Şimdi Ara

acil yardım!!! astra h fan açmama ve dahası ... (video eklendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle merhaba arkadaşlar.

    uzun süredir forumda aktif olamıyordum ve böyle bir konuyla da tekrar aktif olmak istemezdim.

    yaklaşık 1 ay önce ev alma vesilesi ile aracımı satmak zorunda kaldım (2007 civic 1.6 elegance otm.). evden artan parayla da beni memnun edeceğini düşündüğüm ve tasarımıyla duruşuyla hoşuma giden 2005 model astra h 1.6 enjoy sport aldım.

    Ama uğursuzluklar başımı bırakmadı. aracı bursadan aldım ve ankaraya dönerken inegölde temizliğini yaptıralım derken yağına suyuna bir bakayım dedim. soğutma suyuna yağ karışmıştı. hemen servise çektik. serviste üst kapak contasının sıyırdığını söylediler ve bir kaç güne anca teslim edebileceklerini belirttiler. hevesle aldığım aracı orda bırakarak ankaraya dönmek zorunda kaldım (malum iş güç). hazır motor açılmışken tüm bakımlarını yaptıralım dedim. yağı, filtreler, triger, fren bakımları, ateşleme bobini (buji yerine set varmış sanırım bu araçda. araç yeni tam hakim değilim kusura bakmayın) falan bütün bakımları yapıldı. 1400 tl ye servisten çıktı. fakat usta aracı teslim ederken termostatın ankaraya gidince değişmesi gerektiğini söyledi. niye burada değişmediniz diye sorunca ;soğutma suyuna yağ karıştığı için sistemin temizlenebilmesi için uzun yol yapması gerektiğini söyledi. temizlenmeden termostat değişirse tekrar arıza verir bir daha değişmesi gerekir dedi. ve arıza ışığının bu yüzden yandığını söyledi.

    velhasıl kelam aracı aldık ankaraya geldik. yaklaşık 1 haftadır araca biniyorum. işten güçten fırsat bulup servise gidemedim. termostatı değiştiremedim.

    araç sürekli su eksiltiyor. ve uzun süre çalışınca motor sesi değişmeye başlıyor. bu durum canımı çok sıkıyor bu akşam eve erken geldim ve bakma fırsatı buldum. test mode ekranından motor sıcaklığını takip ettim. sıcaklık 115 dereceye kadar çıktı ve motor fan açmadı (beklesem belki daha da artacaktı). su haznesinin kapağının yanında ki ufak delikten su boşaltmaya başladı. kayışın yanından ufak ufak su kaçırıyordu ve alt tarafda su birikiyordu (videosunu çektim linkini sona ekleyeceğim).

    moralim o kadar bozuldu ki aracı çalıştırıp servise bile götüresim yok.

    bütün bunların sebebi termostat olabilir mi ?

    bana ne kadar zaman ve paraya mal olur ?

    değerli bilgi, tecrübe ve yorumlarınızı bekliyorum.




    saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S0KRATES -- 24 Ağustos 2014; 0:57:06 >



  • kayisin yanindan ufak ufak su kacirmasinin tamiri zahmetli ve tuzlu fiyata maal olur,komple kayis,kasnak...dahil sokulecek videodan anladigim kadariyla devir daim pompasinin kasnagin birlesim yerinden su geliyor conta degisimi oluyor mu ? bilmiyorum buyuk ihtimal komple devir daimi degistirmeyi onerirler

    videodaki kasnaktaki su kacaginin termostatla alakasi yok,sogutma kabindan su tahliyesi yapmasi ve radyator fani acmamasi termostatla alakali termostat icindeki valfini acip radyatore su gondermediginden sogutma saglamiyor dogal olarak isinan su genlesip su kabindan disariya tasiyor...fan acmamasinin nedeni ise radyatore su gelmediginden veya normalden az geliyor sicaklik sensoru su sicakligini algilayamadigindan fan devreye girmiyor sogutma suyu sicakligi 90 dereceyi gecince radyator fani otomatik devreye girer ve su sicakliginin 90 dereyi asmasini engeller isinin +110 dereceye cikmasi tehlikeli conta yakabilirsiniz kaloriferi sicak kademede calistirip en yakin sanayiye gidiniz anlatimim devrik oldu ozur dilerim edebiyatim pek kuvvetli degildir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence sanayide iyi bir opel ustası bulun gösterin boşuna servise para yedirmeyin.geçmiş olsun.
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    cevabınız için teşekkürler.

    o su kaçağı motor sıcaklığı 105 civarıyken falan olmuyor. termostatı değiştirdikten sonra tekrar bakacağım.

    peki kafam şuna takıldı. madem bu termostat değişmeden yola çıkmak sakıncalıydı tekrar conta yakma durumu vardı. bu usta bizi uzun yola nasıl gönderdi.

  • Hocam aracı Bursa dan alırken akıl danışsan Bursa da nereye bıraksam tamir bakım için diye akıl danışsan sana Neskar Bursa Yetkili Opel servisinden ayrılıp sanayide özel servis açan arkadaşları önerirdim.

    Büyük geçmiş olsun tıkır tıkır saat gibi çalışan honda nı umarım çok aramazsın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • pro-black kullanıcısına yanıt
    yanlış anlaşılma olmasın hocam. yetkili değil özel servise götürmüştüm aracı. bursalı bir arkadaşımın önerisi ile.

    2. el araç şans işi biraz. yakın bir arkadaşım aynı aracı 3 senedir kullanıyor. servis yüzü görmedi. ben daha tadına bakamadan servisten çıkaramadım.

    honda mı özlemiyor değilim. 6 sene de 85 bin km yaptım. rutin bakımı hariç servise uğramadım.

    şu an aldığım aracı da temiz diye aldık ama bakımsız çıktı
  • Hocam aracı eski sahibinden bu problemleri bilerek mi aldınız?
  • peugeot206WRC kullanıcısına yanıt
    hayır hocam. bilsem almazdım zaten.

    aracı servise ve ekspertize soktuk öyle aldım. bana serviste ve ekspertizde söylenen aracın bakım zamanının geldiği ve ateşleme bobinleri değişirse iyi olacağı ama değişmese de iş görür durumda olduğu
  • S0KRATES kullanıcısına yanıt
    Bence çıkacak masrafları eski sahibinden almaya çalışın sonuçta sizin yaptığınız km belli, oluşan problemlerin sizinle ilgisi var gibi görünmüyor. Kimsenin günahını almak istemem ama bence eski sahibinin durumu bilmemesi biraz zor. Bu tip su kaçakları genelde sürekli araç soğukken zorlama ile oluşur. Hor kullanılmış bir araç gibi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.