Şimdi Ara

3 günde bir yanan arıza lambası(Sorun bulundu)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
22.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 31500km.de 2. el aldığım ve şu anda 39 bin km.de olan opel insignia 2012 1.4 benzinli aracımın önceki sahibinin yakıt kullanma alışkanlığını bilmediğimden ve aracın şehiriçi tüketimi fazla olduğundan bilindik markaların benzin depo ve enjektör temizlemesi için yakıt katkılarını alıp her depo dolumunda (60lt) depoya eklettim.

    Sanırım bundan sonraki süreç bu uygulamalarla alakalı olacak ki aradan geçen 15-20 günlük süre sonrasında egzos ucunda siyah bir kurum farkettim, devamındaki günlerde de sarı renkteki motor arıza lambası yandı.

    Elimde obd cihazı ve programı var, tarattığımda P1101 arıza kodu alıyorum, baktığımda da debimetre arızası olarak geçiyor.

    Şimdi bu bahsettiğim arızayı söndürüyorum ancak 3 gün sonra yine yanıyor. O esnada aracın çekişinde herhangi bir değişiklik olmuyor.

    Servise gitmedim henüz ancak sorduğum bikaç yerde bana karbon clean yaptırmam önerildi, 39 bin km.deki araca acil gerekli olur mu bilmiyorum.

    Başka yerlerde de bana manifoltu temizlettirmem önerildi, hatta 2 manifoltu da temizlettirmem önerildi ve gaz kelebeğinin de o esnada temizlenmesinin iyi olacağı, böylece de arızanın tekrar etmeyeceği, hemen debimetre sensörünün değişiminin fuzuli masraf olacağı, sonrasında da bu arızanın yinelenebileceği, çünkü asıl önemli olanın oluşan kurumun temizlenmesi gerektiği anlatıldı.

    Bunlar servis öncesi konuştuğum sanayideki ustalardan yaptığım alıntılardır.

    Benim bu kullandığım yakıt ve depo temizleyiciler neden böyle bir olaya sebep oldu?

    Bu durumda benim ne yapmamı önerirsiniz?

    Bu manifolt ve boğaz kelebeği temizliği uzun ve masraflı bir iş midir? Gerekli ise tahmini masrafı ne olur? Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden Allah razı olsun diyorum.

    (Not: Aracın 33 bin kmde yağı, yağ, hava ve polen filtresi, bujileri ve ön fren balataları serviste değişmiştir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 18 Temmuz 2014; 3:17:47 >



  • Wolverine kullanıcısına yanıt
    Wolverine demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Merhaba,öncelikle yazılan yorumlar içinde benim durumuma en yakın olaylar sizin yazdıklarınız olduğu için yazmak istedim.

    Şu an artık lamba gün aşırı yanıyor. Sensorun olduğu kabloyu çıkardığım zaman ekranda aracı servise götürün yazısı çıkıyor ve aracın fanı çalışıyor. Bunu yapmaktaki amacım sensorun bozuk olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktı.

    Yurtdışından crc maf cleaner sipariş ettim. Benim aracın olayı da sizin yaşadığınız gibidir diye düşünüyorum. Şu an için spreyi bekleme durumundayım,bikaç güne gelir. Temizleme işini kendim yaptıktan sonra da lamba yanarsa servise getireceğim aracı. Son durum bu,biliyorum bekleme aşaması tehlikeli,ancak aracın gidişinde hiçbir sorun olmadığı için ufak bir temizleme işleminin yeterli olacağı kanısındayım.

    Yukarıdaki bazı yorumlar gerçekten ilginç. Kimi yakıta sebep demiş, kimi araba hassas demiş, kimi R9 a bin karbürötörlü aracı övmüş falan. Aslında bunların hiçbiri doğru değil. Gerçekte olayın mantığı şu: Arabada ne kadar az sensör varsa arızalardan o kadar az haberiniz olur. Yani arıza olmaz demiyorum, arıza olur ama haberiniz olmaz. Aradaki fark budur. Hiç mi sanayide sökülmüş karbüratörlü araç motoru görmedi bu arkadaşlar. Ağzına kadar kurum dolu olur. Pistonların üstü, borulrın içi soba bacası gibi sakızlaşmış kurum dolu olur. Ama sizin motor açılana kadar arızanın kaynağından haberiniz olmaz. Çünkü sensör yoktur sadece tekleme vardır, yolda bırakma vardır. Sensörlerin konulmasındaki amaç arızayı direkt bildirip erken önlem alıp az masrafla kurtarmayı sağlamak, tecrübesiz ustanın elinde alakasız yerlerin sökülmesini, boşuna parça değişimlerini yada komple motor indirmeyi önlemektir. Aslında basit motorlu araçlar hele de sürücüsü tecrübesiz ise sanayiden çıkmaz, yolda bırakır ve toplamda işletme maliyeti yeni sistem bir araçtan daha fazla olur. Bir kez aracı yolda kalan birinin çekici masrafı, yanlış müdahale, parça ve işçilik masrafı yeni nesil ve bakımları zamanında yetkili serviste yapılmış bir araçtan fazla olur. Ben bunun istisnasını görmedim. Ben senede 250-450 TL arası 10.000 - 20.000 bakımları dışında aracıma doğru dürüst masraf yapmıyorum. Bir renault 19 un yıllık sanayi masrafı toplandığında en az 1000 TL dir. 5 sene binseniz 5000-6000 TL kafadan zarar edersiniz. Ayrıca aracınızı sürekli yetkili servise götürseniz yeni nesil aracınız temiz servis kayıtlı olduğundan en az emsalinden 2000-3000 lira fazlaya satılır. Yani servise fazladan verilen para misli misli geri alınır.
  • başlığı görünce eski anılarım depreşti, ''kesin opeldir bu'' dedim yanılmamışım
  • arabamızda güç kaybı vardı boğaz kelebeğini temizlettince arabamız baya düzeldi.
    39000 araba için kurum çok erken arabayı çok hor kullanmışlar.
    tahminim adam sadece 5. viteste kullanmış arabayı
  • Bana kalırsa emme manifoldunda problem var ve 1.4 turboların genel problemi bu yani kronik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bana kalırsa emme manifoldunda problem var ve 1.4 turboların genel problemi bu yani kronik
    Arıza kodunu vermiş zaten araç hava akışmetresi sorunu.Değişmesi gereken bir parça hava filtresi ile boğaz kelebeği arasında bulunur.Motora giren havanın debisini ölçer.
    Yetkili serviste tam teşhis koudurmanız size aman kazandırır.Sanayideki ustalara pek güvenmeyin derim. Manifoltta diğer bir ihtimal tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadbul -- 18 Haziran 2014; 8:43:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    Arıza kodunu vermiş zaten araç hava akışmetresi sorunu.Değişmesi gereken bir parça hava filtresi ile boğaz kelebeği arasında bulunur.Motora giren havanın debisini ölçer.
    Yetkili serviste tam teşhis koudurmanız size aman kazandırır.Sanayideki ustalara pek güvenmeyin derim. Manifoltta diğer bir ihtimal tabi.

    Alıntıları Göster
    Elinizden iş geliyorsa hava akışmetreyi temizleyin derim, gelmiyorsa hiç bulaşmayın hassas bir parçadır elinde kalabilir... Servis en mantıklı seçenek...
  • her depoda katkı kullanırsanız sonuç normal servise gidin mutlaka rasgele ustaya göstermeyin
  • Hocam yakıtların içinde deterjan ve temizleyiciler mevcut. Siz ekstra bir şey atmayın içine. Attığınız zaman eğer motorda daha önceden kalan kurumlar varsa hepsini birden atar ve her yere zarar verir sensörleri tıkar. En güzel kurum Atma yöntemi içinde en çok temizleyici olan yakıtı bulup onunla performanslı sürekli devirli ve yukte araç kullanmanız.
  • 1.4 T insignia dusunuyodum, yeminle sogudum. Kirli yakita dayanikli arac lazim. Olmadi karburatorlu sisteme donecem az kaldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    1.4 T insignia dusunuyodum, yeminle sogudum. Kirli yakita dayanikli arac lazim. Olmadi karburatorlu sisteme donecem az kaldi
    katkı eklemeseydiniz, ışık yanmayacaktı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    1.4 T insignia dusunuyodum, yeminle sogudum. Kirli yakita dayanikli arac lazim. Olmadi karburatorlu sisteme donecem az kaldi

    yeni nesil araçlar hepsi hassastır r9 al istersen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    1.4 T insignia dusunuyodum, yeminle sogudum. Kirli yakita dayanikli arac lazim. Olmadi karburatorlu sisteme donecem az kaldi

    yeni nesil araçlar hepsi hassastır r9 al istersen

    aldık. 3 ay onve reno 19 um vardı. hem de karburatorlu. hiç utandırma maşallah. yeni sistemleri beğenmiyorum. ablında sistemler guzel de türk ahlakını beğenmiyorum. her türlü hile hurda var yakıtlarda. neyse şükürler olsun ki muslumaniz , sahtekarlığımızı örtüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    31500km.de 2. el aldığım ve şu anda 39 bin km.de olan opel insignia 2012 1.4 benzinli aracımın önceki sahibinin yakıt kullanma alışkanlığını bilmediğimden ve aracın şehiriçi tüketimi fazla olduğundan bilindik markaların benzin depo ve enjektör temizlemesi için yakıt katkılarını alıp her depo dolumunda (60lt) depoya eklettim.

    Sanırım bundan sonraki süreç bu uygulamalarla alakalı olacak ki aradan geçen 15-20 günlük süre sonrasında egzos ucunda siyah bir kurum farkettim, devamındaki günlerde de sarı renkteki motor arıza lambası yandı.

    Elimde obd cihazı ve programı var, tarattığımda P1101 arıza kodu alıyorum, baktığımda da debimetre arızası olarak geçiyor.

    Şimdi bu bahsettiğim arızayı söndürüyorum ancak 3 gün sonra yine yanıyor. O esnada aracın çekişinde herhangi bir değişiklik olmuyor.

    Servise gitmedim henüz ancak sorduğum bikaç yerde bana karbon clean yaptırmam önerildi, 39 bin km.deki araca acil gerekli olur mu bilmiyorum.

    Başka yerlerde de bana manifoltu temizlettirmem önerildi, hatta 2 manifoltu da temizlettirmem önerildi ve gaz kelebeğinin de o esnada temizlenmesinin iyi olacağı, böylece de arızanın tekrar etmeyeceği, hemen debimetre sensörünün değişiminin fuzuli masraf olacağı, sonrasında da bu arızanın yinelenebileceği, çünkü asıl önemli olanın oluşan kurumun temizlenmesi gerektiği anlatıldı.

    Bunlar servis öncesi konuştuğum sanayideki ustalardan yaptığım alıntılardır.

    Benim bu kullandığım yakıt ve depo temizleyiciler neden böyle bir olaya sebep oldu?

    Bu durumda benim ne yapmamı önerirsiniz?

    Bu manifolt ve boğaz kelebeği temizliği uzun ve masraflı bir iş midir? Gerekli ise tahmini masrafı ne olur? Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden Allah razı olsun diyorum.

    (Not: Aracın 33 bin kmde yağı, yağ, hava ve polen filtresi, bujileri ve ön fren balataları serviste değişmiştir.)

    Benim aracımda da aynı şey olmuştu. 20.000 servisine götürmeden nasıl olsa filtreler değişecek ne pislik varsa atalım deyip 2 depo mazoto ayrı ayrı enjektör temizleyici attım. Ayrıca wynn's ın sprey egr temizleyicisi ile manifold temizliğini bizzat yapıtım. Ne kadar pislik varsa egsoza, EGR'ye, katalitik kon.e ve partikül filtresine yığıldı. O zaman da motor ikaz lambası yandı tabi. Bende de OBDII modülü var. Android telefonla söndürdüm. Bir kaç kez hemde. Multiecuscan ile kontrol ettim ve aracın DPF filtre temizliği yapmadığını gördüm. Servise normal zamanında girdim. Serviste bilg.a bağladılar. Benim tespitlerimi onlar da yaptı. Arıza ışığını yakan 2 adet sensörü söktüler ve bana gösterdiler. Üstü taze kurum olmuştu. Sakızlaşmamıştı yani. Bu da yeni olduğunu ve temizleme malzemesi ile geldiğini gösteriyor. İki sensör de sprey temizleyici ile temizlenip silindi takıldı. Cillop gibi oldu. Çözümünüz budur yani. Bir de servisin söylediği: Bu sensörler arıza ışığı yakarsa söndürseniz bile arıza kaydı ECU ya düşünce DPF filtresinin rejenerasyonu kestiğini ve %200 e kadar idare ettiğini sonra da otomobilin yığıldığını söylediler. Böyle durumda Euro 5 çok masraf açabilir. Bekletmeden serviste sensörleri söktürüp temizletin derim. Sırf bu yüzden artık 10.000 kilometrede bir olan servis bakımı öncesine kadar temizleme malzemelerini kullanmamam gerektiğini öğrenmiş bulunuyorum.


    Not: Ben bu ekstra temizliği rutin servis bakımının içine muhabbet ve rica ile sokuşturduğum için para almadılar keza faturada bu kaleme rastlamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan3156 -- 18 Haziran 2014; 14:59:18 >
  • volkan3156 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,öncelikle yazılan yorumlar içinde benim durumuma en yakın olaylar sizin yazdıklarınız olduğu için yazmak istedim.

    Şu an artık lamba gün aşırı yanıyor. Sensorun olduğu kabloyu çıkardığım zaman ekranda aracı servise götürün yazısı çıkıyor ve aracın fanı çalışıyor. Bunu yapmaktaki amacım sensorun bozuk olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktı.

    Yurtdışından crc maf cleaner sipariş ettim. Benim aracın olayı da sizin yaşadığınız gibidir diye düşünüyorum. Şu an için spreyi bekleme durumundayım,bikaç güne gelir. Temizleme işini kendim yaptıktan sonra da lamba yanarsa servise getireceğim aracı. Son durum bu,biliyorum bekleme aşaması tehlikeli,ancak aracın gidişinde hiçbir sorun olmadığı için ufak bir temizleme işleminin yeterli olacağı kanısındayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Merhaba,öncelikle yazılan yorumlar içinde benim durumuma en yakın olaylar sizin yazdıklarınız olduğu için yazmak istedim.

    Şu an artık lamba gün aşırı yanıyor. Sensorun olduğu kabloyu çıkardığım zaman ekranda aracı servise götürün yazısı çıkıyor ve aracın fanı çalışıyor. Bunu yapmaktaki amacım sensorun bozuk olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktı.

    Yurtdışından crc maf cleaner sipariş ettim. Benim aracın olayı da sizin yaşadığınız gibidir diye düşünüyorum. Şu an için spreyi bekleme durumundayım,bikaç güne gelir. Temizleme işini kendim yaptıktan sonra da lamba yanarsa servise getireceğim aracı. Son durum bu,biliyorum bekleme aşaması tehlikeli,ancak aracın gidişinde hiçbir sorun olmadığı için ufak bir temizleme işleminin yeterli olacağı kanısındayım.

    Yukarıdaki bazı yorumlar gerçekten ilginç. Kimi yakıta sebep demiş, kimi araba hassas demiş, kimi R9 a bin karbürötörlü aracı övmüş falan. Aslında bunların hiçbiri doğru değil. Gerçekte olayın mantığı şu: Arabada ne kadar az sensör varsa arızalardan o kadar az haberiniz olur. Yani arıza olmaz demiyorum, arıza olur ama haberiniz olmaz. Aradaki fark budur. Hiç mi sanayide sökülmüş karbüratörlü araç motoru görmedi bu arkadaşlar. Ağzına kadar kurum dolu olur. Pistonların üstü, borulrın içi soba bacası gibi sakızlaşmış kurum dolu olur. Ama sizin motor açılana kadar arızanın kaynağından haberiniz olmaz. Çünkü sensör yoktur sadece tekleme vardır, yolda bırakma vardır. Sensörlerin konulmasındaki amaç arızayı direkt bildirip erken önlem alıp az masrafla kurtarmayı sağlamak, tecrübesiz ustanın elinde alakasız yerlerin sökülmesini, boşuna parça değişimlerini yada komple motor indirmeyi önlemektir. Aslında basit motorlu araçlar hele de sürücüsü tecrübesiz ise sanayiden çıkmaz, yolda bırakır ve toplamda işletme maliyeti yeni sistem bir araçtan daha fazla olur. Bir kez aracı yolda kalan birinin çekici masrafı, yanlış müdahale, parça ve işçilik masrafı yeni nesil ve bakımları zamanında yetkili serviste yapılmış bir araçtan fazla olur. Ben bunun istisnasını görmedim. Ben senede 250-450 TL arası 10.000 - 20.000 bakımları dışında aracıma doğru dürüst masraf yapmıyorum. Bir renault 19 un yıllık sanayi masrafı toplandığında en az 1000 TL dir. 5 sene binseniz 5000-6000 TL kafadan zarar edersiniz. Ayrıca aracınızı sürekli yetkili servise götürseniz yeni nesil aracınız temiz servis kayıtlı olduğundan en az emsalinden 2000-3000 lira fazlaya satılır. Yani servise fazladan verilen para misli misli geri alınır.
  • volkan3156 kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarınıza %100 katılıyorum. Araçtaki sensörün bir arızayı tesbit etmesi ve bizi daha ilerde çıkacak büyük arızalardan önce uyarmasının neresi kötü olabilir ki?

    Dün bahsettiğim sensör temizleyici sprey geldi ve hemen uyguladım hava akışmetre sensörünü söküp spreyle temizledim ve geri taktım. Arıza lambası daha önceden yanmıştı,sönmedi,cihazı bağlayıp söndürdüm. Bugün ilk gün,sensörde sorun varsa yarın belli olur.

    Size sormak istediğim şey şu: Siz sensörleri temizlettirdiğinizde araçtaki arıza lambası kendiliğinden mi sönmüştü yoksa servis elemanları mı söndürdüler?

    Bir de siz temizlenen sensörleri gördünüz mü? Yani sökülüp takılması kolay mıydı? Hangi sensörler sökülüp temizlendi? Siz obd cihazı ile baktığınızda bu 3 sensör de arıza kodu vermiş miydi?

    Çok soru sordum,kusura bakmayın. Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Merhaba,öncelikle yazılan yorumlar içinde benim durumuma en yakın olaylar sizin yazdıklarınız olduğu için yazmak istedim.

    Şu an artık lamba gün aşırı yanıyor. Sensorun olduğu kabloyu çıkardığım zaman ekranda aracı servise götürün yazısı çıkıyor ve aracın fanı çalışıyor. Bunu yapmaktaki amacım sensorun bozuk olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktı.

    Yurtdışından crc maf cleaner sipariş ettim. Benim aracın olayı da sizin yaşadığınız gibidir diye düşünüyorum. Şu an için spreyi bekleme durumundayım,bikaç güne gelir. Temizleme işini kendim yaptıktan sonra da lamba yanarsa servise getireceğim aracı. Son durum bu,biliyorum bekleme aşaması tehlikeli,ancak aracın gidişinde hiçbir sorun olmadığı için ufak bir temizleme işleminin yeterli olacağı kanısındayım.

    Yukarıdaki bazı yorumlar gerçekten ilginç. Kimi yakıta sebep demiş, kimi araba hassas demiş, kimi R9 a bin karbürötörlü aracı övmüş falan. Aslında bunların hiçbiri doğru değil. Gerçekte olayın mantığı şu: Arabada ne kadar az sensör varsa arızalardan o kadar az haberiniz olur. Yani arıza olmaz demiyorum, arıza olur ama haberiniz olmaz. Aradaki fark budur. Hiç mi sanayide sökülmüş karbüratörlü araç motoru görmedi bu arkadaşlar. Ağzına kadar kurum dolu olur. Pistonların üstü, borulrın içi soba bacası gibi sakızlaşmış kurum dolu olur. Ama sizin motor açılana kadar arızanın kaynağından haberiniz olmaz. Çünkü sensör yoktur sadece tekleme vardır, yolda bırakma vardır. Sensörlerin konulmasındaki amaç arızayı direkt bildirip erken önlem alıp az masrafla kurtarmayı sağlamak, tecrübesiz ustanın elinde alakasız yerlerin sökülmesini, boşuna parça değişimlerini yada komple motor indirmeyi önlemektir. Aslında basit motorlu araçlar hele de sürücüsü tecrübesiz ise sanayiden çıkmaz, yolda bırakır ve toplamda işletme maliyeti yeni sistem bir araçtan daha fazla olur. Bir kez aracı yolda kalan birinin çekici masrafı, yanlış müdahale, parça ve işçilik masrafı yeni nesil ve bakımları zamanında yetkili serviste yapılmış bir araçtan fazla olur. Ben bunun istisnasını görmedim. Ben senede 250-450 TL arası 10.000 - 20.000 bakımları dışında aracıma doğru dürüst masraf yapmıyorum. Bir renault 19 un yıllık sanayi masrafı toplandığında en az 1000 TL dir. 5 sene binseniz 5000-6000 TL kafadan zarar edersiniz. Ayrıca aracınızı sürekli yetkili servise götürseniz yeni nesil aracınız temiz servis kayıtlı olduğundan en az emsalinden 2000-3000 lira fazlaya satılır. Yani servise fazladan verilen para misli misli geri alınır.

    Arkadaşım kağıt üzerinde faraziye konuşup sallamak ne kadar kolay değilmi? Demek bir R 19 yıllık bakımı 1000 TL tutar. Bunu R19 veya eşdeğeri karbüratörlür bir araç sahibine söylerseniz kahkahalarla size güler. Örnek mi R19 un triger kayışı 50 TL ve değiştirme işçilik ücreti yaklaşık 20 TL dir ve yıllık bakımı en fazla yağ, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi olarak 70-80 TL işçilik dahil olarak tutar şu arabanızın Trigerini değiştirmek için bir servise sokun bakalım ağır bakım 1500 TL den aşşağıya çıkabilecekmisiniz??? Bakın ben R19 İLE INSIGNIA NIN Aynı kulvarda bir araç olmadığını gayet iyi biliyorum. Ama sizde "Efendim bu araç eski teknoloji bir araç o yüzden aslında benim aracımdan daha masraflıdır, benim aracımda Bla Bla sensörleri var o yüzden arıza olmadan önce az masrafla kurtuluyorum" diyerek kendinizi kandırmayın. Ve şunuda unutmayın benim aracım servis bakımlı o yüzden piyasanın üstünde bir fiyata satarım derseniz ben de bir R19 u hiç bir zaman aldığınız fiyatın altına satmazsınız derim, çünkü asla değer kaybetmez (Yetkili servis bakımlı olmasa da) isterseniz bir araştırırın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Merhaba,öncelikle yazılan yorumlar içinde benim durumuma en yakın olaylar sizin yazdıklarınız olduğu için yazmak istedim.

    Şu an artık lamba gün aşırı yanıyor. Sensorun olduğu kabloyu çıkardığım zaman ekranda aracı servise götürün yazısı çıkıyor ve aracın fanı çalışıyor. Bunu yapmaktaki amacım sensorun bozuk olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktı.

    Yurtdışından crc maf cleaner sipariş ettim. Benim aracın olayı da sizin yaşadığınız gibidir diye düşünüyorum. Şu an için spreyi bekleme durumundayım,bikaç güne gelir. Temizleme işini kendim yaptıktan sonra da lamba yanarsa servise getireceğim aracı. Son durum bu,biliyorum bekleme aşaması tehlikeli,ancak aracın gidişinde hiçbir sorun olmadığı için ufak bir temizleme işleminin yeterli olacağı kanısındayım.

    Yukarıdaki bazı yorumlar gerçekten ilginç. Kimi yakıta sebep demiş, kimi araba hassas demiş, kimi R9 a bin karbürötörlü aracı övmüş falan. Aslında bunların hiçbiri doğru değil. Gerçekte olayın mantığı şu: Arabada ne kadar az sensör varsa arızalardan o kadar az haberiniz olur. Yani arıza olmaz demiyorum, arıza olur ama haberiniz olmaz. Aradaki fark budur. Hiç mi sanayide sökülmüş karbüratörlü araç motoru görmedi bu arkadaşlar. Ağzına kadar kurum dolu olur. Pistonların üstü, borulrın içi soba bacası gibi sakızlaşmış kurum dolu olur. Ama sizin motor açılana kadar arızanın kaynağından haberiniz olmaz. Çünkü sensör yoktur sadece tekleme vardır, yolda bırakma vardır. Sensörlerin konulmasındaki amaç arızayı direkt bildirip erken önlem alıp az masrafla kurtarmayı sağlamak, tecrübesiz ustanın elinde alakasız yerlerin sökülmesini, boşuna parça değişimlerini yada komple motor indirmeyi önlemektir. Aslında basit motorlu araçlar hele de sürücüsü tecrübesiz ise sanayiden çıkmaz, yolda bırakır ve toplamda işletme maliyeti yeni sistem bir araçtan daha fazla olur. Bir kez aracı yolda kalan birinin çekici masrafı, yanlış müdahale, parça ve işçilik masrafı yeni nesil ve bakımları zamanında yetkili serviste yapılmış bir araçtan fazla olur. Ben bunun istisnasını görmedim. Ben senede 250-450 TL arası 10.000 - 20.000 bakımları dışında aracıma doğru dürüst masraf yapmıyorum. Bir renault 19 un yıllık sanayi masrafı toplandığında en az 1000 TL dir. 5 sene binseniz 5000-6000 TL kafadan zarar edersiniz. Ayrıca aracınızı sürekli yetkili servise götürseniz yeni nesil aracınız temiz servis kayıtlı olduğundan en az emsalinden 2000-3000 lira fazlaya satılır. Yani servise fazladan verilen para misli misli geri alınır.

    Arkadaşım kağıt üzerinde faraziye konuşup sallamak ne kadar kolay değilmi? Demek bir R 19 yıllık bakımı 1000 TL tutar. Bunu R19 veya eşdeğeri karbüratörlür bir araç sahibine söylerseniz kahkahalarla size güler. Örnek mi R19 un triger kayışı 50 TL ve değiştirme işçilik ücreti yaklaşık 20 TL dir ve yıllık bakımı en fazla yağ, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi olarak 70-80 TL işçilik dahil olarak tutar şu arabanızın Trigerini değiştirmek için bir servise sokun bakalım ağır bakım 1500 TL den aşşağıya çıkabilecekmisiniz??? Bakın ben R19 İLE INSIGNIA NIN Aynı kulvarda bir araç olmadığını gayet iyi biliyorum. Ama sizde "Efendim bu araç eski teknoloji bir araç o yüzden aslında benim aracımdan daha masraflıdır, benim aracımda Bla Bla sensörleri var o yüzden arıza olmadan önce az masrafla kurtuluyorum" diyerek kendinizi kandırmayın. Ve şunuda unutmayın benim aracım servis bakımlı o yüzden piyasanın üstünde bir fiyata satarım derseniz ben de bir R19 u hiç bir zaman aldığınız fiyatın altına satmazsınız derim, çünkü asla değer kaybetmez (Yetkili servis bakımlı olmasa da) isterseniz bir araştırırın

    zamanla eskiyen parçaların sorunlarını göz ardı ediyorsunuz.
    Yeni araçta sadece yağ su bakımı ile devam edebilirsiniz. Ama eski araçlarda her an her şey olabilir arkadaş bunu anlatmaya çalışmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Merhaba,öncelikle yazılan yorumlar içinde benim durumuma en yakın olaylar sizin yazdıklarınız olduğu için yazmak istedim.

    Şu an artık lamba gün aşırı yanıyor. Sensorun olduğu kabloyu çıkardığım zaman ekranda aracı servise götürün yazısı çıkıyor ve aracın fanı çalışıyor. Bunu yapmaktaki amacım sensorun bozuk olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktı.

    Yurtdışından crc maf cleaner sipariş ettim. Benim aracın olayı da sizin yaşadığınız gibidir diye düşünüyorum. Şu an için spreyi bekleme durumundayım,bikaç güne gelir. Temizleme işini kendim yaptıktan sonra da lamba yanarsa servise getireceğim aracı. Son durum bu,biliyorum bekleme aşaması tehlikeli,ancak aracın gidişinde hiçbir sorun olmadığı için ufak bir temizleme işleminin yeterli olacağı kanısındayım.

    Yukarıdaki bazı yorumlar gerçekten ilginç. Kimi yakıta sebep demiş, kimi araba hassas demiş, kimi R9 a bin karbürötörlü aracı övmüş falan. Aslında bunların hiçbiri doğru değil. Gerçekte olayın mantığı şu: Arabada ne kadar az sensör varsa arızalardan o kadar az haberiniz olur. Yani arıza olmaz demiyorum, arıza olur ama haberiniz olmaz. Aradaki fark budur. Hiç mi sanayide sökülmüş karbüratörlü araç motoru görmedi bu arkadaşlar. Ağzına kadar kurum dolu olur. Pistonların üstü, borulrın içi soba bacası gibi sakızlaşmış kurum dolu olur. Ama sizin motor açılana kadar arızanın kaynağından haberiniz olmaz. Çünkü sensör yoktur sadece tekleme vardır, yolda bırakma vardır. Sensörlerin konulmasındaki amaç arızayı direkt bildirip erken önlem alıp az masrafla kurtarmayı sağlamak, tecrübesiz ustanın elinde alakasız yerlerin sökülmesini, boşuna parça değişimlerini yada komple motor indirmeyi önlemektir. Aslında basit motorlu araçlar hele de sürücüsü tecrübesiz ise sanayiden çıkmaz, yolda bırakır ve toplamda işletme maliyeti yeni sistem bir araçtan daha fazla olur. Bir kez aracı yolda kalan birinin çekici masrafı, yanlış müdahale, parça ve işçilik masrafı yeni nesil ve bakımları zamanında yetkili serviste yapılmış bir araçtan fazla olur. Ben bunun istisnasını görmedim. Ben senede 250-450 TL arası 10.000 - 20.000 bakımları dışında aracıma doğru dürüst masraf yapmıyorum. Bir renault 19 un yıllık sanayi masrafı toplandığında en az 1000 TL dir. 5 sene binseniz 5000-6000 TL kafadan zarar edersiniz. Ayrıca aracınızı sürekli yetkili servise götürseniz yeni nesil aracınız temiz servis kayıtlı olduğundan en az emsalinden 2000-3000 lira fazlaya satılır. Yani servise fazladan verilen para misli misli geri alınır.

    Arkadaşım kağıt üzerinde faraziye konuşup sallamak ne kadar kolay değilmi? Demek bir R 19 yıllık bakımı 1000 TL tutar. Bunu R19 veya eşdeğeri karbüratörlür bir araç sahibine söylerseniz kahkahalarla size güler. Örnek mi R19 un triger kayışı 50 TL ve değiştirme işçilik ücreti yaklaşık 20 TL dir ve yıllık bakımı en fazla yağ, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi olarak 70-80 TL işçilik dahil olarak tutar şu arabanızın Trigerini değiştirmek için bir servise sokun bakalım ağır bakım 1500 TL den aşşağıya çıkabilecekmisiniz??? Bakın ben R19 İLE INSIGNIA NIN Aynı kulvarda bir araç olmadığını gayet iyi biliyorum. Ama sizde "Efendim bu araç eski teknoloji bir araç o yüzden aslında benim aracımdan daha masraflıdır, benim aracımda Bla Bla sensörleri var o yüzden arıza olmadan önce az masrafla kurtuluyorum" diyerek kendinizi kandırmayın. Ve şunuda unutmayın benim aracım servis bakımlı o yüzden piyasanın üstünde bir fiyata satarım derseniz ben de bir R19 u hiç bir zaman aldığınız fiyatın altına satmazsınız derim, çünkü asla değer kaybetmez (Yetkili servis bakımlı olmasa da) isterseniz bir araştırırın

    zamanla eskiyen parçaların sorunlarını göz ardı ediyorsunuz.
    Yeni araçta sadece yağ su bakımı ile devam edebilirsiniz. Ama eski araçlarda her an her şey olabilir arkadaş bunu anlatmaya çalışmış.

    Evet arkadaşım da bende şunu anlatmaya çalışıyorum bu tür araçlarda pahalı olan hiç bir parça istisnasız hiç bir parça yoktur, ve bu araçlar kolay kolay yolda bırakmaz hele Yeni teknoloji araçlar gibi yok kalitesiz yakıt, yok bilmem ne sensörü gibi abuk subuk arızalar yapmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Merhaba,öncelikle yazılan yorumlar içinde benim durumuma en yakın olaylar sizin yazdıklarınız olduğu için yazmak istedim.

    Şu an artık lamba gün aşırı yanıyor. Sensorun olduğu kabloyu çıkardığım zaman ekranda aracı servise götürün yazısı çıkıyor ve aracın fanı çalışıyor. Bunu yapmaktaki amacım sensorun bozuk olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktı.

    Yurtdışından crc maf cleaner sipariş ettim. Benim aracın olayı da sizin yaşadığınız gibidir diye düşünüyorum. Şu an için spreyi bekleme durumundayım,bikaç güne gelir. Temizleme işini kendim yaptıktan sonra da lamba yanarsa servise getireceğim aracı. Son durum bu,biliyorum bekleme aşaması tehlikeli,ancak aracın gidişinde hiçbir sorun olmadığı için ufak bir temizleme işleminin yeterli olacağı kanısındayım.

    Yukarıdaki bazı yorumlar gerçekten ilginç. Kimi yakıta sebep demiş, kimi araba hassas demiş, kimi R9 a bin karbürötörlü aracı övmüş falan. Aslında bunların hiçbiri doğru değil. Gerçekte olayın mantığı şu: Arabada ne kadar az sensör varsa arızalardan o kadar az haberiniz olur. Yani arıza olmaz demiyorum, arıza olur ama haberiniz olmaz. Aradaki fark budur. Hiç mi sanayide sökülmüş karbüratörlü araç motoru görmedi bu arkadaşlar. Ağzına kadar kurum dolu olur. Pistonların üstü, borulrın içi soba bacası gibi sakızlaşmış kurum dolu olur. Ama sizin motor açılana kadar arızanın kaynağından haberiniz olmaz. Çünkü sensör yoktur sadece tekleme vardır, yolda bırakma vardır. Sensörlerin konulmasındaki amaç arızayı direkt bildirip erken önlem alıp az masrafla kurtarmayı sağlamak, tecrübesiz ustanın elinde alakasız yerlerin sökülmesini, boşuna parça değişimlerini yada komple motor indirmeyi önlemektir. Aslında basit motorlu araçlar hele de sürücüsü tecrübesiz ise sanayiden çıkmaz, yolda bırakır ve toplamda işletme maliyeti yeni sistem bir araçtan daha fazla olur. Bir kez aracı yolda kalan birinin çekici masrafı, yanlış müdahale, parça ve işçilik masrafı yeni nesil ve bakımları zamanında yetkili serviste yapılmış bir araçtan fazla olur. Ben bunun istisnasını görmedim. Ben senede 250-450 TL arası 10.000 - 20.000 bakımları dışında aracıma doğru dürüst masraf yapmıyorum. Bir renault 19 un yıllık sanayi masrafı toplandığında en az 1000 TL dir. 5 sene binseniz 5000-6000 TL kafadan zarar edersiniz. Ayrıca aracınızı sürekli yetkili servise götürseniz yeni nesil aracınız temiz servis kayıtlı olduğundan en az emsalinden 2000-3000 lira fazlaya satılır. Yani servise fazladan verilen para misli misli geri alınır.

    Arkadaşım kağıt üzerinde faraziye konuşup sallamak ne kadar kolay değilmi? Demek bir R 19 yıllık bakımı 1000 TL tutar. Bunu R19 veya eşdeğeri karbüratörlür bir araç sahibine söylerseniz kahkahalarla size güler. Örnek mi R19 un triger kayışı 50 TL ve değiştirme işçilik ücreti yaklaşık 20 TL dir ve yıllık bakımı en fazla yağ, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi olarak 70-80 TL işçilik dahil olarak tutar şu arabanızın Trigerini değiştirmek için bir servise sokun bakalım ağır bakım 1500 TL den aşşağıya çıkabilecekmisiniz??? Bakın ben R19 İLE INSIGNIA NIN Aynı kulvarda bir araç olmadığını gayet iyi biliyorum. Ama sizde "Efendim bu araç eski teknoloji bir araç o yüzden aslında benim aracımdan daha masraflıdır, benim aracımda Bla Bla sensörleri var o yüzden arıza olmadan önce az masrafla kurtuluyorum" diyerek kendinizi kandırmayın. Ve şunuda unutmayın benim aracım servis bakımlı o yüzden piyasanın üstünde bir fiyata satarım derseniz ben de bir R19 u hiç bir zaman aldığınız fiyatın altına satmazsınız derim, çünkü asla değer kaybetmez (Yetkili servis bakımlı olmasa da) isterseniz bir araştırırın

    zamanla eskiyen parçaların sorunlarını göz ardı ediyorsunuz.
    Yeni araçta sadece yağ su bakımı ile devam edebilirsiniz. Ama eski araçlarda her an her şey olabilir arkadaş bunu anlatmaya çalışmış.

    Evet arkadaşım da bende şunu anlatmaya çalışıyorum bu tür araçlarda pahalı olan hiç bir parça istisnasız hiç bir parça yoktur, ve bu araçlar kolay kolay yolda bırakmaz hele Yeni teknoloji araçlar gibi yok kalitesiz yakıt, yok bilmem ne sensörü gibi abuk subuk arızalar yapmaz.

    Alıntıları Göster
    Sayın @tefennili,
    Konuyu açan kişi olarak ben insignia aracımdaki yaşadığım bir sıkıntıma çözüm arıyorum.
    Konuyu hiç alakası yokken siz konuyu r19a getirip tartışma ortamı doğurmaya çalışıyorsunuz.
    Lütfen arkadaşım, siz insignia ile r19 kıyası yapmak istiyorsanız ayrı bir başlık açın.
    İsteyen gelir orda yazar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.