Şimdi Ara

İki tekerde kaza yapma olasılıkları.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçen hafta üzücü bir kaza olmuştu,fazla detaya girmekte istemiyorum.

    Bu siteden alıntıdır.

    ".......

    Trafik kazalarının %90 ından fazlasının nedeni insan hatalarıdır. Kazalar rastlantı sonucu değil, güvenli olmayan sürüş sebebiyle olur.

    Ortalama bir araba sürücüsü yılda on altıbin km yol yapar. Bu sırada kaza yapma olasılığı yedi de bir dir. Motosiklet sürücüleri ise çok daha büyük risk altındadır.

    Motosiklet sürücüsünün bir kazada ölme ya da ciddi biçimde yaralanma olasılığı otomobil sürücüsünden 35 kat daha fazladır.

    Yaralanmayla sonuçlanacak bir kazaya karışma olasılığı ise 8 kat daha fazladır.

    Kendilerinin yaralanma olasılığı da 20 kat daha fazladır.

    Ortalama kaza olasılığından daha fazla risk altında bulunan sürücüler şunlardır.

    - Yıl boyunca ortalamadan daha uzun süre motosiklet kullananlar.
    - Genç, özellikle de erkek sürücüler.
    - Deneyimsiz sürücüler.

    Kaza yapma olasılığı fazla olanlar;

    - İstatistikler genç ve deneyimsiz erkeklerin motor kazası yapma riskinin daha fazla olduğunu ortaya koyar.

    - Yarallanmayla sonuçlanan kazaları yapanların %93 erkek.

    - Motosiklette en fazla can kaybı olan yaş 17.

    - Aynı deneyime sahip 20 yaşında ve 30 yaşında sürücüler kıyaslandığında, gençlerin 3 kez daha fazla kaza riski altında oldukları görülüyor.

    - Aynı yaştaki sürücüler arasında, ilk yıl kaza yapma riski 6.yıldan 3 kez daha fazla.

    - 17 yaşında motora başlayan sürücü 35 yaşına dek en az 8 kaza yapacaktır.

    En çok rastlanan kaza türleri;

    - Kazaların 3/4 ü kentsel yerleşim alanlarında meydana geliyor.

    - Ölümle sonunçlanan kazaların yarısından fazlası kırsal alanlarda oluyor.

    - Kazaların %15 i öndeki aracı geçerken yapılıyor.

    - Kazaların %12 si viraj alırken yapılıyor.

    - Kazaların %30 u ıslak ve kaygan yolda oluyor.

    Ne yazıkki veriler hatalardan yetirince ders alınmadığını gösteriyor. Cinsiyet yaş, sürüş mesafesi ve sürüş deneyimi göz önüne alındığında bazı sürücüler hala daha fazla risk altında.

    Üç yıl içinde bir kaza yapmış sürücülerin bir sonraki yıl kaza yapma olasılıkları ortalamanın 3 kat üzerinde.

    Yaptığınız her kaza yada kazadan son anda kurtulduğunuz her durum, sürüş tekniğinizi yeniden değerlendirip düzeltmek için bir fırsattır.

    EĞİTİM ŞART."



    İmkanınız var (satın alma gücünüz),tecrübeniz yoksa bir kere daha düşünün,çok iyi düşünün,işin sonunda canlar var.

    İki teker kazalarında feci şekilde hayatını yitirenler,sakat kalanlar var;fazla detaya girmek istemiyorum,gerçekten çok üzülüyorum.Lütfen şuurunuzu açın,ben kullanırım,bana bir şey olmaz,ben yaparım,ben geçer giderim demeyin.

    Kazasız sürüşler dilerim.



  • Paylaşım çok faydalı olmuş. Teşekkürlerm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sariyeron S kullanıcısına yanıt
    Ben teşekkür ederim,sağ olun.
  • Yazı çok doğru ama ekleme yapayım motorsiklette tamam kaza ve yaralanma ihtimali yüksektir ama birazda önlem almaya bakar birazda şans araba ile kaza yaptigimda emniyet kemerim takılı değildi kafa tasini kırdım 6 ay sonrada motor ile kaza yaptim tekrar bu sefer kaskım takiliydi kafamı kaput kısmına vurdum sert kask korudu kaskım olmasaydı durum vahim olurdu. Kısaca herşeyden önce önlem almak omemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Brujeria35 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun.

    Ekleme için teşekkür ederim.

    Kask ve koruma ekipmanlarını takmak,giymek konusuna girmemiştim;önlemimizi almak zorundayız,kaskı ve koruma ekipmanlarını giymeliyiz ki canımız yanmasın.Aslında bu konu o kadar detaylı ki çok uzun yazılar yazabilirim,fakat çoğu kişi yazı uzun olduğu için okumayacaktır,hatta 1. mesajımı bile uzun diye okumayanlar vardır eminim.

    Yolda görüyorum bazı iki tekerlekleri,sahibi aynalarını sökmüş,kask yok,hiç bir koruma yok birde hızlı ki gaza basıyor da basıyor,kendini bir şey sanıyor sanırım o halde,intihar ediyor bence,dediğiniz gibi şanslıysa bir şey olmuyor.

    Fakat bazen o korumalarda işe yaramıyor maalesef,yollardaki bariyerler jilet gibi,çok feci ölümleri biliyorum detaya girmek,buraya yazmak istemiyorum,çok üzülüyorum hemde çok.

    Kurallara uymak ve karayollarındaki bütün araç kullanıcılarının bilinçlenmesi gerek,diğer araçların kazalarda etkisi var;iki tekerleği araçtan saymıyor,yok sayan,hafife alan sürücülerde var hepsi değil tabi.


    Yavaş gidelim,geç gidelim ama gidelim gittiğimiz yere,bilinçlenelim,kurallara uyalım.

    Burada bazı yazıları okuyorum,adamlar bisiklet zannediyorlar,hafife alıyorlar ki bisiklet bile tehlikeli olabilir,bisikletler bile ciddi hızlara çıkabiliyor.Her ne kullanıyorsak önlem almalı,kurallara uymalı,hafife almamalıyız.
  • Yattığım odada bir arkadaş var motor kazası yapmış kask ehliyet yok uzerine de alkol varmış arabanın biri çarpmış kafasının kompl sağ tarafı yok 19 aydır tedavi görüyormuş benle bir ameliyat oldu ucuz kurtarmış kask olsa belki bukadar ağır olmazdı. herzaman emniyetimizi alalım ki sonradan pişmanlık yasamayalim keşke demeyelim. ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Brujeria35 kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam, keşke demeyelim.

    Tekrar geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jüpiter

    Aynen hocam, keşke demeyelim.

    Tekrar geçmiş olsun.

    Sağol tsk ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Istatistik mukemmelmis yalniz. Kazalarin %93'u erkek surucuyle gerceklestigi icin erkeklerin kaza yapma orani bayanlardan fazlaymis (!). Bayan motosiklet surucusu mu var ki kaza yapsinlar arkadas. Korkuyor herkes binmeye (hakli olarak).

    Tabi geneli guzel yazinin. Korku da iyi aslinda, ayik tutuyor akli olani.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu yüzden motor almıyorum ama bi bobber'ım olsa :(
  • Yorumlarınız için teşekkürler.



    İstatistiğin dışında,vermek istediğim mesajlar var aslında.Aşağıdaki linkleri üzülerek veriyorum,o iki genç artık yok.Allah rahmet eylesin,yakınlarına sabır versin.

    Yazılar sonuna kadar okunmalı.

    Motordelisi


    Motosiklet.net
  • jüpiter kullanıcısına yanıt
    Allah rahmet eylesin
  • çok çok faydalı bir paylaşım...ellerine sağlık...

    hep düşünmüşümdür... hatta bu konuda bir başlık bile açmayı düşünmüştüm ama tepki çekerim diye açmadım...

    motosikletler gerçekten çok tehlikeli araçlar...bir motosiklet fuarında bir yetkilinin dediği gibi: motosiklette kaportas sizsiniz...

    yazınız aklıma geçtiğimiz yıllarda okudum, İsveç'te motosikletlerin yasaklanma çalışmalarıyla ilgili haberi getirdi... (google'dan sweden motorbike ban diye aratırsanız haberlere ulaşıyorsunuz...

    ne kadar güvenlik önlemi alırsanız alın, kask mont vs... saatte 80km ile giden bir motosikletle kaza yaptığınızı düşününün...

    bir de şu var kafamı kurcalayan: bir otomobilin Avrupada yollara çıkabilmesi için envayi çeşit güvenlik testinden çarpışma testinden geçmesi gerekiyor - otomobillerde bir sürü güvenlik önleminin standart olması gerekiyor ama ya motosiklet? yani bir düşünün satte 80 km ile giderken otomobilde emniyet kemeri takmadığınız için ceza ödersiniz ama bir motosikletli motorun üzerinde saatte 90 km ile gidebilir - evet kask takması zorunlu -

    bu motorsiklet üzerine biraz daha düşünülmesi gerek... bilenler bilir yıllaaar öncesinde meşhur bir internet sitesinde bir motosiklet kazazedesinin fotosu vardı... altta da şöyle yazardı (aklımda kaldığınca) : işte motorsiklet kullanmamamızın nedeni!!!

    paylaşım için tekrar teşekkürler...
  • istemsizhareket İ kullanıcısına yanıt
    Ben teşekkür ederim,sağ olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jüpiter -- 8 Haziran 2014; 3:03:08 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.