Şimdi Ara

ASUS'un 3 Boyutlu Dizüstüsünü denedik! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
35.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • inceleme son derece güzel olmuş.Ben çok iyi oyun dünyasını takip edemiyorum.O yüzden size bir soru sorucam.Sizce God Of War 3 mü?Uncharted 2 mi?Assassins Creed 2 mi?Birazda uzun süreli bir oyun olursa iyi olur ,malum PS3 oyunları ülkemizde pahalı.Hepinize iyi haftalar
  • inceleme için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OTUZOTUZ

    1996 dan beri bu tip teknolojileri çok yakından takip etmeye çalışıyorum öncelikle bu video'da bahsedilen teknoloji bahsedildiği gibi ileri ve yeni değildir yeni olan her ortama artık rahatca monte edilmesi ve maliyetlerinin düşmesidir bahsedilen laptop vb. ürünler gibi bu video'da shutter glass ve stereoscopic image'dan bolca bahsedilsede bende kısaca tam bilgiye ulaşmak isteyen arkadaşlara yardımcı olmaya çalışım öncelikle bu tip pc,laptop vb. ortama aktarılmış 3d görüntülerden hiç bir zaman tam randıman ve i-max tarız :) kalite beklemyin i-max salonlarında da her ne kadar stereoscopic görüntü ve shutter glass ibarelerini bolca duysanızda yukarda acıklanan cihazlarda oluşuan 3d görüntü %90 içe %10 dışa ( hiç bi zaman ekrandakiler üzerinize fırlamazlar :)) oluşur sebebi ise öncelikle 3d salonlarda izlediğimiz görüntüler çok özel ortamlarda 3d ye uygun ve özel kameralar ile cekilmesidir yanı görüntüdeki nesnelerin boyutlandırılması ( aslında cok uzun konu kısaca stereo olan image ın derinliğinin ayarlanması ki zor iştir ) bu boyutlandırılma sayesinde nesneler üzerimize perdeden fırlıyomuş gibi olup bizi koltuğumuzdan zıplatır :) coğu insanımızında aklına acaba onun gibimi ibaresi geleceği için i-max'i örneğini verme gereği duydum bu cihazlardaki yazılım yani stereo driver hiç bi zaman gercek hesaplama yapamaz buda neslerin arka arkaya fon haline gelmesine yani içe olan 3d dediğimiz olayın olmasına neden olur bazı arkadaşlar kafasına şu gelmiş olabilir ekran ufak kocaman yaparsak olur hayır buda çözüm olmıyacaktır zaten bu cihaz her görüntüyü 3d hesaplamaya kaltığı için randıman alamaz sonucta oynadığımız her oyun ve görüntü 3d boyutlandırlımaya uygun olmıyacaktır şöyle düşünün başta dediğim gibi adamlar flimlerdeki nesneleri özel olarak boyutlandırıyor bu ise hepsini olacak olmıyacak her şeyi yapıyor bide beli bi süreden sonra kişide bulantı baş dönmesi gözde karıncılanma gibi sağlık problemleri yapacaktır unutmamak gerek bu teknolojiyi ilk olarak oyunlarımza ve pc lerimze sokan nvidia dır ( tabiki sadece pc platformları için diyorum ) pc ler için geliştirdiği stereo driver görüntüyü stereoscopic hale getirip neselerin 3d diagonal hesaplamalarını yaparak shutter glass da 3d görmemizi sağlar ( çok kısa bashetiğim farkındayım yani ortada görünen nesnenin yanlarında cıkan ghostin image larla yakınlık uzaklık hesaplaması ) ayrıca bazı firmalar göze takılan shutter glass'ın rahatsız edici etkisinden bizleri kurtarmak için monitöre bakıldığında direk içerde 3d derinliği görmemizi sağlayan gözlüğe ihtiyac duymayan ürünlerinide piyasaya sürmüştür son olarak başta dediğim gibi 1996 dan beri bu tip teknolojileri yakından takip etiğimden ötürü uzun yıllar sürecinde bir çok bulunması zor olacak cihazlara sahip olabilme şansına eriştim ve olmasamda kullandım şu anda bi hologram cihazı, sanal gerceklik kaskı,(ki işte asıl 3d bunun içinde oluşan dioganal 3d dir) eldiven ( program içindeki nesneleri tutmaya yarıyor )ve giysisi ( program içindeki darbeleri hisetirmeye yarıyor )ve özel platformlarına sahibim bu tarz konularla ilgli merak etiğiniz kafanıza takılan ne olursa olsun yardımcı olabilirim



    i max ya da reald 3 boyutunu ne derecede verebiliyor peki bu yeni sistemler. merak ediyorum. bi filmin ya da oyunun önceden 3d olarak yapılması gerekmez mi zaten. hani sonradan port edilebiliyor mu 3d ye rahat bir şekilde. misal avatar da her sahnede dolu dolu 3d yi hissediyorduk. ama clash of titans öyle değildi. araştırdım bunu ve clash of the titans ın hemen hemen son anda falan 3d ye geçilmesini kararlaştırmışlar. bu şekilde son aylar falan buna uğraşmışlar. benim anlamadığım daha önceden bazı teknolojilerdeki gibi buna da bir iki heves edip bırakacak mı millet. yani bu sefer ciddi ciddi geliyor gibi. bende öyle bi izlenim uyandırdı. avatar öyle bi furya attı ki ortaya. tüm şirketler besleniyor. inşallah devam ederler istikrarlı bi şekilde . biz de imax ya da real d gibi kalitede oyunları filmleri görebiliriz evde.




  • Videoya tıklayınca kayboluyor operanın en son sürümünde.
  • 3D filme gidemeyip, gitmek isteyenler, daha fazla haz almak istiyorlarsa en arkalara oturmamalılar. mesafe arttıkça efektler zayıflıyor gibi geldi bana. en ideali ortalarda oturmaktır...
  • çok etkilendiğinize şüphe yok.Öyleki gözlükleri çıkarmayı unutmuşşunuz :)

    Deneme fırsatını Dh bürosunda deneme şanşımız varmı ?
  • 3d ürün tanıtımını crt monitörden takip ediyorum düşünün artık
  • güzeldi, paylaşım için teşekkürler,
  • inceleme için teşekkürler


    bir sorum olucak

    bu laptop u Projeksiyona bağlayıp 3 boyutlu oynayabilirmiyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.PainKiller -- 26 Nisan 2010; 16:04:47 >
  • 3 boyutlu crysis2 oynmak istiyorum üstelik de ps move'la oynamak istiyorum ya da socom 4 of çok hayalci oldu ama olucak yawaş yawaş oyuncular için çok hoş gelişmeler :) inceleme için teşekkrler..
  • çok güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık...

    Artık 3D projeksiyonlar gelecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmes

    Çok keyifli ve açıklayıcı bir inceleme olmuş.3D Vision'a geçince oyunlardaki frame kaybı enterasan.



    Gayet normal. Aslında normal şartlarda tam yarı yarıya performans vermesi gerekir. Ama normalde 70 kare alınan yerde 45 kareler alınıyor ise o da güzel.

    Normal olmasının sebebi de şu. Görüntü her iki göz için de işleniyor ve ekrana iki görüntü birden aktarılıyor.

    Nasıl yani derseniz. Çok basite indirgenmiş bir anlatım ile; ilk kare sağ göz gürüntüsü ikinci kare sol göz görütüsü diyebiliriz. E bu da doğal olarak özel bir ekran gerektiriyor, en az 120Hz bir ekran. Altı da olur olmasına ama oyunlardaki FPS de düşüş olunca ne oluyor biliyoruz. Düşük tazeleme hızlarında görüntü kararıp tekrar geliyormuş gibi olur, baş ağrısı çok artar vb.

    Peki gözlere nasıl ayrılacak? O da gözlüğün işi. Gözlük bir filtre, ekrandaki görüntünün birini filtreler ve sağ sol göz için farklı görüntüler elde edilir. Sineme filmleri çekiminde de yan yana iki kamera kullanılır. Kameralar uzaklaştırlır ise derinlik hissi artar ama çok fazla uzaklaştırmak ta olmaz zaten ki onlar profesyonellerin işi. He onların işi ise niye bahsettim.

    Şu yüzden. İki adet kamerayı yan yana koyarak kendi 3D çekimlerinizi yapabilirsiniz. He tabi önce görüntüleri senkron etmek lazım, ardından da gerekli yazılımlar ile gözlüklere göre iki görüntü birleştirilip polarize edilmeli.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Towarscke

    ya esasen 3D gozluk olduktan sonra bilgisayara kurdugumuz programla kolayca hallediyorduk ve hatta derinligi bile ayarlayabiliyorduk diye biliyorum...
    Hatta gecenlerde bir arkadas bahsetmisti... neydi ya o programin ismi..? tuh...



    Tabi ki mümkün. Ama motitör de buna uygun olmalı. Yukarıda arkadaşa bahsettim zaten. Tabi bu tip için.


    Bir de eski nesil var. Onlarda kırmızı mavi camlı gözlükler kullanılırdı. Çalışma prensibi gene gözlere giden farklı görüntü ( Ki holografik görüntü dışında bunun zaten başka yolu yok. Zira dünyayı iki gözümüz var diye daha derin görüyoruz. ) ama onlarda basit renk filtresi vardı ve boyut oluşturmaktan çok gölgelendirme üzerine çalışıyordu ve hem baş ağrısı fazla idi hem de görüntü başarılı değildi.




  • Bu 3 boyut işi yaş iş. Sonra gözler bozulunca kafalar duvarlara vurulacak. Ama hiç bir şey bozulan sağlığı geri getirmeye yetmeyecek. 3 ya da daha çok projeksiyon teknolojisiyle3 boyutlu uzayda gerçek bir 3 boyutlu holografik görüntü oluşturana kadar 3 boyutu geçin. Şimdilik iki boyut gibisi yok.

    Aynı şekilde 5 ya da 7 + 1 sistemler de sakat. Hoparlör sayısı arttıkça en iyi duyulabilir bölge de ufalıyor. Hatta sinemalarda bu alanı genişletebilmek için tekrarlanan hoperlörler kullanıyorlar ki, daha da büyük rezalet. Dolby dts ve thx sistemlerinin mühendislik yapısını çok iyi bilen biri olarak söylüyorum bunu.... Hatta adamlar kendi mühendislik eğitim programlarında bile ifade ediyorlar bunu.

    İyi ayarlanmış, iyi bir stereo sistem gibisi yok. Üstelik stereoda en iyi duyulabilir bölge çok daha geniş.

    Bu söylediklerim hakkında da bilgisi olmayanlar atıp tutmasın, sinema sektöründe tam da bu 3 boyutlu görüntü ve ses sistemleri için ayarlarının yapıldığı bir departmanında uzman olarak çalışıyorum.

    Hele ucuz surround sistemler (ki benim ucuz dediğim sistemler bir çokları için çok pahalı sistemlerdir.) ses bakımından çok sorunlu. Ve genellikle çözemedikleri sorunlu frekansları direk atıyorlar. Sistemi test ettiğinizde ya da test cdsi takıp dinlediğinizde bazı frekans aralıklarında sistemden ses çıkmadığını gördüğünüzde çok da şaşırmayın.




  • 3D olayının biraz daha gelişmesi gerekiyor. TV notebbok ve monitörde test ettim ama halen HZ olaylarında problemler var. Görüntü çok dalgalı prekansla geliyor ve titremeye sebep oluyor. ama yinede ilk adım için hiç fena değil derim..
  • ürünü hepsiburadada satılmaya başlancak şu an geçici olarak yok gözüküyor...

    ilk önce alcaktım fakat şu an için gereksiz olduğunun kanatindeyim nedeni ise daha beta oyunlar nasıl olur tanıtmak için aynı şekilde ilkler biraz daha 3-4 ay geçerse 2010 un son aylarında bu teknoloji gelişmiş olarak gelebilir...
    en dikkat ettiğim bazı noktalardan birisi göze zarar vermemesi olacaktır fakat daha gelişmediğinden biraz zararlı olabilir...
    Çıkalı çok olmamasına rağmen kullananların 3 kişiden 3 üde yorduğunu belirtti biraz daha bekleyip daha gelişmişini almak benim yararıma olur :)
  • Yıl oldu 2015 3 boyut azalarak yok oldu :S

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.