Şimdi Ara

T5 2005 8+1 Lastikler ve Konfor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2005 Model Uzun Sase T5 sahibiyim, 130BG ve Otomatik. 8+1 koltuklu. Aracim Hususi Minibus.

    Aracimi aldigimda uzerinde Michelin Agilis 215/65/16 C tipi lastikler vardi, hala daha bu lastikleri kullaniyorum fakat bu lastikler sanki cok sertler? Zira butun cukurlari, en ufak tumsekleri cok net sekilde hissediyorum.

    Aracimin biraz daha konforlu olmasi icin lastikler ile alakali ne yapabilirim? Deneyenler olmussa on ve arka icin lastik havalari ne olmali? Lastikleri 17" yapmam yada mevcutlari 205'e dusurmem bana yardimci olur mu? Araci agzina kadar yuklu ya da surekli olarak 9 kisi icinde kullanmiyorum. Aracin full kapasite yolculugu senede 2 kere belki olur.

    Bilgilerini ve yorumlarini paylasacaklara simdiden tesekkur ederim.



  • Genel olarak jant ebadını büyütmek ve yanak genişliğini azaltmak konforu düşürür. Yukarıdaki söylediklerinizi yaparsanız konfor artmaz, azalır. Lastiklerinizin her ne kadar dişleri duruyorsa da esneklik özelliğini yitirmiş olabilir. Michelin genel olarak yumuşak bir lastiktir. Lastikleri yenisi ile değişirseniz konfor artacaktır. Jant büyüklüğüyle ve lastik ölçüleriyle oynamaya gerek yoktur.

    İyi günler...
  • Yanak yuksekligini azaltmayi dusunmuyorum ama arabanin kapi araliginde 205 lastik kullanilabilecegi yaziyor.

    215/65/16 yerine 205/65/16 arabanin sertligini azaltmaz mi?

    Lastikler C sinifi oldugu icin bana konforsuzmus gibi geliyor. 107lik degil 103luk olmasi lazim gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taban genişliğini küçültmek de konforu azaltır. Örneğin jetta gibi C segmenti sedan araçlar 205 taban lastik kullanır. Passat gibi D segmenti "konfor araçları" 215 taban lastik kullanır. Bu şekilde segment büyüdükçe lastik taban genişlikleri de büyür.

    17-18-19 inch jantlar ise bu araçların görünümünü güzelleştirirken ve yol tutuşunu artırırken, konforunu azaltır. İnce yanak ve geniş taban lastik daha iyi yol tutar fakat konfor azaltır.

    Ferrari gibi spor araçlarda konfor 2. planda, yol tutuş 1. planda olduğu için çok ince yanak ve geniş taban lastik kullanılır.

    Lastik taban genişliğinizi küçültürseniz yol tutuşunuz da azalacaktır. Lastik taban genişliğini azaltmanın tek olumlu yanı yakıt tüketimini biraz düşürür. Yol ile temas eden bölüm azaldığı için buna bağlı olarak sürtünme de azaldığından yakıt tüketimi biraz düşecekitr.

    İyi günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    Taban genişliğini küçültmek de konforu azaltır. Örneğin jetta gibi C segmenti sedan araçlar 205 taban lastik kullanır. Passat gibi D segmenti "konfor araçları" 215 taban lastik kullanır. Bu şekilde segment büyüdükçe lastik taban genişlikleri de büyür.

    17-18-19 inch jantlar ise bu araçların görünümünü güzelleştirirken ve yol tutuşunu artırırken, konforunu azaltır. İnce yanak ve geniş taban lastik daha iyi yol tutar fakat konfor azaltır.

    Ferrari gibi spor araçlarda konfor 2. planda, yol tutuş 1. planda olduğu için çok ince yanak ve geniş taban lastik kullanılır.

    Lastik taban genişliğinizi küçültürseniz yol tutuşunuz da azalacaktır. Lastik taban genişliğini azaltmanın tek olumlu yanı yakıt tüketimini biraz düşürür. Yol ile temas eden bölüm azaldığı için buna bağlı olarak sürtünme de azaldığından yakıt tüketimi biraz düşecekitr.

    İyi günler...


    Hepsine tamam, aciklamalariniz icin tesekkurler ama konforu arttirmanin bir yolu yok anladigim kadariyla?
    En azindan C sinifi lastik yerine normal lastik kullansam? Kamyon lastigi olmasa? :)
  • Yük endeksi önemli. Bu araca normal binek lastik takamazsınız. Yük endeksi uygun olmalı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.