Şimdi Ara

185 60 R14 lastik öneri acil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba ;
    2006 model Skoda Fabia I aracım var . Lastik ölçüleri 185 / 60 / R14 82 H
    Şuan üzerinde 2010 43 ncü hafta üretimi Pirelli Cinturato P6 var . Belirgin çatlaklar mevcut. Uzun yola çıkma sakın uyarıları alıyorum sürekli.
    Kendimce araştırmalar yaptım . Bulduklarıma göre sırlamamı aşağıya yazıyorum.Sizlerinde o değerli yorumlarınızı bekliyorum. Sizce hangisini almalıyım
    Bu listeye kanallarının kaç adet olduğunu da yazdım . Yorumlarda bunun önemli olduğunu okumuştum.
    Michelin i bu gruba dahil etmedim çünkü yumuşak lastik olduğu yol tutuşu frenlemesi kötü olduğunu çok okudum + tel atma ve balon yapma durumları da varmış

    1-Continental Ecocontact 5 (4 kanal) 160 TL
    2-GoodYear EfficientGrip Performance (4 kanal) 149 TL
    3-Kumho Ecowing S01 KH27 (3 kanal) 135 TL
    4-Pirelli Cinturato P1 Verde (3 kanal) 155 TL
    4-Nokian Line (4 kanal) 140 TL
    5-Lassa Atracta (4 kanal) 132 TL
    Dunlop Sp Sport LM703 (3 kanal) 130 TL bu lastik hakkında bi fikrim yok

    Bir hafta içinde lastikleri yenilemeyi düşünüyorum.







  • Michelin'in yol tutuşunu kötüleyip kumho yu dunlop u mu öneriyorlarmış. Olsa olsa Michelin'in kaba saba kullanıma karşı biraz daha nazik lastik olduğu söylenebilir onuda neredeyse 15 yıllık Michelin deneyimim var 1 defa bile lastikte balon yaptığını, tel atma sıyrılma soyulma vs yaptığını görmedim. Adam giderde parkederken lastiği kaldırımın kenarıyla ezer yada bodozlama aracı kaldırıma çıkartırsa balon vs yapma hepsinde olur.
  • 2004 Polo ile kullanılan lastikle aynı ebatta.Wv forumlarından da bilgi edinebilirsiniz.
  • Peki benim seçtiklerim arasından hangisini önerirdiniz? Çok araç deneyimim yok . Zaten araçlada fazla dolaşmıyorum. Senelik 10 bin km yi geçmez.
  • yukarıdaki seçeneklerden 2 numara olanı gözünü kapat al, bunu alıpta memnun olmayan görmedim,ben dahil ....
  • GoodYear da sadece T grubu olarak var H grubu yok. Aklımda hep Continental de . Kumho içinde iyi şeyler söylüyorlar . Çok kararsızım çok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    yukarıdaki seçeneklerden 2 numara olanı gözünü kapat al, bunu alıpta memnun olmayan görmedim,ben dahil ....

    EffiencientGrip in bir düzü birde performance olanı var . Performance olanı mı alınmalı ?
  • uklbklmn U kullanıcısına yanıt
    aynen
  • Continental EcoContact 5 ve Kumho Ecowing S01 KH27 ile ilgili tecrübelerini paylaşacak olan yok mu acaba
  • GoodYear tercih etmelisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pasha37

    GoodYear tercih etmelisin.

    Performance mı yoksa normal olanı mı sizce ?
  • 5 ay önce sattığım 2006 Jazz aracımda Eco Contact 5 lastiklerini yaklaşık 20 bin km. kullandım.Yanaklarının ince oluşu dışında hiçbir olumsuz izlenim bırakmadı bende.
    Park için kaldırım inip çıkma hiç yapmadım,lastik havalarını olması gerekenden 3-5 psi fazla yaparak ve yollardaki çukur,tümseklere dikkat ederek yüksek seviyede memnuniyetle kullandım.
    Bu lastiklerden önce araçta efficient grip vardı.Frenleme ve özellikle ıslak zeminde yaptığım manevra denemelerinde aralarında birkaç gömlek fark gördüm.

    Şimdi 2011 Jazz aracım var.Üzerinde 4 yıllık Dunlop Sport serisi lastik vardı.Geçen sene yazdığınız Dunlopların aynısını Fiat Brava araca aldırdım.Desenleri biraz daha fazla olduğu için bozuk yol performansı daha iyifdir ama düz asfaltta sesi birazcık daha fazla olur.Şehiriçi kullanılmasına rağmen lastik yüzeyinde kopmalar ve çatlamalar oluşmuştu.2 hafta önce çok ucuz olduğu için 155 liraya 195 60 16 ebatında Kumho Ecsta lx 28 serisi lastik aldım.Yaklaşık 200 km. yol yaptım.Yağmur performansını yeterli buldum.Nokian'ın sanırım Finlandiya markası olmasından ötürü yazlık lastiklerinin çok yumuşak olduğu kısa zaman içinde bittiği hakkında arkadaşlarımdan duymuştum.

    Uzun lafın kısası yazdığınıuz 6 lastiğin 4 ü ile ilgili tecrübelerim oldu.Aralarında hem mantık olarak hem gönlümden geçen marka Continental dir.
    Eğer davlumbazlara sürtme yapmayacağından emin olursanız 60 yanak yerine 65 almanızı da tavsiye ederim.
    Selamlar...




  • yokohoma da dusunebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Good Year performance serisi yada continental olacak galiba öyle gözüküyor
  • 60 yanaktan 65 yanağa çıkartırsak ne gibi avantajı ne gibi dezavantajı olur aracımın acaba ?
  • Şahsıma ait 3 farklı arabada aynı şeyi yaptığım için cevap vereyim.


    Tecrübelerime göre olumlu tarafları :
    - Araba hız göstergesi 100 km. gösterirken gerçek hızınız bu rakamdan %3 lerden % 7-8 lere kadar az gösterir.İbre ve gerçek hız kalibrasyonu için iyidir
    - Lastiğinizin çevresi maksimum % 6 lara kadar büyüyeceğinden lastiğin yanak kalınlığı arttığı için bir miktar esnekliği artacak,çukurları daha iyi sönümleyecek,çukurlara daha az girecek ve süspansiyonlara binen yük azalacaktır.
    - Aynı hızda giderken önceki ve sonraki teker ebatı arasında devirde bir miktar düşüş olacağından araç aynı devirde daha hızlı gidecektir.Bu da daha az yakıt tüketmek demektir.
    - Altı yere yakın araçlarda 1-1.5 cm aracın yükselmesi özellikle yolcu varken veya tatile vb. gidişlerde araba doluyken bozuk zeminlerde aracın altının yere sürtmesini engelliyor.

    Olumsuz sayılabilecek yanları :

    - Lastik ebatı büyüyeceği için spor kullanımda ilk kalkışta debriyaj balatasına ve aktarma organlarına binen yük artabilir.Ama sakin kullanımda bu söylediğim geçerli değildir.
    - Lastik büyüdüğü için lastik ağırlaşacak,lastiği çevirmek gözardı edilebilir bir miktar zorlaşacağı için arabanın hızlanması da bu ölçüde yavaşlayacaktır.Turbo dizel arabalarda bu söylediğim durum çok küçük bir fark olduğundan hiç hissedilmeyebilir.Benzinli araçlarda ise anlayabilmek için bir hayli dikkat gerekiyor.
    - Araç 1-1.5 cm. yükseldiği için yüksek süratlerde arabanın altına giren hava artıyor.Viraj performansı azalıyor.Tabi yukarıda yazdığım gibi her girdiğiniz virajda esp devreye girmiyorsa bunu hissetmeniz çok zor.




  • O ebatta Continental ve GoodYear 3 kanallıdır lakin zaten ebata göre üretildiğinden bir sorun teşkil etmez. Bu iki lastik veya P1 Verde alabilirsin.
  • Continental EcoContact 5 alıyorum. Araştırmalarım sonucu nitrojen+sübap+lastik canlı para 150 tl,taksitle 160 tl olarak fiyat aldım. Bir hafta sonra bayiiye gelecek. Kullandıktan sonra lastik hakkındaki düşüncelerimi buraya yazacağım . Herkese iyi sürüşler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.