Şimdi Ara

Forumdaki DSG psikolojisi ile Forumla alakasi olmayan DSG li arac sahipleri arasindaki fark (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
216
Cevap
2
Favori
4.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Şu an yeni açılan bir konu var ve şanzıman değişimi için istenen yüklü bir meblağ söz konusu.Çok değil 17 bin lira her ne kadar % 40 ta olsa yine de yüksek rakam


    Konu;

    http://forum.donanimhaber.com/m_97576712/tm.htm


    Ne yalan söyleyeyim, bir DSG kullanıcısı olarak kendimi konu sahibinin yerine koydum...



    Hmm bak o zaman iş değişir.
    Böyle bir değişim ücreti alınırsa kesinlikle haksız.
    Edit: Yalnız hocam 160.000 km araçtan bahsediyoruz, her hangi bir tork konvertörlü araç bu Km lerde rektefeye zaten giriyror. 4-5 bin arası masraf çıkarır şanzıman aşağı yukarı.
    yine de Eğer sorun aynı minvalde ise savunmuyorum kesinlikle,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Şu an yeni açılan bir konu var ve şanzıman değişimi için istenen yüklü bir meblağ söz konusu.Çok değil 17 bin lira her ne kadar % 40 ta olsa yine de yüksek rakam


    Konu;

    http://forum.donanimhaber.com/m_97576712/tm.htm


    Ne yalan söyleyeyim, bir DSG kullanıcısı olarak kendimi konu sahibinin yerine koydum...




    Edit: Yalnız hocam 160.000 km araçtan bahsediyoruz, her hangi bir tork konvertörlü araç bu Km lerde rektefeye zaten giriyror. 4-5 bin arası masraf çıkarır

    örnek verir misiniz




  • EnginAKB E kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım her mesajında yeni şeyler öğreniyoruz. Yahu şanzıman rektifiyesi nasıl oluyor bir anlatıver de öğrenelim lütfen. Benim bildiğim tam otomatikler zaten bilindik gezegen dişli düzeneğidir. 10 bin km kadar sonra törpülenip cam gibi sertleşen dişlilerin sonrasında aşınmaları mümkün değil. Tork konvertörü de zaten viskoz kavramadır 80 binde bir yağı değişir o kadar. Balata olmadığından aşınma da olmaz, salyangozun akışkan sürtünmesiyle birbirini tahriklemesi mantığıyla çalışır gayet gevşek ve yumuşak huylu bir karakteri vardır. Bu nedenle de ne kadar hor kullanırsanız kullanın, tık demez. Tork konvertörlü şanzımanlar tanklarda bile kullanılıyor.

    Burada yakıt tüketiminden dem vuranlara da sorayım, piyasada tek çift kavrama dsg midir? Kendim powershift kullanıyorum. Piyasada edc, tct, dct, pdk gibi birçok çift kavramalı şanzıman mevcut. Bunların neredeyse hepsi de dsg ile benzer yakıt tüketim değerleri sunuyorlar. Yani kimse tork konvertörlü araçların 2 litre fazla yakmasına mahkum değil, gayet sorunsuz ve sağlam çalışan çift kavramalı araçlar var. Dsg kullanmak hele ki garantisi bitmişse, saatli bombayı yanında taşımak gibi birşey ki aracın seni nerede hangi şekilde bırakacağı da meçhul. Kırk yılın başı dağ yoluna çıkarsın dsg ısınır patlar sonra yol kenarlarında rezil olursun gerçi nerede kalırsan kal rezil olacaksın da daha birçok sorunsuz alternatif varken niye bu riskle yaşayayım ki. Anlatmak istediğimiz bu işte...




  • Ben de arkadaşın örnek vermesini bekliyorum.

    tork konvertörlü her 160 bin km de 4-5 bin masraf çıkaran araç olsa olsa yine vosvos üretimi olur heralde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Şu an yeni açılan bir konu var ve şanzıman değişimi için istenen yüklü bir meblağ söz konusu.Çok değil 17 bin lira her ne kadar % 40 ta olsa yine de yüksek rakam


    Konu;

    http://forum.donanimhaber.com/m_97576712/tm.htm


    Ne yalan söyleyeyim, bir DSG kullanıcısı olarak kendimi konu sahibinin yerine koydum...



    Hmm bak o zaman iş değişir.
    Böyle bir değişim ücreti alınırsa kesinlikle haksız.
    Edit: Yalnız hocam 160.000 km araçtan bahsediyoruz, her hangi bir tork konvertörlü araç bu Km lerde rektefeye zaten giriyror. 4-5 bin arası masraf çıkarır şanzıman aşağı yukarı.
    yine de Eğer sorun aynı minvalde ise savunmuyorum kesinlikle,

    Hocam rektefiyeden ziyade şanzıman değişimi söz konusu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Yahu siz şaka mı yapıyorsunuz ne 300-500'ü... Garantisi biten aracın şanzıman değişimi için 14 bin TL istiyorlar. Sırf bu değişim zaten sizin 10 senede yaptığınız yakıt tasarrufunu alıp götürmeye yeter. Kaldı ki araç bu arızayı verince yaptırmadan satarım derseniz ölü merkep fiyatına gider ve çoğu kişi o fiyatlara bile kolay kolay almaz. 100 bin km'deki 5 senelik araca da 14 bin TL vermek insana çok ağır gelir. Sanki bunları biz uyduruyormuşuz, böyle şeyler yaşanmıyormuş gibi yazılar yazmanızı fanatiklikten başka türlü açıklayamıyorum kusura bakmayın...

    14 bin Tl'lik fatura örneği koyar mısınız? Ben garantisi bitmiş aracın yetkili serviste bakımları devam etmemesine rağmen indirim yapıldığına şahit oldum o yüzden söylüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Arkadaşım her mesajında yeni şeyler öğreniyoruz. Yahu şanzıman rektifiyesi nasıl oluyor bir anlatıver de öğrenelim lütfen. Benim bildiğim tam otomatikler zaten bilindik gezegen dişli düzeneğidir. 10 bin km kadar sonra törpülenip cam gibi sertleşen dişlilerin sonrasında aşınmaları mümkün değil. Tork konvertörü de zaten viskoz kavramadır 80 binde bir yağı değişir o kadar. Balata olmadığından aşınma da olmaz, salyangozun akışkan sürtünmesiyle birbirini tahriklemesi mantığıyla çalışır gayet gevşek ve yumuşak huylu bir karakteri vardır. Bu nedenle de ne kadar hor kullanırsanız kullanın, tık demez. Tork konvertörlü şanzımanlar tanklarda bile kullanılıyor.

    Burada yakıt tüketiminden dem vuranlara da sorayım, piyasada tek çift kavrama dsg midir? Kendim powershift kullanıyorum. Piyasada edc, tct, dct, pdk gibi birçok çift kavramalı şanzıman mevcut. Bunların neredeyse hepsi de dsg ile benzer yakıt tüketim değerleri sunuyorlar. Yani kimse tork konvertörlü araçların 2 litre fazla yakmasına mahkum değil, gayet sorunsuz ve sağlam çalışan çift kavramalı araçlar var. Dsg kullanmak hele ki garantisi bitmişse, saatli bombayı yanında taşımak gibi birşey ki aracın seni nerede hangi şekilde bırakacağı da meçhul. Kırk yılın başı dağ yoluna çıkarsın dsg ısınır patlar sonra yol kenarlarında rezil olursun gerçi nerede kalırsan kal rezil olacaksın da daha birçok sorunsuz alternatif varken niye bu riskle yaşayayım ki. Anlatmak istediğimiz bu işte...

    Kardeş sen ne kadar iddialı bir arkadaş mışsın böyle.
    Ben rektifiye dedim hızlıca, şanzımancılar revizyon diyor çok da problem değil.
    Tork konvertörlü şanzımanların önemli bir kısmı 150.000 civarında revizyon görüyor.
    Komple Revizyonda kit takımı, selenoidler, tribün vs bir çok parça yenileniyor, ilk benden duyuyorsan sanırım daha çok eksiğin var bu konuda.
    Bizim elimizde olup revizyon geçiren şanzımanlar iki adet Honda biri 140 bin, biri 115 bin bir tane de Golf 100 binde idi.
    Volvo amblemi kullanmışsınız, otomatik şanzımancılar Volvo'yu çok sever.
    şimdi siz burada Vw diye yazıp çiziyorsunuz ya, otomatik şanzıman tamircilerinin dükkanlarının yarısı Volvo ile dolu.
    Ben Golfü revizyon yaptırırken, yapan usta Yıllarca Mercedes ve Volvo da şanzımancı olarak çalışmış yaşlı başlı bir usta idi,
    elinde iki tane Volvo vardı.
    Allah bilir bunu da ilk benden duyuyorsunuz, elinizin altında internet var, araştırın bakın görün 100-150 arasında yüzlerce örnek göreceksiniz, otomatik şanzımanlar revize edilir.

    Güzel kardeşim tork konvertörlü Mercedes C180, Golf, kullandım sonra Dsg Passat, sonra Bmw f30 ile zf8, şimdi de Audi multitronic kullanıyorum.
    Neyin ne olduğunun farkındayım merak etme. Öve öve bitirilemehen ZF8 bile 1 litre yakıt çalıyor düz vitese göre, çok hassas biri vites değişimlerindeki basınc farklarından oluşan boşlukları bile farkedebiliyor harika bir şanzıman ama tork konvertörlü bunu anlamak çok zor değil. Dsg de ise yakıt kaynı sıfır, performan kaybı da hakeza.
    Tamam anladık VW sizin bünyenizde aksi tesir yapmış,
    şaşıracaksınız ama bana da öyle ama şanzıman değil, Passat D sınıfta son tercihlerimden biri olur ama kesinlikle şanzımanından değil.
    Bir dünya nedeni var, asla övüldüğü gibi bir araç değil ama,
    Bir doğruya doğru, yanlışa da yanlış diyelim yoksa bir arpa yol alamayız hiç bir konuda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Arkadaşım her mesajında yeni şeyler öğreniyoruz. Yahu şanzıman rektifiyesi nasıl oluyor bir anlatıver de öğrenelim lütfen. Benim bildiğim tam otomatikler zaten bilindik gezegen dişli düzeneğidir. 10 bin km kadar sonra törpülenip cam gibi sertleşen dişlilerin sonrasında aşınmaları mümkün değil. Tork konvertörü de zaten viskoz kavramadır 80 binde bir yağı değişir o kadar. Balata olmadığından aşınma da olmaz, salyangozun akışkan sürtünmesiyle birbirini tahriklemesi mantığıyla çalışır gayet gevşek ve yumuşak huylu bir karakteri vardır. Bu nedenle de ne kadar hor kullanırsanız kullanın, tık demez. Tork konvertörlü şanzımanlar tanklarda bile kullanılıyor.

    Burada yakıt tüketiminden dem vuranlara da sorayım, piyasada tek çift kavrama dsg midir? Kendim powershift kullanıyorum. Piyasada edc, tct, dct, pdk gibi birçok çift kavramalı şanzıman mevcut. Bunların neredeyse hepsi de dsg ile benzer yakıt tüketim değerleri sunuyorlar. Yani kimse tork konvertörlü araçların 2 litre fazla yakmasına mahkum değil, gayet sorunsuz ve sağlam çalışan çift kavramalı araçlar var. Dsg kullanmak hele ki garantisi bitmişse, saatli bombayı yanında taşımak gibi birşey ki aracın seni nerede hangi şekilde bırakacağı da meçhul. Kırk yılın başı dağ yoluna çıkarsın dsg ısınır patlar sonra yol kenarlarında rezil olursun gerçi nerede kalırsan kal rezil olacaksın da daha birçok sorunsuz alternatif varken niye bu riskle yaşayayım ki. Anlatmak istediğimiz bu işte...


    şaşıracaksınız ama bana da öyle ama şanzıman değil, Passat D sınıfta son tercihlerimden biri olur ama kesinlikle şanzımanından değil.
    Bir dünya nedeni var, asla övüldüğü gibi bir araç değil ama,
    Bir doğruya doğru, yanlışa da yanlış diyelim yoksa bir arpa yol alamayız hiç bir konuda.



    Buna katılmamak elde değil





  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Arkadaşım her mesajında yeni şeyler öğreniyoruz. Yahu şanzıman rektifiyesi nasıl oluyor bir anlatıver de öğrenelim lütfen. Benim bildiğim tam otomatikler zaten bilindik gezegen dişli düzeneğidir. 10 bin km kadar sonra törpülenip cam gibi sertleşen dişlilerin sonrasında aşınmaları mümkün değil. Tork konvertörü de zaten viskoz kavramadır 80 binde bir yağı değişir o kadar. Balata olmadığından aşınma da olmaz, salyangozun akışkan sürtünmesiyle birbirini tahriklemesi mantığıyla çalışır gayet gevşek ve yumuşak huylu bir karakteri vardır. Bu nedenle de ne kadar hor kullanırsanız kullanın, tık demez. Tork konvertörlü şanzımanlar tanklarda bile kullanılıyor.

    Burada yakıt tüketiminden dem vuranlara da sorayım, piyasada tek çift kavrama dsg midir? Kendim powershift kullanıyorum. Piyasada edc, tct, dct, pdk gibi birçok çift kavramalı şanzıman mevcut. Bunların neredeyse hepsi de dsg ile benzer yakıt tüketim değerleri sunuyorlar. Yani kimse tork konvertörlü araçların 2 litre fazla yakmasına mahkum değil, gayet sorunsuz ve sağlam çalışan çift kavramalı araçlar var. Dsg kullanmak hele ki garantisi bitmişse, saatli bombayı yanında taşımak gibi birşey ki aracın seni nerede hangi şekilde bırakacağı da meçhul. Kırk yılın başı dağ yoluna çıkarsın dsg ısınır patlar sonra yol kenarlarında rezil olursun gerçi nerede kalırsan kal rezil olacaksın da daha birçok sorunsuz alternatif varken niye bu riskle yaşayayım ki. Anlatmak istediğimiz bu işte...

    Sonra PowerShift ne yakıt konusunda ne de performans konusunda Dsg den zayıf araştırırsanız göreceksiniz.
    Edc'nin verilerini bilmiyorum Edc li fluans kullandım bir kere kesinlikle Dsg kadar stavil değil,
    düşük vites ve sıkışık trafikte nasıl saçmaladığını kullandıysanız görmüşsünüzdür, Tarafsız olarak kullananlara sorabilirsiniz.
    Ps nin yakıt ve performans ta kötü olduğu verilere göre kesin ama.
    Ayrıca kullanım sayıları arttıkça, bu kuru kavramaların tamamında kitlenme, kavrama hatası, ısınmaya bağlı hatalar baş gösterecek göreceksiniz. Bakalım diğerleri de sorgusuz sualsiz değiştirecekler mi azıcık paralara bu kavramaları.
    Renaultun değiştirmeme, kullanıma göre normal kabul etme gibi bir tavrı olduğunu söylemişti forumda bir arkadaş.
    tümünde bu sorunlar var göreceksiniz çıkacak, illa sorun olmasın istiyorsanız yağlı tip Dsg alırsınız olur biter.
    Ya da hiç almazsınız... Burada tüketicinin yapacağımen mantıklı şey distübütöre dava açıp baskı yapıp garanti süresini yasallaştırmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EnginAKB E kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım öncelikle rektifiye motorda, şanzımanda ise revizyon olur.

    "Tork konvertörlü şanzımanların önemli bir kısmı 150.000 civarında revizyon görüyor" demişsiniz de öyle bir şey yok. Şanzıman yağı ve filtresi 6 senede veya 80 bin km'de bir değiştirildiği sürece ve şanzıman düzgün kullanıldığı taktirde ömürlüktür.

    Otomatik şanzımanlarda şunların yapılmaması gerekir:
    - Kalkış yaparken tek ayak frende ve araç D'de iken gaza yüklenerek, yani frenden ayak çekilerek kalkış yapma.
    - Arabayı genelde bayanların yaptığı gibi iki ayak ile kullanmak(gazla frene aynı anda basmak)
    - Yüksek viteste araç hızlı iken olması gerekenden düşük oranlı vitese çekmek.
    - Araç hareket halindeyken yani tam durmadan ileri-geri vites geçişleri yapmak.

    Dikkat ettiyseniz yukarıda yazdıklarımın hiçbiri normal bir kullanım değil o yüzden aslında belirtmeye gerek bile yok ama revizyon isteyen şanzımanlarda bu tip kullanımdan kaynaklı sorunlar oluşuyor. Bunların büyük bölümü ise en başta uyulması gereken yağ ve filtre değişiminin yapılmaması kaynaklı yaşanmakta. Ayrıca bu revizyonun maliyeti 2500 TL civarında yani belirttiğiniz gibi 4-5 bin TL değil.

    Şimdi bu durumda tork konvertörlü şanzımanlar masraflı mı oluyor? Hatalı kullanımına göre bedelini ödüyorsun. Dsg'de ise, ne kadar düzgün kullanırsan kullan 150 bine gelmeden bir gün patlayacak bu neredeyse kesin bir şey.

    Diğer konuda ise, ZF8'in 1 litre hatta şehir içinde 1.5 litreye kadar fazla yaktığı malum. Ancak ZF8'deki değişken devir kontrolcüsü sayesinde motordan alınan veriler anlık işlenerek şanzıman oranları torkun pik yaptığı değerde yani motor en verimli olduğu devirde tutuluyor dolayısıyla kayıplar klasik tork konvertörlüler gibi 2-3 litre mertebesinde de yaşanmıyor.

    Powershift ile Dsg 7'yi değil ıslak tip DSG 6'yı kıyaslamak gerekir. Dsg 7 bariz biçimde en hızlı ve kayıpsız olan şanzıman türü ama Dsg 6 aynı şekilde değil. Kuru tipte bilindik iki ayrı balatanın mekanik şekilde kavratılması varken yağlı tip çift kavramalılarda, birbirinden bağımsız iki ayrı debriyaj balatası yağ içerisinde çalışarak hidrolik basınçla viskoz ve mekanik olarak kavratılıyor. Tabi buradaki debriyaj balatası kuru tipteki gibi değil, her biri 5 adet çok ince balatadan oluşuyor ve bu balataların üzerindeki çıkıntılar yağın içerisindeki basınç artırılınca birbirini ısırarak kavramayı gerçekleştiriyor. Piston 1. debriyajdaki basıncı düşürüp ikinci debriyajın oda basıncını artırdığında bu sefer oradaki balatalar birbirini ısırarak kavratılıyor. Bu iki ayrı debriyaj arasındaki kavratılma seri biçimde ve birbirini tetikler mantıkta olduğundan bir üstteki ve bir alttaki vites hazırda bekliyor gibi çok küçük zaman kayıplarıyla değişim yapılabiliyor. Tabi balatalar yağın içinde oldukları için oluşan ısıyı uzaklaştırmak ve 5 diskin kendi içerisindeki sürtünmeleri minimize etmek mümkün oluyor.

    Powershift ile Dsg 6'yı kıyaslayınca dsg vites artım hızında yine önde fakat bu o şanzımanın daha çabuk ısınmasına ve tork dayanımının azalmasına neden oluyor. Vites düşürme hızında ise eşitler diyebilirim. Dsg 6'nın tork dayanımı daha düşük olduğundan bu onu daha hızlı ve esnek yapıyor. Powershift dayanımı maksimize etmek için daha büyük ve ağır bir balata mekanizması kullanmakta. Aralarındaki 0.5 litre gibi olan yakıt tüketim ve 0.5sn civarı olan 0-100 hızlanma farkı bu nedenlerden ileri geliyor. Çalışma mantığı açısından birebir aynı mantıktalar fakat 6 ileri dsg'ler de oldukça fazla arıza vermekteler.

    Tork dayanımları şu şekilde:
    7 ileri Dsg(DQ200): 250Nm maksimum
    6 ileri Dsg(DQ350): 350Nm maksimum
    6 ileri Getrag Powershift(DCT450): 450Nm maksimum

    Örneğin VW'nin ıslak tipi kullandığı araçlarından olan Scirocco 2.0 TSI 210HP güç ve 280Nm torka sahip olmasına rağmen şanzımanı sadece 70HP'lik bir esnekliğe sahip. Kendi kullandığım V40 ise 180HP güç ve 250Nm tork üretiyor ve 450Nm'ye dayanan şanzımanı mevcut ki ben çip yaptırarak bu değerleri 210HP ve 300Nm yaptırdım. Aklımda şanzımana dair en ufak bir soru işareti yok çünkü daha %50'lik bir emniyet payı mevcut. İşte VW araçlarına limitlerine dayanmış değerlerde şanzıman koyduğundan eleştirdiğimiz ve insanları uyardığımız nokta da bu oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Yahu siz şaka mı yapıyorsunuz ne 300-500'ü... Garantisi biten aracın şanzıman değişimi için 14 bin TL istiyorlar. Sırf bu değişim zaten sizin 10 senede yaptığınız yakıt tasarrufunu alıp götürmeye yeter. Kaldı ki araç bu arızayı verince yaptırmadan satarım derseniz ölü merkep fiyatına gider ve çoğu kişi o fiyatlara bile kolay kolay almaz. 100 bin km'deki 5 senelik araca da 14 bin TL vermek insana çok ağır gelir. Sanki bunları biz uyduruyormuşuz, böyle şeyler yaşanmıyormuş gibi yazılar yazmanızı fanatiklikten başka türlü açıklayamıyorum kusura bakmayın...

    Arkadaşım ya yazdığımı okumuyorsun ya işine gelmiyor.
    8 yaşında Golf 5 in kavramasını ücretsiz değiştirdi Vag,
    Forumda 50'den fazla Dsg kullanıcısı vardır 14 bin tl ödeyen biri gördünüz, duydunuz mu?
    araç on yıllıkda olsa alınan ücret 300-500 tl değişim ücreti.
    Siz eski tip tork konvertörlü araç kullanın buyrun, o 1000 tl leri fazladan yanan yakıta, arkasını kaldıramayan şanzımanlara gömün, ama başınız ağrımaz, tercih meselesi bu.


    14 bin tl faturayı bende çok merak ediyorum




  • Onu eklemeyi atlamışım. Merak edenlere 14 bin TL'lik fatura bilgisini aşağıya ekledim. Ayrıca forumda passat'ı olan bir arkadaş vardı konusu Doğuş'un veya bayinin araya girmesiyle silinmişti ona da çıkartılan fatura 14 bindi. İyi niyet garantisi altında 5 bin TL'si isteniyordu sanırım.

    Şu an sayfanın başında linki olan ve forumda konusu olan kişiye de 17 bin TL fatura çıkartılıp 7 bin TL'si isteniyormuş. Yani 14 bin TL'nin tamamını istemeseler bile size göre kronik arızası olan bir ürüne 5 bin, 7 bin TL gibi rakamlar ödemek mantıklı geliyorsa benim söyleyeceğim birşey olamaz daha... Kaldı ki, bu arızayı çok daha düşük km'lerde de yaşayanlar var. 2 sene nedir ki, zaten aracın en diri ve sağlam olduğu dönemler bunlar. Asıl 2 seneden sonra araçlar ikinci üçüncü sahiplerinde bu arızayı verecekler, o zaman da kullanıcılarının vay haline. Belki de burada Vw savunuculuğu yapanlar garanti bitmeden önce araçlarını elden çıkartacaklar, yani eğri oturup doğru konuşmak lazım ama nerde...

    Hepsi bir yana, Doğuş'un bir karar değişikliğine gidip bundan sonra fatura bedelinin tamamını istemeyeceğinin garantisini kim veriyor? Yetkili merciye tepki göstereceğimize kendi içimizde makul olduğunu inandırmaya çalışıyoruz, nasıl bir tüketici mantığındayız anlamıyorum.

    http://static-135-131-92-77.sadecehosting.net/m_87816410/f_//tm.htm#87839027



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 23 Eylül 2014; 15:00:23 >




  • -DSG son teknoloji diyenler için: Verdiği hizmeti uzun yıllar sorunsuzca veremeyen hiç bir teknoloji "son teknoloji" değildir, olsa olsa tüketiciyi kobay yerine koyan deneme tahtasıdır.

    - VW çok satıyor, bunca insan yanlış mı biliyor diyenler için: Unutmayın ki düne kadar Tofaş Kuş seriside peynir ekmek gibi satıyordu. Veya dönemi için donanımıyla performansıyla göz dolduran Tempra-Tipo ikilisi tüm kronik yağ yakma, her bakımda ön takım ayarı istemesi ve sert çukurda iflas eden dijital gösterge tablosu gibi kullanıcyı canından bezdiren sorunlarına rağmen araştırma nedir bilmeyen, "ben aldım o zaman en kralı benimki" zanneden cahil tüketiciler sayesinde satış lideriydi. Bu yüzden bu ülke topraklarında VW'nin çok satmasına şaşmamak gerek.

    Toyota, Peugeot, Opel bu şanzıman tipinden kaçmaya başlamış; BMW, Honda, Mazda, Hyundai, Kia, Land Rover, Nissan, Range Rover, Jaguar ise zaten hiç bulaşmamış; bizim yurdum insanıda "robotize şanzıman misss, yarım litre az yakıyorum oley, mis gibi şanzıman missss" diye takılmaya devam etmiş... Güler misin ağlar mısın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Arkadaşım her mesajında yeni şeyler öğreniyoruz. Yahu şanzıman rektifiyesi nasıl oluyor bir anlatıver de öğrenelim lütfen. Benim bildiğim tam otomatikler zaten bilindik gezegen dişli düzeneğidir. 10 bin km kadar sonra törpülenip cam gibi sertleşen dişlilerin sonrasında aşınmaları mümkün değil. Tork konvertörü de zaten viskoz kavramadır 80 binde bir yağı değişir o kadar. Balata olmadığından aşınma da olmaz, salyangozun akışkan sürtünmesiyle birbirini tahriklemesi mantığıyla çalışır gayet gevşek ve yumuşak huylu bir karakteri vardır. Bu nedenle de ne kadar hor kullanırsanız kullanın, tık demez. Tork konvertörlü şanzımanlar tanklarda bile kullanılıyor.

    Burada yakıt tüketiminden dem vuranlara da sorayım, piyasada tek çift kavrama dsg midir? Kendim powershift kullanıyorum. Piyasada edc, tct, dct, pdk gibi birçok çift kavramalı şanzıman mevcut. Bunların neredeyse hepsi de dsg ile benzer yakıt tüketim değerleri sunuyorlar. Yani kimse tork konvertörlü araçların 2 litre fazla yakmasına mahkum değil, gayet sorunsuz ve sağlam çalışan çift kavramalı araçlar var. Dsg kullanmak hele ki garantisi bitmişse, saatli bombayı yanında taşımak gibi birşey ki aracın seni nerede hangi şekilde bırakacağı da meçhul. Kırk yılın başı dağ yoluna çıkarsın dsg ısınır patlar sonra yol kenarlarında rezil olursun gerçi nerede kalırsan kal rezil olacaksın da daha birçok sorunsuz alternatif varken niye bu riskle yaşayayım ki. Anlatmak istediğimiz bu işte...


    şaşıracaksınız ama bana da öyle ama şanzıman değil, Passat D sınıfta son tercihlerimden biri olur ama kesinlikle şanzımanından değil.
    Bir dünya nedeni var, asla övüldüğü gibi bir araç değil ama,
    Bir doğruya doğru, yanlışa da yanlış diyelim yoksa bir arpa yol alamayız hiç bir konuda.



    Buna katılmamak elde değil








    D segmenti alacağınız ilk 5 ve son 5 de yazın arkadaşlar da biz de bilelim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    -DSG son teknoloji diyenler için: Verdiği hizmeti uzun yıllar sorunsuzca veremeyen hiç bir teknoloji "son teknoloji" değildir, olsa olsa tüketiciyi kobay yerine koyan deneme tahtasıdır.

    - VW çok satıyor, bunca insan yanlış mı biliyor diyenler için: Unutmayın ki düne kadar Tofaş Kuş seriside peynir ekmek gibi satıyordu. Veya dönemi için donanımıyla performansıyla göz dolduran Tempra-Tipo ikilisi tüm kronik yağ yakma, her bakımda ön takım ayarı istemesi ve sert çukurda iflas eden dijital gösterge tablosu gibi kullanıcyı canından bezdiren sorunlarına rağmen araştırma nedir bilmeyen, "ben aldım o zaman en kralı benimki" zanneden cahil tüketiciler sayesinde satış lideriydi. Bu yüzden bu ülke topraklarında VW'nin çok satmasına şaşmamak gerek.

    Toyota, Peugeot, Opel bu şanzıman tipinden kaçmaya başlamış; BMW, Honda, Mazda, Hyundai, Kia, Land Rover, Nissan, Range Rover, Jaguar ise zaten hiç bulaşmamış; bizim yurdum insanıda "robotize şanzıman misss, yarım litre az yakıyorum oley, mis gibi şanzıman missss" diye takılmaya devam etmiş... Güler misin ağlar mısın...

    Yurtdışı satışlarına da bak bir istersen.
    Sana göre tüm dünya cahil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şu forum da artık konuşulacak adam akıllı insan sayısı artık bi elin parmaklarını geçmeyecek dereceye gelmiş .. ne saygı var , nede karşıdakinin fikrine saygı duymak .. benim bu konudaki fikrim ise hassas bi şanzıman olduğu ortada beğenen alır beğenmeyen almaz bu kadar kafa takmaya gerek yok ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Onu eklemeyi atlamışım. Merak edenlere 14 bin TL'lik fatura bilgisini aşağıya ekledim. Ayrıca forumda passat'ı olan bir arkadaş vardı konusu Doğuş'un veya bayinin araya girmesiyle silinmişti ona da çıkartılan fatura 14 bindi. İyi niyet garantisi altında 5 bin TL'si isteniyordu sanırım.

    Şu an sayfanın başında linki olan ve forumda konusu olan kişiye de 17 bin TL fatura çıkartılıp 7 bin TL'si isteniyormuş. Yani 14 bin TL'nin tamamını istemeseler bile size göre kronik arızası olan bir ürüne 5 bin, 7 bin TL gibi rakamlar ödemek mantıklı geliyorsa benim söyleyeceğim birşey olamaz daha... Kaldı ki, bu arızayı çok daha düşük km'lerde de yaşayanlar var. 3 sene nedir ki, zaten aracın en diri ve sağlam olduğu dönemler bunlar. Asıl 3 seneden sonra araçlar ikinci üçüncü sahiplerinde bu arızayı verecekler, o zaman da kullanıcılarının vay haline. Belki de burada Vw savunuculuğu yapanlar garanti bitmeden önce araçlarını elden çıkartacaklar, yani eğri oturup doğru konuşmak lazım ama nerde...

    Hepsi bir yana, Doğuş'un bir karar değişikliğine gidip bundan sonra fatura bedelinin tamamını istemeyeceğinin garantisini kim veriyor? Yetkili merciye tepki göstereceğimize kendi içimizde makul olduğunu inandırmaya çalışıyoruz, nasıl bir tüketici mantığındayız anlamıyorum.

    http://static-135-131-92-77.sadecehosting.net/m_87816410/f_//tm.htm#87839027

    yok hocam fatura orada göremedim halen?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    -DSG son teknoloji diyenler için: Verdiği hizmeti uzun yıllar sorunsuzca veremeyen hiç bir teknoloji "son teknoloji" değildir, olsa olsa tüketiciyi kobay yerine koyan deneme tahtasıdır.

    - VW çok satıyor, bunca insan yanlış mı biliyor diyenler için: Unutmayın ki düne kadar Tofaş Kuş seriside peynir ekmek gibi satıyordu. Veya dönemi için donanımıyla performansıyla göz dolduran Tempra-Tipo ikilisi tüm kronik yağ yakma, her bakımda ön takım ayarı istemesi ve sert çukurda iflas eden dijital gösterge tablosu gibi kullanıcyı canından bezdiren sorunlarına rağmen araştırma nedir bilmeyen, "ben aldım o zaman en kralı benimki" zanneden cahil tüketiciler sayesinde satış lideriydi. Bu yüzden bu ülke topraklarında VW'nin çok satmasına şaşmamak gerek.

    Toyota, Peugeot, Opel bu şanzıman tipinden kaçmaya başlamış; BMW, Honda, Mazda, Hyundai, Kia, Land Rover, Nissan, Range Rover, Jaguar ise zaten hiç bulaşmamış; bizim yurdum insanıda "robotize şanzıman misss, yarım litre az yakıyorum oley, mis gibi şanzıman missss" diye takılmaya devam etmiş... Güler misin ağlar mısın...

    Yurtdışı satışlarına da bak bir istersen.
    Sana göre tüm dünya cahil.


    Tempra'ları alanlarda sözde cahil değildi...

    Global pazara bakarsak zaten VW en büyük iiki pazarı olan hem Çin hem Amerika'da 10 yıl garanti veriyor. Türkiye'deki premium olmayan markayı premium sanan tüketicilere yaptığı gibi 2 yıl garantiyle bırakmıyor.




  • Bahsi geçen konuda 150.000 km'de ikinci dsg değişimi yapılıyor. Bu atlanmış galiba.
  • Tacox kullanıcısına yanıt
    Bu dsg'yi garantiden yaptıran bir kişinin faturası: (11,555 TL + KDV)


    Bahsettiğim konu silinmemiş onu da buldum:http://forum.donanimhaber.com/m_88154445/tm.htm

    Bu arada önceki mesajımda garanti süresini 3 sene olarak yazmışım. ERG81 nickli arkadaşın mesajıyla hatayı fark ettim. İki sene olarak düzeltiyorum.

    Not: Kendi aracımda garanti süresi 3 sene olduğundan aklım ona gitmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 23 Eylül 2014; 15:02:35 >




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.