Şimdi Ara

Hyundai Getz 1 depo yakıt rekorları. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
455
Cevap
6
Favori
196.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: silverbr

    Merhaba arkadaşlar..

    2 hafta önce 2007 model dizel getz aldım. Yakıt tüketimi bilgi ekranında en son oratlama 7.6 olarak gözüküyor. Kitapçığında 5.5 litre yazmasına rağmen bu denli tüketmesi üzerine servisi aradım. Bana kış sarları, aracın yeni olduğu ve devirli kullanmamaız gerektiği gibi şeyler söyleyip tüketimin normal olduğunu belirttiler. Sizcede normal mi ? ne yapmam lazım.

    Evet bence de normal.Yalnız anlık tuketimi görmen için göstergede sarfiyat seçenegi sırasında sıfırlama tuşuna basarsan ne kadar sık aralıklarla degiştigini göreceksin.mesela yokuş aşagı inişte yuksek viteste gaza basmazken 1 lt nin altında bile degerler cıkabiliyor.Senin araba hayırlı olsun.88 mi 110 hp mi?
  • ben daha ekonomik olarak deneme fırsatı bulamadım fakat

    bir depo ile 300km yol yapıyorum tabi aracın otomatik olmasını ve sıkıştırmamı eklersek normal :D
  • Teşekkürrler opxito

    Benimki 88 hp.. Ben ankarada oturuyorum. Şehir içinde yaklaşık 1 depo ile na kadar gidebilirim acaba ? Bide göstergedeki 7.6 rakamı her 100 km de ki tüketim değil mi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: silverbr

    Teşekkürrler opxito

    Benimki 88 hp.. Ben ankarada oturuyorum. Şehir içinde yaklaşık 1 depo ile na kadar gidebilirim acaba ? Bide göstergedeki 7.6 rakamı her 100 km de ki tüketim değil mi ?


    Göstergedeki 7.6 rakamı 100 km deki tüketim.Yani daha önce rakamı sıfırladıgın andan itibaren kullanım şartlarına göre yaptıgın tüketim ile sonraki şartlarda yaptıgın tüketim ortalamasını alıp 100 km böyle gidersen yakacagın lt budur anlamında.Aynen kalan akaryakıtla gidebilecegin km de degişiyor.
  • Merhabalar bende 2007 getz dizel kullanıcısıyım.. aracı yeni aldım şuana kadar memnunum bir depo yakıt ile yaklaşık uzun yolda 950 - 1000 km arasında yol yaptım.. herkese iyi sürüşler dilerim..
  • Bu forumun kulanıcılarından şunu rica ediyorum. Bu konuda gerçekten bilgili olanlar şu sıkıntıma cevap verebilirler mi: Yeni bir araç alıcağım ve honda jazz ile hyundai getz arasında büyük bir kararsızlık yaşıyorum.
    Bu iki modelin 1.4 (hyundai) ve 1.3 (honda)- bunlar iki modelinde en düşük motor hacimli olanları- benzin sarfiyatı açısından verilerle bir değerlendirmesini ve karşılaştırmasını yapabilecek arkadaş varsa çok memnun olurum..
  • Abim uzun yolda getz 1.3 ile 750 km yapmış kesin olarak bilmiorum ama öle bişey işte


  • hackersun, sana bir sır vereyim ama sakın kimseye söyleme, aramızda kalsın:

    Turbo HERZAMAN devrededir. Turbonun anlık devreye girmesi, anlık devreden çıkması, devreye girdiği-çıktığı devir bandı diye birşey yoktur. Kontağı çevirdiğin andan itibaren turbo devrededir ve kontağı kapatana kadar da devrede kalır.. Aman sakın kimseye söyleme, aramızda kalsın


    bu söylediğini bütün turbo motorlu seri üretim araçlar içinmi söylüyorsun yoksa sadece yakıt değerleri verilen araç içinmi
  • Orjinalden alıntı: altunpul





    hackersun, sana bir sır vereyim ama sakın kimseye söyleme, aramızda kalsın:

    Turbo HERZAMAN devrededir. Turbonun anlık devreye girmesi, anlık devreden çıkması, devreye girdiği-çıktığı devir bandı diye birşey yoktur. Kontağı çevirdiğin andan itibaren turbo devrededir ve kontağı kapatana kadar da devrede kalır.. Aman sakın kimseye söyleme, aramızda kalsın


    bu söylediğini bütün turbo motorlu seri üretim araçlar içinmi söylüyorsun yoksa sadece yakıt değerleri verilen araç içinmi


    transit connect var ve turbo 3000 devirden sona dereye giriyor...tdci tubo dizel 2004 model 90 beygir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunemars -- 15 Aralık 2006; 2:21:33 >
  • bende 2004 1.3 gls benzinli aldım ama su anda 250 civarı yakıyo-260 da olabiliyo- araçta motor küçük olduğu için ister istemez yüksek devirde kullanıyorum 3. viteste 60 km ye geldiğinde bile neredeyse 3000/deviri gösteriyo--buda aracın çok yakmasına sebebiyet veriyo..açıkcası 3 bin ytl daha verip dizel almadığıma pişmanım
  • arkadaşlar bende de 2005 1,3 gls var yazın ağustos ayında yani 38,5 litre ile 650 km yaptım yani bugünün hesabına göre uzun yolda 159ykr şehir içide 180ykr yakıyo..

    ve ayrıca benim depo sanırım 40 litre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan@34 -- 25 Aralık 2006; 15:47:30 >
  • arkadaşlar 2005 model 1.3 getz gls almayı düşünüyorum fakat özellikle yakıtı konusunda yazılanları okuduktan sonra tereddüte düştüm lütfen bilen varsa teknik verileri yazabilir mi?
  • Şehir dışında 6 Litre şehir içinde 8-8,5 Litre.

    Saygılarla...
  • ben 1.3 benzinli kullanıyorum, şehir içinde normal kullanımda 7.3 lt yi geçmedi... şehir içi dışı ortalama 6.6 lt yakıyorum. gayet iyi, bu biraz da sizin stilinize bağlı.. çok bağırtırsam 8,5 yakıyor ama ucuruyorum o zaman arabayı.. şehir içi normal 7.3
  • 1.3 benzinli kullanan arkadaşlar yolda aracın her yerinden ses geldiği söyleniyor ayrıca aracın performansı nasıl? teşekkür ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trockok

    Abim uzun yolda getz 1.3 ile 750 km yapmış kesin olarak bilmiorum ama öle bişey işte

    bu araçların depoları 40 litre değil mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trockok

    Abim uzun yolda getz 1.3 ile 750 km yapmış kesin olarak bilmiorum ama öle bişey işte
  • ihg 70 arkadaşımıza verdiği bilgilerden hazırlamış olduğu titiz çalışmadan dolayı tebrik ediyorum olmaz bişey değildir sanırım fabrika verilerini yakalamak gerçi kendiside detaylı olarak anlatmış ki yakıt fişlerini toplaması ve excel formatında dosya hazırlamasından belli bu ekonomik kullanma işi baya değişken faktörlere bağlı kullanılan yakıt istasyonu kullanılan yakıt aracın bakımı trafik hepsi içinde ben ihg arkadaşımı gerçek ten kutluyorum ben bu değerlere yaklaşamadım bile araç şehir içi 150 den başlıyor 180 tl yakıyor uzun yolda ise 135 km 4-4,5 lt ile sakarya ereğli arası yaptım 80-90 km hız değerinde bu arada benim araç 2005 crdi getz
  • şahin1, öncelikle aracın bazı yerlerinden sesler geldiği doğru. Ama bu her getz de olcak diye bişey yok tabi ki, sizin şansınız veya kullandığınız güzergahta bunda etkilii.

    getzlerin deposu bence ya 50 lt. 45 olarak geçiyor ama, tamamen boşaldığında 5 lt daha alabileceğini tahmin ediyorum. dibinde çok az benzin varken 47 lt aldığını hatırlıyorum.

    performans olarak, üst devirlerde gerçekten fena değil ama alt limitlerde ekonomik mod diyorum ben ona çok fazla şeyler beklememek lazım ama yeterli.. üst devirlerde vs sollamalarda bir problem yaratmıyor. ben aracımın performansından memnunum açıkçası.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: hackersun

    ihg70 kardeşim...

    motorların rolanti devrinden(yani ilk çalıştığı andan itibaren turbonun çalışması demek, turbonun, doğrudan krank miline bağlı olmasını gerektirir. Böyle arabalar yok mu? VAR TABİ..MESELA MERCEDES E 200 COMPRESSOR

    bu aracın turbosu doğrudan krank miline bağlı olduğundan dolayı, basınçlı hava sistemi sayesinde motorda rölantiden itibaren daha yüksek güç ve tork elde edilir. ama her turbo böyle değildir.. getz böyle değil mesela...aksini idda etme kardeşim....




    Tamam işte, Getz'inkini anlat bana. Getz'in turbosu (VGT) nasıl çalışmaya başlıyor, nasıl devreye giriyor, nasıl duruyor..
    anlat işte öğrenelim.. (VGT, VNT, VTG vs)


    Getz'in kontağını çevirdiğin zaman turbonun kanatçıkları dönmüyor mu? Turbo çalışmış olmuyor mu? hareketsiz mi?

    Mesala rölantide iken Getz'in tubosu duruyor mu? yani kanatçıkları dönmüyor mu ? Rölantide kanatçıkların devri yok mu? Eğer duruyor(devreden çıkıyorsa) nasıl dönmeye başlıyor bir daha? Buzdolabı kompresörü gibi mi bu? yani devreye bir giriyor bir çıkıyor..




    nitye kaçak güreşiyorsun... senden turbonun devreye girmesini-çıkmasını anlatmanı/ ispatlamanı istiyorum..
    anlatımla
    belgeyle
    link vererek
    döküman vererek
    kaynak göstererek...

    bilmiyorsan bilmiyorum de ve daha fazla uzatma, bilmeden salladın diye seni burada linç edecek değiliz, bilmediğin halde ne diye bu kadar uzatıyorsun
    biliyorum diyorsan beni ikna et.
    beni ikna edemezsen (anlatarak, göstererek) inanacağım tek şey (burayı okuyan diğer insanların da) desteksiz attığın, bilmeden kulaktan dolma bilgilerle burada salladığın.. başka birşeye inanacak değilim.



    Ben aksini iddia ediyorum. İster Turboşarj (egzos gazıyla çalışanlar), ister Süperşarj (senin bahsettiğin, gücünü direk bağlantıyla motordan alan) olsun, Turbolar kontağı çevirdiğin anda çalışmaya başlar, motor susana kadar da çalışır. Her zaman devrededirler.
    Turbonun devreye girmesi-çıkması diye birşey yoktur. Bu kulaktan dolma bir bilgidir.

    Ben bir insanın motordan anlayıp anlamdığını bu şekilde anlıyorum. Bir nevi turnusol kağıdı gibidir. Bilgili-bilgisiz ayrımını belirgenleştirir. Genelde bilgisiz insanalar tarafından bu şekilde ifade edilir.

    Hadi sen bana bunun aksini İSPAT et!! görelim ne kadar sağlam bir bilgin varmış.






    Üstad Süpersin..

    Önemli olan bilmemek değil, öğrenmemek. Bir laf vardı; Bir şeyi bildiğini sanan, bilmeyenden çok daha tehlikelidir..




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.