bi süredir minecraft tarzı bir block motoru üzerinde çalışıyorum. açıkcası aklımda daha iyi bir fikir olmadığından ve birazda notch java/opengl/lwjgl ile yapmış bakalım ben c#/xna'da yapabilecek miyim diyerekten başladığım ve o günden beri aralıklarla da olsa üzerinde çalıştığım bir proje.
Minecraft chunk'ları 1.2 güncellemesinden önce 16x16x128 boyutunda idi (yani 32768 block içermekte - 1.2 yamasıyla birlikte 16x16x256'ya yükselttiler) voxeliq ise şu anda 16x16x128 chunk'lar kullanmakta.
minecraft'ta multiplayer modda viewrange default olarak 10 chunk olarak kullanılmıs (3 veya 15 arasında ayarlanabilmekte). voxeliq'de ise view range 10, cache range ise 15 chunk'tır (şu an için).
yani voxeliq 961 chunk'ı cacheler ve bunların 441 tanesini ekranda gösterebilir.
cache-range içinde ki chunk'lar sadece generate edilir (yani perlin-noise kullanarak terrain şeklillendirilir).
view-range içindeki chunklar ise artı olarak ışıklandırılır ve vertex build'ı yapılır.
cache-range'de yaklaşık 31.5 milyon block yer almaktadır ki bu durumda yaklaşık hafıza kullanımı (managed) 200mb civarındadır.
view-range'de yaklaşık 14 milyon block bulunmaktadır ve toplu olarak sahnede gösterilebilir.
infinitive-world desteği vardır (tabiki minecraft'ta olduğu gibi ekstrem değerlerde bir sınırı vardır)
gece & gündüz değişimlerini destekleyen, sun-lightning desteği vardır.
basit bir pick-axe yani kazma mevcuttur, kazı yapılıp basit binalar inşa edilebilmekte
neyse video'lara geçelim
En yeni video - video 6 - mart 2012- gece & gündüz ışıklandırması
video 5 - kasım 2011 - ışıklandırma & pick-axe
techno visualizer - eski bir video
Daha eski video'lar;
IV - Infinitive Terrain 2.0
III - Infinitive Terrain
II
I
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme