Şimdi Ara

Ford Focus 2 Makyajlı Kasa Baskı Balata sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
3.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Ford Focus Titanium 1.6 Benzinli araç sahibiyim. Aracım 70800kmde. Aracı aldığımdan beri debriyajına alışamadım. Çok yukarıda kavrıyor ve çok kısa bir noktada kavrıyor, 1 den 2 ye geçerken özellikle araç sarsma yapıyor. 2 viteste asıldığımda da sanki araç sarsılarak hızlanıyor. Yeni gaz sistemi takıldı ondan şüphelenerek aracı benzinde de denedim. Aynı durum geçerli. Bunu araç neden yapar?

    Saygılar.



  • baskı balata bitmeye yaklaşmıştır muhtemelen.Aynı sorun bende de vardı hatta debriyaja basınca ses yapıyordu.Komple baskı balata set değiştirdim ve düzeldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tcarpan

    baskı balata bitmeye yaklaşmıştır muhtemelen.Aynı sorun bende de vardı hatta debriyaja basınca ses yapıyordu.Komple baskı balata set değiştirdim ve düzeldi.


    Belirtilerin hepsi mevcutmuydu? Vites attıktan sonra debriyajı yavaş salsanız bile aracın sarsılması gibi?
  • evet aynı şekildeydi.Debriyaja %25 basınca kavrama noktasına ulaşıyordu.değiştirdikten sonra pedal yumuşadı silkelenme sorunu kalktı ve kavrama normalde olduğu gibi daha alt bir noktaya geldi.
  • İki durum olabilir.

    1-Baskı balatanız bitiyordur
    2-Fordlar biraz yukarıdan kavrar, alışamamışsınızdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    İki durum olabilir.

    1-Baskı balatanız bitiyordur
    2-Fordlar biraz yukarıdan kavrar, alışamamışsınızdır.

    Daha önce de 2005 Ford Mondeo sahibiydim, 2.0 Benzinli. Ancak bunların hiçbirini yaşamadım.
  • Daha önce kullandıysanız 1. seçenek ağır basıyor. Ben 99 mondeo kullanıyorum ve neredeyse debriyajı bırakırken kavrıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeune Ottoman

    Merhaba arkadaşlar.

    Ford Focus Titanium 1.6 Benzinli araç sahibiyim. Aracım 70800kmde. Aracı aldığımdan beri debriyajına alışamadım. Çok yukarıda kavrıyor ve çok kısa bir noktada kavrıyor, 1 den 2 ye geçerken özellikle araç sarsma yapıyor. 2 viteste asıldığımda da sanki araç sarsılarak hızlanıyor. Yeni gaz sistemi takıldı ondan şüphelenerek aracı benzinde de denedim. Aynı durum geçerli. Bunu araç neden yapar?

    Saygılar.


    Eğer titreme vitesin büyük geldiği bildiğimiz titreme değilse, baskı balatanın değişim zamanı yaklaşıyor. Değişim için gittiğinizde rulman ve keçeleride mutlaka değiştirin. Ayrıca volanın yüzeyinide kontrol ettirin.

    Saygılar...
  • Konuyu açtıktan sonra ustalara ve Ford servise gidip sürekli, "aracın debriyaj tepkileri çok sert, vitesler zor geçiyor" dediğimde , baskı plakanız daha gider kaçırmıyor demelerinin sonucunda 2 gün önce yolda kaldım. Kilometre 72100. Allahtan varacağım noktaya yakın bir yerde kaldım ve tanıdıklarım vasıtasıyla aracı çektik. Şanzımanı açtık; çıkan debriyajın durumu :

     Ford Focus 2 Makyajlı Kasa Baskı Balata sorunu

    Debriyaj paramparça olmuş. Sebebi bitmesi değil yanlış kullanımdan dolayı kavrulup taş gibi olması ve işlevselliğini kaybetmesi. Kısacası debriyajı değiştirmek için illaki bitmesi gerekmiyormuş bunu öğrendik.

    Markasına baktığımızda içinden çıkan setin Sachs marka olduğunu görünce yeni Sachs ile değiştirdik. İşçilik 150TL, baskı-balata 230TL. Toplamda 380TL tuttu.

     Ford Focus 2 Makyajlı Kasa Baskı Balata sorunu

    Sonuç : Debriyaj ve tepkileri artık çok yumuşak oldukça konforlu. Araç düşük devirlerde çok daha stabil oldu. Titremelerin hepsi yok oldu. Aracın düşük devirlerdeki tepkileri daha seri hale geldi. Aracın vites geçişleri bile değişti. Ciddi anlamda fark ediyor, tavsiyem bu tarz belirtileri gören arkadaşlar kesinlikle gözardı etmesin.

    @alpernbugra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exit to DOS -- 9 Ekim 2014; 19:45:36 >




  • Geçmiş olsun, yolda kalmanız kötü olmuş. Balata mahvolmuş, volan yüzeyine baktınız mı? Keçeler değişti mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Geçmiş olsun, yolda kalmanız kötü olmuş. Balata mahvolmuş, volan yüzeyine baktınız mı? Keçeler değişti mi?

    Öncelikle yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Dedikleriniz çıktı Hazır şanzıman açılmışken hepsini sordum. Açılırken bilyenin değişmesi gerekir, volanda da sıkıntı çıkar diye bekliyorduk. Beklediğimizden iyi çıktı. Bilye falan hepsi iyi durumda dediler. Keçeler daha önce bir yağ kaçırma durumu olmuş değişmiş. Sadece baskı balata setiyle işi kurtardık.

    Balata mahvolmuş ancak sebebi bitmesi değil, kavrulması ve sertleşmesi. Yani yanlış kullanımlarda kavrulan ve sertleşen bir balatanın bitmesi şart değil, mutlaka değiştirilmesi gerekiyor. Yolda bırakmasa bile arabadan zevk alamaz hale geliyorsunuz, kütük gibi yapıyor arabayı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeune Ottoman

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Geçmiş olsun, yolda kalmanız kötü olmuş. Balata mahvolmuş, volan yüzeyine baktınız mı? Keçeler değişti mi?

    Öncelikle yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Dedikleriniz çıktı Hazır şanzıman açılmışken hepsini sordum. Açılırken bilyenin değişmesi gerekir, volanda da sıkıntı çıkar diye bekliyorduk. Beklediğimizden iyi çıktı. Bilye falan hepsi iyi durumda dediler. Keçeler daha önce bir yağ kaçırma durumu olmuş değişmiş. Sadece baskı balata setiyle işi kurtardık.

    Balata mahvolmuş ancak sebebi bitmesi değil, kavrulması ve sertleşmesi. Yani yanlış kullanımlarda kavrulan ve sertleşen bir balatanın bitmesi şart değil, mutlaka değiştirilmesi gerekiyor. Yolda bırakmasa bile arabadan zevk alamaz hale geliyorsunuz, kütük gibi yapıyor arabayı.

    Önemli değil, tekrar geçmiş olsun.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.