Şimdi Ara

World of Warships - Ana Konu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
491
Cevap
6
Favori
26.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  World of Warships - Ana Konu


    Merhaba, World of... serisinin savaş gemileri versiyonu olan World of Warships (kısaca WoWs)'in bir ana konusu olmadığını görüp, genel World of Tanks bölümünün içine konuyu açmayı uygun gördüm.
    Oyunu oynamak içinwww.worldofwarships.eu adresinden üyelik alabilir ve indirebilirsiniz, oyun yaklaşık 1 sene Closed Beta sürecinde kaldıktan sonra Open Beta aşamasına geçti, 17 Eylül 2015 tarihinde ise tam sürüm olarak çıkışını gerçekleştirdi.
    Fazla uzatmadan oyun hakkında bir kaç bilgi vermek istiyorum.

     World of Warships - Ana Konu


    World of Warships, 20. yüzyıl savaş gemileriyle oynanan bir MMO oyunu. Oyunda şuanda 5 ülke bulunuyor bunlar Amerika Birleşik Devletleri, Japonya, Birleşik Krallık, Almanya ve Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği.
    Bu ülkelerin şuan için hepsinde olmasa da Japonya ve ABD kısmında 4 çeşit gemi türü var. Bu türleri, World of Tanks'de ki benzetmeleriyle açıklayacak olursak; Battleship (Heavy Tank), Cruiser (Medium Tank), Destroyer (Tank Destroyer & Light Tank) ve son olarak Air Carrier (Artillery). Oynanış mentalitesi olarak tam karşılıkları olmasalarda belirli bir fikir vermesi açısından bu benzetmeler işe yarayabilir.
    Gerçek hayatta olduğu gibi oyunda da her ülkenin belli bir karakteristik özelliği var, örneğin Amerikan Cruiser'ları iyi toplara ve iyi uçaksavar silahlara sahipken, Japon Crusier'ları gelişmiş torpido ve manevra kabiliyetine sahipler.
    Oyundaki araştırma sistemi dal dal ilerliyor, yani bir gemiyi alıyorsunuz, parçalarını araştırarak gidip en son bir üst seviye gemiyi açıyorsunuz.
    Oyunda gemi kaptanınızı deneyim kazandıktan sonra yeni beceriler ekleyip geliştirebiliyorsunuz.

    Oyun İçi Görüntüler
     World of Warships - Ana Konu World of Warships - Ana Konu
     World of Warships - Ana Konu World of Warships - Ana Konu


    0.4.1.1 Versiyonu İtibariyle Oyundaki Gemiler

    Almanya: Tirpitz
    Birleşik Krallık: Warspite
    SSCB: Gremyashchy, Diana, Diana Lima, Aurora, Murmansk

     World of Warships - Ana Konu

     World of Warships - Ana Konu


    Destroyer (Muhripler)
    -Genelde küçük, zırhsız, ve hızlıdırlar.
    -Büyük gemileri tespit etmede, torpido salvoları yapmada veya ek bir hava savunması yapmada kullanılabilirler.
    -En büyük silahları torpidolarıdır. Ana topları diğer türlere göre güçsüzdür.
    -Oynaması diğer türlere göre daha zorlayıcıdır fakat High Risk-High Reward sınıfına girebilirler. (Yüksek risk, yüksek ödül)
    -Torpido ya da Uçaksavar odaklı olarak ikiye ayrılırlar.

    Rol: Pusu taktikleri kurup büyük hedeflere torpidolar ile vur-kaç yapın, düşman gemilerini tespit edin, sis bombası ile müttefiklere görünmezlik sağlayın.

    Battleship (Zırhlı Gemiler)
    -Oyunun "en baba" gemileridir.
    -Yüksek zırh kabiletine sahipken oyundaki en yavaş gemilerdendir.
    -Oyundaki en güçlü silahlarda yine bu sınıfa aittir. (475mm)
    -Uçak Gemileri için en büyük hedeflerdir.
    -Torpidoların en büyük hedefleridir.
    -Top menzilleri çok uzundur.

    Rol: Açık denizlerde dolaşmak, adalardan uzak durmak sizi kaza yapmaktan kurtaracaktır zira dönüş kabiliyetleri çok sınırlı, olabildiğince fazla hasar tutup, çok hasar vermeye çalışın. Oyunun dengesini çoğu zaman siz sağlarsınız.

    Cruiser (Kruvazör)
    -Zırhlı gemilerden daha az zırhlı ve hızlı; muhriplerden ise daha zırhlı ve yavaştır.
    -Her işi yapabilecek kabiliyete sahiptirler.
    -Genelde, zırhlı gemilere hava savunması ve ateş gücü desteği olarak kullanılırlar.
    -Kendi başlarına tehlikeli olsalarda ikili yada üçlü gruplarda ölümcül olurlar.
    -İyi seviyede torpido ve ana silahlara sahiptirler (bazıları), genel olarak muhrip ve zırhlı gemi karışımı olduğu söylenebilir.

    Rol: Zırhılara eşlik edip onları uçaklardan korumalısınız, özellikle düşük seviyelerde tek başınıza çok faydalı olamayabilirsiniz. Zamanı iyi ayarlanmış bir torpido salvosu her şeyi lehinize çevirebilir, yakın savaşabilirsiniz fakat düşmandan haberdar olun.

    Aircraft Carrier (Uçak Gemisi)
    -Ortalama hızları ve zırhsız olmasının yanı sıra savunma gücü çok sınırlıdır.
    -Oyunda RTS kamera moduna geçerek torpido, bombacı ve savaşçı uçaklarını kontrol edebilir.
    -Oyunun en önemli gemilerindendir.
    -Oynaması diğer türlere göre daha zordur.

    Rol: Oyunun başında keşif uçağınız ile dostlarınız için keşif yapın, hızlı gemilerle vakit harcamak yerine yavaş gemilere torpido uçaklarını gönderin, zırhlı gemileri savaşçı uçaklarınız ile koruyun, düşmanı kendinize yaklaştırmayın.

    *Türler genelleme yapılarak anlatılmıştır, yazılanlar, o türdeki her gemi için geçerli olmayabilir.

     World of Warships - Ana Konu


    Kısaltmalar

    1. BB, BC - Battleship (Zırhlı)
    2. CL - Light Cruiser (Hafif Kruvazör): Cruiser, Light
    3. CA - Heavy Cruiser (Ağır Kruvazör): Cruiser, Armored
    4. CV - Aircraft Carrier (Uçak Gemisi): Cruiser, Voler (Voler Fransızca'da uçmak demektir)
    5. CVE - Escort Aircraft Carrier (Eskort Uçak Gemisi): Cruiser, Voler, Escort
    6. CVL - Great Aircraft Carrier (Büyük Uçak Gemisi): Cruiser, Voler, Large
    7. DD - Destroyer (Muhrip)

    Hareket

    1. Ekranın sol alt köşesi motor ayarınızın yapıldığı yerdir. Hızınızı yükseltmek için W'ya düşürmek için S'ye basın. Motorunuzu 1/4, 1/2, 3/4 ve Full hız olarak ayarlarsınızı gemizin o hızı geçmeyecektir. Son hızınıza ulaşmanın zaman alacağanı unutmayın, genel olarak muhripler en hızlı hızlanan gemilerden ve onları kruvazörler takip eder.
    2. Dönme işlemini gerçekleştirmek için A veya D tuşuna basın, Q ve E ye basarakta 1/2 ya da full hızda sağ veya sola gidebilirsiniz. Unutumayın ki geminin dönmesi zaman alacaktır, adaya çarpmamak için son anda dönmeye çalışmak işe yaramayacaktır, daha önceden dönmeye başlamanız gerekir.
    3. Takım arkadaşlarınızın nerede olduğuna dikkat edin, yalnız kalmamaya çalışın. Ayrıca düşmanlara ateş ederken geminin türünü dikkate alarak önüne doğru ateş edin, muhriplerin hemen dönüp sıyrılabileceğini ve zırhlıların daha yavaş gidip zor manevra yapabilidğiniz unutmayın.
    4. Durduğunuzda daha isabetli ateş etmezsiniz, ateş etmek için durmayın.
    5. Haritanın sınırı olan mavi çizgiye dikkat edin ve çarpmamaya çalışın.
    6. Düz bir çizgi halinde hareket etmek hem torpidoların sizi vurmasını hemde düşman gemilerinin size daha rahat nişan almasını sağlar, bu nedenle manevra yaparak ilerlemeye çalışın.
    7. Torpidosu olan muhriplerden ve özellikle Japon kruvazörlerinden uzak durun, fazla yaklaşmayın yoksa torpidoları ile sizi saniyeler içerisinde öldürebilirler.

    Hasar Verme

    1. Tüm gemiler birden fazla tarete sahiptir ve taretler nişangah neredeyse oraya en yakın şekilde nişan almaya çalışırlar. Eğer nişangah turuncu ise silahlar nişan alıyor, yeşil ise ateşe hazır demektir.
    2. Bir kere sol tıklatarak bir tareti, çift tıklatarak tüm silahlarınızı ve basılı tutarakta sıralı bir şekilde ateş edersiniz.
    3. Herhangi bir silahı seçtiğinizde mini-haritada ki kesik çizgili daire silahınızın maksimum menzilini gösterir, daha ilerisine mermileriniz ulaşmaz.
    4. AP (Zırh Delici) mermi hedefi delerek zarar verir. Genel bir kural olarak zırhlı gemiler diğer zırhlı gemi ve kruvazörlere zırh delici mermi atmalıdır, kruvazörler diğer kruvazörlere zırh delici atmalıyken, muhripler zırh delici mermi kullanmamalıdır. Zırh delici mermi çok az zırhı olan bir hedefe atıldığında hiç bir zarar vermeden hedefi delip geçebilir, o yüzden zırhı az olan gemilere (örneğin muhripler) zırh delici atılmamalıdır. Tercihen zırh delici mermileri geminin citadel (köşk) ya da diğer bir değişle gövde kısmına, suya yakın olan kısmına atmayı denemelisiniz, kötü bir açıdan delmeye çalışırsanız mermi sekecektir.
    5. HE (Yüksek Patlayıcı) mermi hedefe çarptığında zarar verir, yangın çıkarma ihtimali çok yüksektir. Genel bir kural olarak zırhlı gemiler muhriplere, kruvazörler zırhlı gemilere ve muhriplere; son olarak muhripler ise her gemiye yüksek patlayıcılı mermi atmalıdır. Yüksek patlayıcılı mermiler en yüksek hasarı geminin üst, yani zırhsız olan güverte kısmına atıldığında verir. Zırhlı kısımlara geldiğinde ise ya çok az hasar verir ya da hiç vermez.
    6. İmleciniz hedefin üstündeyken X'e basarak ona kitlenebilirsiniz. Bu size engellerin üstünden atış yapma olanağı sağlar. G'ye basarak müttefiklerinizden o gemiye saldırlamalarını isteyebilirsiniz. Sadece menzilinizde olan gemilere kitlenebilirsiniz.
    7. Bazı gemiler torpido taşırlar. 3 tuşuna basarak torpidoları seçebilir, yine 3'e basarak geniş veya dar açılı torpido dağılımını seçebilirsiniz. Geminin her iki tarafından da çıkan yeşil/sarı yay torpidoları nereye ateşleyebileceğinizi gösterir. Eğer bir hedefe kitlendiyseniz, beyaz bir hedef göstergesi çıkacaktır bu gösterge hedef aldığınız geminin hızına göre, torpidolar ulaşana kadar o geminin nerede olacağını gösterir, dümdüz giden bir gemiyi bu şekilde rahatça vurabilirken, deneyimli oyuncular sizin torpido yolladığınız farkedip yönünü değiştirebilir.
    8. Torpidoların da diğer silahlarda olduğu gibi menzili vardır, bunları çalışma menzili ve maksimum menzil olarak ikiye ayırabiliriz. Çalışma menzili torpido gemiden çıktıktan sonra ne zaman aktif olacağını anlamına gelir, bu genelde bir kaç metre civarıdır, eğer çok yakındaki daha doğrusu bitişiğinizde ki gemiye torpido atarsanız, torpidolar henüz aktifleşmeden çarpıp hiç bir hasar vermeyeceklerdir. Maksimum menzil ise o torpidonun ulaşabileceği maksimum mesafeyi gösterir, eğer menzili 5 kilometre olan torpidolarla 7 kilometre ilerideki gemiyi vurmaya çalışırsanız, torpidolar gemiye ulaşmadan devre dışı kalacaktır. Ayrıca torpidoların gidiş hızı da çok önemlidir, bazı torpidolar hedefe 60 knots (deniz mili) hızla giderken bazıları 30 knots hızla gidebilir.
    9. Unutmayın ki dost ateşi daima açıktır. Dost gemileri vurmamaya çalışın, özellikle torpido fırlatmadan önce önünüzde manevra yapan bir dost gemisi olmamasına dikkat edin.
    10. Uçaksavar silahlar (AA) ve ikincil bataryalar otomatik olarak menzildeki en az canı olan gemi ve uçaklara ateş ederler. Bunu değiştirmek için CTRL tuşuna basarak ateş edilmesini istediğiniz araca tıklayın.
    11. Z'ye basarak ateş ettiğiniz mermi ve torpidoları takip edebilirsiniz.

    Hasar Alma

    1. Gemilerin modülleri ateş aldığı sırada bozulabilir bu modüller dümen, motorlar, uçaksavar silahları, ikincilk bataryalar, torpidolar, cephane ve ana bataryalardır. Motor veya dümen bozulduğunda gemiler geçerli hızı devam ettiremez ve sürekli rotasını değiştir. Uçaksavar silahları, ikincil ve ana bataryalar, torpidolar bozulduğunda ise ateş edemezler. Moduller zamanla tamir edilebilir ve bu tamir hızı kaptanın yetenekleriyle hızlandırabilir. Fakat uçaksavar silahları ve ikincil silahlar bozulduğunda tamir edilemezler. Ayrıca ana bataryaların da tamir edilemez hale gelme şansları vardır.
    2. Gemilerin "Citadel (Köşk)" denen kısımları vardır. Genelde, deniz çizgisinin hemem yakınında ve taretlerin altında olurlar. Bu kısma gelen bir top çok büyük hasar verebilir. Citadel kısımları çok zırhlı olduklarından AP (Zırh Delici) mermi atmak gereklidir. Muhriplerin ise Citadelleri yoktur, çünkü zaten her yeri zırhsızdır.
    3. Cephaneliğe gelen bir isabet gemiyi anında patlatabilir.
    4. Uçak gemileri alev aldıklarında uçakları iniş veya kalkış gerçekleştiremez. O yüzden uçak gemilerine öncelikle HE (Yüksek Patlayıcılı) mermi atarak yanmasını sağlamak daha mantıklı olacaktır.




    Komutan Becerileri

    Her geminin bir komutanı ve zamanla o komutana verebileceği özel yetenekleri vardır. Bu yeteneklere tek tek değinmek yerine hangi tür gemilerde ne tür beceriler kullanılmalı ve bu becerileri neden seçmeniz gerektiğini anlatmak daha yararlı olacaktır.
    Yetenekler Tier şeklinde ilerler ve bir Tier'da ki bir yeteneği açmadan diğer Tier'a geçemezsiniz. Her Tier'dan bir yetenek seçerek gitme yolunu seçen biri olarak anlatımım da ona göre olacak. Son olarak oyunu İngilizce oynadığım için Türkçe isimlerini bilemeyeceğim ama koyduğum görselde yeteneklerin ne olduğunu anlayabilirsiniz.

    Destroyers (Muhripler) - DD

    Muhriplerde önemli olan ilkeler: Gizlilik ve Hayatta Kalmak, yeteneklerini bu ilkelere göre dağıtmaya çalıştım.

    Tier 1 - Situation Awareness: Bu skill muhripler için tartışma açık olmayan bir skill, muhripseniz bunu almaktan başka çareniz yok. Zırhınız yok, canınız az. CL veya BB'ler ile savaşa girmeyi göze alamazsanız, o yüzden eğer düşman sizi görürse işiniz biter. Savaş alanında illa ki görüneceksiniz fakat ne zaman görünüp görünmediğinizi bilmek çok önemli, kıvrak ve hızlı gemilere sahip olduğumuz için görüldüğümüzde hemen kaçma şansı verecek bu skill bize.

    Tier 2 - Torpido Armament Expertise ya da Expert Marksman ya da Incoming Fire Alert: Buraya üç skill yazmamın nedeni, oynanış stiline göre seçmek gerektiği için. Eğer klasik bir muhripseniz ve oyun tarzınız torpidolar (Japonlar gibi) ise o zaman Torpido Armament Expertise, eğer DD avcısı ve silahları güçlü bir DD sahibiyseniz (Amerikanlar gibi) Aiming Expert seçebilirsiniz. Incoming Fire Alert ise, tehlikeli sularda çok dolaşıyorsanız size büyük fayda sağlayabilir. Ben yine de Torpido Armament Expertise seçmenizden yanayım çünkü DD iseniz en sağlam hasar kaynağınız Torpidolar.

    Tier 3 - High Alert: Tüm gemiler için gerekli olan bir skill aslında ama DD'ler için hayat kurtarıcı olabilir. Oyun içinde R tuşuna basarak bozuk parçaları tamir eden yeteneğin daha hızlı yüklenmesini sağlıyor. Açıklamaya çok gerek yok, direk şöyle düşünün, daha önce bir modülü tamir etmek için tamir yeteneğini kullandınız, daha yükleme süresi bitmeden bir mermi daha yediniz ve dümeninin ya da motorunuz bozuldu. Direk ölüsünüz. DD'lerde hız ve manevra her şeydir. O yüzden o modulleri hemen tamir etmeniz gerekecek. Bu nedenle bu skill'i almanızı öneririm.

    Tier 4 - Last Stand: Yukarıda anlattığım nedenden ötürü, bu skill daha yararlı olacaktır. Motor veya Dümen giderse ölüsünüz ne de olsa...

    Tier 5 - Concealment Expert: DD olarak gizli kalmanız önemli bu nedenle bu yetenek çok işe yarar hale gelebilir. -%10 önemli bir miktar.

     World of Warships - Ana Konu


    Not: Bu yetenek tercihleri, tamamen kişiseldir, bazı insanlar oynanış stillerine göre farklı şeyler seçiyor olabilir. Bunlar tamamen benim yararlı gördüğüm dağıtımlar, herkesin farklı bir bakış açısı olabilir.



    Tüm bölümler zamanla güncellenmeye devam edecektir. Son güncelleme: 20 Eylül 2015.

    Herkese iyi oyunlar.



    < Bu konunun sahibi Admin iken Admin tarafına aktarılmıştır -- Oca 23 2020 2:11PM >







  • alman gemilerinide ekleseler iyi olur
  • Diğer konusunda da yazmıştım, Rus ve Alman gemilerini merakla bekliyorum. Normalde 2. dünya savaşı ve sonrasında ciddi bir Rus savaş gemisi tasarımı ve inşası yok, az sayıda olanlar da 1. dünya savaşından kalma eski tip gemiler. Bu nedenle Alman gemilerine karşı WG Rus gemilerini nasıl eşitleyecek (hatta daha da güçlü hale getirecek) çok merak ediyorum. Bir de mevcut ülkeler ve gemiler açık beta için fazla eksik. En azından İngiliz ve Alman donanmasının olması gerekirdi ki İtalyan ve Fransız donanmalarının bile bu oyuna ciddi kaynak sunacağını düşünüyorum (bkz. Navy Field).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Diğer konusunda da yazmıştım, Rus ve Alman gemilerini merakla bekliyorum. Normalde 2. dünya savaşı ve sonrasında ciddi bir Rus savaş gemisi tasarımı ve inşası yok, az sayıda olanlar da 1. dünya savaşından kalma eski tip gemiler. Bu nedenle Alman gemilerine karşı WG Rus gemilerini nasıl eşitleyecek (hatta daha da güçlü hale getirecek) çok merak ediyorum. Bir de mevcut ülkeler ve gemiler açık beta için fazla eksik. En azından İngiliz ve Alman donanmasının olması gerekirdi ki İtalyan ve Fransız donanmalarının bile bu oyuna ciddi kaynak sunacağını düşünüyorum (bkz. Navy Field).

    Open Beta'ya geçeli zaten 1-2 gün oldu, zaman geçtikte özellikle İngiltere'yi eklerler diye düşünüyorum. Oyun şuandaki haliyle bana yeterli geldi, en azından Tier 10'lara çıkmak oyalayacaktır oyuncuları.




  • Konu gerekliydi :) Eline saglik. Ilk mesaji donat biraz.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • faydalı bir başlangıç konusu olmuş.hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GurcellOnline

    Konu gerekliydi :) Eline saglik. Ilk mesaji donat biraz.

    İlk mesajı düzenlemeye devam ediyor olacağım gücüm yettikçe, belki ileride WoWs forumu açılırsa güzel olur.
  • 2 hesap açtım biri japon biri amerikan arada girip oynuyorum oyun güzel ama maçlar uzun sürdüğü için fazla oynayasım gelmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TITAN291

    2 hesap açtım biri japon biri amerikan arada girip oynuyorum oyun güzel ama maçlar uzun sürdüğü için fazla oynayasım gelmiyor.

    Evet oyun biraz yavaş ilerliyor düşük seviyelerde, sanırım nedeni menzillerin düşük olması. Bi 10km yakına gitmek var ateş etmek için bir de 20km öteden ateş etmek var.
  • saçma kısım savaş gemileri, sonuçta ürkütücü olması lazım iken herkesin ilk saldırdığı hedef, ne mermiden ne menzile girip atılan torpil veya uçaklardan kaçar veya savunur, zırhlı olması yüksen can puanından başka işe yaramıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TITAN291

    saçma kısım savaş gemileri, sonuçta ürkütücü olması lazım iken herkesin ilk saldırdığı hedef, ne mermiden ne menzile girip atılan torpil veya uçaklardan kaçar veya savunur, zırhlı olması yüksen can puanından başka işe yaramıyor.

    Düşük seviyeler AP atarsa hasar veremiyor. HE atarsa zırhlı bölüme gelirse zarar vermiyor. İlk seviyede var mı bilmiyorum ama yüksek seviye zırhlılarda torpido defans sistemi var sanırım. Onun dışında zaten canı çok bir de tamir özelliği var. İnanılmaz vuran topları var (ap kullanırsanız). Bence gayet dengeli, tek başınıza gitmezseniz takıma yararınız dokunur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel olmuş, beğendim.
  • Daha başlayalı 2 gün oldu ama sardım buna tier 5'teyim galiba çizgi üstü bir yıldız.Donanımhaber filosu falan kurmak lazım aslında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sultan II.Abdülhamid Han

    Daha başlayalı 2 gün oldu ama sardım buna tier 5'teyim galiba çizgi üstü bir yıldız.Donanımhaber filosu falan kurmak lazım aslında

    Bahsettiğiniz şey Tier değil, level. Bu oyunda level sistemi var. 9'a kadar, yeni oyun özelliklerini açıyor level atladıkça. Kamuflaj vs. gibi. Tier dediğimiz kullanmakta olduğunuz gemi, mesela Phoenix gemisi Tier 4 bir USS CL'sidir.
  • Anladım hocam levelim 5 gemiler 3.Türk oyuncu bayağı az galiba 2 günde sadece 1 Türke rastladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sultan II.Abdülhamid Han

    Anladım hocam levelim 5 gemiler 3.Türk oyuncu bayağı az galiba 2 günde sadece 1 Türke rastladım.

    Bende pek Türk görmedim oyunda, konudaki kişi sayısından da anlaşılıyor fazla tutmadı Türkler WoWs'u.
  • Ben oyunun baslarinda oldugumdan midir bilemedim ama pek sarmadi. Aksiyonu cok yavas geliyor birde su torpido manyaklarini 1 kasik suda bogasim geliyor. Bir dengesizlik var ama cozemedim gitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GurcellOnline

    Ben oyunun baslarinda oldugumdan midir bilemedim ama pek sarmadi. Aksiyonu cok yavas geliyor birde su torpido manyaklarini 1 kasik suda bogasim geliyor. Bir dengesizlik var ama cozemedim gitti.

    Oyunun başı öyle, biraz sıkıyor insanı, maçlar da uzun sürüyor zaten ama tadını aldığınız zaman bırakamıyorsunuz en azından bende öyle oldu. Torpidocuları önceden farkedip onların hareketlerine göre torpido atıp atmadıklarını anlayabiliyorsunuz, sizde ona göre sağa sola dönerek kaçabilirsiniz. Oyun aslında biraz zor World of Tanks'den daha taktiksel diyebilirim.
  • Ben oldum olasi o torpidolardan kacamiyorum. Adam fizandan gonderiyor, gemi ile bir takla atmadigim kaliyor lakin nasil oluyorda beni oraya donecegimi hizimi ya da diger seyleri hesaplayip vuruyor anlayamadim :(
    Gicik olup bende torpidocu oldum lakin benimkiler hedefi bulmak yerine cok daha geri veya ilerisinde kaliyor. Iskalamasi imkansiz atislarimda bile rakibin kivrakligi beni sasirtiyor. Koskoca Battle ship nasil donuyor oyle, biraksam benim findik faresinden hizli gidecek sanki :)

    Ozetle, CB de tier6 kasabildim OB da ise son 2 aydir 2 oyun oynadim sadece :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GurcellOnline

    Ben oldum olasi o torpidolardan kacamiyorum. Adam fizandan gonderiyor, gemi ile bir takla atmadigim kaliyor lakin nasil oluyorda beni oraya donecegimi hizimi ya da diger seyleri hesaplayip vuruyor anlayamadim :(
    Gicik olup bende torpidocu oldum lakin benimkiler hedefi bulmak yerine cok daha geri veya ilerisinde kaliyor. Iskalamasi imkansiz atislarimda bile rakibin kivrakligi beni sasirtiyor. Koskoca Battle ship nasil donuyor oyle, biraksam benim findik faresinden hizli gidecek sanki :)

    Ozetle, CB de tier6 kasabildim OB da ise son 2 aydir 2 oyun oynadim sadece :(

    Torpido moduna geçtiğinde silik gri renkte bir gösterge çıkıyor, o gösterge nişan aldığın geminin rotasını koruduğu takdirde senin torpidon oraya ulaşana kadar nerede olacağını gösteriyor, eğer o gri göstergenin üzerine gelir ateşlerseniz gemi rotasını bozup dönmediği sürece o torpidolar ona kesinlikle isabet edecektir. Tabi bir de menzil olayı var ilk mesajda da yazıyor zaten her torpidonun menzili var, Wickes gemisi için 5km iken Wakateke gemisinin 8km mesela, siz eğer Wickes ile 6 km ilerideki hedefi vurmaya çalışırsanız torpidolarınız ulaşamadan yok olur. Peki 5km yakına nasıl gireceğim derseniz, orada da yetenek ön plana çıkıyor. Smokescreen kullanarak değişik rotalar çizerek gideceksiniz ki düşman sizi farkedene kadar siz torpidoları göndermiş olun. Bahsettiğiniz BB'nin kaçma olayı, ya deneyimli bir oyuncu olduğu için farketti attığınızı o yüzden döndü ya da kaptanında torpidoları erkenden farketme yeteneği var onu gördü de kaçtı. He tabi sizin torpidoyu geniş açıyla göndermiş olma ihtimaliniz de etkiliyor, genelde torpidoyu bıraktığınız mesafe kısasysa (8km altı kısa sayılır) dar açıyla yollarsanız torpidoların tamamı isabet edebilir.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.