmelerini insanlara anlatmaya çalışıyorlar (totalde olan, yapılabileceklerden faln bahsetme olayları bununla ilgili temelinde). Ucuzluğun nedenini bahanesini anlatıyorlar. Tam tersi yoldan gitselerdi Pahalı olmasıını mazur göstermeye çalışacaklardı. Her iki durumda da bi miktar olumsuz algı oluşurdu.

    Şimdi 1.5 sene sonra 2 CU'su açık güncellenmiş diye çıkan 20 CU ile gelen konsolun bazı oyunları daha iyi çalıştırırken eski konsolların 18 CU ile mesela FPS düşüşlerini hissettirmesi gibi durum olduğunda insanların canı iyice sıkılır bana göre. Burdan hareketle böyle bişey olmaz gibime geliyor (kapalı tam fonksiyonel 2 CU var ise eğer). Diğer taraftan da bunların işi belli olmaz, rekabete göre yaparlar yaparlar diye bi düşüncede içimi gıdıklamıyor değil.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.