Şimdi Ara

Mucit Hasan Kum'un Şanzıman Projesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
5
Favori
2.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle şu belirteyim. Bu konu daha önce açılmıştı gibi bir yorum yapacak arkadaş ;
    Acaba her gün kaç tane şu kadar param var ne alayım başlığı açılıyor ? Onu bir hesap edin ondan sonra yorum yapın. Ayrıca bu topraklarda yaşayan değerlerimiz için ne kadar başlık açsak da azdır.
    Ha bir de edit yapmaya gerek kalmasın diye şunu da söyleyeyim. Kasıtlı olarak bu milletin vatandaşını her fırsatta kötülemeye çalışanlar asla yorum yapmasın.






  • Eğitim sistemimiz maalesef bu gibi zekaları tespit etmemek üzerine kurulu. Bir nesil Harcandı. Yeni nesil ise şu şekilde ; "bu yaptığının mekanik düzeninin mühendislik projesini çizdin mi? Kaldırabileceği maximum torku hesapladın mı ? Bu yaptığının bir icat olması için bıdı bıdı bıdı " diyen şimdiye kadar okuldan aldığı bilginin üzerine hiç bir şey koymamış ,bilmiş ,tek işi yapılanı eleştirmek olan ! Bir nesil...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    Şuan yerli otomobil yapıyoruz, yaptık, yapacağız diyenlerin tamamı sadece aracın kaportasını yapmaya odaklanıyor. Asıl önemli olan motor ve şanzıman ise yine yabancı sermaye. Sanayide sıradan bir kaportacı bile kendisine Ferrari kaportası yaparken bunların çıkıp ilk biz yaptık, zoru başardık yerli oto yaptık demesi çok komik.
    Bu tarz projeleri ilgili yerlere duyurmak lazım. Boş verin sıfırdan yerli bir oto yapmayı felan. Gerçekten işlevsel yenilikçi bir şanzımanımız olsa ve dünya devleri araçlarına koysa, inanın yerli otodan kat kat daha fazla kar ederiz.Direk başvuru yada ne bileyim mail yoluyla felan.... Yoksa böyle forum sayfalarında yok olur gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av_avi -- 10 Kasım 2014; 9:42:26 >
  • Aküsü biten araba için olan çözüm gerçekten cok guzel ama gerçek boyutta işe yarayacak mi merak ettim acikcasi.

    Birde bu adam zamanında NTV de yayınlanan Türk Mucit yarismasina katilmisti. Orada da biri motora öteki aksa bagli iki aynakola sahip, aynakoldan birinin capi azalirken ötekinin artmasi prensibine dayanan bir şanzıman icat ettiğini söylemişti. Nedense çalışma prensibi CVT şanzımanla ayni olduğu için gerçekten kendi bulduğuna inanmakta güçlük cekmistim.

    Umarim bu sistem daha önce yapilmamis verimli bir sistemdir ve Umarim birileri tarafından fark edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi çok akıllıca ya. Çok basit ama çok akıllıca. Harikulade.
  • Bence hiçte kötülenecek bi düşünce değil, helal olsun denir.
  • Helal olsun ama bunu Türkiye için uygulayacak hayata geçirecek birini tanımıyorum malesef
  • icattır yada değildir onu ben bilemem .ama adam evde kös kös oturacağına bişeyler üretmeye çalışıyor.

    mekaniği çok iyi amcanın yanlız .
  • Bu amca iyi bir hobici; ancak termodinamik konusunda ciddi hataları ve bilgi eksikliği olan bir amca. Primitif güneş santrali kurmuştu daha önce. Kurduğu şanzıman çok basit bir şanzıman. Güzel. Ancak bunun daha önce düşünülmemiş olduğunu iddia etmek abes. Farklı iki vites için bir dişliyi iki kere kullanma fikri yeni değil. Technic Lego'yu açıp, buldozer, damperli kamyon, kepçe gibi iş makinelerinde kullanılan bir şanzımanda kullanılmaktadır. Gerçek hayatta uygulaması var mıdır bilmiyorum. Bu abiyi bir mucitten ziyade, ilham kaynağı olması gereken kendini adamış bir hobici olarak görmek lazım. Çoğumuzun böyle yaratıcı hobilere ihtiyacı var, ki çocuğumuzu bunların etrafında yetiştirebilelim. Hevesi olan gerçek bilim adamları yetiştirebilelim...
  • Düşünce güzel. Ama pratikte uygulanabilirliği yok.
    Neden derseniz:
    En dış çaptaki büyük dişlinin diş profili ile, göbekteki dişlinin diş profilleri aynı olamaz. Aynı olursa zaten daireyi tamamlayamazsınız.
    Bunlar farklı profilde olduğundan, tahriklenen (veya tahrik veren) küçük dişlinin bunlara uyumlu olması da mümkün değil. En fazla bir çapa göre tam uyumlu olabilir.
    Çalışabilmeleri için çok fazla boşluk verilmesi lazım ki bu hem çok sesli bir şanzıman demek hem de çok kısa sürede bozulacak demektir.

    Amcayı takdir ediyorum. Kafası güzel çalışıyor. Bir yeteneği olduğu aşikar. Ama bir icat kullanılabilir ve seri üretilebilir olmadıktan sonra endüstride yeri olmuyor.
  • böyle amcaların elleri öpülür, projeyi desteklemek lazım. sonuçta zf, cvt, dsg ... projeleri gökten inmediya zaman içinde geliştirildi.

    amcaya saygılar..
  • helal olsun,
    hep derim, bi şekilde başlasak, zamanla geliştiririz.
    başlamak lazım.
  • Çekyatçı amca değil mi bu?
  • Böyle harika bir proje daha çöpe atıldı ah be dayıcım başka ülkede olsan el üstünde tutulursun ama böyle bir ülkede yazık be. Ne biçim ülkeyiz hiçbişey üretmiyoruz lale devri gibi kardeşim kendi malını kendin üret mucitlerin önünü aç ver desteği bir Türk dünyaya bedel elimizden herşey gelir. tabi gündemin penisilvanya olduğu bir ülkeden hiçbişey bekleyemeyiz. Anca yeriz biz yemeye devam afiyet olsun
  • Bisiklete dsg ne güzel olurdu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • abinin diger videolarını da izleyin. bu adam degerlendirilmeli.
  • Ben bunun bir icakt oldugunu dusunmuyorum. Hobi olarak ugrasiyor adam. Bazilari da hemen gaza gelmis degerlendirilmeli vs. Evinde her iki disliyi birbirine baglayan mucit olsaydi.
    Ayrica diger videolarinda sacma denebilecek seyler de yapmis, soylemis.
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Katılmıyorum.

    Bir çok insan hayatını kolaylaştıracak icadı var adamın.

    Fındık toplama işini bile düşünmüş.

    Böyle adamların arkasında durmak lazım.

    Benim dehşet projelerim var hem otomobil piyasası ile ilgili hem de insan hayatını kolaylaştıracak şeylerle ilgili.

    Ama destek yok. Prototip yapamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Katılmıyorum.

    Bir çok insan hayatını kolaylaştıracak icadı var adamın.

    Fındık toplama işini bile düşünmüş.

    Böyle adamların arkasında durmak lazım.

    Benim dehşet projelerim var hem otomobil piyasası ile ilgili hem de insan hayatını kolaylaştıracak şeylerle ilgili.

    Ama destek yok. Prototip yapamıyorum.

    https://www.kickstarter.com/

    Gercekten ise yarayacak fikirleriniz varsa ve bu konuda azimliyseniz bir goz atin derim.
    Isin uzucu yani sadece 1-2 tane Turk vardi en son baktigimda.

    Arkasinda durmak konusuna gelirsek yani ne kastediliyor arkasinda durmak ile onu merak ediyorum. Devletin youtube izleyip vayy be adama gel bakim sen buraya demesi mi bekleniyor. Ha devlet politiklarini begenmiyorum universitelerde vs. yeterince destek oldugunu ben de dusunmuyorum ama devlet sokaktan adam toplayip para mi versin destek olarak onu anlamiyorum. Hadi diyelim devlet destekledi sanzimanda biraz ileri gidildi sonra devlet napicak bunu uretip satacak mi? Yani kisaca beklenti yanlis. Devlet desteklicekse once unviersiteleri vs. desteklesin oralarda bulus cikma ihtimali cok cok daha fazla. Ondan sonra sira garajinda hobi olarak ugrasana gelir. Yani ben bu desteklenmiyor iste bu adamlara yazik vs. soyleminin arkasindaki beklentiyi tam anlayamiyorum. Anlatan olursa memnun olurum ama yani detaylica ve varsa ornekle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Düşünce güzel. Ama pratikte uygulanabilirliği yok.
    Neden derseniz:
    En dış çaptaki büyük dişlinin diş profili ile, göbekteki dişlinin diş profilleri aynı olamaz. Aynı olursa zaten daireyi tamamlayamazsınız.
    Bunlar farklı profilde olduğundan, tahriklenen (veya tahrik veren) küçük dişlinin bunlara uyumlu olması da mümkün değil. En fazla bir çapa göre tam uyumlu olabilir.
    Çalışabilmeleri için çok fazla boşluk verilmesi lazım ki bu hem çok sesli bir şanzıman demek hem de çok kısa sürede bozulacak demektir.

    Amcayı takdir ediyorum. Kafası güzel çalışıyor. Bir yeteneği olduğu aşikar. Ama bir icat kullanılabilir ve seri üretilebilir olmadıktan sonra endüstride yeri olmuyor.

    Bu konu açıldıktan sonraki gün araştırmaya başladım, sizin bu cevabınızdan sonra, gerçi bir kez konuşabildim arkadaşla yoğun olunca unuttum bu konuyu .

    Bu düzenekteki dişli çarkı tam olarak anlayamadım, unuttuğum için de konuşamadım arkadaşlarla.

    Bu düzenekte büyük çark, konik dişli mantığıyla açılabilir ancak şu kısmı bilmiyorum -öğreneceğim-: Dairenin içersinde de, dışarısında da diş sayısı aynı, dolayısıyla vites yükseltme nasıl oluyor onu anlayabilmiş değilim. Eğer dairenin dışındaki ile içersindeki diş sayıları aynı olsa bile çap değişikliğinden dolayı aktarmada oranlara değişiyorsa, kullanılabilecek bir sistem.

    Yok, mucit dayı çarkı farklı tasarlamışsa yani; örneğin 6 vitesli olması için daire üzerine farklı 6 diş grubu açmışsa -ben videodan tam anlayamadım- ve avare dişliyle aktarma yapıyorsa bu sistem yapılabilir. Yüzeysel bir konuşmada seri imalatta bunun mümkün olabileceğini söyledi arkadaş.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.