Şimdi Ara

iphone 5S şarj aleti.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1 hafta önce şarj aleti aşağıdaki resimdeki gibi kopmuş bi hale gelmiş, böyle cihazlara dikkat eden biri olarak ilk başta kendim yaptığımı düşündüm. Fakat 2 gün öncede twitter da aynı şekilde sorun yaşamış birinin koyduğu resmi gördüm. O resmide yükleyeceğim.
    Bu sorunla daha önce karşılaşan biri oldu mu ? Garantiye göndersem değişim yaparlar mı? (Apple online store'dan almıştım.)
    1. resim benim şarj aletim.
    2. resim netten aldığım şarj aleti.
     iphone 5S şarj aleti. iphone 5S şarj aleti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanerA19 -- 11 Eylül 2014; 12:35:12 >







  • Bendede ayni sorun var garanti degistiriyormu acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hasar olmadan çalışmasaydı değişiyordu ben değiştirdim ama böyle hasarlı bir şekilde değiştirirler mi bilmiyorum şansınızı deneyin bence.
  • Böyle bi sorunla çoğu kişi karşılaşıyorsa değiştirme ihtimalleri yüksektir diye düşünüyorum.
    Nette gördüğüm resimde de Apple'ın gerçek sorunu yazılmıştı.
  • CanerA19 kullanıcısına yanıt
    Tamam da sorunlu olan "şarj aleti" değil, o alete bağlanak (USB konektörlü) Lightning tipi şar kablosu. Bununla ilgili olarak, Forum'da değişik başlıklar altında bilgi bulabilirsiniz.

    Özetle: Apple'ın "orijinal" Lightning şarj kabloları çok naiftir ve buna benzer problemler (biraz da kullanıcının hor kullanmasıyla) sıkça görülmektedir.

    Kişisel tavsiyem Apple Onaylı, 3. Parti Lightning kablolarından (TR piyasasında pahalıca da olsa buunan Griffin, Mophie, Hama, Muvit, Belkin, Monster) alıp kullanmanızdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mafaky

    Tamam da sorunlu olan "şarj aleti" değil, o alete bağlanak (USB konektörlü) Lightning tipi şar kablosu. Bununla ilgili olarak, Forum'da değişik başlıklar altında bilgi bulabilirsiniz.

    Özetle: Apple'ın "orijinal" Lightning şarj kabloları çok naiftir ve buna benzer problemler (biraz da kullanıcının hor kullanmasıyla) sıkça görülmektedir.

    Kişisel tavsiyem Apple Onaylı, 3. Parti Lightning kablolarından (TR piyasasında pahalıca da olsa buunan Griffin, Mophie, Hama, Muvit, Belkin, Monster) alıp kullanmanızdır.
    Dediğiniz şarj kablosunun o kopmuş bölgesinde kablonun telleri gözüküyor, oralarda da aşınmalar olmaya başlamış.. Kopan o dış kaplamasından sonra orasını da mı ben yaptım. Böyle cihazlara çok dikkat eden biriyim, hatta böyle olduktan sonra daha çok dikkat ettim içerisindeki tellere zarar gelmesin diye, böyle olmasına rağmen bende ilk başta kendi hatam diye düşündüm fakat nette gördüğüm resimde (yukarıda da var) aynı yerden aynı şekilde kopmalar olmuş. Onu da gördükten sonra genel sorun mu acaba diye düşündüm.
    Cevabınız için teşekkürler.




  • Daha açık bir ifadeyle belirtmeye çalışayım: Bu Lighting ara kablolarında kablonun dış cidarının soyulması, yırtılması olayı artık "olağan durum" haline geldi neredeyse. Sayıda yanılabilirim ama şu anda kullanıcı elinde veya satış aşamasında bulunan en az 150 milyon (muhtemelen 200 milyona kadar uzanan...) Lightning Konektörlü Apple ürünleri mevcut [iP5/5S/5C, mini iPad, mini iPad retina, iP4 serisi, iPad Air serisi, iPod Touch/5G ve artık şimdilerde iP6/6+ serisi...]. Düşünün olayda %5 fire varsa 7.5-10 milyon arası problemli kablo ve memnuniyetsiz kullanıcı oluşmuş/oluşacak...

    Apple bu konuya önem vermez gözükmekte (şimdilik): %20-30 şarja iniyor diye bilmem kaç milyon iP5'in bataryasını değiştiren, ondan önce yine kim bilir kaç milyon 1300 serisi 5Wattlık yassı şarj adaptörünü değiştiren (örnekler çoğaltılabilir...) bu kablo meselesinde ağzını açmıyor ve çok mecbur kaldığı durumlarda "pansuman yaparak" (yani sus payı olarak yeni bir kablo vererek) olayı geçiştiriyor.

    Bana göre bu kabloların yan sanayi üretiminde, tasarımında, kullanılan malzemede ve bağlantıda bir sorun var. Sus payı olarak verilen yeni kablonun da aynı akıbete uğraa olasılığı yüksek.

    Tabii bazı olaylarda kullanıcı hoyratlığı da söz konusu ama sizin gibi dikkatli kullanıcıların başına gelenlere/ ne demeli?

    Korkarım çözüm pek yok, Apple'dan yana!...

    Ben yine daha önceki tavsiyemi tekrarlayıp, Apple Onaylı (Sertifikalı) 3. parti üretimi/markalı bir kablo almanızı önereceğim.

    Bir alternatifiniz daha var: piyasa 20-30 TL arasında satılan, genelde siyah renkli ve 1.5 metre uzunluğunda olan micro USB kabloları var (Hama, Muvit en aklımda kalanlar...). Bunlardan bir tane alıp, bir de AppleStore'da 49 liraya satılan o beyaz renkli ufak MicroUSB to Lightning adaptöründen alırsanız, yine işiniz görülecektir. [ama mutlaka orijinalini alacaksınız, yan sanayiden olanlar kesinlikle çalışmıyor...] Merak etmeyin bu adaptör sıkı geçmelidir, microUSB kablonun ucundan öyle kolay kolay düşüp kaybolmaz... Böylece "esnek" bir kablo seti elde edebilirsiniz, isterseniz... [Elinizdeki Apple Lightning kablosunun boyu ile bir sıkıntı yaşıyorsanız, daha önce tavsiye ettiğim 3. parti sertifikalı 3. parti Lightning kabloları marka/modeline göre 1 ila 3 metre arasında değişiyor...]

    Kolay gelsin.





  • Yazdıklarınızı dikkate alacağım bozulana kadar kullanıp daha sonra bu söylediklerinizden birini düşünürüm. Yardımınız için Teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.