Şimdi Ara

Control (2019) [PC ANA KONU] (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
238
Cevap
7
Favori
19.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheLordOfTheGames

    Hocam DLSS olayı o. Düşük çözünürlükte render alıp 1080p ye upscale ediyor. Endişelenmeyin ufak yerler hariç çoğu yer native 1080p ve hatta daha iyisi oluyor.
    Saolun hocam tesekkur ettim. Bu konuda cahil olunca insan bilemiyor işte :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi benim beklentilerimi fazlasıyla karşıladı zaten 40 TL verdim hiçbir şekilde pişman olmadım yani zevkli bi oyun kullandığı teknolojileri de cabası herkesin denemesini tavsiye ederim...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Alan wake dlc sini satin alip deneyen oldu mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fero01

    Alan wake dlc sini satin alip deneyen oldu mu ?
    Evet gayet güzel ve direk alan wake 2 ye yol yapıyor. Türkçe yamasıda mevcut.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Outlaw-E kullanıcısına yanıt
    Alicam
  • Remedy en sevdiğim firmalardan biridir. Max Payne 1-2 herhalde hayatımda oynadığım oyunları listeye soksam rahat ilk 3'e girer. Alan Wake yine farklı bir oynanışı muazzam bir hikaye örgüsü ve atmosfer ile birleştiren oldukça başarılı bir yapımdı. Quantum Break de genelde çok iyi yorumlar almamış olsa da benim özellikle akarı kokarı olmayan ve mantıklı kurgular üzerinden ilerleyen zamanda yolculuk hikayesi ile başından memnun ayrılmamı sağlamıştı. Control'ü de dün gece tüm DLC'leriyle birlikte tamamladım ve Remedy'yi ayakta alkışlamak istiyorum. Control son yıllarda çıkmış en rafine işlerden biri olmuş. Yapmak istediği her şeyi son derece başarılı bir şekilde uygulamış kesinlikle. Tüm ek paketleriyle birlikte Epic'ten 65 TL'ye almıştım ve sonuna kadar hatta daha bile fazlasını hak ettiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Oyunun genel olarak iyi ve kötü yanlarından biraz bahsetmek istiyorum :



    + Control'ün en göze çarpan yanı çok net oynanışı olmuş. Son yıllarda GOW ve RDR2 bile dahil olmak üzere gameplay'inden bu kadar zevk aldığım ve neredeyse kusursuz gördüğüm başka bir yapım olmamıştı. Özel güçlerin kullanımı mükemmel olmuş ve çok akıcı. Özellikle uçup havada süzülme ve telekinezi yetenekleri sıfır sıkıntıyla oldukça rahat bir şekilde kullanılabiliyor. Quantum Break'te yetersiz olan vuruş hissi, silah tepkimeleri ve sesleri ciddi oranda düzeltilmiş ve tatmin ediyor. Silah çeşitliliği var ve her bir silah türü kendi farkını hissettiriyor. Bi bu kadar daha oynasam yine zerre sıkılmazdım sanırım


    + Grafikler çok iyi. Oyunu 2060Super - R5 3600 ikilisiyle DLSS ve RTX ayarları açık, her şey ultra'da akıcı 60 fps oynayıp bitirdim. Bazı yerlerde resmen görsel şölen yaşatıyor. RTX teknolojisinin de bana kalırsa Minecraft'tan sonra farkını hissettirdiği tek oyun olmuş. Ayrıca DLSS teknoloji adına harikulade bir gelişme olmuş gerçekten. Doğal çözünürlükte görünüp performans artışı sağlaması bile yeterliyken yüksek performansın yanına bir de normaldekinden çok daha net ve keskin bir görsellik sağlıyor


    + Atmosfer, bölüm tasarımları ve gizem unsurları her Remedy oyununda olduğu gibi yine dikkat çekici. Bazı mekanlarda gözümü ekrandan alamadım. Atmosferi de oyunun gizemli ve hafif korkutucu yanını çok iyi tamamlıyor. Metroidvania sistemi de bu etkileyici bölüm tasarımlarıyla güzel bir uyum yakalamış


    + Upgrade ve loot sistemi çok rahat, anlaşılır ve çeşitlilik sağlanmış. Ayrıca upgrade'ler gerçekten karakterimizin geliştiğini hissettiriyor ki bunu son zamanlarda pek çok oyun iyi yapamıyor bana kalırsa


    + Hikayeyle ilgili sıkıntılarım olsa da yaratılan evreni çok sevdim. Hem evrende yaşananları hem oyunun geçtiği binayı keşfetme hissi oyunun olumlu yanlarından olmuş


    + Yan görevler oldukça başarılı. Control aslında çok ciddi konuları işlese de kara mizaha sahip bir yönü de var ve bu kara mizahı en iyi yansıtan şeyler okunabilir notlarla birlikte yan görevler olmuş


    + DLC'ler süre olarak da hikaye olarak da yeterli ve doyurucu. Özellikle 2.ek paket olan AWE, Control'ü Alan Wake ile muazzam bir şekilde bağlıyor. Gerçi zaten ana oyunda da bu bağlantıları görüp aslında Alan Wake'te neler yaşandığını çok daha iyi anlayabiliyorduk ama AWE bu işi çok daha ileriye taşımış. Hatta Alan Wake'in oynanış dinamiklerini bile bu DLC'de Control'ün içine çok güzel yedirmişler. Remedy resmen Marvel Sinematik Evreni gibi kendi evrenini kurmuş. Half Life Alyx'in finali nasıl ''HL3 confirmed'' ise, ek paketin finali de resmen ''Alan Wake 2 confirmed'' olmuş



    • Şimdi biraz da oyunun eksik bulduğum yanlarından bahsedelim :



    -- Beni en çok rahatsız eden şey oyunda kaplamaların bazı nesnelerde geç yüklenmesi oldu. Dikkat edilmezse aslında öyle çok bariz görünmüyor ama bi kere yakalayınca gözüm ona takıldı hep. Ve bunu her seferinde her yeni mekana girdiğimde yapıyordu. İnternette araştırdım, pek çok insan da aynı şeyden şikayetçi olmuş ama net bir çözümü yok gibi görünüyor. İlk başta acaba DLSS'ten dolayı mı dedim ama onu kapatınca da bir şey fark etmedi, üstelik konsolda da aynı şikayetlere sahip kullanıcılar varmış


    -- Control hikayesini fazla karışık anlatmayı tercih ediyor ve bu bir süre sonra insanın odağını kaybetmesine sebep oluyor. Evreni her ne kadar sevmiş olsam da anlatılan hikaye tüm Remedy oyunları içinde en zayıf olanı ve diğer yapımları kadar ilgi çekip neler olacağını merak ettirmiyor (Ettiriyor yine ama burada kıyasım diğer Remedy yapımları)


    -- Ana karakterimiz Jesse de dahil oyunda hiçbir karakter ile en ufacık bir bağ kuramıyorsunuz. Hatta Jesse bir oyunda gördüğüm en soğuk ve itici protagonist bile olabilir. Ve normalde karakteri canlandıran Courtney Hope gayet güzel ve sempatik bir kadınken oyunda nasıl becerdilerse o da çirkin ve yine itici görünüyor. Üstelik kendisi Quantum Break'te de Beth karakterini canlandırmıştı ve orada hem daha güzel görünüyordu hem de jest-mimikleri veya ses tonu falan rahatsız etmiyordu hiç


    -- Okunabilir çok ama çok fazla yazı var. Ben normalde oyunlarda bunları okuyup o evreni keşfetmeye bayılırım ama Control'deki bazı metinler biraz sıkıcı ve çok alakasız şeyler hakkında olabiliyor. Bu da yine oyuncunun odağını kaybetmesine sebep oluyor. Yine ben hepsini okudum ne var ne yok ama dediğim gibi bazıları baymadı değil


    -- Üstte oyunda silah çeşitliliği var demiştim ama maalesef bu silahların sadece 2 tanesini aynı anda kullanabiliyoruz. İstediğimiz zaman menüden girip hangi silahı kullanacağımızı seçebiliyoruz ama bu da oynanışın akıcılığını baltaladığı için en beğendiğim 2 silahla devam ettim hep. Yani tüm silahları aynı anda kullanmamıza niye izin verilmemiş anlamadım, gereksiz bir tercih olmuş


    -- Bu belki biraz abartı bi eksi ama oyunda önemli karakterlerden biri olan Trench'in aktörü James McCaffrey. Tanımayanlar için belirteyim, kendisi Max Payne oluyor. Bu yüzden oyunda Trench ne zaman konuşsa aklıma hep Max Payne geldiği için kendisini hiç benimseyemedim Control (2019) [PC ANA KONU] 



    İşte böyle. Remedy; Alan Wake'te ve Quantum Break'te ortalama bir oynanışı harika hikayelerle birleştirmişti, Control'de ise tam tersi bir şekilde ortalama bir hikayeyi neredeyse kusursuz bir oynanışla birleştirmiş ve ortaya yine çok çok iyi bir iş çıkarmış. Umarım bir sonraki yapımlarında (ki bu ne olur bilmiyorum ama hem Alan Wake hem de Control'ün devam oyunları geleceği bariz bir şekilde belli) bu sefer hem oynanışı hem hikayesiyle dört dörtlük bir yapımla karşılaşırız. Zaten Control'ün devam oyunu birebir aynı gameplay ile gelip sadece daha heyecanlı bir senaryoya sahip olsa benim için fazlasıyla yeterli olur





  • Karakterin tüm geliştirmeleri bitmesine rağmen Boss'lardan tek yemek çıldırtıyor insanı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz önce bu oyuna başladım. Yaklaşık 1 saat geçirdim oyunda. Tam anlamıyla sarmıcak hissi uyandırdı bende :)


    Ama bakalım başlayınca bitirmeden olmaz devam edicez..



    Düzenleme : 3 saatlik oyunun sonunda ne yazık ki keyif alamayarak oyunu sildim. Açıkcası hiç sarmadı...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nolamaz -- 1 Aralık 2020; 1:9:12 >
  • Oyunla ilgili kaplama sorunu biraz can sıkıyor. Anlık düzeltmek için ayarlardan texture filan high diyelim ki orta ya alın düzeliyor sonra tekrar üste alırsınız ama yine gidebiliyor. Bu oyunda biliyorsunuz şuraya git bul muhabbeti olduğu için tabelalar önemli çözünürlük düşünce kaplamadan dolayı yolunuzu bile bulamazsınız :)

  • Oyunu bitirdim.


    Oynanış olarak tps aksiyon. Saf aksiyon isteyenler için bence yerinde bir tavsiye olur. Oynanış çeşitlilik olarak fena değil. Etraftan ne olursa olsun tutup atabildiğimiz fırlatma gücümüz çok kullanışlı. Aslında tek silah olan 4 modu bulunan silahımız var. Pompalı gibi olan ve normal tabanca moduyla gittim. Bunları geliştirebiliyoruz. Genelde Enerjiyi arttırıp fırlatma gücüyle gittim. Silahı da bu ölmeyen gücü azalan düşmanları öldürmek için kullandım. Oyunun yarısından sonra ufak çaplı uçma süzülme gibi bir şey de veriyor oyun. Bu da platform için kullanışlı. Saklanan düşmanların üzerine çıkıp öldürmek içinde kullanışlı. Beğendim oynanış olarak. Gerçekten güçlü bir karakteriz oyunda.


    Hikayeye önem vermiş oyun ama anlattığı hikayeyi anlamak için bayağı kasmak gerekiyor. Ne anlattığını ne kadar anladın derseniz yüzde 20 filan derim. Bir sürü toplanabilir okunacak şeyler var onları okumak lazım çıkan her projektör filminde anlatılanları dinlemek lazım. Ben çok anlamadım açıkçası. Araştıracağım ne anlatıyor neleri anlamamışım diye. Hikaye kısmına önem verse ve bayağı karışık olarak anlatsa da karakterlerle bağ kurmak çok zor. Oynadığımız karakter Jesse Faden mesela ruhsuz mimiksiz karakterin teki hiç bağ kuramadım. Ondan başka da önemli karakter yok zaten. Bu arada türkçe yaması oldukça başarılı olmuş. Çeviren arkadaşların eline sağlık beğendim.


    Oyunun mekanları tamamen bir bina (büro) içinde. Tabii metafizik olaylar olduğu için farklı şeyler de olabiliyor ama çoğunlukla bir kısıtlanmışlık hissi oluşuyor. Bir de o sarı boncuk diğer oyunlarda 4 m sonra şuraya buraya diye yönlendirir bunda öyle değil. Gidilecek yer bakım birimi bilmem ne odası ise haritayı açıp oraya nasıl gidilir diye düşünmek lazım. Tabelalar var onları iyi takip etmek lazım. Yol kaybetmek kolay sürekli kayboldum 



    Burada Pc de yaşadığım bir sorunu eklemek istiyorum. Genel olarak oyun bug konusunda vs başarılı ama nedense kaplamalar gidiyor böyle kalitesi düşüyor. Görüntü ayarlarından herhangi birini orta ise yükseğe ya da altına aldığınız anda yani bir ayar değişikliğinde hemen düzeliyor. Yol bulurken tabelayı kontrol etmen gereken bir oyunda yazı texture´u buğulanınca hiç hoş olmuyor. Bu konu biraz canımı sıktı. Grafik görsellik efektler gerçekten güzel. Yüksek ayarlarda oynamak lazım.


    Save sistemi benim hiç sevmediğim souls oyunlarındakine benziyor. Belli yerlerde save yapıyorsunuz ölünce o noktadan başlayıp öldürdüğünüz düşmanları bir daha öldürmeniz gerekiyor. Gerçi Souls oyunları kadar cezalandırıcı değil yine de checkpoint save sistemini daha çok seviyorum. Bu save noktalarında yetenekleri geliştirmeleri yapabiliyoruz.


    Son olarak mekan tasarımlarına değineyim. Bazı bölümlerde özellikle sonlara doğru olan labirentli mekanın tasarımı son yıllarda gördüğüm en güzel sekanslardandı. Bir kaç tane daha güzel tasarım vardı görevlerde. Etkili olmuş. Açık dünyalardan yılmış biri olarak genel olarak lineer diyebileceğimiz böyle aksiyon oyunlarını özlemişim.


    83/100





  • Oyunun spoilerli tüm hikayesini açıklayan bir metin var mı ? Detaylı okumak isterim.

  • Bu oyunun neden boyle underrated oldu, adi fazla duyulmadi, bilmiyorum ama bence super bi oyun, oyun dinamikleri oynanis harika, hep bi binanin icinde gectigi icin insanin icini karartiyor, bazi "boss fight" lari da zor yapmislar yada ben yanlis zamanda oynadim, hepsinde kendine gore bi teknik gelistirirsen bi sekilde hallediyorsun, hikaye biraz anlasilmasi zor, onun disinda ben cok begendim oyunu...

  • armegon33 A kullanıcısına yanıt

    Z kusagi nin alisik olmadigi dinamikler var oyunda. Biraz old-school o yuzden sanirim... Yalniz oyuna harcanan emek ve oynanis muthis...

  • Control (2019) [PC ANA KONU]

    Beyler şu bölümde takıldım.. parapsycplogy bölümüne git diyor ama alevlerle kapalı nasıl geçicem?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ray tracing var diye o kadar reklam yaptılar. Oyunda bir torbaya ateş ediyorum torbanın hasar almasını bıraktım mermi torbanın içinden geçiyor bildiğin mermi izi bile olmuyor, telefona ateş ediyorum yine mermi izi bile yok. Böyle olduktan sonra ben kadının gözündeki yansımayı ne yapayım yerdeki yansımayı ne yapayım gölgelendirmeyi ne yapayım ps3 | xbox 360 nesilinden sonra fizik olarak gelişme durdu oyunlarda yavaş yavaş geriye doğru gidecek gibi duruyor hatta.

  • BèRuTTì kullanıcısına yanıt

    Bu tür bölümlerde, mekandaki bulmacaları çözmek veya bossu öldürmek gerekiyor.

    Bir de kırmızı yanan briketler var onlara ateş et ve onları yok et.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: oly1786

    Bu tür bölümlerde, mekandaki bulmacaları çözmek veya bossu öldürmek gerekiyor.

    Bir de kırmızı yanan briketler var onlara ateş et ve onları yok et.

    Evet kırmızı şeyler varmış ateş edince açıldı kapı.. Lakin oyun iyimi kötümü çözemedim oyunun ilerleyişi sıkıntı çok karışık haritalar.. ne yaptıgını nereye gittiğini kaybediyorsun sık sık. Hele ara videolar var hayatımda daha sıkıcı ara video izlemedim direk geçiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Game of the year sürümüne sahibim ama ana menüde dlc ler görünmüyor herkeste böyle mi oyunun içine mi yerleştirmişler?

  • PS4'de oynadım gayet ilgi çekici ve güzel geldi. Adam akıllı indirime girse Steam mağazasında da alıp oynasak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçenlerde bu oyunu bitirdim hikayesini anlayabileceğim bir yer var mı, ingilizce bilmeme rağmen olayı tam olarak idrak edemedim çok karmaşık geldi.

  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.