Şimdi Ara

FORD KUGA 2013 10.000 KM İZLENİMLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
1
Favori
5.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Selamlar Arkadaşlar , 2013 yılında aldığım 2013 Selective Kuga aracımın ilk 10bin Km'sini yapmış bulunmaktayım. Şimdi Kuga'yı düşünen veyahut ilgilenen arkadaşlar için araba hakkında kısa bir inceleme yazısı sunacağım.

    Motor ve Şanzıman Benim aracım 1.6 182 beygir 240 tork (overboost ile 20 tork artış sağlanıyor).Araç 1.7 Tona yakın ağırlığı ile bana mısın demiyor , Ani hızlanmalar gerektiği zaman araç bu isteğinizi yerine getiriyor. Araç nazlanmadan hızlanıyor , araçta 2 adet mod var d yani drive ve s sport mod olarak 2 farklı mod sayesinde arabaya istediğiniz emirleri verebiliyorsunuz . Drive Modda yolun durumuna göre 2500 devir aralığı vites atıyor. Sport modda ise aracın karekteri değişiyor motor ağırlaşıyor (ses artıyor) daha üst devirlere çıkmayı olanak sağlıyor . Araç 160 gibi hızlara azıcık gaz ile ulaşıyor , Biran kadrana bakıyorsunuzki araç 160 la gidiyor . Aracımla 6000 deviri gördüm , Fabrika verisi 6500 rpm gösteriyor ama şimdilik aracı zorlamadım , genelde sakin kullandım . Sollamalarda tereddüt etmiyorsunuz gaza ufak dokunuşlar bile aracın nazlanmadan hızlanmasını sağlıyor . 120 ile giderken yaklaşık 2500 devire yakın seyir ediyorsunuz, motor sesi çok az . Araçla çok nadir dipgaz yaparım ama Kuga bunu gerektirmiyor bile. Yokuşlarda hızınızı aldıysanız makul hızda çıkarsınız , yolun durumuna bağlı olarak yavaş çıkıyorsanız araç vitesini düşürüyor 3500 devirle 5000 devir arası çıkıyorsunuz o yüzden hızınızı alıp çıkmanız daha rahat olacaktır . Kısacası aracın ivmelenmesi Midsize-Suv sınıfında lidere oynayacak karekterisliği barındırıyor . Şanzıman yarı otomatik bazen kararsız olabiliyor ama drive modda genelde 2bin ile 3bin devir arası gidip gelmeyi istiyor bu yüzden sportif kullanımlar için Sport mod güzel oluyor. 10Bin km boyunca motor ve aktarmanın beni hiç üzmediğini gönül rahatlığıyla söyleyebilirim .

    Konfor Ben 1.83'üm Direksiyonun hizası , Koltuk hizası gayet iyi , Eşim ve oğlum arabada hiç rahatsız olmuyorlar , Baş mesafesi gayet yeterli , Arka sırada genelde oğlum oturuyor rahatsız olduğunu görmedim gayet memnunlar . Arka koltuklar arkaya 2 cm kayıp daha rahat bir oturma açısı sağlayarak konforu daha da iyi hale getiriyorlar , diz mesafesi normal , 2 çocuklu bir aile için ideal bir araç diyebilirim , ben çok memnun kaldığımı söyle bilirim dostlar.

    Yakıt Araç gerçektende rakiplerine göre fazla yakıyor ama bu değer sizleri korkutmasın o kadar da uç değerler değil . Şehir içi normal kullanımda 11 Litre gibi değerleri görmek mümkün , ama bu değerler aracı ideal kıvamında kullanırsanız gerçekleştiriyor gaza biraz daha fazla yani agresif kullanım gösterirsiniz Şehir içi 12 - 13 gibi değerler görmek mümkün çok üst limitlerde 14 15 görebilirsiniz , Gelelim Şehir dışı kullanıma , BURSA-ÇEŞME arası aracım 9 Litre gösteriyordu . ANTALYA-BURSA arası 8.5 - 7.9 gibi değerleri yakaladım . Klima gidiş dönüş açıktı ve Araç 3 kişi ve üstüne bagaj ve eşya doluydu . Makul sayılabilir değerlere ulaşıyoruz . Bu Performansta bir suv için o kadar da kötü değerler olmadığını düşünüyorum tabi bir dizel gibi yakıt ekonomisi sağladığını söylemem lakin araç sizi uzun yolda hiç üzmüyor ve taviz vermeden size keyifli bir sürüş sağlamış oluyor.

    Ergonomi ve Sistemler Araç kullanışlılık açısından çok iyi , araç Selective donanım paketi olarak aldım , Araçta Navigasyon, Sony Ses Sistemi , Şerit takip asistanı , Şehir içi destek sistemi gibi bir çok sürücüye yardımcı olacak paketleri var . 5 İnchlik navigasyon kullanışlılık açısından iyi lakin insan böyle heybetli bir arabadan daha güzel bir sistem bekliyor o yüzden navigasyon geliştirilebilirmiş. Bu konuda eksik buldum . Klima gayet başarılı araç sıcak bir yaz gününde aniden Alaska soğuklarına dönebiliyor . Onun dışında şerit takip asistanı gayet başarılı çalışıyor , işaret vermeden geçmeye çalıştığınızda sizi uyarıyor , kör nokta uyarı sistemi aynada turuncu bir nokta olarak yer alıyor. Aracın iç mekanı ergonomik açıdan yeterli , Vites kolu elimizin tam hizasında duruyor , konsol rahat kontrol edilebiliyor , Cruise Control başarılı , Daha bir çok sistem gayet başarılı olarak çalışıyor ben beğendim .

    Sonuç Sonuç olarak Kuga size yerden yüksek bir focus kullanırmış hissini veriyor , yol tutuş ve sürüş keyfini size anlatamam , daha önce "Honda Civic" kullanmıştım onda Kugada'ki zevki hazzı alamamıştım ne yazık ki . Sonuç olarak Yakıt sorunu yoksa bu araç tam size göre bir araç olduğunu söyleyebilirim gerek konfor gerek sürüş gerek donanım olarak her noktasıyla çok güzel bir araç . Sizlere çektiğim resimleride atacağım kısa sürede .



     FORD KUGA 2013 10.000 KM İZLENİMLERİ
     FORD KUGA 2013 10.000 KM İZLENİMLERİ
     FORD KUGA 2013 10.000 KM İZLENİMLERİ
     FORD KUGA 2013 10.000 KM İZLENİMLERİ

    Edit: Resimlerin devamını daha sonraki günlerde günceleyeceğim , Direksiyon simidinin ordaki , sürücü ekranını da çekip buraya atacağım beklemede kalın .

    Saygılarımla

     FORD KUGA 2013 10.000 KM İZLENİMLERİ

    BONUS
     FORD KUGA 2013 10.000 KM İZLENİMLERİ
     FORD KUGA 2013 10.000 KM İZLENİMLERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nejoz -- 24 Eylül 2014; 18:51:10 >



  • Teşekkürler. İncelemenizi keyifle okudum. Dediğiniz gibi yakıt tüketimi hariç ideal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kahlenberg68

    Teşekkürler. İncelemenizi keyifle okudum. Dediğiniz gibi yakıt tüketimi hariç ideal

    Ne demek hocam , Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana , daha iyisi sizlerin olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Keyifli bir araç, benim beğenmediğim tek yanı uzun yol tüketimiydi ki, sizde aynı şeyleri yaşamışsınız. Belki manuel vites olsa 6 litre civarına iner ama o da otomatik vitesin azizliği. Yıllık 10.000km yapan birisi için, fazla yakma durumu olmaz zaten. Ancak yine de, keşke 1.6 dizeli veya 1.6 180hp'lik versiyonu gelseydi.

    Dediklerinizde haklısınız fakat malesefki Ford bu duruma biraz ilgisiz bakıyor onun yerine çok değişik motor kombinasyonlarıyla bize getirtiyor .
  • Teşekkür ederiz güzel inceleme.. Beğendiğim bir araç bu sınıftaki bir çok suvdan daha iyi olduğunu düşüyorum hala neden 2.0 dizel hem gitmeyen hem çok yakan hem çok vergisi olan captivaya bukadar para veriyolar anlamış değilim.. Bu araç bence captivadan daha çok satmalıydı..
  • elinize sağlık.

    yakıt sorunu olmasa neler var neler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Teşekkür ederiz güzel inceleme.. Beğendiğim bir araç bu sınıftaki bir çok suvdan daha iyi olduğunu düşüyorum hala neden 2.0 dizel hem gitmeyen hem çok yakan hem çok vergisi olan captivaya bukadar para veriyolar anlamış değilim.. Bu araç bence captivadan daha çok satmalıydı..

    Ne demek faydalı olabildiysem ne mutlu bana , satılmaması konusuna gelirsek ya çok yakıyor diye bulaşmıyorlar yada ön yargıyla yaklaşıyorlar anlamış değilim tekrardan teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    elinize sağlık.

    yakıt sorunu olmasa neler var neler....

    benzin 2 lira olsa keşke
  • cLk kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler Hocam .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kahlenberg68

    Teşekkürler. İncelemenizi keyifle okudum. Dediğiniz gibi yakıt tüketimi hariç ideal

    Ne demek hocam , Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana , daha iyisi sizlerin olsun

    Alıntıları Göster
    Hocam ellerinize sağlık güzel bir inceleme olmuş :)
    Ben de aracın Trend X manuel 150 Bg olanını kullanıyorum
    150 beygir manuel olarak oldukça yeterli geliyor bana. Dediğiniz gibi sürüş keyfi ve yol tutuşuna diyecek yok.
    Bizim araçta da şehir içi 8,5 uzun yolda da 7 litre yakıt tüketimi var. Ama o uzun yolun 6 saati İstanbul-İzmit çileli bayram yolu idi heralde tahminimce biraz daha aşağıya düşebilir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejoz

    Teşekkürler Hocam .
    Hocam aracınız çok güzel iyi günlerde kullanın. Türkiye şartlarında ise yakıt nedeniyle bu araç keseye zarar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejoz

    Teşekkürler Hocam .
    güzel yazı olmuş, emeğinize sağlık, ben mayıs ayında test sürüşü yaptım yine 1.6 selective di kuga, araç gayet keyifliydi, yüksekte tahtta oturuyormuş hissi veriyordu ama yokuş çıkarken gaza biraz yüklendim motorun gücünü görmek için anlık tüketimde 33 gördüm, az km yapanlar için ideal bir araç
  • Hocam incelemeniz cidden çok güzel olmuş ancak mobilden fotoğraflar görünmüyor.
  • Yakiti ve fiyati haric cok guzel bir tercih sinifinda. Bizim qashqai cvt daha az yakiyor ama daha da az kaciyor, dolayisiyla ikisi birden olmuyor sanirim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    güzel yazı olmuş, emeğinize sağlık, ben mayıs ayında test sürüşü yaptım yine 1.6 selective di kuga, araç gayet keyifliydi, yüksekte tahtta oturuyormuş hissi veriyordu ama yokuş çıkarken gaza biraz yüklendim motorun gücünü görmek için anlık tüketimde 33 gördüm, az km yapanlar için ideal bir araç

    Alıntıları Göster
    Dostlar iyi dilekleriniz hepinize teşekkür ederim , Aracın çok yaktığı bir gerçek , artık gülü seven dikenine katlanacak
  • Zvjezdan kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim , Fotoğrafları zamanı geldikçe güncelleyeceğim yeni fotolarda ekleyeceğim .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realburaq

    Yakiti ve fiyati haric cok guzel bir tercih sinifinda. Bizim qashqai cvt daha az yakiyor ama daha da az kaciyor, dolayisiyla ikisi birden olmuyor sanirim :)

    Qashqai de çok güzel bi araç hocam yeni kasası benimde hoşuma gidiyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeruNolweo

    Hocam ellerinize sağlık güzel bir inceleme olmuş :)
    Ben de aracın Trend X manuel 150 Bg olanını kullanıyorum
    150 beygir manuel olarak oldukça yeterli geliyor bana. Dediğiniz gibi sürüş keyfi ve yol tutuşuna diyecek yok.
    Bizim araçta da şehir içi 8,5 uzun yolda da 7 litre yakıt tüketimi var. Ama o uzun yolun 6 saati İstanbul-İzmit çileli bayram yolu idi heralde tahminimce biraz daha aşağıya düşebilir :)

    150 Beygir ve 180 beygirin teknik verileri aynı zaten performans anlamında bir fark olacağını sanmıyorum üstüne manuel daha zevkli olacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: HeruNolweo

    Hocam ellerinize sağlık güzel bir inceleme olmuş :)
    Ben de aracın Trend X manuel 150 Bg olanını kullanıyorum
    150 beygir manuel olarak oldukça yeterli geliyor bana. Dediğiniz gibi sürüş keyfi ve yol tutuşuna diyecek yok.
    Bizim araçta da şehir içi 8,5 uzun yolda da 7 litre yakıt tüketimi var. Ama o uzun yolun 6 saati İstanbul-İzmit çileli bayram yolu idi heralde tahminimce biraz daha aşağıya düşebilir :)

    150 Beygir ve 180 beygirin teknik verileri aynı zaten performans anlamında bir fark olacağını sanmıyorum üstüne manuel daha zevkli olacaktır

    Alıntıları Göster
    elinize sağlık beğendiğim bir araç fakat o navigasyon ekranı çok komik duruyor gerçekten
  • quadream kullanıcısına yanıt
    Hocam bende kanıksadım Fordu niye böyle bir ekran kullandığını çözemedim halbuki Escape (Kuga) 8inchlik ekran gelse çok daha hoş olurdu , yorumunuz için teşekkürler daha iyisi sizlere
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.