< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eazzy -- 15 Kasım 2019; 0:7:49 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eazzy -- 15 Kasım 2019; 0:7:49 > |
Görende donanımı babanla beraber tasarladın zanneder. Bu neyin savunması abi ? Açıklama yapmak, bir noktaya parmak basmak değil bu resmen ''avukatlık'' ama hangi bilginle ? Mesut çevik bilir kişimi ?
Forumda takılan hemen herkes zaten rtx olayının donanımsal birşey olduğunu (bize anlatılan) düşünüyor. Konuda kimse nvidia bizi kandırdı bu aslında yazılımla oluyor dememiş. Yazılımla belki ekstra donanımsal seviyesinde olmuyordur fakat yazılımla bu seviyeye kadar olabiliyor demek ki. Bu kadar emin ve avukatlık seviyesinde konuşulmasına sinir oluyorum sadece. |
Ray Tracing ile ilgili yanlış bilinen bilgiler kafa karışıklığına yol açıyor. Öncelikle:
-Ray Tracing bir DirectX 12 özelliğidir ve DirectX Raytracing (DXR) olarak adlandırılır, RTX ise NVidia'nın DXR'yi kendi yazılım kütüphanesine eklemesi ve kendi GPU'sunda özel bir kısımda işlemesine verdiği addır. -DXR komut bazlı bir Dx12 özelliğidir, yani çalıştırmak için GPU'da komut işlem birimine ihtiyaç duyar. AMD kartlar komut işlem konusunda NVidia'dan ileride olduğu için (hele bir de async compute devree girdiğinde) NVidia 2000 serisinde GPU'larında RTX işleyen özel bir kısım ekledi diye düşünüyorum. Evet çekirdek üzerindeki ayrı bir donanımdan bahsedilebilir ama yaptığı iş GPU üzerindeki compute shaders'da komut işlemekten farksızdır. Crytek demosu bu duruma güzel bir örnek, daha da güzeli ise yakın bir tarihte yayınlanacak olan World of Tanks güncellemesi olacak sanırım. WoT'ta Intel hem CPU hem de GPU bazlı ve DirectX 11'de çalışan bir RayTracing gölge efekti ekliyor, hatta demo uygulama kullanıma sunuldu diye biliyorum. https://www.overclock3d.net/news/software/world_of_tanks_directx_11_raytracing_solution_is_more_impressive_than_you_think/1 Edit: Bir yanlış bilinen daha ekleyeyim tartışılmaya başlanması üzerine: -Render alırken kullanılan RayTracing ile DirectX'te kullanılan RayTracing işlem olarak aynı gibi görülse de kullanımda çok farklı iki teknolojidir. Profsyonel çalışmalarda kullanılan 3D render'da sahnenin tamamı raytracing ile render edilebilirken oyunlarda sahnenin tamamı rasterization denilen çok daha basit bir işlemle render alınır, sahnenin belli kısımlarındaki yansıma, ışık vb efektler RT ile işlenir ve bu iki veri birleştirilir. Deyim yerindeyse kısmi bir RT ya da Raster/RT hibrit çalışma olarak bakabiliriz. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vamp -- 15 Kasım 2019; 11:16:31 > |
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 17 Kasım 2019; 5:27:1 > |
|