Şimdi Ara

Otobanda 2 otomobil kafa kafaya çarpıştı: 4 ölü, 4 yaralı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • karayolları ekiplerince yol çalışması nedeniyle İstanbul istikametine doğru yolun bir kısmı ulaşıma kapatılınca, trafik Edirne’ye geliş istikametteki şeritten verildi. İstanbul yönüne giden 22 HH 277 plakalı otomobil, şiddetli yağış nedeniyle kayganlaşan yolda karşı yönden gelen 52 RC 266 plakalı otomobille çarpıştı.

    Kaynak

    Kınalı-Çerkezköy arasında da yol bu şekilde. Ters istikamete verilen yol dubalarla ayrılmış. Fakat bazı sivri zekalar 5 dk. kamyon arkasında gidemedikleri için dubaların arasından ters yöne giriyorlar. Sonra kaza kaçınılmaz oluyor tabi.

    Allah ölenlere rahmet eylesin, yaralılara da acil şifalar versin.



  • Öncelikle Allah rahmet eylesin. Şeridinde kurallara uygun gidenlere daha çok üzülürüm... karşı şeride geçip suçsuz adamı canından edene ise fazla söyleyecek bişey yok. Burada Vefat etmiş. allah rahmet eylesin derim ancak...

    İstediğin kadar usta sürücü ol. İstediğin kadar güvenlikli aracın olsun. limitlerde giderken manyağın biri çıkar karşına, kafa kafaya girersin...

    ufak bir hatırlatma yapayım. o incelediğimiz testler 64 km hızla yapılıyor. 90 ile giden iki araç kafa kafaya çarpışırsa 180 km lik bir hızla çarpışmış gibi olurlar...
  • Bende okumuştum ayrıntılı bilgi içinhttp://www.etraf.com.tr/gundem/otobanda-kaza-4-olu-4-yarali-h3654.html
    Allah rahmet eylesin , yağış olduğunda duruma göre çok çok yavaşta giderim ne gerek var hıza anlamadım ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    Bende okumuştum ayrıntılı bilgi içinhttp://www.etraf.com.tr/gundem/otobanda-kaza-4-olu-4-yarali-h3654.html
    Allah rahmet eylesin , yağış olduğunda duruma göre çok çok yavaşta giderim ne gerek var hıza anlamadım ki
    O yol şuan gerçekten tehlikeli, kontrol edildiğini düşünmüyorum.Kavşaklar harici ışıkta yok. Sürekli kullanıyorum, şeritleri ayırmak için kullanılan dubalara muhtemelen geçen araçlar vurup şeritlerin ortalarına kadar atıyor. Buyrun size kazaya sebebiyet. Kim bilir belki bu kazanın sebebi bile o dubalardan kaçmak olabilir.

    Geçen sene yine İstanbul'a gelirken, bir harfiyat kamyonunda düşmüş taş parçaları yolun her yanına dağılımış durumdaydı. Sağım solum doluydu, kaçamadım mecbur kaldım büyükçe bir taşın üzerinden geçmeye. Araç nispetten yüksek olduğundan hasarsız atlattım çok şükür. Fakat Bulgar plakalı bir 520 GT benim kadar şanslı değildi maalesef, aracın altını dağıtmış yol kenarında çekici bekliyordu. Karayollarına mesaj attım, cevap vermeye tenezzül bile etmediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efk0

    O yol şuan gerçekten tehlikeli, kontrol edildiğini düşünmüyorum.Kavşaklar harici ışıkta yok. Sürekli kullanıyorum, şeritleri ayırmak için kullanılan dubalara muhtemelen geçen araçlar vurup şeritlerin ortalarına kadar atıyor. Buyrun size kazaya sebebiyet. Kim bilir belki bu kazanın sebebi bile o dubalardan kaçmak olabilir.

    Geçen sene yine İstanbul'a gelirken, bir harfiyat kamyonunda düşmüş taş parçaları yolun her yanına dağılımış durumdaydı. Sağım solum doluydu, kaçamadım mecbur kaldım büyükçe bir taşın üzerinden geçmeye. Araç nispetten yüksek olduğundan hasarsız atlattım çok şükür. Fakat Bulgar plakalı bir 520 GT benim kadar şanslı değildi maalesef, aracın altını dağıtmış yol kenarında çekici bekliyordu. Karayollarına mesaj attım, cevap vermeye tenezzül bile etmediler.

    Alıntıları Göster
    Kaza ile bilerek çarpmak arasındaki farkı öğrenin.


    Kaza elinden gelen her tedbiri almana rağmen olan şeydir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efk0

    O yol şuan gerçekten tehlikeli, kontrol edildiğini düşünmüyorum.Kavşaklar harici ışıkta yok. Sürekli kullanıyorum, şeritleri ayırmak için kullanılan dubalara muhtemelen geçen araçlar vurup şeritlerin ortalarına kadar atıyor. Buyrun size kazaya sebebiyet. Kim bilir belki bu kazanın sebebi bile o dubalardan kaçmak olabilir.

    Geçen sene yine İstanbul'a gelirken, bir harfiyat kamyonunda düşmüş taş parçaları yolun her yanına dağılımış durumdaydı. Sağım solum doluydu, kaçamadım mecbur kaldım büyükçe bir taşın üzerinden geçmeye. Araç nispetten yüksek olduğundan hasarsız atlattım çok şükür. Fakat Bulgar plakalı bir 520 GT benim kadar şanslı değildi maalesef, aracın altını dağıtmış yol kenarında çekici bekliyordu. Karayollarına mesaj attım, cevap vermeye tenezzül bile etmediler.

    Alıntıları Göster
    bölünmüş yol klasiği, eskiden bunlardan her yıl yüzlerce olurdu %99'u da “hatalı solama” dan kaynaklıdır.

    Zaman zaman şahitte oluyorum “adam virajda soluyor birde çıkış yaptığı şerit ful dolu yani karşıdan gelen olsa kaçacak yerde yok ama ölümüne dalıyor, eskiden nasıl bir kafadır diye düşünüyordum artık itlaflık eleman deyip geçiyorum”

    Hatta geçen yaz göcek yolunda birebir yaşadımda,

    rampa aşağı gidiyoruz rampanın sonu viraj, ve geliş görünmüyor adam solu bırakmış sağdan giden benim sağımdan girdi Mercedes ile yolların kralı ya gurbetcim benim rampanın dibini önden buldu, ordan önündeki kamyoncunun arkasından sola çıktı tabi bu arada bende kamyonun arkasına varmış oldum ki karşıdan dörtlülere kornaya asıla asıla BMC kamyon geliyor sağında kamyon+ben solda taş duvar önünde BMC ile kalakaldı artık frenle yer vedim salise farkı ile aramıza girip kurtardı.

    Antalya Korkuteli ve Akseki yollarında bu durumlar halen mevcut ve halen sollama kazaları olmakta.

    Rahmetlilerin günahlarını almayayım ama bu da muhtemelen hatalı solama diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Kaza ile bilerek çarpmak arasındaki farkı öğrenin.


    Kaza elinden gelen her tedbiri almana rağmen olan şeydir.

    Alıntıları Göster
    Herkes çok hızlı araç kullanıyor hemde çok. Adam yol çalışması olan yağmurlu yolda hemde önünü görememesi rağmen vede gece omasına rağmen çılgınca basıyor arabaya allah hepimizi boyle delilerden korusun, bu ülkede herkese verilen ehliyetlerin geri alınmas ve psikolojik teste tabi tutulup geri verilmesi gerek çünkü direkisyon başında çok hasta insan var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Kaza ile bilerek çarpmak arasındaki farkı öğrenin.


    Kaza elinden gelen her tedbiri almana rağmen olan şeydir.

    Alıntıları Göster
    yağış olduğu zamanlarda pütürsüz asfaltta farlar yerden de yansıyarak göz kamaştırıyor.
    bazı organizmalar da güzel görünüyor diye sis farı da yakınca oluyor 4 tane ışık. hele bir de
    ayak takımı tipi çakma xenon far+sis ise karşıdan yanar dönerli bir cisim geliyor...
    yazık olmuş karşıdan gelen masum insanlara. trafiğin en adaletsiz tarafı da bir kişinin hatasının bedelini
    birden çok insanın hayatı ile ödemek zorunda kalması..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keus35 -- 30 Ekim 2014; 12:52:59 >
  • Daha pazar pazartesi o yolu kullandım. Rezillik tekirdag tarafina 1 şerit istanbul tarafına 2 şerit koymuşlar dubalarla yol ayırmışlar. Dubaların çoğuda uçmuş oraya buraya dağılmış halde zaten. Gelirken çok yağmur vardı tahmin etmiştim bu yolda kötü şeyler olur diye işte sonuç. Sorumsuzluk acelecilik ve dikkatsizlik birleşince maalesef böyle oluyor.
    Vefat edenlere Allah rahmet etsin yakınlarına sabır versin inş.
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    Hocam kimse gidip birisinin ailesini öldürmez zaten, herkes tedbirini alsa yavaş dikkatli gitse kazalar aşırı derecede azalır.Benim dediğim hatalı sollama ,aşırı hız ,alkol yüzünden yapılmış KAZALAR(bunlara katil diyorum) .Bak yine kazalar dedim çünkü dediğiniz gibi bir teker patlaması yüzünden kazalar vardı %0,1 bir de aşırı hız makas v.b. kazalar vardır %90 bu yüzdendir.O yüzden her an hepimiz tedbiri alsakta kader dediğimiz olay bizi bir alkollü yüzünden buradan toprağa götürebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    Öncelikle Allah rahmet eylesin. Şeridinde kurallara uygun gidenlere daha çok üzülürüm... karşı şeride geçip suçsuz adamı canından edene ise fazla söyleyecek bişey yok. Burada Vefat etmiş. allah rahmet eylesin derim ancak...

    İstediğin kadar usta sürücü ol. İstediğin kadar güvenlikli aracın olsun. limitlerde giderken manyağın biri çıkar karşına, kafa kafaya girersin...

    ufak bir hatırlatma yapayım. o incelediğimiz testler 64 km hızla yapılıyor. 90 ile giden iki araç kafa kafaya çarpışırsa 180 km lik bir hızla çarpışmış gibi olurlar...



    Hayır öyle olmuyor..Düz mantık ve fizik çok ayrı şeyler.
  • Keşan yoluda böyle yolculuk ederken ciddi şekilde tedirgin oluyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    Öncelikle Allah rahmet eylesin. Şeridinde kurallara uygun gidenlere daha çok üzülürüm... karşı şeride geçip suçsuz adamı canından edene ise fazla söyleyecek bişey yok. Burada Vefat etmiş. allah rahmet eylesin derim ancak...

    İstediğin kadar usta sürücü ol. İstediğin kadar güvenlikli aracın olsun. limitlerde giderken manyağın biri çıkar karşına, kafa kafaya girersin...

    ufak bir hatırlatma yapayım. o incelediğimiz testler 64 km hızla yapılıyor. 90 ile giden iki araç kafa kafaya çarpışırsa 180 km lik bir hızla çarpışmış gibi olurlar...



    Hayır öyle olmuyor..Düz mantık ve fizik çok ayrı şeyler.

    90 ile giden iki cisim karşılıklı çarpışırsa nasıl oluyor açıklar mısınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    Öncelikle Allah rahmet eylesin. Şeridinde kurallara uygun gidenlere daha çok üzülürüm... karşı şeride geçip suçsuz adamı canından edene ise fazla söyleyecek bişey yok. Burada Vefat etmiş. allah rahmet eylesin derim ancak...

    İstediğin kadar usta sürücü ol. İstediğin kadar güvenlikli aracın olsun. limitlerde giderken manyağın biri çıkar karşına, kafa kafaya girersin...

    ufak bir hatırlatma yapayım. o incelediğimiz testler 64 km hızla yapılıyor. 90 ile giden iki araç kafa kafaya çarpışırsa 180 km lik bir hızla çarpışmış gibi olurlar...



    Hayır öyle olmuyor..Düz mantık ve fizik çok ayrı şeyler.

    90 ile giden iki cisim karşılıklı çarpışırsa nasıl oluyor açıklar mısınız ?

    Alıntıları Göster
    10 dakika geç gitseydi 4 kişi ölmeyecekti,ecel biyerde
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    http://youtu.be/r8E5dUnLmh4
    Bir aracın 90 ile duvara çarpması ile ortaya çıkan g kuvvetinin o araca etkisi ile iki aracın kafa kafaya çarpması sonucu ortaya çıkan g kuvvetinin o araca etkisi eşittir. Yani 90 ile duvara çarpmak= 90 ile kafa kafaya çarpışmak
    Mythbusters Programı'nda konu edinildi.
    Edit:eşittir dediysek tabi tam olarak Eşit değildir, illa ki bazı noktalarda araca, çarpma açısına bağlı olarak g kaybı veya artışı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adieu -- 30 Ekim 2014; 14:30:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    Keşan yoluda böyle yolculuk ederken ciddi şekilde tedirgin oluyorum.

    Bu yaz 2 kere Erikli'ye gittim. Malkara'dan sonra çok dikkatli olmak gerekiyor. Yolu bir gidiş tarafına, bir dönüş tarafına veriyorlar. Hakeza Keşan da öyle. Bitince güzel olucak gibi hayırlısı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    Öncelikle Allah rahmet eylesin. Şeridinde kurallara uygun gidenlere daha çok üzülürüm... karşı şeride geçip suçsuz adamı canından edene ise fazla söyleyecek bişey yok. Burada Vefat etmiş. allah rahmet eylesin derim ancak...

    İstediğin kadar usta sürücü ol. İstediğin kadar güvenlikli aracın olsun. limitlerde giderken manyağın biri çıkar karşına, kafa kafaya girersin...

    ufak bir hatırlatma yapayım. o incelediğimiz testler 64 km hızla yapılıyor. 90 ile giden iki araç kafa kafaya çarpışırsa 180 km lik bir hızla çarpışmış gibi olurlar...



    Hayır öyle olmuyor..Düz mantık ve fizik çok ayrı şeyler.

    90 ile giden iki cisim karşılıklı çarpışırsa nasıl oluyor açıklar mısınız ?

    Sabit bir duvara vurduğunuz takdirde, duvarda hiç bir esneme ya da deforme olmamakla birlikte, aracın frensiz çarpması sonucu aracın üzerinde bulunan tüm enerji 90 derecelik bir açı ile duvara çarpıyor, duvar deforme olmayınca aracın kendisini deforme ederek ve ısı açığa çıkararak dağılıyor. Enerji sıfıra ulaştığı zaman da hem deformasyon hem araç duruyor.
    Karşılıklı çarpışmalarda ise iki araç da deforme olarak darbeyi emiyor. Ayrıca 90 derecelik çarpışma olması biraz zor olduğu için iki araç da sağa sola kaçacak yer de buluyor. Dolayısı ile tam kafa kafaya ve tam 90 derece ile çarpışsalar belki dediğiniz gibi olur.
    Bununla birlikte kaza refleksi ile frene basmak hem hızı düşürür hem kaza sırasındaki enerjinin daha az olmasını sağlar (Araç zaten durma eğilimindedir, kaza anında durmanın bir kısmı fren tarafından temin edilir)
  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    inşallah hocam ya okulum keşan'da 2 yıldır yol bitmedi korkutuyor insanı.. 70 den yukarı çıkmıyorum gidiş geliş tek şeride düşüce korkutucu oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    inşallah hocam ya okulum keşan'da 2 yıldır yol bitmedi korkutuyor insanı.. 70 den yukarı çıkmıyorum gidiş geliş tek şeride düşüce korkutucu oluyor
    Teşekkürler arkadaşlar. Herkes için faydalı bilgiler. Ben bu konuyu biliyorum fakat benim yazımı diğer arkadaş tam okumamış sanırım. Zaten "90 ile giden iki araç kafa kafaya çarpışırsa 180 km lik bir hızla çarpışmış gibi olurlar..." şeklinde ibare kullandım. Yoksa gerçeklerin fizikteki vektörler konusundaki gibi olmadığını biliyorum

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    Hocam kimse gidip birisinin ailesini öldürmez zaten, herkes tedbirini alsa yavaş dikkatli gitse kazalar aşırı derecede azalır.Benim dediğim hatalı sollama ,aşırı hız ,alkol yüzünden yapılmış KAZALAR(bunlara katil diyorum) .Bak yine kazalar dedim çünkü dediğiniz gibi bir teker patlaması yüzünden kazalar vardı %0,1 bir de aşırı hız makas v.b. kazalar vardır %90 bu yüzdendir.O yüzden her an hepimiz tedbiri alsakta kader dediğimiz olay bizi bir alkollü yüzünden buradan toprağa götürebilir

    Ben ters yöne girip çarpan ite katil diyorum ,çarpılan kişilere demiyorum tabikide. Onlarınki de kader değil devletin olmamasıdır. O çarpan it illaki başka noktalarda da başka itlikler yapmıştır. Devlet bir yerde bunun önüne geçseydi o insanlar ve daha niceleri yaşıyor olurdu. Daha niceleride ölmeyecek olurdu.

    Kader işine girersek madende insanların ölmeside kader. Almanyada olmaz burada olur. Niye?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.